۷۶۴۵۸۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

کرملین: تحریم‌های جدید آمریکا را تلافی می‌کنیم

سخنگوی کاخ کرملین گفته است، مسکو تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه را ارزیابی و به زودی اقداماتی را در تلافی این گونه اقدامات خصمانه آمریکا اتخاذ خواهد کرد.

خبرگزاری فارس: «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز (دوشنبه) تأکید کرد که کاخ کرملین تحریم‌های جدید آمریکا را به منظور اتخاذ اقدامات تلافی‌جویانه ارزیابی خواهد کرد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، سخنگوی کاخ کرملین گفته است که این اقدامات متقابل در تلافی تحریم‌های جدید آمریکا علیه مسکو به منظور حفظ منافع ملی روسیه اتخاذ خواهد شد.

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به بهانه نقش ادعایی مسکو در مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش در سالزبری انگلیس از امروز (دوشنبه) ۲۷ آگوست (۵ شهریورماه) اجرایی شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شده که روسیه با استفاده از تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی مهلک علیه شهروندان خود، مصوبه آمریکا در سال ۱۹۹۱ در خصوص کنترل تسلیحات بیولوژیکی و شیمیایی و نابودی این گونه جنگ‌افزارها را نقض کرده است.

وزارت خارجه آمریکا هنوز هیچ شواهد و یا داده‌های اطلاعاتی که مشارکت روسیه در مسمومیت این دو نفر را اثبات کند، ارائه نکرده است.

مقامات آمریکایی پیش از این گفته بودند در صورتی که روسیه ضمانت‌های موثق در تأییدِ استفاده نکردن از تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی ارائه دهد و به سازمان ملل و دیگر سازمان‌های بین‌المللی اجازه دهد تا بازرسی‌هایی را در خاک این کشور به انجام برسانند، می‌تواند از این تحریم‌های جدید رهایی یابد.

پیش از این گفته شده بود که این تحریم‌ها از تاریخ ۲۲ آگوست (۳۱ مردادماه) اجرایی می‌شوند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) به خبرگزاری «تاس» روسیه گفته بود که وزارت خارجه آمریکا به کنگره این کشور در خصوص اجرای این تحریم‌ها اطلاع‌رسانی کرده است. وی تأکید کرده بود که دوره اطلاع‌رسانی ذکر شده در قانون کنترل تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی در تایخ ۲۲ آگوست به اتمام رسیده و اطلاعیه اجرایی شدن تحریم‌ها صادر شده است و انتظار می‌رود که این تحریم‌ها از تاریخ ۲۷ آگوست اجرایی شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، تحریم های جدید آمریکا شامل ممنوعیت کلی تأمین تجهیزات الکترونیکی و دیگر محصولات با کاربری دوگانه به روسیه است. البته آمریکا گفته است که اقدامات شدیدتری را در ماه نوامبر علیه روسیه اجرایی خواهد کرد که این تحریم شامل ممنوعیت پرواز شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه به آمریکا خواهد بود.

با این وجود، یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که مقامات آمریکایی در نظر دارند استثنائاتی را برای تحریم‌های جدید علیه روسیه که به دلیل مسمومیت اسکریپال در انگلیس علیه این کشور وضع شده، در نظر بگیرند.

بنا به گفته وی، «آمریکا استثنائاتی را در خصوص تأمین کمک‌های خارجی برای روسیه و مردم این کشور در نظر خواهد گرفت. ما تحریم‌ها را در زمینه فعالیت‌های پروازی فضایی لغو می‌کنیم چرا که به طور حتم فعالیت‌های مشترکی در این زمینه با فدراسیون روسیه خواهیم داشت. این گونه فعالیت‌ها بر اساس کسب مجوز مورد به مورد آزاد خواهد بود. علاوه بر این، معافیت‌هایی نیز در حوزه هوانوردی و حمل و نقل مسافران وجود خواهد داشت چرا که این حوزه نیز با امنیت ملی مرتبط است ... بنا بر این، در این زمینه نیز با کسب مجوز مورد به مورد می‌توان فعالیت کرد.»

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد: در حال حاضر ما باید به خوبی به درک این مسئله برسیم که تحریم‌های جدید آمریکا چه شکلی خواهند گرفت و در نهایت نیازمند چه اقداماتی از جانب روسیه هستند».

به گفته پسکوف، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه «در موقعیت‌های مختلف تأکید کرده است که مسکو هر اقدامی را که برای حفظ منافع ملی این کشور در مواجهه با چنین اقدامات خصمانه‌ای، لازم باشد، صورت خواهد داد».

طی روزهای گذشته وزارت خزانه‌داری آمریکا ۲ شرکت و ۶ کشتی روسی را به بهانه نقض تحریم‌های کره‌شمالی و فعالیت‌های سایبری و همچنین ۳۸ فرد و نهاد این کشور را به بهانه پرونده اسکریپال در لیست تحریم‌های خود قرار داد. همچنین مجلس سنای آمریکا پیشتر با تصویب قانونی، محدودیت‌هایی را برای تراکنش‌های بانکی روسیه با سیستم مالی آمریکا و واحد پول دلار اعمال کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      والا روسیه هیچ غلطی نمیتونه در مقابل امریکا بکنه چون ارزش پولشو ن اومده پایین چند بار هم آمریکا رو تحریم کردن ولی همه دیدن که هیچ اتفاقی نیفتاده اصلا به نظر من روسیه با ابر قدرتی خیلی فاصله داره

    • بدون نام

      تلافی کردن روس ها خنده دار است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج