۷۶۶۴۶۰
۲۶ نظر
۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۴
پ

وضعیت عجیب بازار لوازم خانگی

در حالی که شرکت‌های لوازم خانگی تا چند ماه گذشته با انواع و اقسام جوایز خرید، سعی در ترغیب مشتری به خرید می‌کردند، اکنون همان شرکت‌ها مدعی هستند که هیچ کالایی برای عرضه ندارند؟!

فارس نوشت: در حالی که شرکت‌های لوازم خانگی تا چند ماه گذشته با انواع و اقسام جوایز خرید، سعی در ترغیب مشتری به خرید می‌کردند، اکنون همان شرکت‌ها مدعی هستند که هیچ کالایی برای عرضه ندارند؟!

یکی از اصلی‌ترین مشکلات صنف فروشندگان لوازم خانگی در دو یا سه سال گذشته رکود بازار بود، اما امسال این بازار با افزایش قیمت ارز وارد فاز جدیدی شد و التهابات بسیاری را پشت سر گذاشت.

بطوریکه بازار لوازم خانگی در اواخر فروردین ماه امسال بلافاصله به التهابات ارزی واکنش نشان داد و تولید‌کنندگان و عرضه‌کنندگان لوازم خانگی از عرضه کالا به بازار خودداری کردند و بالاخره زمانی شروع به عرضه لوازم خانگی به بازار کردند که بدون دریافت مجوز از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان قیمت‌ها را افزایش دادند.

این گزارش می‌افزاید: البته تا اینجا روی خوش ماجرا بود زیرا بالاخره شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی با افزایش خودسرانه قیمت‌ها که بخشی از آن ناشی از عدم نظارت سازمان‌های مربوطه و مسئولین از جمله سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان است عرضه لوازم خانگی را به بازار آغاز کردند و مردم هم می‌توانستند مایحتاج خود را از این بازار آشفته تامین کنند.

اما در ۲ ماه اخیر بازار لوازم خاگی وارد فاز جدیدتری شد یعنی عدم وجود کالا در بازار است، بطوریکه در حال حاضر نمایندگی‌های دو شرکت بزرگ لوازم خانگی ال جی و سامسونگ لوازم خانگی در بازار عرضه نمی‌کنند.

براساس مشاهدات خبرنگار فارس نمایندگی‌های ال جی بر روی تمام لوازم خانگی خود برچسب موجود نیست را زده‌اند و فقط برخی لوازم صوتی و تصویری را عرضه می‌کنند.

یکی از فروشندگان این نمایندگی در پاسخ به خبرنگار ما دلیل عدم عرضه لوازم خانگی توسط این شرکت را نبود قطعات عنوان کرد و گفت: بعد از تحریم‌ها قطعات مورد نیاز شرکت‌ تامین نمی‌شود و به همین دلیل کالایی برای عرضه نداریم.

این در حالی است که انواع لوازم خانگی ال جی از جمله یخچال و فریزر، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و ... در نمایندگی‌ها موجود است اما بر روی آنها برچسب موجود نیست نصب شده است.

مشاهدات خبرنگار ما از عرضه لوازم خانگی توسط برند سامسونگ نیز حاکی از ان است که این شرکت در حال حاضر فقط ماشین لباس‌شویی عرضه می‌کنند و نمایندگی‌ها این شرکت برخی مدل‌های یخچال و فریزر ساید بای ساید را هم در فروشگاه دارند و عرضه می‌کنند.

پاسخ یکی از فروشندگان شرکت سامسونگ به ما در مورد علت عدم عرضه لوازم خانگی توسط این شرکت این بود که قطعات وارد نمی‌شود و به همین دلیل شرکت قادر به تولید نیست.

این فروشنده در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا اجناس موجود در مغازه را به مشتریان نمی‌دهید، گفت: اجناس موجود به عنوان ویترین مغازه استفاده می‌شود اگر اینها را بفروشیم دیگر جایگزین نداریم.

ماشین ظرف‌شویی سامسونگ هم یکی از نایاب‌ترین اجناس است و فروشنده دلیل آن را عدم ترخیص از گمرکات کشور عنوان می‌کند.

در این بازار که قیمت لوازم خانگی سر به فلک کشیده و یک یخچال فریزر دو قلو با قیمت ۲۲ میلیون تومان و ماشین ظرف‌شویی به قیمت ۱۴ میلیون تومان عرضه می‌شود فعلا برند بوش انواع و اقسام لوازم خانگی را دارد.

از یکی از فروشندگان این برند پرسیدیم که چرا شما انواع لوازم خانگی را دارید اما شرکت‌های دیگر هیچ کالایی ندارند، گفت: بوش وارد کننده لوازم خانگی است و به همین دلیل کالا موجود است اما شرکت‌های ال جی و سامسونگ به بهانه عدم واردات قطعات به دلیل تحریرم کالاهای خود را احتکار کرده‌اند.

در این فروشگاه که اتفاق ماشین لباس‌شویی ال و جی و یخچال و فریز ال جی هم موجود بود، پرسیدم که چطور شرکت مربوطه این لوازم خانگی را ندارد اما چه این ها را عرضه می‌کنید، که در پاسخ گفت: ما به صورت مستقیم وارد می‌کنیم و با ضمانت گلدایران هم اجناس خود را می‌فروشیم.

البته فروشنده یکی دیگر از نمایندگی‌های بوش می‌گفت که اگر اقدام به خرید مایحتاج خود نکنید، معلوم نیست که چند روز دیگر لوازم خانگی مورد نیاز خود را بتوانید خریداری کنید.

این فروشنده گفت: در حال حاضر انواع و اقسام مدل‌های لوازم خانگی بوش موجود است اما ممکن است به دلایل مختلف چند وقت دیگر این کالاها هم در بازار یافت نشود.

یکی از نکات قابل توجه در بازار لوازم خانگی این بود که برخی از برندهای لوازم خانگی از جمله پارس خزر هم برخی از لوازم خانگی از جمله لباس‌شویی را نداشت.

این فروشنده گفت: موتور لباس‌شویی‌های تولیدی ما آلمانی است و به دلیل اینکه در حال حاضر واردات آن انجام نمی‌شود قادر به تولید نیستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مش قاسم

      اینم تقصیر آمریکا و انگلیس و اسرائیل و.... هست ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تا به حال که همواره میگفتند خود کفا هستیم و در تلویزیون نشان کارخانه متخصص مهندس بود چه شد همه کارخانجات میگویند قطعه نداریم حتی پراید پس چه اقتصاد مقاومتی بود که حتی وزارت صمت بی خبر از وابستگی شدید به‌خارم‌بود اینکه همه وهمه‌مونتاژ است

      • بدون نام

        نه تقصیر نامردی و سودجویی فروشنده هاست

      • بدون نام

        تحریم تقصیر کیه حقیر؟!

    • بدون نام

      کار نیست
      جهاز موجود نیست
      خریدمسکن که هیچ و اجاره مسکن هم که سر به فلک میکشه
      پوشک بچه گرونه
      خرج خوراک و پوشاکم که افتضاح

      یه جوان برای ازدواجش و ادامه زندگیش چطوری باید امیدوار باشه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اقا زندگی‌مردم با بیش از دویست قلم کالای ضروری میگردد چه ارتباط با بیست قلم کالا بنام اساسی دارد فکری بکنید خارجیها میخواهند ما را‌در همین وضع نگه دارند

      • گم نام

        درود بر تو هم وطن حرف دلمان را زدی .جهیزیه .پانزده میلیون وام هفت خان رستمی کمترین قیمت یخچال 6میلیونوووو.اما جهیزیه بچه های سپا ه امده است.کافی اقدام به ازدواج کنند .بهترین جهیزیه با سلام وصلوات تقدیم میشه..خدایا دیگه حضرت مهدیم بیاد کاری نمیتونه بکنه ترا به حضرت علی که باباهامون گفتن خیلی برات عزیزه خودت ظهور کن .....

      • شهریار

        شما میتونید بحول وقوه الهی از دید مسئولین از طریق قلمه زدن نسل تو ادامه بدی علی برکت اله !

      • بدون نام

        تنها چیزی که برای اقایون معنی نداره و بی ارزشه همیناییه که گفتین اونا باید به فکر جیبای خودشونو هفت نسل ایندشون باشن و قواشونو جمع کردن برای خوردن حق من و شما پس جونه مردم و روال زندگی سختشون بی ارزشترین مسئله است برای این انگلایی که ول کن ماجرا هم نیستن

    • اقتصاد دان

      افزایش نرخ دلار کل اقتصاد ایران را دست کم برای 5 سال راکد و نابود میکند اگر طی چند هفته دلار به نرخ 3800 بودجه بر نگردد منتظر ونزوئلایی شدن باشید آنگاه دیگر هر چی دلار در بازار بریزید دیگه فایده ای نداره.

    • بدون نام

      علت اینه که ماخودکفففففففاهستیم. وبی صاحب. وتحریم نودویک تجربه ای شده برای بازار. بی صاحب وبی حساب وکتاب. مگرمردم. خودشان کاری بکنندکه ان هم هزاران انگ بهشون می چسبونند خدایازودترامریکاواسراببل راس نگون کن بعدوایساببین تقصبرراگردن کی مبخوان بندازن. حتماگردن. بحرین والسالوادر.

    • سعید

      اینم نتیجه مذاکرات با امریکا

    • بدون نام

      از جمله اثرات وابستگی به دیگران

    • کامبیز

      یک مشت چوپون تودولت مسئول هستند بایک اخطاربه لوازم خانگی وخودروسازان اگرعرضه نمی کردند خارجی بدون تعرفه واردمی شد می دیدید آنهامثل سگ پشیمان می شدند حیف که بعضی هاشریک دزد ورفیق قافله هستند!!؟؟

    • مهدی

      یعععععععنی
      < تِر> زدید‌تومملکت‌خلاص‌‌ شد رفتا

    • بدون نام

      از ماست که بر ماست... .. بهانه هم اینه که دلار گرون شده.. اگه الان بفروشیم باید بریم گرون بخریم.. آخه بی همه چیز تو اینی که با دلار ارزون خریدی رو بفروش و سودتو بکن و اونی که با دلار گرون میخری رو گرون بده ...

    • یار

      مثل من صیغه کنید و هرگز ازدواج نکنید اینطوری نه خونه و نه جهاز و نه خرج زندگی دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عامو صیغه هم پول میخواد
        وقتی کار و درآمد نباشه چطور صیغه کنن؟؟

    • بدون نام

      زر میزنن دلیلش احتکاره

    • پیمان

      حالاپسرم ۲ماهه عقدکرده یعنی عروس خانوم جهازنمیاره بنظرشما عروس دومادها الان چاره شون چیه؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچی فساد تو جامعه زیاد میشه

        تولدهای ناخواسته
        سقط جنین
        بی دینی
        کثافت کاری
        و....

    • بدون نام

      بخدا چرا با ما اینجوری میکنین بابا یه ذره غیرت تعصب بخدا مملکت از دست میره اقا تو یه کاری بکن

    • بدون نام

      اقا هشتک روحانی برو روراه بندازیم ببینیم این اقا اصلا دل میکنه اون میزو رها کنه بسم الله شروع روحانی استعفا بده

    • مردم

      يكي از گشايش هاي برجام همين بود ديگه
      دوستاني كه جزو 24 ميليون راي دهنده به آقاي روحاني هستن لذتشو ببرن
      ما كه داريم له مي شيم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرکسی بیاد وضع همینه
        دولت شده زمین فوتبال
        تیم اصلاح طلب
        تیم اصول گرا
        مردمم در نقش دروازه هستن

        بابا جمع کنین مسخره بازیا رو
        همه باید طرفدار ایران باشن
        برای آبادیش و پیشرفتش تلاش کنن

    • jalali

      د لامسبا بذارید تحریما شروع بشه بعد بگید قطعات نداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج