۷۶۵۹۵۹
۱۶۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶۶ نظر
۵۰۰۸
پ

تحولات خاورمیانه؛ نگرانی روسیه از درگیری ایران و عربستان، تصمیم اسد برای حضور ایران در سوریه

روند تحولات و حوادث استان ادلب با شتاب به پیش می رود. ارتش سوریه طی روزها و هفته های اخیر نیروها و تجهیزات گسترده ای را در اطراف ادلب مستقر کرده است. در این میان سه کشور غربی آمریکا، فرانسه و انگلیس تهدید به حمله نظامی به سوریه کرده اند.

برترین ها: روند تحولات و حوادث استان ادلب با شتاب به پیش می رود و دمشق و متحدانش آماده حمله هستند. ارتش سوریه طی روزها و هفته های اخیر نیروها و تجهیزات گسترده ای را در اطراف ادلب مستقر کرده است.

در این میان سه کشور غربی آمریکا، فرانسه و انگلیس تهدید به حمله نظامی به سوریه کرده اند.

تحولات خاورمیانه؛ نگرانی روسیه از درگیری ایران و عربستان، تصمیم اسد برای حضور ایران در سوریه

آمریکا ناوهای جنگی اش را در دریای مدیترانه مستقر کرده است تا با موشک های تام هاوک به سوریه حمله کند و این در شرایطی که روسها به شدت درباره هر گونه حمله ای ضد نیروهای سوری هشدار داده اند.

واشنگتن از این هراس دارد که پس از بازپس گیری ادلب از سوی ارتش سوریه، دمشق با فراغ بال در راستای بیرون کردن نظامیان آمریکایی در منطقه التنف و شرق سوریه حرکت کند.

در همین راستا شورای امنیت جلسه خود را برای بررسی اوضاع ادلب سوریه برگزار کرد.

کارن بیرس، نماینده انگلیس در شورای امنیت در این جلسه تصریح کرد: ما گزارش‌هایی مبنی بر این امر در اختیار داریم که نظام سوریه برای یک اقدام نظامی در ادلب آماده می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا هم به بحران سوریه نیز اشاره کرده و افزود: اخیرا تماس‌های فعالی با روسیه در خصوص سلاح‌های شیمیایی در سوریه داشتیم.‎ وزارت خارجه آمریکا با روسیه برای جلوگیری از استفاده از سلاح شیمایی در ادلب در تماس دائمی است.

وی افزود: ما در سوریه به دنبال این هستیم که مردم این کشور حکومتی را انتخاب کنند که اسد رهبر آن نباشد.‎

ماتیس: به ایران به خاطر سوریه و یمن هشدار دادیم

وزیر دفاع آمریکا در واکنش به بحران ادلب مدعی شد: ما به ایران به خاطر رفتارش در سوریه و یمن و حمایت از حوثی‌ها هشدار دادیم. ایران به خاطر هرگونه رفتار بد در منطقه محاکمه خواهد شد.

آسوشیتدپرس به نقل از ­پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد در حالی که تنش ها بر سر جنگ در سوریه افزایش می یابد، نیروی دریایی روسیه حضور خود را در دریای مدیترانه افزایش می دهد.

مسکو به طور مکرر اعلام کرده است نیروهای مسلح ضد دولت سوریه در حال آماده سازی خود برای اجرای یک حمله شیمیایی در ادلب هستند تا با این اقدام تحریک آمیز حمله کشورهای غربی علیه نیروهای دولت سوریه انجام بگیرد.

خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک نوشت: یک رسانه روسی از تفاهم روسی-ترکی برای انجام عملیات نظامی ضد تروریستها در ادلب سوریه خبر داد.

ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی تأکید کرد: تمامی شرایط در سوریه برای ایجاد یک تحول ویژه در زمینه نابودی تروریسم، آماده و مهیا است.

وی در این خصوص تصریح کرد: دمشق پس از آنکه به طور کامل زرادخانه شیمیایی خود را نابود کرد، دیگر توانایی انجام حمله شیمیایی ندارد.

این مقام روسی همچنین اظهار داشت: آمریکا و متحدانش قادر هستند ظرف ۲۴ ساعت یک کارگروه مشترک برای حمله به سوریه تشکیل دهند.

«اسد» درباره حضور ایران در سوریه تصمیم می‌گیرد

معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز در سخنانی تاکید کرد درباره مسئله حضور نیرو‌های ایرانی در سوریه، این بشار اسد است که تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: ما به همراه دی میستورا (فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه) برای بررسی ایجاد گذرگاه انسانی در ادلب آمادگی داریم.

اردوغان: در ادلب با ایران و روسیه همکاری می‌کنیم

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه هم به تحولات اخیرسوریه واکنش نشان داد و گفت که کشورش برای جلوگیری از تکرار مسائل ناخوشایند استان حلب در ادلب، با ایران و روسیه همکاری می‌کند.

او گفت: ترکیه در کنار ایران و روسیه، یکی از ۳ کشور تضمین‌دهنده اعمال توافقات آستانه در سوریه و ایجاد مناطق کاهش تنش است.

تصور درگیریِ ایران و عربستان وحشتناک است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحیه با خبرگزاری ریانووستی درباره احتمال درگیری نظامی میان ایران و عربستان در خلیج فارس اعلام کرد: حتی تصور چنین موضوعی وحشتناک است.

ماریا زاخارووا افزود: برای حل و فصل حساس ترین مسائل نیز یک ساز و کار حقوقی بین المللی و همچنین سازمان ها و نهادهای ویژه بین المللی وجود دارد.

نشست سران ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار می‌شود

همچنین قرار است نشست سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه روز 16 شهریور (7 سپتامبر) در تهران در خصوص بحران سوریه برگزار شود.

در ادامه واکنش ها به تحولات اخیر سوریه، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم به توافق‌هایی که ممکن است از سوی جامعه بین‌الملل در مورد سوریه بعد از پایان جنگ حاصل شود، پایبند نخواهد بود.

لیبرمن گفت: تنها چیزی که برای ما الزام ایجاد می‌کند، منافع امنیتی اسرائیل است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل هم در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک این نهاد بین‌المللی را متهم کرد که در ارزیابی خود از بحران کنونی ادلب، از کشورهای مهاجم به سوریه جانبداری می‌کند.

بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل اظهار کرد: ما از بیانیه منتشر شده از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ابراز تعجب می‌کنیم؛ چرا که این بیانیه در راستای جانبداری از مواضع کشورهایی (آمریکا، انگلیس و فرانسه) است که اخیرا دولت و کشور ما را تهدید کرده‌اند.

المیادین هم به نقل از ولید معلم، وزیر امور خارجه سوریه گزارش داد: ما به هرگونه تجاوزی که سوریه را هدف قرار دهد، پاسخ خواهیم داد و تبعات این تجاوز به سازش سیاسی و همه چیز ضربه خواهد زد.

وزیر امور خارجه سوریه خاطرنشان کرد: آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه از این مساله خوشحال نیستند که ببینند طرح‌هایشان در سوریه شکست خورده است؛ به همین دلیل می‌خواهند در خارج از چارچوب شورای امنیت به سوریه تجاوز کرده و روند سیاسی را ناکام بگذارند و به النصره کمک کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه آمریکارو

      پاسخ ها

      • saedTaha

        قدرت کشورما درمنطقه قدرت بلا کناره میباشد الحمدالله. ارتش. مردمی ما سه نیروی. قویجنگ دیده دارد هوایی. با خلبانان استاد کاربلد. زمینی. جنگ دیده. نیرومند دریایی که. میتوان در جهان. نام آ ور دانست، اینها. ارتش. جمهوری. اسلامی است. بعدش. ما سپاه غیور. توانمند. وبا کلاس. راداریم. آ نهم مثل ارتش. در سه نیروی. قوی لا پرسنل کارآمد دورة. دیده حال عربستان. چطور به خود اجازه اعلام جنگ میدهد.ارتش و سپاه. چنان. لرزه ای به دل سیاه سعو دی ها بزدل شکم پرست بچکانند که تا اسراییل لرزه اش نمایان "شود.ض

      • بدون نام

        امریکا انگلیس و فرانسه هنوز هم قلدرند و فکر میکنند تمام جهان مستعمره ی اوناست. مرگ بر شما و تفکر احمقانتون

      • بدون نام

        همه کشورهایی که در سوریه هستند گورشون رو گم کنند بیرون از آمریکا و عربستان تا روسیه و ایران .همه این کشورها باعث و بانی این رنج طولانی در سوریه هستند .دعوای مردم یک کشور به خارجی ها چه ربطی داره؟

      • بدون نام

        اسرائیل مگه هیچ وقت به قوانین بین المللی احترام می گذاشته؟ همه بدبختیهای منطقه ما بخاطر این غده سرطانیه .هشتاد درصد بدبختی ما با غربیها بخاطر این کثافته .مرگ بر اسرائیل

      • بدون نام

        آمریکا.حتمآ عملیات را پس از خالیکردن زیر پا انجام می دهد.مثل موش خرما.مردم را به دست مسئولین بیکفائت سردرگم ودراوج ناباروری.نقشه مطروح را ضربتی اجرا می شود.

      • حسن

        بدون نام 17:50
        اگر این کشورها خارج شوند هزاران نیروی خارجی که تحت نام داعش و ... با دولت سوریه می جنگند چه شوند؟! واقعا چه کسانی از سوری ها با اسد می جنگند
        ارتش آزاد؟
        داعش؟
        جیش النصره؟

      • بدون نام

        این امریکا که دنبال دموکراسی در کشورهای دنیا نیست چون رفیق شفیقش عربستانه در هر صورت انگلیس همیشه کفتار بوده و خواهد بود این ذاتشونه ولی حمله به یک کشور به دلیل ظاهری دموکراسی و حقوق بشر و دوستی و شراکت همزمان با کشورهای بدون آزادی و حقوق بشر اوج پستی این سه کشور رو میرسونه حرفشون اینه یا تو تیم ما باش یا اصلا نباش

    • بدون نام

      ایران باکدام بودیجه باعربستان سروت مند می جنگد یک ساعت دوام نه میارد مردم درفقر مطلق به سر می بردند توان ندارند راه بردند ۷۰%مردم ایران فقیر استن

      پاسخ ها

      • سعید

        بنازم به این سوادت خخخخخ

      • بدون نام

        شما غلط کردید

      • بدون نام

        بی سواد

      • الویری

        بی سوادی و بی بصیرتی داد میزنه

        دو چیز طیره عقل است. ........

      • بدون نام

        عاشورا نزدیک هست اگردین ندارید ازاد باشید

      • مجتبی بهمنی

        عمو کلاس چندی؟

      • بدون نام

        بودجه،ثروتمند،نمیارد

      • علی قنبری

        بله درسته که عربستان پولداره ولی از دست خدا قافل نباش همون خدایا ۸سال
        همون خدای یمن

      • بدون نام

        شما اول برو املاء کلمات رو یاد بگیر بعد بیا اینجا نظر بده.

      • حسین

        ایران قدرت منطقه است شما ضد انقلابی هستید فقرو با مردم گره نزنید بله فقر است ولی امنیت ورهبری بالاتر از اوناست

      • ناشناس

        بابا سروتمند شما زحمت نظر دادن رو به خودت نده

      • masood pakrah

        خفه

      • بدون نام

        نه بابا عربستان مال این حرفا نیست با ایران جنگ کنه کارش تمومه

      • بدون نام

        حرف مفت نزن

      • بدون نام

        گاش جنگ بشه یعنی میشه اخه

      • بینام

        اولا برو رو املات کار کن
        دوما آز گوگل ترانسلبت درست استفاده
        سوما عربستان سگ کی باشه بخاد جلو ایران وایسه، کاری به فقر ندارم، ولی اینقدر ایرانی از سگ عربستانی جماعت متنفره که با دست خالی تیکه پاره میکندشون

      • بینام

        قشنگ تابلوعه با گوگل ترانسلیت نوشتی نجس

      • سینا معینی

        و 70 درصد مردم نا امید شدن و حاضر به شرکت در جنگ برای منافع آقازاده ها نیستند

      • بدون نام

        طبق نظر برترین کارشناسان نظامی جهان،عربستان به تنهایی در مقابل ایران هیچ شانسی نداره.تو گوگل انگلیسی سرچ کن.

      • بدون نام

        ترسو این عر بستان است که یکروز د وام نمی او رد که کدخدا هم که ازانها طرفداری می کند اعتراف به این موضوع دارد ایران درچشم بر هم زدنی اگر بخواهد تمام امکانات حیاطی انهارا نابود می کند

      • بدون نام

        تواول برو املا روخوب یاد بگیر بعد اظهار نظر کن

      • بدون نام

        تا ایران در ایران افراد ترسو بزدل وجود داره نیازی به دشمن خارجی نیس هشت سال دفاع مقدس با نصف کشورهای دنیا چهل سال مقاومت دربرابر جنگ اقتصادی امریکا تجهیزات جنگی پول یچیزه ایمانو شجاعت یچیز دیگه امریکا به تجهیزات پیشرفتش مینازه که نابود بشن هیچ قلطی نمیتونه بکنه مثل خر تو گل میمونه عربستانم چندسال با پابرهنه های یمنی جنگ داره با تمام هم پیماناش هیچ قلطی نتونسته بکنه همیشه درختو از داخل کرم میخوره پوسیده میشه ایرانم تا ار داخل بعضی زالو های پست تضعیفش نکنن از بیرون هیچ به اصطلاح ابر قدرتی نمیتونه قلطی بکنه تو ایران هرمشکلی باشه مربوط به داخل ایرانه وتو ایرانم باید مشکل برطرف بشه بیشترین ظربه به ایرانو خود ملت ایران میتونن بهش بزنن

      • فدایی ایرررررررران

        اول برو املا ات را خوب کن بعد در خصوص توان رزمی ایران اظهار نظر کن!!!

      • مسعود

        عزیزم ثروتمند نه سروتمند

      • بدون نام

        شما برو املات رو تقویت کن بعد بیا نظر بده

      • بدون نام

        چطور به حرفهای تو اعتماد کنیم که ثروتمند هستن؟

      • ایران

        خخخخخخخ
        مگه فقط پوله؟صدام هم با اون ثروت و کمک های مالی عربستان و کویت و امارات کاری نکرد
        جنگ بین ایران و عربستان محاله
        ولی چرت نگو ایران یک ساعت دوام نمیاره

      • رضا

        بیسواد کج فهم

      • بدون نام

        برو گم شو ایران اگربخواد عرستان رابزنه ۵ دقیقه با خاک یکسانه

      • M.M.B.N

        مرد حسابی خودت وزیر جنگ عربستان گفته ما با ایراد وارد جنگ شیم تو سه ماه شکست میخوریم اون وقت تو میگی ایران یا روزم دووم نمیاره چرت نگو برادر یه تحقیق بکن ولی نه از ماهواره اون وقت قدرت ایرانو ببین.وقتی جنگ شروع شه اب شیرین کناشونو میزنیم از تشنگی میمیرن از اون طرف پالایشگاهاشون بزنیم از گشنگی میمیرن دیگه زر این ماهواره هارو اینجا ننویس

      • helma.n

        کاربر 13:52
        شاید به نظره شما ثروت ما کم باشه ولی این غیرت وتعصب نسبت به خاک وطنمونه که مشخص میکنه کی قدرتمندره جوونایی که در دوران 8سال دفاع مقدس چی داشتن از فقیرترین مردم بودن ولی درود به شرفشون که با عزت از دنیا رفتن ونامشان نیکو ماند.

      • بدون نام

        شما تا حدودی ممکنه درست بگی ولی شما از برادر افغان بهتر کمی هم به فکر کشور خودت باشی،جدی پاشید برید کشورتون برادر میگن بهشت شده

      • بدون نام

        صواد بیداد میکند

      • رضا

        کارمون به کجا کشیده یه افغانی در مورد ایران نظر میده!
        ۷۰ درصد مردم ایران فقیر نیستند... جیگر دارند...

      • علی

        دوست عزیز دو کلمه حرف نوشتی کلی غلط املایی داری پس بهتره نظر ندی

      • بدون نام

        تو اول برو یاد بگیر ثروت رو با چه س ای می‌نویسند بعد بیا از طرف مردم نظر بده

      • بدون نام

        تو گمشو برو کشورت. معلومه ایرانی نیستی که بلد نیستی درست حرف بزنی.

      • ق س

        شما اول یاد بگیر فارسی بنویسی بعدشم ما هر چقدرم گرسنه باشیم از یه مشت وهابی کثیف کم نمیاریم

      • حامـــد

        ماشالله به این ڪارشناس سیاسی،اڱر ایران دست توبود همین الان نابود شده بود ،ڪسی از شما تقاضا نڪرد بجنڱی آریایی اصیل ،مردم برای دفاع از ڪیان وناموسشان همیشه آماده اند،یه چیزی هم از مادر عروس شنیدیم

      • بدون نام

        خخخ ادبیاتو پکوندی.مطمئنی ایرانی هستی ترسو؟

      • بدون نام

        ا عربستان خودش از ما می ترسه ما قدرت دفاعی
        وموشکی بالایی داریم اگه اقتصاد رو قوی کنیم به یک کشور ابر قدرت تبدیل میشویم

      • بدون نام

        یدالله فوق ایدیهم

      • علی

        آخه اسگل وقتی میخوای بعنوان یه ایرانی نظر بذاری قواعد نوشتن فارسی رو کامل یاد بگیر چقدر تابلوعه که عرب هستی.در ضمن ما مشکلاتمون با آمریکا است که باید و باید حل بشه و الا شما که ع هستید.

      • بدون نام

        ترسو ایران با موشک های نقطه زن عربستان که هيچ اربابش آمریکا را هم اگر دست از پا خطاء کنه راهی جهنم میکنه راسته که می گویند کافر همه را به کیش خود پندارد

      • بدون نام

        دوست من...ثروتمند....اینجوری درسته

      • بدون نام

        بشین بابا....اول حرف زدن یاد بگیر...بعد اظهار نظر کن

      • ایرانیم

        هموطن گرامی مشکل اقتصادی باتجاوزبه کشورت فرق داره هروقت حمله ای شدتوکناروایسامدافع وطن ووطن پرست زیاده غرزیادی هم نزن که وهابی هاازیهودیهاهم بدترن هم ترسوتر

      • بدون نام

        ایران اراده کنه عربستان رو به 200 سال قبل تنزل میده.وتوی این جنگ برد باایرانه.ظرف 24 ساعت اقتصاد اروپا متزلزل میشه.بمدت 2 ساعت تمام مناطق مهم عربستان وامارات وبحرین ازجمله فرودگاه وپادگان های نظامی وپالایشگاه های نفتشون منهدم میشه.لطفا سرتون رو از زیربرف بیارین بیرون.

      • علی

        تو نگران جیبت نباش نه اینکه عربستان با اون همه پول یمن رو گرفته و حوثی ها رو شکست داده!!

      • بدون نام

        سطح سواد نوشتاری دوستمون بیداد میکنه,
        والبته سطح سواد سیاسی اجتمایی نظامی شون هم!!

      • بدون نام

        ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست !

      • بدون نام

        اقای ناشناس فقر می کنی ایران است دارد حمله می کند یا عربستان لعنتی ماتا به حال به هیچ کشوری حمله نرکذدیم ونمی کنیم این فقر را که می بینی کار همان عربستان کافر است ما محبوریم هر بخواهد به ما حمله کند باید حواب بدهیم والسلام

      • محمد

        تو که از توان نظامی ایران خبر نداری اظهار نظر نکنی سنگین تری فقط کافیه ۴ فروند موشک به عربستان بزنیم تا کل عربها سوراخ موش پیدا کنن.ایرانی اگر فقیر باشه غیرتش غنی هست.تو هم نظر وطن فروشی نده

      • علی

        عربستان مگه جنگ هم بلده چویک مرد جنگی چو یک دشت عرب

      • بدون نام

        املات عالیه

      • محمد

        در ضمن اول برو املاتو قوی کن بعد بیا نظر بده ثروت رو اینجور نمینویسن سروت
        دست چپ و راستت رو نمیتونی از هم تشخیص بدی اونوقت

      • مری

        شما اول درست فارسی بنویس بعد درمورد ایران و ایرانی حرف بزن!!!!!

      • بدون نام

        سلام. داری میمیری عامو...

      • بدون نام

        کلا پرتی

      • بی نام

        ثروت بیسواد

      • بدون نام

        جنگ بشه فقیرا نمیرن جنگ این دفه نوبت اقازاده هاست وانایی که توکشوردزدی میکنن بایدبرن خیلی مردم دلشون خوشه ازاین دولت جنگم برن خخخخخخخخ

      • بدون نام

        با بودجه ای شما نوشتی (بودیجه) و ثروتی (سروتی) که بجا گذاشتی،

      • سعید عابدی

        جنگ ایمان و اراده میخواد عربستان هم فقط پول دارد او در جنگ یمنی که چندین برابر ضعیف تر از ایرانه کاری از پیش نمیبره چه برسه به ایران.اونها یه خمچین حماقتی نمیکنند

      • بدون نام

        بیشتر بت میاد افغانی باشی تا آلمان .که اینطوری حرف میزنی

      • بدون نام

        شما املاء تو درست کن بعد نظر بده تو با عربستان هیچی نیستید

      • بدون نام

        فکر میکنم شما افغانی هستی!!!!

      • بدون نام

        چی داری میگی داداش ،یا نادانی از پیشرفت‌های نیروهای مسلح و اتکا این نیروها به قدرت و پشتیبانی خدا،یا خائنی.

      • بدون نام

        مردم خودشون همینجوری میخواستن وقتی می گفتن با گاهگاهی بیشتر رای بدین فقط یه یه چیز مد کرده بودن از بدو بدتر بد انتخاب کنیم الانم ایران ماشاالله پول دارشون ده برابر شدن فقیر براشون هم فقیر تر ،نقدینگی دولت هم هزار برابر شده اون عربستانه که از کمبود نقدینگی تمام مال اموال شاهزاده ها رو بلوکه کرد

      • بامری

        ایرا ن فقیر نیست تو فقیر بدبخت

      • علی

        عربستان فقط پول داره که مزدور استخدام کرده براش بجنگن که با هرموشک کیلومترها عقب نشینی میکنن کافیه کارخونه اب شیرین کنشونو بزنن ببین دیگه توانی برای ادامه جنگ براشون میمونه؟

      • بدون نام

        تو اول فارسیتو خوب کن بعد بیا اظهار نظر کن

      • محمود

        با این سطح سواد فارسی و اطلاعات ضعیف بنظر نمی رسد ایرانی باشید ولی تحلیلت اشتباه است.

      • مهدی

        خواهشا به سواد املایی مردمی که اعتقاد دارن ایران از پس عربستان هم بر نمیاد خوب توجه کنید.

      • بهرام آریا زادگان

        مردم ایران مزدور نیستند که با پول بجنگند . فقط کافیه حس کنند لازمه کسی رو سر جاش بنشونند . اونوقت میبینید که اگر همه عربها هم مثل زمان صدام جمع بشن فقط زر مفت خواهند زد وبس .

      • مهدی

        اول اینکه خیلی بی سوادی و غلط املایی زیادی داری . دوم اینکه عربستان ،امریکا و متحدانش غلط میکنند فکر میکنن به جنگ تا چه برسه به جنگ . فکر کردنش هم غلطه . لطفا ارق ملی داشته باش . بابت وضعیت موجود اقتصادی ما هم در غذابیم ولی کشور دست بیگانه نمیدیم

      • علی

        عزیزم این آمار روازکجاآوردی به ماهم بگو
        خلاصه بگم خیلی باحالی

      • حمزه

        سلام
        شما از کدوم دسته هستید فقر یا پولدار؟

      • مایکوباکتریوم

        شما لازم نیست تحلیل کنی
        برو نوشتن رو یادبگیر عمو جان

      • میراحمدی

        اخه عزیز من عربستان در حد و اندازه ایران هست که بخواهیم آن بزرگ کنیم این عربستان همان ایران زمان شاه است فقط استکبار اونو با تبلیغات بزرگ کرده برای نمونه به یمن بی دفاع بنگر.

      • افضلی

        بیسواد ثروتمند نه سروتمند.متاسفم برای مردم فقیر سیاسی و بیسواد و برانداز کشورم که از خودشون یذره اراده ندارن و هرچی ماهواره و آمدنیوز میگه گوش میدن

      • بدون نام

        چه ربطی به ثروت داره مردم گدای یمن جلوی عربستان بادست خالی 4 ساله مقاومت می کنند. ما در یک ساعت با موشکهامون ریاضو به زانو در میاریم

      • بدون نام

        عراق و سوریه رو از چنگ اسراییل و عربستان در آوردیم چقدر ما قدرتمندیم خدایا شکرت

      • بدون نام

        دارید چرن میگی

      • بدون نام

        اخه بندگان خدا یه افغانی بیسواد از نوع سنی و وهابی پرست ارزششو داره این همه جواب براش بنویسید نون ایرانو میخورن ولی در دل دشمن ایرانن ومنتظر نابودی ما

      • بدون نام

        توبه فکرخودت باش ایرانی اگرچیزی نداردولی به اندازه یک دنیاغیرت دارد

      • بدون نام

        کجای داستانی

      • بدون نام

        من نمیدونم ازکدام تباری ولی مطمئنم خیلی نفهم تشریف داری.فقط اینوبگم که ایرانیها نه باموشک بلکه فقط بادست خالی عربهای عربستان رو به درَک واصل میکنندومکه رو که این عربها لیاقتش روندارندتصرف میکنند.عربهای عربستان گرچه میلیونها دلارموشک وتسلیحات ازآمریکا خریدندولی باپرتاب دوموشک نقطه زن دلاورمردان ایران به سوراخ موش پناه میبرند.ماآماده ایم ببینیم عربستان چه غلطی میکنه بعدحسابش رو کف دستش میذاریم وبرمیگردونیمشون به زمان بیابانگردی وشترسواری..مرگ برآل سعودو وهابی

      • ابوالفضل

        میگی دق نکنی ها

      • بدون نام

        دیونه سروت مندتم. مرزهای نگارش زبان فارسی رو جابجا کردی

    • بدون نام

      بشار تا همه مردم سوریه رو نکشه نمیره

      پاسخ ها

      • حسن

        یعنی الان تمام مردم سوریه تو ادلب جمع شده اند؟
        از شرایط سوریه بیشتر تحقیق کنید
        تحقیق کنید اسد تو این چند ساله با کیا جنگید؟
        داعش اینهمه پول و سلاح را از کجا آورد؟
        چرا آمریکا از دست ایران در رابطه با سوریه اینقدر عصبانی است؟

    • پیام

      انشاالله هر چی خیره و به صلاح ما هست پیش میاد

    • بدون نام

      جنگ جهانی سوم توراهه پس!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پس جائی برای مخفی شدن امسال تونیست

      • بدون نام

        جنگ شروع شده جنگ اقتصادی و جنگ اب

    • بدون نام

      آمریکا و انگلیس و فرانسه دشمن مشترک سوریه و ایران است ، متأسفانه دولت روحانی در برجام دلش را به این سه شیطان خوش کرد و نتیجه اش را هم همه مردم دیدند‌.

    • علی قنبری

      ایران نباید ازمنطقه خارج شه

    • بدون نام

      نمی دونم کی هستی تو کشور هنوز اینقدر بدبخت نشدیم که عزت. شرف غیرتمون زیر پا بگذاریم

    • بدون نام

      اهای یارویی که اسم نداری نمیدونم از کدوم جهنم دره ای این پیام رو نوشتی که حتی سواد نداری ثروت رو نوشتی سروت و هستن رو نوشتی استن ولی اگه مال هر قبرستونی که هستی بدون ما سی سال پیش جنگی رو بردیم که در عین نا امادگی و بدون هیچ فن اوری کل دنیا رو تو عراق شکست دادیم مطمن باش این مملکت فقط یه دشمن میتونه تو دنیا شکستش بده اونم خائنین و ترسوهای داخلی هستن نه هیچ کشوری دیگه ای تو دنیا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خائنین و ترسوها،انگل زاده ها را هم اضافه کن

    • بدون نام

      کاربر13و25توخفه شو معلوم نیست مال کدام قبرستانی باغرورمردم بازی نکن

      پاسخ ها

      • مرتضی هستم از بندرعباس

        بنده دو سال تو منطقه جنگی بودم 18 سالم بود جنگیدیم از کشورمون دفا کردیم اگر کشوری خواست غلطی کنه ماهستیم نمی زاریم آسیبی به شما برسه
        لطفآ به همدیگر بی احترامی نکنید

    • مازیار

      مرگ بر سوریه

    • محمد گیلانی

      در صورت جنگ بین ایران و عربستان ، بازنده واقعی عربستان خواهد بود چرا که مردم خود پدید آورنده نظام خود بودند و قطعا با کینه ای عمیق که از عربستان و آمریکا و سرائیل دارند بر سر آنها آوار خواهند شد و دمار از آل یهود و اسرائیل غاصب و همپیمانانشان در خواهد آورد پس بهوش باشید هیچگاه ایران و ایرانی را تهدید به جنگ نکنید 8 سال دفاع مقدس تجارب ارزنده ای در اختیار ایران گذاشته است ضمنا دوستان منطقه ای امروز دیگر دشمنان دیروز نیستند زیرا منافع مشترک و استراتژیک منطقه ای با یکدیگر دارند لذا جنگ در منطقه بین ایران و عربستان یک فاجعه بزرگ برای کشور آل سعود است ضمن آنکه مردم عربستان هم حمایتی از خاندان کثیف و وهابی که دوست اسرائیل هستند ، ندارند

    • محمد گیلانی

      در صورت جنگ بین ایران و عربستان ، بازنده واقعی عربستان خواهد بود چرا که مردم خود پدید آورنده نظام خود بودند و قطعا با کینه ای عمیق که از عربستان و آمریکا و سرائیل دارند بر سر آنها آوار خواهند شد و دمار از آل یهود و اسرائیل غاصب و همپیمانانشان در خواهد آورد پس بهوش باشید هیچگاه ایران و ایرانی را تهدید به جنگ نکنید 8 سال دفاع مقدس تجارب ارزنده ای در اختیار ایران گذاشته است ضمنا دوستان منطقه ای امروز دیگر دشمنان دیروز نیستند زیرا منافع مشترک و استراتژیک منطقه ای با یکدیگر دارند لذا جنگ در منطقه بین ایران و عربستان یک فاجعه بزرگ برای کشور آل سعود است ضمن آنکه مردم عربستان هم حمایتی از خاندان کثیف و وهابی که دوست اسرائیل هستند ، ندارند

    • کامران بروکی میلان

      عربستان هیچوقت نمیتونه ب ایران حمله کنه مانند امریکا که چهل ساله نتونسته حمله کنه چرا چون موقعیت جغرافیا رو نگا کنید میفهمید امریکا اسراییل و عربستان در شرایطی هستند ک نمیتونن ب ایران نزدیک بشن و اگ هم بخوان نزدیک بشن باید وارد کشورهای همسایه ایران بشن ولی همسایه های ایران رابطه خوبی با دولت جمهوری ایران دارن و سیاست ایران از قبل این بود ک همین هم شده و عربستان اگ حمله کنه ایران با چهار موشک شهاب میتونه عربستان رو ساقط کنه

    • بی نام.

      اغای محترم اولا ثروتمند با این.ث.هست اون طوری که تو نوسشتی .با.س.اشتباه فکر می کنی.این عربستان هست که یک ساعت دوام نمی اورد.برادر.عربستان خره.کی باشه.

    • امیر

      خدا لعنت کند عربستان رو که هر چی میکشیم از این نامرداست

    • helma.n

      این قدرت نظامی هست که حرف اول رو میزنه نه ثروت.ما در جنگ عراق نه تسلیحات کافی داشتیم نه ثروت ولی در عوض جوونایی باغیرت وباهوش داشتیم که از همه چیز خودشون گذشتن که کسی بهمون زور نگه .بیان روبه رو بشن ببینن چی میشه .

    • بدون نام

      رفتار غرب خیلی بده.به شما چه که برای مردم یک ملت دیگه بخواین تصمیم بگیرین؟
      اگر تهدید به حمله حمایت آشکار از تروریسم نیست پس چیه؟ارتش سوریه و هم پیمانان چرا باید با چنین برتری ای حمله ی شیمیایی بکنن؟

    • ایران

      چه سگی ک عربستان میخواد حمله کنه ب ایران

    • بدون نام

      بدبخت ترسو...توداری برعکس میگی عربستان یه ساعت بیشتر نمیتونه جلوایران دوام بیاره...ترسوی بزدل

    • بدون نام

      ایران اگر در فقر باشد به عربستان وهابی باج نخواهیم داد
      ایرانی یعنی غیرت
      من خودم جوان بیست هفت ساله هستم کار ندارم پول ندارم و... ولی اگر از دفاع کشور م باشد حاصرم جونم هم بدهم

    • بدون نام

      خدا لعنت کنه اونی ک از سوریه حمایت میکنه ب جای حمایت از مردم کشور خودش

    • بی نام

      ایران هیچ سلاح پیشرفته ی نداره که بخواد با بقیه کشورها جنگ کنه ...فقط ما مردم بدبخت نابود میشیم .

    • بدون نام

      خیالت راحت ایران در عرض یک ساعت عرب های وهابی رو نابود می‌کنه .

    • عزت الله خزایی بسیجی زمان جنگ تحمیلی

      ما بسیجیان نمردی
      م فقط منتظر دستور مقام معظم رهبری هستیم و این وهابی های حاکم بر عربستان را ریشه کن خواهیم کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخواب بابا لحاف سرد شد

    • سید حسین

      زنده باد ایران

    • بدون نام

      جینگیلی ، فینگیای

    • بدون نام

      مگه اسد ادلب رو شیمیایی نزده؟حقشه

    • رضایی مالباخته

      جالب اینکه چه در فیس بوک و سایر شبکه های اجتماعی و یا همین بالاترین مشاهده میشه که افغانها و اعراب از طرف ایرانیها اظهار نظر میکنند . مثلا همین شخصی که 70 درصد ایرانیها رو فقیر میدونه و از لهجه و نوشتارش مشخصه که افغانه ... به نظر میرسه بهتره نگران فقر خودشون و کشور خودشون باشند بهتره !

    • بدون نام

      پوتین و نوکراش مثل سگ دروغ میگند خودشون میخواند حمله شیمیایی کنند ولی قصد دارند گردن مخالفان بندازندآخه مخالفان از کجا سلاح شیمیایی دارند اونها فوق فوقش اسلحه سبک دارند داعش که بقول خودشون از بین رفته . ولی مثل سگ از آمریکا میترسند و میخواند اینکار را بگردن مخافان بشار خون آشام بندازند

    • بدون نام

      شما که زبان فارسی بلد نیستی ثروت رو اشتباه نوشتی بهتره نظر کارشناسی ندی

    • بدون نام

      عاقا چرا بشار اسد رفراندوم‌نمیذاره. چرا فک میکنه حکومت حقشه

    • راها

      اصلا عربستان چیزی برای جنگیدن داره.که با ابرقدرت منطقه(ایران)بجنگه.عربستان با یمن نمیتونه بجنگه.پس خیال دوستان راحت.

    • حسین

      کاربر ساعت ۱۳:۵۲ دقیقه با املا و ادبیاتی که داری معلومه از کجا پول میگیری و اصالتت چیه .

    • یوسف

      قدرت نظامی چیز جدای هست مثل کره شمالی فقیر اما با قدرت بالای نظامی که هیچ کشوری جرات حمله ندارد.
      ایران هم قدرت نظامی بالاتری از عربستان داره پس عربستان نابوده

    • بدون نام

      خدا نکنه جنگی پیش بیاد بخدا مردم همین الا هم زیر بار گرانی و بدبختی کمرشون شکسته وای به اون روزی که بخواد جنگی هم اتفاق بافته اونوقته که فاتحه ملت را باید بخونن خدا بداد ما برسه همین

    • رحمت شیراوند

      آخه این آمریکا واقمارش چه کاره اند که میگویند اسد باشد یا نباشد دخالت ووقاحت به این آشکاری هر غلطی میخواهند میکنند یک مملکت را داغون کردید میخواهند شیمیایی خودشان بزنند بعد بهانه کنند بیندازند گردن اسد عجب عمروعاصهائی هستند همه این فتنه ها زیر سر این جرثومه فساد اسرائیل است برای این است که این غده سرطانی باید برداشته شود

    • بدون نام

      آخه مگه عربستان نیروی نظامش هم قد قواره ایران که بخوات با ایران درگیری بشه اونا زورشون به گروه حوثی نمیرسه ،اصلا عربستانی‌ها برای جنگ با ایران یک ساعت هم دوام نمیاره ،دوست عزیز تو که میگی بودجه منم فقیرم ولی اینو میدونم بیشترین بودجه برای وزارت دفاع دیگه احتیاجی به بودجه نداره اینقدر تجهیزات با نیرو نظامی داره که هیچ احتیاجی به منو تو،بودجه دیگه نداره بعدشم نیروهای عربستانی‌ها اگه حتی نیروی امریکای هم همراشون باشه تخم رویاروی با یه گردان ماهم ندارن

    • رحمت شیراوند

      ما رو گنج هستیم فقیریم بخاطر اینکه دودشمن داریم یکی اش داخلیه ودیگری خارجی داخلیه بدتر از خارجیه دست کم نگیرید دشمن داخلی را پولهای هنگفت را بر میدارد ومیبرد در جیب دشمنان خارجی میریزد ویا در داخل اجناس وکالاهای مورد نیاز را احتکار میکند ودر حج بسر میبرد دانشمند اتمی ما بوسیله ایرانی خائن ترور میشود بدون اینکه مجری خارجی کشته شود

    • بدون نام

      جنگ مال پا برهنه هاست. نه امثال تو. تو برو تو جکوزیت بخواب.

    • افشین غریبی

      فقر و بیکاری داره بیداد میکنه و کسی هم بفکر مردم بیچاره نیست ؛ چیز تازه ای نیست همیشه سایه شوم جنگ رو سرمون بوده

    • بدون نام

      آمریکا ،انگلیس ،فرانسه در رویای تشکیل یک اسراییل دیگر در ادلب سوریه میباشند .

    • میلاد

      عربستان ک سهله کل دنیا نمیتونه رودروی مابشه...
      خربستان خخخخخخخ

    • بدون نام

      چرت و پ
      رت نگو
      عربستان جرآت چنین کاری و نداره

    • بدون نام

      ما باید در سوریه باشیم ب کوری چشم اون کساییکه میگن سوریه رو رها کن فکری به حال ما کن!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخواب بابا لحاف سرد شد... ان آقا

      • اکبر

        حالا چرا شما حودتان را پاره میکند که کی جنگ می شود ولی از خودتان نمی پرسد چرا جنگ بشود بخا طر چه کس بشار انتر ویا دیگران ارزش دارن ا ینها همه برای خر کردن من وشما است کدام هشت سال سر چی برای چی هزاران هزار کشته ایا فکر کردی برای چی بود حالا ما تمام دنیا را بزنم بجز سالها به عقب رفتم یک واجب اباد کردم با این همه بدبختی

      • بدون نام

        شما خودت رفتی سوریه که بجنگی

    • محسن

      بدبختا نفهمیدین یارو افغانیه عربستانو سروتمند میدونه مارو بدبخت، خاک تو سرما واسه عاقبتی که اوردیم

    • sms

      عربستان کثیف هیچ موقع جرات نمی کنه با ایران بجنگه....مال این حرفها نیست...

    • sms

      الان خطر اصلی ایران ....مسئولانه دزد و بی لیاقتمون هستند

    • بدون نام

      اگر خدای نکرده جنگ شود . ایران هیچ لجستیکی ندارد . و کار برای ما خیلی سخت خواهد شد و کشور ما دهها سال به عقب بر میگردد . خدا کند که این شرایط فقط یک کابوس باشد سریع بگذرد. همیشه بدانیم که جبهه دلش قوی است به پشت جبهه . یعنی رزمنده میخواهد که بچه اش در پشت جبهه در مدرسه باشد و نه اینکه در وسط فق و گرسنگی باشد .

    • بدون نام

      عجب سوادی داره این یارو

    • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

      لبیک یا ترامپ

    • بدون نام

      بهتر است تمام مسایل بصورت دوستانه و اسلامی حل شود.

    • بدون نام

      مارب ۱۴:۱۳تو جنگ ندیدی این همه جنگ جنگ میکنی ا لا اون جوونا نون شاهنشاهی خورده بودن غیرت شون خیلی زیاد بود فقط فدایی ایران بودن نه بالا دستی وبعد الان فمر میکنی مه ایران چی داره ثروتش کو تو جنگ هشت ساله بودجه وذایر ارزی ایران از زمان شاه پر بود والبته سلاحهای پیشرفته امریکایی اون زمون وزمانی مه اونا ته کشید رفتیم با برادران عراقیتون صلح کردیم !!!

    • بدون نام

      اون کاربرهاییکه دم از غیرت وعزت میزن واحساساتی شدن فعلا برید مشهد یه سری به برادران دینی عراقیتون بزنید که کم وکسری نداشته باشن بعد از پستو برای امریکا رجز بخونید

    • بدون نام

      ۴۰ ساله آمریکا میگه به ایران حمله میکنیم حالا عربستان واسه ما شاخ میشه

      خدایا اینا چی فکر کردن


      اسرایلم همین چند روز پیش گفت ایرانو با بمب اتم میزنیم مگه خونه خالست یکی نیست بگه فقط یه دونه مرزت نیروی ایرانی توش نیستن

    • saedTaha

      ایران با. جوانان غیور حتی. پا به سن گذاشته هایش. بسیجیان. دلاور ورزم آور. سپاه. کاردان ودلیر و ارتش. نیرومند همگی منتظر فرمان. رهبریم، عربستان (ریاض) را با خاک. یکسان. میکنیم ما همه چیز تجهیزات داریم، غصه نخورید در جنگ اول نیروی انسانی کاربلد. مهمه، بعد ادوات جنگی، ما از همه موردش. را با. توکا خدا. داریم، برادرانو خواهران کاربر. عزیز. به هم نپرید و توهین به کسی نکنید، دفاع از خاک و قلمرو. سرزمین مان و ناموس. مان برای همه زن و مرد واجبه، ما پشت به پشت. هم به. یاری. هم کمک. مینماییم، منم د ذر دفاع مقدس هشت. سال از همه. چیز دور بودم ولی با اراده. توکل. دیدید صدامیان. حامیانش. را درو و بیرون. راندیم. حالا. هم.آ آماده. ام، لباس. بسیجی ام. با فانسقه اش. با قمقمه. آ بش. با پوتین هایم. (واکس زده) آ ماده اند، کاخ. ظلم. وهابی و بحرین مزدور فریب خور. و قطر پولدار. وسعودیهای. کثیف را برهم. فرو. ریزیم من. هم انسامم و ایرانی، میدانم. دشمن بدتر. داخلی خیانتکار. اختلاس. گر کثیف. داریم، امیدواریم. سفره این نامردمان. ودزدان مالی زود زود برچیده. شود تا رضایت. کامل امت. ومردم. بر گردد.

    • بدون نام

      روسیه = امپراتوری شرارت

    • saedTaha

      کاربران عزیز. و محترم (کامران. بروکی. میلان)و(محمد. گیلانی) و(Thelma.n)واکثر ا که یک. نظر. داریم، خیلی. کاربرانی هستند. که هم نظر. هستیم، که. امکان. نگارش. نام آ ن عزیزان. نبود،خوشحالیم که خیلی. کاربران. متفق النظر. میباشیم، بله. همانطور. که. شماها. ومن. میدانیم. که اگر جنگ شد، سعودیها. با. آ ن همه. تجهیزات. آ آمریکایی. وهواپیما های. جت. جنگی غلطی. نمی‌تواند. بکند، پیروزی از. آ ن کشوری است. که نیروی. مردمی، وبا ایمان. وبا اراده داشته باشد، خدا رو شکر. کشورمان. با تاریخ. چند هزار ساله اش با آ ن رادمردان. دلیر. ونامی و شچاع. کشور دلاوران از کورش. و داریوش. کبیر. گرفته. تا. آ رش کمانگیر، کاوه. آ آهنگر،آ ریوبرزن، تا سردار. ملی آ آذربایجان. وقایم مقام. فراهانی. و امیرکبیر آ باد گر، ومهم تر از همه. شهدای. دفاع مقدس و فرماندهان لایق ارتش. وسپاه. وبسیج. که نام. اینان. کافی است. چنان. رعشه. به. جان سعودیها ی کثیف. بیاندازد. واز ترس. ودلهره جان. به جانان. بدهند، وگفتید. از موشک های نقطه. زن. بله فقط دو. موشک. بخورد ریاض. بدون. ریاضت. بدست. مان. میرسد، موشک. شهاب 2و الزلال. ورعد. برایش. کافی است بامید. خدا. دشمن. داخل. وبیرون. نابود. وقطعه قطعه. خواهد شد.

    • ت

      عربستان پول دارد وغیرت منفی بی نهایت پول که جای غیرت وایثار را نمی گیرد دنیا شده حیات وحش وجنگل حال آدم بهم می خورد چیه این همه زباله که ساخته شده تمام در فکر جنگ وخون رختن

    • بدون نام

      مردم آه ندارند سودا کنند.

    • بدون نام

      امریکا واتحادیه اروپا خیلی پررو هستن بی ناموسای بی وجدان باوجود تهدیدات صورت گرفته ایرانباید بودجه نظامیشو افزایش بده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج