اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۷۰۰۹
۳۱ نظر
۵۰۰۷
۳۱ نظر
۵۰۰۷
پ

یک اقتصاددان: گرانی دلار به نفع صادرات است

یک اقتصاددان با اشاره به این که افزایش نرخ ارز باعث رونق گرفتن صادرات می‌شود؛ تحقق این فرضیه را منوط به این مساله دانست که اساسا چیزی برای صادرات داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: یک اقتصاددان با اشاره به این که افزایش نرخ ارز باعث رونق گرفتن صادرات می‌شود؛ تحقق این فرضیه را منوط به این مساله دانست که اساسا چیزی برای صادرات داشته باشیم.

مرتضی عمادزاده در گفت‌وگویی با بیان اینکه فرض افزایش صادرات در هنگام کاهش ارزش پول ملی می‌تواند فرضیه درستی باشد، اظهار کرد:

این فرضیه در حالتی می‌تواند درست باشد که اساسا صادراتی وجود داشته و ما از این بابت در بازارهای جهانی سهمی داشته باشیم؛ در چنین شرایطی و با کاهش ارزش پول داخلی در برابر ارزهای خارجی، صادرات می‌تواند ارزآور باشد.

او همچنین با اشاره به گران‌تر شدن نرخ ارز در ماه‌های گذشته، به تاثیر آن بر تولیدات داخلی هم پرداخت و گفت: افزایش قیمت ارزهای خارجی تولید داخلی را تضعیف نمی‌کند، ولی قیمت تمام شده محصولات تولید شده را افزایش می‌دهد. تاثیر این مساله بر حجم تولید هم بستگی به کشش‌پذیری قیمت‌ها در بازار دارد.

این اقتصاددان با بیان اینکه افزایش قیمت ارز در فرایند تولید می‌تواند اثرگذار باشد، تاکید کرد: باید ببینیم سهم مواد اولیه و واسطه‌ای و دستمزدها در فرایند تولید چقدر بوده و این مساله در نهایت چقدر توانسته قیمت تمام شده را تحت تاثیر قرار دهد.

گفتنی است که در ماه‌های گذشته و حتی پیش از شدت گرفتن افزایش نرخ ارزهای خارجی نسبت به پول داخلی بسیاری از اقتصاددانان بازارگرا نسبت به آزادسازی نرخ ارز امیدوار بودند و این اتفاق را باعث تحریک بخش تولیدی اقتصاد به خاطر جذاب شدن صادرات ارزیابی می‌کردند؛ امری که البته در شرایط فعلی به نظر چندان صحیح نمی‌رسد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • POOMPE

      آقای اقتصاد دان گرانی دلار هزاران گرانی برای مردم دارد شما مثل اینکه تو باغ نیستی یک گروه سود کند ۹۹ درصد ضرر آن وقت جالب است به شما اقتصاد دان هم‌میگویند گرانی دلار کار دولت است چون بزرگ ترین صادر کننده نفت خود دولت.است

    • بدون نام

      اخه وقتی واردات ما از صادراتمون بیشتره چه سودی میتونیم داشته باشه؟ وقتی سود صادرات به جیب دولت باشه و ضرر و زیان واردات مردم رو بدبخت و داغون کنه از کدوم سود صحبت می کنی؟؟؟؟؟؟

    • اریا

      چرت و پرت نگو بابا

    • بدون نام

      اینا رو از کجا جمع کردید که با این طرز فکر شون فاتحه اقتصاد را دارند می خونند؟ افزایش قیمت ارز به نفع صنعت و اقتصاد هست؟ تولید با ارز گران قابل رقابت با کالای ارزان دیگر کشورها خواهد بود. آیا مردم به مشکل بر نمی خورند؟ حتما که مردم روز بروزشون بهتر از زمان ارز با قیمت پایین است!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب اين هم احمق ،،،،،صادرات دست دولت گروني أرز هم به نفع دولت پس همه چي به نفع دلالهاي واسطه اي نيابتي و ،،،،

    • بدون نام

      این در صورتیه که ریال بی ارزش نشه وهرچیزی که تو کشور هست گرون نشه وقتی صادر کننده جنسی با دوبرابر قیمت صادر کنه بعد بخواد با اون پول بیاد خونه بخره ببینه خونه یا هر چیزه دیگه ایی که ساخت ایرانه دوبرابر شده چه فایده داره

    • بدون نام

      برو ... با اين تفسير آب دوغ خياريت

    • بدون نام

      صادرات در این شرایط موجب گرانی و تورم بیشتر در داخل میگردد.

    • بدون نام

      هرچه میکشیم ازدست شما احمقهای پاچه خوارمیکشیم که بخاطرایدهای مندرآوردی خود مردمرابیچاره کرده اید..

    • بدون نام

      وصد البته با بی کفایتی مدیران و اقتصاد دانانی چون شما عدم بهره وری واحد های صنعتی با فقیر تر کردن قشر کارگر جبران می شود و صادرات امکانپذیر.
      دانشمند!!! با کاهش ارزش پول ملی ملت فقیر تر می شوند.

    • بدون نام

      گرانی دلار به نفع خارجی ها برای تاراج ایران است.
      با این قیمت دلار کالاهای ایران برای آنها مفت در می آید و ما به خاطر یک مشت دلار باید محصولات کشور را مفت به باد دهیم.

    • بدون نام

      ایشون غلط زیادی کردن ایشون اقتصاد دان نیستن یه بیسواد اخلالگراست؟؟؟؟

    • بدون نام

      هههه ... پدر ماها دربیاد تا شماها بیشتر صادر کنید و بزنید به جیب !!! خیلی دلیل خوبی برای قیمت دلار!!!

    • بدون نام

      ما که چیزی برای صادرات نداریم ضمنا مگر چقدر صادرات و صادر کننده داریم که زندگی هشاد میلیون نفر رو به رضایت اونها گره زدیم.پدر مردم در اومده آقایون عین خیالشون نیست . اون ... که میگه مردم خودشون انتخاب کردن طور دیگه زندگی کنن کجا مردم خواستن انقدر تو بد بختی زندگی کنن و پول و ثروتشون رو یک مشت دزد خرج کشورهای دیگه بکنن . تو خودت اگه وزیر نبودی بازم یک همچین نظری داشتی

    • مهدی

      تولید بدون صادرات به نوعی مصرف و بازار را به مواد اولیه فروختن است.اما بعضا صادرات به معنی تبدیل ریال به دلار و خروج مایحتاج داخلی و فقر و همچنین روشی برای خروج سرمایه شده است.بی سامانی صادرات را برای ارزن خریدن و گران محاسبه کردن و تبدیل ریال به ارز است.نا هم سرمایه امکان خروج داشته باشد و هم مایحتاج عمومی در انواع مختلف آن.اینها در اثر صادرات در شرایط بی ثباتی و رانتی بوجود می آید.نقش قیمت دلار صرفا رانتی و التهاب است در این شرایط فقر و ثروت بدون محاسبه اعمال میشود

    • محمد

      آیا این اقتصاد دان نسبتا" محترم می داند که گرانی دلار باعث گرانی و تورم داخلی شده، و گرانی باعث فقر و فقر باعث فساد، فحشا، قتل وغارت می شود؟

    • بدون نام

      اقا همه که صادر گننده نیستند باید از دور نگاه کنن

    • بدون نام

      ما هم میدونستیم کار خودشونه، فقط مردم عادی له میشن!

    • بدون نام

      نظرات اقتصادی چون افزایش نرخ ارز باعث افزایش صادرات ، کاهش واردات ، واقعی شدن قیمت کالاها ،....... فقط در اقتصاد مبتنی بر بازار ازاد ، غیر حمایتی و غیر رانتی تعریف می شود و الا ، چرخ اقتصاد ایران بر همان اصل دوره قاجار " نفوذ بیشتر " درآمد بیشتر" می چرخد .

    • بدون نام

      کدوم صادارت؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صادرات فرش همراه مواد مخدر،،،،

    • بدون نام

      این چه استدلالی است. اولا تولید کننده عمده کالایی نیستیم. اگر منظورتان مواد غذایی است که شما کالاهای داخل را که قبلا با دلار 3700 خریداری شده صادر می کنید. بعد با دلار 11000 تومان باید همان کالا را دوباره بخرید وارد کنید!! این صحبت برای کشوری است که تولید کننده کالایی باشد. الان گزارشاتی است که عراقی ها وارد شهرهای جنوبی می شوند و تمام مواد غذایی را خریداری می کنند! حتما این هم از نظر این کارشناس!! صادرات محسوب می شود.
      اقایان باید چند تا مشاور با معلومات و بی طرف از هر کجا که شده اورد تا وضعیت اقتصاد را بررسی کنید. تا صد سال دیگه با آزمون و خطا به جایی نمی رسید.

    • بدون نام

      بله برای صادرات مفید است...اما واردات چطور...؟
      با افزایش ده درصدی حقوق آیا دیگر توان و رمقی برای مردم باقی میماند...؟باید ببینیم چه چیزی را فدای چه چیزهایی میکنیم...دیگر نمیشود با سعی و خطا کشور اداره کرد

    • موسی ذاکر

      مردم بدبخت هیچ دیگه باید همه ی مایحتاج زندگیشونو با قیمت ارز تهیه کنن همه اقلام مردم دیگه مردن

    • موسی ذاکر

      مردم بدبخت هیچ دیگه باید همه ی مایحتاج زندگیشونو با قیمت ارز تهیه کنن همه اقلام مردم دیگه مردن

    • بدون نام

      این اقتصادان نبست چرت میگه افتضاح دان هست به چه قیمتی

    • بدون نام

      اون اقتصاددان دست ش توجیب دولته غلط زیادی میکنه مردم از نون شب محتاج هسن فکر پرکردن بیشتر جیب صادر کننده افتاده اگه این پدر سوخته ها اقتصاددان بدون حال وروز اقتصادی مملکت این چنین نبود

    • رضا تصدیقی

      هر کی تو این اشفته بازار یه تزی میده

    • بدون نام

      آقای اقتصاد دان .موقعی که در داخل مردم نیاز شدید به مایحتاج دارند. ظلم است قوت مردم را بخاطر درآمد بیشتر صادر کنند. این عین بی وجدانی است.

    • بدون نام

      اقتصاد دان کدن گرانی دلار و بی ارزشی پول ملی پدر مردم را در آورده است. مگه کل مردم صادرات دارن.به غیر از یک عده خاص و سفارش شده همانهای که پدر مردم را در میارن کسی صادرات داره؟ همش میگویید به نفع صادراته.به نفع صادرات نباشه به نفع ملت باشه. وقتی مردم زیر بار گرانی تلف میشن به چه درد میخوره به نفع یک عده خاص باشد‌

      پاسخ ها

      • بدون نام

        صادرات زیاد در هر کشوری اگه خروجی ان رفاه عمومی کشور نباشه به چه دردی میخوره ؟تمام دولت مردان در همه دنیا تمام هم و غمشون در سیاست و اقتصاد و صنعت و غیره ایجاد رفاه برای عموم ملتشونه اما تو ایران نود درصد مردم زیر خط فقر در حال له شدنن تا عده ای به ثروتهای نجومی برسن حمایت از تولید داخل یعنب چی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج