۷۶۴۷۲۴
۹ نظر
۵۰۱۳
۹ نظر
۵۰۱۳
پ

اس ٥٠٠، کابوس جنگنده‌های آمریکایی

روسیه سیستم دفاع هوایی اس٥٠٠ خود را وارد خط تولید کرده و این موشک‌ها رکورد جدیدی را در محدوده هدف به ثبت رسانده‌اند. برخی از تحلیلگران نظامی با توجه به قابلیت‌های پیشرفته سیستم اس٥٠٠ معتقدند که روس‌ها حالا قادر به درگیری با هواپیماها و جنگنده‌های رادارگریز هستند.

روزنامه شهروند: روسیه سیستم دفاع هوایی اس٥٠٠ خود را وارد خط تولید کرده و این موشک‌ها رکورد جدیدی را در محدوده هدف به ثبت رسانده‌اند. برخی از تحلیلگران نظامی با توجه به قابلیت‌های پیشرفته سیستم اس٥٠٠ معتقدند که روس‌ها حالا قادر به درگیری با هواپیماها و جنگنده‌های رادارگریز هستند. در حقیقت این سیستم با دارا بودن امواج راداری بلند و پرسرعت می‌تواند هواپیماهایی مثل اف٢٢ و اف٣٥ را رهگیری کند.

اس ٥٠٠، کابوس جنگنده‌های آمریکایی

این نسل از سلاح‌ها به منظور تکمیل سیستم موشکی اس٤٠٠ و همچنین جایگزینی با سیستم موشکی ضد بالستیک ای١٣٥ طراحی شده است. این سلاح نه تنها توانایی بی‌سابقه‌ای برای برخورد با اهداف در ارتفاع بالا دارد - از جمله موشک‌های بالستیک و ماهواره‌ها- بلکه به ادعای برخی رسانه‌ها، حتی می‌تواند هواپیماهای رادارگریز را هم هدف قرار دهد. با این‌حال، گرچه برخی از تحلیلگران ادعا می‌کنند که این سیستم به لحاظ تئوری می‌تواند ممکن باشد، اما برخی دیگر هنوز این ادعا را نپذیرفته‌اند.

آن‌چه در مورد اس٥٠٠ می‌دانیم، این است که این سیستم برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، اولویت بسیار زیادی دارد. در ماه مه، پوتین اعلام کرد: «توسعه زیرساخت‌های تکنولوژیکی در زمینه دفاع هوایی، به منظور ادامه مدرن‌سازی سیستم‌های دفاعی پانتسیر، برای تکمیل پیشرفت و آماده‌سازی تولید انبوه اس٥٠٠ که قادر به رهگیری اهداف در ارتفاع بالاست، بسیار ضروری است.»

اگرچه تمام ابعاد قابلیت‌های اس٥٠٠ برای کشورهای غربی روشن نشده است، اما آنها کمترین شکی در مورد سیستم‌های دفاع هوایی روسیه ندارند. در واقع، با توجه به منابع اطلاعاتی دفاعی ایالات متحده، مسکو اخیرا با آزمایش‌های اس٥٠٠، رکورد برد موشک‌هایش را که پیشتر غیر ممکن بود، شکسته است.

بر اساس گزارش سی.ان.بی.سی، مقامات اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند: «سیستم موشکی زمین به هوای اس٥٠٠، با موفقیت توانسته اهداف ٢٩٩ مایلی (٤٨٠ کیلومتری) را هدف قرار دهد که با توجه به ارزیابی‌های آمریکا، ٥٠ مایل بیشتر از آزمایش‌های قبلی بوده است.»

گزارش سی.ان.بی.سی نشان می‌دهد که این موشک قابلیت‌های استثنایی دارد.

همچنان‌که ولادیمیر کارنوزوف در اوایل سال جاری گفت، اس٥٠٠ از انواع مختلفی از موشک‌ها می‌تواند استفاده کند. این سیستم دفاع هوایی می‌تواند موشک‌ ٤٨ ان٦ که وزن آن به حدود ٢ تن و دامنه موثر آن به ٢٤٠ کیلومتر می‌رسد را پرتاب کند.

کارنوزوف گزارش داده که برای اهداف دورتر از سیستم دفاع موشکی می‌تواند از نسخه به‌روزتر موشک‌های ٤٠ ان٦ استفاده کند. اس٥٠٠ همچنین می‌تواند از موشک‌های سبک‌تر و کوتاه‌بردتر از خانواده ٩ ام٩٦ و ٩ ام١٠٠ که وزنشان به ٢٤٠ کیلوگرم می‌رسد و عمودی پرتاب می‌شوند، استفاده کند.

این موشک‌ می‌تواند با سرعت ٧ کیلومتر بر ثانیه به اهدافش برخورد کند و روسیه انتظار دارد این برای نابود کردن اهداف هوایی مثل ماهواره‌ها کافی باشد. این موشک‌ همچنین می‌تواند به‌طور همزمان با ١٠ موشک درگیر شود و در کمتر از ٤ ثانیه، به حمله موشکی پاسخ بدهد. گزارش‌هایی هم منتشر شده که نشان می‌دهد اس٥٠٠ می‌تواند موشک‌هایی را برای هدف قرار دادن هواپیماهای رادارگریز مثل اف٢٢ و اف٣٥ شلیک کند.

یکی از شبکه‌های تلویزیون دولتی روسیه اعلام کرده است: «اکنون می‌توان گفت که روسیه نخستین سیستم چند مرحله‌ای دفاع هوایی جهان را ایجاد کرده است که به‌طور قابل اعتمادی می‌تواند کشور را از حملات موشکی عظیم حفظ کند.»

این شبکه اضافه کرده است که اس٥٠٠ می‌تواند اطلاعاتی را درباره یک حمله موشکی محتمل آنالیز و آنها را در قالب هشدارهایی از سوی ماهواره‌ها و رادارها دریافت و اهداف را بر اساس اهمیت‌شان انتخاب و به آنها شلیک کند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      آمریکایی که سفینه به مریخ میفرسته قادر هست با تمام دنیا مقابله کنه . اس 500 که سهله

      پاسخ ها

      • قاسمی

        حتما توهم اونجا کارمیکنی برومردحسابی آمریکا ی زمانی زر میزد ولی الانه دربربرروس هیچی نیست توخوابی یا سواد نداری

      • شرق

        یاد باشه اول روسها سفینه به ماه فرستادن . سلاحهایی که بشر وهمنوع خود را به کشتن می دهد .ویک دیگر را به وحشت می اندازند کار ارزشمندی نیست

    • حسین آزموده

      با سلام. این بسیار عالیه. وجود اس 500 روسیه از جولان دادن نیروهای آمریکایی حامیانش در منطقه جلوگیری میکند. البته قدرت نظامی کشورمان بسیار عالیه. اما با اس 500 روسیه منطقه کلا امن خواهد شد. بدرود.

      پاسخ ها

      • بیخیال

        در یک کلمه
        زرششششششک

    • شهریار

      روسیه هم بی شک یکی از سازندگان سلاح در جهان است ولی خالی بندی هم زیاد می کنه چون تکنولوژی اونا هرگز به پای امریکائیها نخواهد رسید ضمنا ارنش امریکامعمولا از سلاحهای بسیار پیشرفته خودش رو نمایی نمی کنه مثلا اگه اف 35رونمایی شده شک نکنین از اون بالاترشو ساخته .

      پاسخ ها

      • قاسمی

        هیچم خالی بندی نمیکنه توعقل نداری وبیسوادی بدبخت

    • بدون نام

      روس ها نتونستن زیردریایی اتمی (کورسک)خودشونو از زیر آب بیرون بکشن دست به دامان جرج بوش شدن! واقعا اندکی تفکر!

    • بدون نام

      الان این واسه ما نون وآب میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج