۷۶۶۱۲۰
۵ نظر
۵۰۱۹
۵ نظر
۵۰۱۹
پ

۹ Galaxy Note و BlackBerry Key۲ و Pixel ۲ XL

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

چندی پیش سامسونگ طی مراسم باشکوهی از فبلت هوشمند جدید خود با عنوان ۹ Galaxy Note رونمایی کرد. البته سایر شرکت‌های دیجیتال هم بیکار ننشسته اند. مقایسه مختصر و مفیدی میان سه گوشی محبوب این روز‌های بازار تلفن همراه دنیا انجام داده ایم تا شما را در خرید مناسب‌ترین کالای دیجیتال روزمره تان راهنمایی کنیم.

روزنامه سازندگی - سهیلا تقوی نژاد: سامسونگ هفته پیش طی مراسم باشکوهی از فبلت هوشمند جدید خود با عنوان ۹ Galaxy Note رونمایی کرد. تلفن همراهی که نقش تبلت را هم برای شما بازی می کند؛ یا شاید هم برعکس، تبلتی که تلفن همراه شما هم هست.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

سامسونگ همواره سعی کرده تا تکنولوژی قدرتمندی را در دست کسانی که همیشه انتظارات بالاتری نسبت به سایرین از گوشی تلفن همراهشان دارند، قرار دهد. امروز، 9 Galaxy Note حتی از این انتظارات هم فراتر رفته و تمرکز خود را بر مهمترین فاکتورهای جهان پرسرعت و در حال حرکت اکنون قرار داده است. این را هم باید در نظر داشته باشیم که با توجه به افزایش قیمت دلار در بازار تجاری ایران، قدرت خرید بسیاری از مردم برای گوشی های هوشمندی که شاید ماه گذشته هم قصد خرید آن را داشته اند پایین آمده، چه برسد به گوشی هوشمند تازه وارد و تکنولوژیکی مثل 9 Galaxy Note.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

البته سایر شرکت های دیجیتال هم بیکار ننشسته اند و انصافا هم در سال های اخیر محصولات خوبی به بازار معرفی کرده اند، اما اگر شما برای کیفیت و برند سامسونگ ارزش قائل باشید، ترجیح می دهید بدون توجه به پیشرفت سایر گوشی های هوشمند گوشی سامسونگ دلخواهتان را خریداری کنید.

در مطلب امروز مقایسه مختصر و مفیدی میان سه گوشی محبوب این روزهای بازار تلفن همراه دنیا انجام داده ایم تا شما را در خرید مناسب ترین کالای دیجیتال روزمره تان راهنمایی کنیم.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

۰۱) عملکرد، عمر باتری و شارژ

هر سه گوشی 9 Galaxy Note و BlackBerry Key2 و Pixel 2 XL توسط تیمی از ذهن های فوق العاده خلاق طراحی شده اند. این ذهن های برتر با همکاری یکدیگر تلاش کرده اند تا حداکثر کاربری را که یک فبلت می تواند برای صاحب خود داشته باشد، پیش بینی کنند و متناسب با آن یک پردازنده قدرتمند برای گوشی ها تدارک ببینند.

Galaxy Note 9 و BlackBerry Key2 هر دو از یک حافظه رم 6 گیگابایتی بهره می برند و از این لحاظ بدون کوچکترین مشکلی به پردازش اطلاعات خواسته شده توسط کاربر ادامه می دهند، اما تراشه 845 Snapdragon در 9 Note می تواند یک قدم جلوتر از پردازنده 660 Snapdragon در Key2 قرار بگیرد.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

یک مدل گران قیمت ۹ Note وجود دارد که ۶ گیگابایت رم را تا ۸ گیگابایت ارتقا داده و ذخیره سازی را از ۱۲۸ گیگابایت تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش میدهد. Pixel XL ۲ با یک پردازنده ۸۳۵ Snapdragon و ۴ گیگابایت رم در رده سوم قرار می گیرد.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

در قسمت ظرفیت باتری، هر سه این فبلت ها باید بتوانند به راحتی و برای یک روز کاری پر کار به استفاده کنندگان خود سرویس های خواسته شده را ارائه دهند. شما با باتری 4000 میلی آمپر در 9 Galaxy Note با کمترین مشکل کمبود شارژ مواجه خواهید شد. اگرچه Key2 دارای یک باتری 3500 میلی آمپری کوچکتر است، صفحه نمایش کوچکتر آن و پردازنده کم قدرت آن در حقیقت استقامت گوشی را افزایش هم می دهد. هر دو گوشی دارای یک گزینه شارژ سریع هستند که باید ظرف 15 دقیقه چندساعت شارژ مفید باتری به شما تحویل دهند.

سامسونگ گلکسی نوت 9 یک مزیت عمده نسبت به BlackBerry Key2 دارد و این مزیت قابلیت شارژ بی سیم است. Pixel 2 XL دارای ظرفیت باتری 3.520mAh است که برای یک فرد معمولی مقدار زیادی است، اما ممکن است کاربران بخواهند استفاده های طولانی مدت و پیچیده از گوشی شان داشته باشند که در این صورت این باتری به خوبی پاسخگوی آنها خواهد بود، البته در حالی که هر دو گوشی دارای شارژ سریع هستند، تنها 9 Galaxy Note دارای قابلیت شارژ بی سیم است. در قسمت ظرفیت باتری و پردازنده، فبلت جدید سامسونگ بالاتر از دو رقیبش قرار می گیرد.

۰۲) طراحی و استقامت بدنه

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

وقتی ۹ Galaxy Note و Blackberry Key۲ را کنار هم بگذارید، متوجه یک نکته مهم در ظاهر این دو خواهید شد. ۹ Galaxy Note یک ساندویچ شیشه ای با منحنی هایی در سراسر آن است، در حالی که BlackBerry Key۲ بیشتر یک جعبه با قابی آلومینیومی در پشت و یک صفحه کلید فیزیکی QWERTY در جلو است. Pixel ۲ XL هم تقریبا همین ظاهر BlackBerry Key۲ را دارد و ظاهری جعبه ای شکل و معمولی دارد. با در نظر گرفتن این نکته که زیبایی ظاهری نکته فوق العاده مهمی در جهت جلب توجه خریداران است، باید بگوییم که در این رقابت برنده اصلی ۹ Galaxy Note است و رقبایش به وضوح از آن چند قدم عقب ترند. از لحاظ استقامت بدنه، بعضی چیزها هستند که واضحند و نیازی به توضیح بیش از حد ندارند. بدنه Galaxy Note ۹ تماما شیشه ای است و همانطور که میدانید شیشه ماده ای است که معمولا در برابر ضربه و افتادن روی سطح سخت مقاومت چندانی ندارد. با این حال، BlackBerry Key۲ بدنه آلومینیومی دارد و احتمال صدمه دیدن هنگام ضربه و افتادن را کاهش می دهد.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

در زمینه ضد آب بودن، توجه داشته باشید که IP68 درباره 9 Galaxy Note و پیکسل تایید شده است به این معنی که اگر گوشیتان به طور تصادفی در آب بیفتد، خراب نخواهد شد. متاسفانه BlackBerry Key2 دارای امتیاز IP نیست، بنابراین یک رطوبت تصادفی می تواند پایان کار این گوشی باشد. امتیاز IP به این معنی است که دارنده این امتیاز می تواند در ابی با عمق 1.5 متر تا یک ساعت بدون هیچ آسیبی سر کند. هر دو گوشی 9 Galaxy Note و پیکسل از 5 Gorilla Glass استفاده می کنند که خاصیت ضربه گیری بالایی دارد و علاوه بر این دارای خاصیت ضد گرد و غبار هم هستند.

۰۳) صفحه نمایش

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

هنگامی که ۹ Galaxy Note را با BlackBerry Key۲ و Pixel ۲ XL مقایسه می کنید، یکی از اولین چیزهایی که متوجه خواهید شد تفاوت قابل توجه در اندازه صفحه نمایش است که این تفاوت عمدتا به دلیل صفحه کلید تعبیه شده در نمایشگر BlackBerry است. BlackBerry Key۲ دارای یک صفحه نمایش ۴.۵ اینچی IPS LCD است در حالی که ۹ Note دارای صفحه نمایش Super AMOLED است که ۶.۴ اینچ پهنا دارد. Pixel ۲ XL یک صفحه نمایش کوچکتر ۶ اینچی با رزولوشن ۱۴۴۰x۲۸۸۰ پیکسل دارد که باعث می شود تا ۵۳۸ PPI کمی واضح تر شود.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

البته، اندازه تنها تفاوت نیست. صفحه نمایش OLED در Galaxy Note 9 رنگ های بسیار واضحی ارائه می دهد و نقطه های سیاه ریزی که در بقیہ صفحه نمایش ها مشاهده می کنید، در این گوشی نخواهید دید و از این لحاظ تفاوت فاحشی با BlackBerry Key2 دارد.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

هنگامی که سخن از روشنایی صفحه به میان می آید، بازهم ۹ Note با ۵۱۶ پیکسل در هر اینچ (PPI) در مقایسه با ۴۳۴ PPI در Key۲ برنده است، اما در مقایسه با Pixel ۲ XL، این عدد کمتر از ۵۳۸ PPI پیکسل است و سامسونگ برای اولین بار از رقابت عقب می ماند، اما این باعث نمی شود که در این دور از مسابقه امتیاز کلی سامسونگ را کمتر بدانیم و برنده نهایی بخش صفحه نمایش باز هم ۹ Galaxy Note است.

04) دوربین

۹ Galaxy Note دارای یک دوربین دوگانه با سنسور ۱۲ مگاپیکسل است که هر دو مجهز به تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) هستند. همچنین در ۹ Note یک دیافراگم متغیر وجود دارد که می تواند از ۲.۴/f تا ۱.۵/f برای عکسبرداری در شرایطی با نور متفاوت تغییر کند. علاوه بر سخت افزار چشمگیر دوربین، توجه داشته باشید ۹ Galaxy Note در برخی از ویژگی های نرم افزاری هم فوق العاده عالی است.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

تشخیص صحنه با استفاده از I.A. برای تنظیم رنگ، تعادل رنگ سفید و سایر تنظیمات. این گوشی از زوم اپتیکال 2x پشتیبانی می کند و می تواند فیلم را با نرخ فریم بالاتر از Pixel 2 XL ضبط کند. یک ویژگی جدید تشخیص نقص در 9 Galaxy Note وجود دارد که اگر کسی چشم خود را در هنگام گرفتن عکس بسته باشد به شما هشدار می دهد.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

Blackberry Key۲ هم دارای یک دوربین دوگانه با سنسور ۱۲ مگاپیکسل است: لنز اولیه دارای یک دیافراگم ۱.۸/f در حالی که لنز ثانویه به حالت ۲.۶/f در می آید. در حالی که دوربین ها دارای مشخصات مشابهی هستند، BlackBerry Key۲۲ در نور کم کارآیی خوبی ندارد و هیچ گونه نرم افزار I.A. برای تنظیمات دوربین هایش در شرایط نوری عجیب و غریب وجود ندارد. از زمان انتشار Pixel ۲ XL در سال ۲۰۱۷، یکی از بیشترین موارد مورد بحث در زمینه ویژگی های Pixel ۲ XL دوربین آن است.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

آیا 9 Galaxy Note توانسته با یکی از مدعیان عرصه دوربین های باکیفیت تلفن همراه رقابت کند؟ بله. Pixel 2 XL یک سنسور 12.2 مگاپیکسلی با OIS دارد. دیافراگم آن 1.8/f است که در اکثر صحنه ها باید خوب عمل کند، هر چند ممکن است برخی از جزئیات در عکس های کم نور مشخص نشود. در حالی که پردازنده Visual Core گوشی Pixel 2 XL و نرم افزار دوربین Google می توانند عکس های خیره کننده ای ایجاد کنند، اما هنوز نرم افزار 1.A. برای تشخیص صحنه و سایر ویژگی های پیشرفته که در گوشی های با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرند، در پیکسل دیده نمی شود.

در این صحنه رقابت هم با اینکه Pixel 2 XL کمی جلو افتاد اما در نهایت سامسونگ توانست با مجموع امتیاز بالاتر صدرنشین شود.

۰۵) ویژگی های خاص

9 Galaxy Note دارای ویژگی های خاصی است که باعث می شود گوشی بسیار جذاب باشد. شما یک قلم S Pen بلوتوث دار را خواهید یافت که می تواند گوشی را از راه دور برای نمایش عکس ها، اسلایدها، موسیقی و همچنین هدایت برخی دیگر از ویژگی ها در 9 Note کنترل کند. حالت DeX نیز در 9 Galaxy Note تعبیه شده است، به این معنی که می توانید فبلت را به یک مانیتور خارجی برای ایجاد یک محیط کاری مشترک با تلفن همراه وصل کنید.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

همانطور که قبلا هم برای BlackBerry Key۲ عنوان شد، جاذبه اصلی آن صفحه کلید فیزیکی آن است. البته، صفحه کلید چیزی بیشتر از آنچه به چشم می آید انجام می دهد. این فضای خالی سنسور اثر انگشت هم هست و شما می توانید انگشت خود را در کنار صفحه کلید فشار دهید تا به راحتی وبگردی کنید. کلید Speed نیز در کنار آن وجود دارد که به شما اجازه می دهد سرعت بین برنامه ها را تغییر دهید.

ویژگی های خاص Pixel ۲ XL نسبتا کمتر از آن دوتا است. هنگامی که این گوشی برای اولین بار منتشر شد، لنز گوگل یک ویژگی منحصر به فرد بود، اما اکنون این ویژگی به بسیاری از گوشی های اندروید راه یافته است. با این حال، گوشی برای شما حالت Active Edge را فعال می کند که به کاربر امکان می دهد تا گوشی را به کمک Google Assistant فعال کنید.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

این یک رقابت خیلی نزدیک است، زیرا هر سه دستگاه ویژگی های خاص خود را دارند. اما ما جایزه این دور را به BlackBerry Key2 می دهیم. در حالی که سامسونگ واقعا از حضور S Pen خود در سری 9 Note استفاده کرده است، هنوز هم فکر می کنیم که صفحه کلید فیزیکی Key2 برای استفاده روزمره مفیدتر است.

قیمت

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

سامسونگ یک گوشی به اصلاح سوپر لاکچری به بازار معرفی کرده که با دو قیمت ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ دلار برای تفاوت حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه می شود. قیمت پیکسل ۸۴۹ دلار است و BlackBerry Key۲ با ۶۵۰ دلار قیمت، ارزان ترین گوشی این رقابت است.

06) نرم افزار و بروزرسانی

اگر به سیستم عامل Android Pie علاقه دارید، متاسفانه به اطلاع شما می رسانیم که برخلاف Pixel ۲ XL که از Android Pie استفاده می کند، نه ۹ Galaxy Note و نه BlackBerry Key۲ در حال حاضر نمی توانند از این سیستم عامل استفاده کنند. با این حال، هر دو گوشی، در آینده به نسخه های Pie دسترسی خواهند داشت.

بررسی و مقایسه کامل سه پرچمدار بازار موبایل

هنگامی که سخن از به روزرسانی امنیتی به میان می آید، هر دو 9 Galaxy Note و TCL به طور منظم سیستم عامل های خود را به روزرسانی می کنند و نسخه های بهتر را به بازار ارائه می دهند، اگرچه ممکن است دیر شده باشد اما همان هم بد نیست. هر دو گوشی همچنین شامل سوئیت هایی برای ارتقای بهره وری شما هستند. در Key2 شما مجموعه برنامه های BlackBerry Hub را پیدا خواهید کرد. این مجموعه شامل یک برنامه تقویم، برنامه پیام رسانی یکپارچه و پوشه خصوصی است.

9 Galaxy Note، از سوی دیگر، دارای حالت DeX است: با استفاده از حالت DeX شما می توانید 9 Note را به یک مانیتور خارجی برای ایجاد یک محیط کاری مشترک با تلفن همراه وصل کنید. متاسفانه هیچکدام این خصوصیات در Pixel 2 XL وجود ندارد و بازنده بزرگ این بخش از مسابقه پیکسل است. برنده هم که معلوم است: سامسونگ!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که دیگه گوشی دوازده دو صفر هم نمی تونم بخرم تو این گرانی چه برسه به نوت 9 این هم میزارم رو بقیه آرزوهام که نمیتونم بهشون برسم.

      پاسخ ها

      • هه

        اخخخخ

    • س

      مقایسه بود یا تبلیغ سامسونگ!

    • مولا

      عزیز من یه دفه از اول میگفتی اومدم تیلیغ سامسونگ رو بکنم اینقد وقت ما رو نمیگرفتی

    • بدون نام

      گران است گران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج