adexo3
۷۶۵۹۷۵
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

مهمترین اولویت اقتصادی در ایران

محمد خوش چهره گفت: اقتصاد ایران نیازمند اقدامات آنی و فوری است و در صورتی که اقدامات میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گیرد، مشکلات کاهشی تجربه نخواهد کرد.

خبرآنلاین: محمد خوش چهره گفت: اقتصاد ایران نیازمند اقدامات آنی و فوری است و در صورتی که اقدامات میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار گیرد، مشکلات کاهشی تجربه نخواهد کرد.

این استاد دانشگاه افزود: در شرایط موجود کشور، ما نیازمند تشخیص دقیق و درست بیماری و ارائه نسخه برای رفع علائم آن هستیم اما بخش مهمی از صحبت های مقامات، مسئولان و حتی کارشناسان، اقدامات بلند مدت و میان مدت را هدفگذاری می کند.

وی ادامه داد: البته چرخش‌هایی قابل توجه در سیاست‌های اقتصادی دولت اتفاق افتاده است و امروز تاکید بر اینکه ما در جنگ اقتصادی به سر می بریم، مورد اشاره قرار می گیرد اما ضروری است در این حوزه مشکلات و موضوعات را تفکیک کنیم .

وی گفت: امروز اقتصاد بیمار ایران با کاهش ارزش پول ملی روبروست، این همان مساله ای است که باید بدان توجه کرد . هر اقدام کوتاه مدتی که بتواند مانع از تداوم این روند باشد ضروری است .

خوش چهره افزود: حتی اگر اقدامات میان مدت و بلند مدت تاثیر آنی و فوری نداشته باشد، نمی توان اجرای آن را ضروری دانست.

وی وضعیت اقتصاد ایران را به بیماری تشبیه کرد که در اثر تصادف با شکستگی استخوان و درد روبروست اما یکی از شریان های حیاتی اش نیز درگیر خونریزی است و گفت: در این صورت اگر شکستگی در ابتدا مورد توجه دکتر قرار گیرد، ممکن است بیمار جان خود را در اثر خونریزی از دست بدهد.

وی کاهش ارزش پول ملی را نیز همان خونریزی شدید خواند و گفت: دیگر اقدامات میان مدت و بلند مدت پس از مهار این بحران باید در دستور کار قرار گیرد.

او در این حوزه تناسب مجازات ها برای اخلالگران و سوء استفاده کنندگان را ضروری خواند و گفت: در این حوزه با موعظه و نصیحت و ارائه رهنمود اخلاقی کاری از پیش نخواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فعلا والا شکستگی بعد شش ماه هم جوش نخورده که هیچ دردش بدتر و بدتر هم شده دولت باید سریعا حقوق های زیر دومیلیون رو به سه میلیون برسونه بعد یه تنفسی مردم بکشن بعد خونریزی رو با ارائه بسته های دولتی غیر نقدی درمان کنه ...این راهکار ساده و قابل دسترس هست ولی اینکه دولت هیچ باری رو مسئولیت اون رو گردن نگیره و نگرفته جای سوآل داره...سوالی که مجلس پرسید یا نپرسید و یا دولت رو مجاب به انجام آن نمیکند جای بحث دارد.کارشناسان فقط حرف میزنن و راهکار میدهند ولیکن هر روز شاهد بدتر شدن شرایط مردم هستیم .ما گرسنه و خسته و بی پولیم.فروشگاهها پر از اجناس هستند که قبلا قابل دسترس بود ولیکن الان فوق لوکس محسوب میشوند

    • بدون نام

      1- تقویت اشراف گرایی
      2- رشد نمایی وام های میلیاردی بدون بهره به افراد با ژن های خاص
      3- نخبه کشی
      4- شخصی سازی اموال بیت المال
      5- رشد نمایی اختلاف طبقاتی با انواع طرح های آب دوغ خیاری از سوی دولت و مجلس
      6- عدم توجه به صنایع پایین دستی
      7-عدم برنامه‌ریزی بلند مدت و میان مدت
      8-عدم توجه به آموزه های دینی و دنیا پرست و مادی شدن اکثر به اصطلاح مسئولین کشور

    • بدون نام

      مهمترین اولویت این است که اولا مرگ بر این وان پایان یابد بعد باهمه دنیا دوستانه برادرانه زندگی کنیم هرچه برای خود دوست داریم برای دیگران نیز ۰۰۰۰۰غیر ان همین است که میبینیم

    • بدون نام

      دکتر خوش چهره بهتر از بقیشونه

    • بدون نام

      خدا پدرت رو بیامرزه این بررسی ها نیاز به تخصص وتجربه داره که مدیران مملکت ما هیچکدام را ندارند منظورم تجربه مفید مربوط به شغل وتخصص است والا سابقه کار صرفا خاصیتی ندارد بنابراین اولین مشکل مملکت مدیریت است که چهل سالست اقایان فکر میکنند مدیریت یا وزارت فقط پشت میز نشستن وامضا کردن است مساله دوم بررسی عملکرد مدیرانست که انهم نیازمند تخصص وتجربه است

    • احمدی نژاد

      کاهش ارزش پول ملی یعنی حرکت در مسیر آمریکا و نابودی اقتصاد ایران و کل مردم باید مصوبان آن را اعدام نظامی کرد.
      روحانی استعفا.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج