جاباما
۷۶۶۹۴۸
۱۴ نظر
۵۰۰۳
۱۴ نظر
۵۰۰۳
پ

خاتمی خطاب به مداحان: غیرت دینی داشته باشید

عضو خبرگان رهبری با اشاره به رعایت مسائل و ارزشهای دینی در نزد مداحان گفت: غیرت دینی داشته باشید و بدانید حفظ ارزشهای دینی برای خانواده های مداحان و عالمان هم ضروری است و اگر آنان هم حرمت ها، ارزشها و حجاب را رعایت نکنند به شخصیت و ارزش ها ضربه وارد می شود.

خبرگزاری ایرنا: نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انقلابی بودن یعنی از خط ولایت فقیه جدانشدن است و باید در مجلس سیدالشهداء از ولایت فقیه یاد شود.

آیت الله سید احمد خاتمی روز یکشنبه در همایش مداحان استان کرمان در سیرجان افزود: سید الشهداء برای اسلام و حفظ ارزشهای دینی به شهادت رسید و انقلاب اسلامی ایران هم ادامه راه حضرت امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: مگر می شود در مجلس حسین بن علی(ع) از شهدای کربلا گفت ولی از شهیدان هشت سال دفاع مقدس چیزی نگفت و یادی نکرد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر شهداء نبودند امروز امنیتی نبود و هیچ چیز حتی مجلس عزاداری امام حسین (ع) هم وجود نداشت.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: این روزها بازار ضد انقلاب داغ است و کسی که دنبال راه سید الشهداء(ع) است، هرگز دست از نظام اسلامی و ولی فقیه نمی کشد و می داند خط سید الشهداء (ع) خط انقلاب است که اسلام و نظام را حفظ می کند.

ایت الله خاتمی افزود : یکهزار و ۳۷۷ سال از شهادت امام حسین می گذرد و تنها داغی که هیچوقت کهنه نمی شود همین شهادت پسر پیامبر(ص) است و این عشق خدادادی به خاطر معامله آن حضرت با خدا بود.

وی تصریح کرد: وجود مردم، عالمان دینی، مداحان و بانیان و برگزار کنندگان در مراسم عزاداری ها مهم است و این ارکان نقش آفرین حفظ حرمت ها و ارزشها هستند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مبادا نان به دین بخوریم و به قولی نان به دین خوردن خوب نیست، باید با خدا معامله کرد و از اخلاص این معامله بهره برد و مزد و اجر را از خداوند گرفت.

وی با اشاره به رعایت مسائل و ارزشهای دینی در نزد مداحان گفت: غیرت دینی داشته باشید و بدانید حفظ ارزشهای دینی برای خانواده های مداحان و عالمان هم ضروری است و اگر آنان هم حرمت ها، ارزشها و حجاب را رعایت نکنند به شخصیت و ارزش ها ضربه وارد می شود.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: مداحان هرگز برخوردهای کاسب کارانه نداشته باشند و جایگاه خود را حفظ کنند و اگر دل آلوده به گناه شود نمی تواند با دل ها حرف بزند و در کلامش تاثیری نیست.

وی با بیان اینکه منابع مورد اطمینان در مرثیه سرایی ها و روضه ها استفاده شود ، افزود: مداحان باید ضمن انقلابی بودن بی تفاوت در مسائل نباشند و کسی که پرچم امام حسین(ع) را بلند می کند، در مطالعه هم پیشقدم باشد و از سبک های غریبه که در شان مداحی و روضه نیست پرهیز کند که اینها وهن عزای حسین بن علی(ع) است.

همایش مداحان استان کرمان که با عزاداری و نوحه سرایی همراه بود، در آستانه حلول ماه محرم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان و جمعی از مداحان استان در محل کاروان حسینی سیرجان برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سیرجان دارالحسین ایران زمین

    • بدون نام

      غیرت ملی چی
      آها فهمیدم اون لازم نیست

    • بدون نام

      در ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان همه افراد فی سبیل الله و از جان و دل کار می کنند از کفشدار دم در گرفته تا بانی مجلس، فقط دو نفر پول می گیرند یکی مداح و یکی سخنران که بقیه را دعوت به کار خیر و فی سبیل الله می کنند ولی خودشون نقدا حق العمل و حق الزحمه شون را دریافت می کنند. تازه برای در آمد بیشتر شبی چند جا مجلس می روند.

    • بدون نام

      بندگان خدا مداحان ازصبح تاغروب کارگری کارمیکنند، شب که میشه برای خاطرامام حسین مجانی مداحی میکنند وعرق میریزند، یک وقت فکرنکنید اینها بابت مداحی پول میگیرند!!!

    • یاران 57

      غیرت پولی و سیاسی چطوری

    • بدون نام

      سیرجان دارالحسین ایران

    • بدون نام

      خدا همه نوكراي اهل بيت رو ثابت قدم كنه

    • بدون نام

      غیرت دینی داشته باشید و زمین و زمان رو تهدید به قتل کنید

    • بدون نام

      مداحی دکان های چهار نبش پر پول بدون مالیات و مورد حمایت سیاسیون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خواننده ها و بازيگرا به اصطلاح سلبريتي ها كه هميشه سوار بر گرده مردم سواري گرفتن و پول درآوردن و پول درآوردن و پول درآوردن و آخرش هم ژست اپوزوسيون گرفتن
        لطفا خفه شيد

      • بدون نام

        راست میگه دیگه خوب برای خودشون دکان باز کردند و از نام اهلبیت حسابی کسب درآمد دارند خدا ازشون نگذره

    • بدون نام

      متاسفانه همین تضاد درشعاروعمل موجب آسیب درجاجای جامعه وبویژه تضعیف ارزشهای دینی ودوری اقشار مردم و الخصوص وازدگی نسل جوان به باورها و اعتقادات شده است.

    • بدون نام

      شماهاکه باکارهای عیردیتی وانسانی دین راپاچیدید

    • بدون نام

      مداحان خوب کار و کاسبی برای خودشون درست کردند خدا می دونه که ایام محرم و صفر چه درآمدی دارند و حسابی هم وارد سیاست شدند و براشون واقعا باید تاسف خورد تاسف

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج