۷۶۵۹۳۴
۷ نظر
۵۰۰۳
۷ نظر
۵۰۰۳
پ

واکنش ایران به اظهارات اخیر وزیر خارجه فرانسه

بهرام بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع روشن و شفاف خود را در خصوص نگرانی های بی مورد و ناشی از برداشت های نادرست و از سر نا آگاهی برخی کشورها اعلام داشته است.

خبرگزاری مهر: بهرام بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بارها مواضع روشن و شفاف خود را در خصوص نگرانی های بی مورد و ناشی از برداشت های نادرست و از سر نا آگاهی برخی کشورها اعلام داشته است.

قاسمی تصریح کرد: مذاکرات برجام که به توافقی مستحکم و بین المللی انجامید نشانی از حسن نیت ایران و پایبندی به اصل گفتگو و تلاش در جهت بهره گیری از روش های منطقی و مسالمت آمیز بود که می توانست مبنایی اصولی و خردمندانه برای سنجش میزان حسن نیت و پایبندی کشورهای غربی به تعهدات خود باشد که با خروج یکجانبه یکی از مدعیان غوغا سالار، زیاده جو و زیاده گو و کاستی و کاهلی دیگران، کارنامه غیر قابل قبولی از خود بجای گذاشته اند.

وی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره نشان داده است که از گفتگو و مذاکره هراس و واهمه ای نداشته و ندارد و به آن معتقد است، اما در شرایطی که نتایج آن همه تلاش و کوشش همه جانبه ایران و دیگر قدرت های جهانی با قلدری و از سر زیاده خواهی توسط برخی شرکای وزیر امور خارجه فرانسه به سادگی در برابر عدم توانایی آنان نقض می شود و دولتمردان اروپایی هم بیشتر تاکنون به اعلام مواضع سیاسی و تکرار آنها بسنده کرده و نتوانسته اند در جهت ارائه تضمین های لازم و کافی مورد انتظار اقدام چشمگیری برای حفظ یک توافق بین المللی که به عنوان مهمترین دستاورد دیپلماسی عصر حاضر به شمار می رود، به عمل آورند، به همین دلیل، ضرورت، اعتبار و اعتمادی برای مذاکره آنهم برای موضوعات غیرقابل مذاکره باقی نمی ماند.

سخنگوی وزیر امور خارجه گفت: وزیر امور خارجه فرانسه می‌داند که در این شرایط و بر اساس تفاهمات انجام شده قبلی، آنان را گزیر و گریزی از انجام تعهدات شان نیست و ایران و ایرانی را نیز تا عدم انجام تمامی تعهدات آنان هیچ گزیری و گریزی از بی اعتمادی به آنان نیست.

قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جهانیان و دولتمردان فرانسه نیز بخوبی می دانند سیاست منطقه ای ایران در راستای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی است و اگر چنین مبارزه ای خوشایند برخی کشورها که اساسا تنش زا و بحران سازند، نیست می توانند سیاست های خود را اصلاح کنند.

وی تاکید کرد: در خصوص برنامه موشکی کشور هم مجددا تاکید می کنیم این برنامه دفاعی، بومی و مشروع است و برای حفظ و حراست از کیان کشور و مردم ایران حیاتی است و به هیچ وجه قابل مذاکره نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یه کوه ایی خورده توش مونده چه کنه البته نابودی اساس جامعه هم دیگه مهم نیست فقط حفظ نظام مهمه بهر قیمتی حتی چرند گفتن فرانسه بقول خودشون

    • هادی

      مخصوصا برنامه موشکی بسیار درست گفته شده و واقعا لازم است ما به چشم خود عبور موشکهای امریکایی و تاثیرگذاری آن در عراق و انهدام اهداف عراقی را دیده ایم لازم است بعنوان بازدارنده تاثیر گذار در منطقه هرچه در توانمان است در حفظ و گسترش آن کوشا باشیم.

    • بدون نام

      احسنت

    • احمدرضاشیری

      اینا بهونه ای است برای لغو برجام.‌ما موافق هستیم در این مورد مذاکره نشود‌. هر چند در تنگنا هستین ولی خواهش می کنیم جلو رانت، اختلاس، دلال بازی ،زیاده خواهی ،خودروسازان را بگیرید و پول هایی که اختلاس شده و به افرادی که تحت نام اقازاده معرفی می شوند به خزانه برگردانید و سطح زندگی مسئولین هم باید کاهش یابد تا ملت یار و یاور شما باشند. ما از تبعیض بیزاریم نه از فشار دول خارجی. ان ها بیمارند.‌

    • محمدمهدی عسکری

      بابا شما تا کی میخواهید خودتو گرفتار برجام کنید بعد از خروج شیطان بزرگ شما قرار شد فرصت محدود به اروپا یی ها بدین نه اینکه هر روز یه بازی سرتون در بیارین چی از جون این مملکت میخوایین شماها.

    • بدون نام

      اصلا ما راضی هستیم حتی تیر و کمان هم نداشته باشیم اما به شرطی که آمریکا تمام پایگاه هاش رو در خاورمیانه جمع کنه و تمام کشورهای خاورمیانه،مخصوصا عربستان و اسرائیل خلع سلاح بشن.

    • بدون نام

      تانباشدچیزکی دنیانگویدچیزها!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج