۷۶۷۴۶۷
۳۹ نظر
۵۰۰۷
۳۹ نظر
۵۰۰۷
پ

توضیح درباره نامه خبرساز کروبی به رهبری

روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه، نامه‌ای از سوی آقای مهدی کروبی منتشر شد که در آن به تعبیر خود به سه نکته مهم پرداخته است. در اینجا یکی از موضوعات مطروحه در این نامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روزنامه فرهیختگان نوشت: روز یکشنبه ۱۱ شهریورماه، نامه‌ای از سوی آقای مهدی کروبی منتشر شد که در آن به تعبیر خود به سه نکته مهم پرداخته است. در اینجا یکی از موضوعات مطروحه در این نامه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

متن کامل این خبر در روزنامه فرهیختگان با عنوان «واقعیت ماجرای «توقیت» چه بود؟» را اینجا بخوانید.

ادعای آقای کروبی

در نامه ایشان آمده است:

«لغو مدت زمان ۱۰ سال: در بازنگری تصمیم مهمی در ارتباط با مقام رهبری اتخاذ شد. بدین نحو که هیات، مسئولیت مادام‌العمری برای رهبر قائل نبود و مدت زمان ۱۰ سال را برای این مسئولیت مهم در نظر گرفته بود.

روزی مرحوم آقای هاشمی از قول برخی مدرسین حوزه گفتند که آنها خواستار لغو محدودیت زمانی هستند. ما اما با لغو مصوبه پیشین مخالف بودیم و گفتیم درباره این موضوع قبلا بحث شده و تصمیم گرفته شده است.

اما ایشان گفتند حالا رأی می‌گیریم که این محدودیت را حذف کنیم، لذا وقتی مرحوم هاشمی لغو مصوبه پیشین را به رأی گذاشتند و سپس با شمارشی سطحی و سریع مدعی شدند که لغو محدودیت ۱۰ ساله رهبری رأی آورده است، من به اعتراض پیش ایشان رفتم و از وی خواستم دوباره رأی‌گیری کند.

به ایشان گفتم بارها در مجلس شورای اسلامی با آن تعداد وقتی در رأی‌گیری شفاهی (قیام و قعودی) تشکیک می‌شود، دوباره رأی می‌گیریم و اینجا با تعداد محدود اعضا (۲۵ نفر) چرا دوباره رأی نمی‌گیرید تا رفع شبهه شود. او موضوع را به شوخی برگزار کرد و از من خواست به صندلی‌ام برگردم.

همان‌گونه که ملاحظه می‌شود تاکید آقای کروبی بر لزوم رای‌گیری درباره پیشنهاد اولیه کمیسیون درباره اصل ۱۰۷ بلافاصله و بی‌چون و چرا از سوی آقای هاشمی‌رفسنجانی موردتوجه و عمل قرار می‌گیرد و رای‌گیری موردنظر آقای کروبی به عمل می‌آید. در صحت این رای‌گیری هم هیچ‌یک از حاضران در شورای بازنگری شک و تردیدی به خود راه نمی‌دهد و هیچ اعتراضی هم از سوی آقای کروبی راجع به این رای‌گیری در صورت مذاکرات شورای بازنگری ثبت و ضبط نشده است.

آیا منطقی نبود ایشان اگر شک و شبهه‌ای در صحت رای‌گیری داشت با صدای بلند آن را اعلام می‌کرد تا همه از آن مطلع شوند و در صورت مذاکرات نیز به ثبت برسد؟ لازم به ذکر است درصورت مذاکرات چاپ‌شده، تمامی جزئیات بیانات حاضران - حتی در حد یک کلمه مانند «نه» یا «بله» - ثبت و ضبط شده است.

به‌راستی امروز بعد از گذشت ۳۰ سال، چرا باید به نقل قول کسی اعتماد کنیم که اولا کل ماجرا را وارونه و مخدوش تعریف می‌کند و ثانیا از موضوع دو نفره‌ای سخن می‌گوید که طرف دوم آن دار فانی را وداع گفته و دیگر در این دنیا نیست تا بتواند شهادت بر صدق یا کذب بودن این ادعا بدهد.

به‌هر حال در این مقال تلاش شد تا تفاوت آنچه آقای کروبی با بهره‌گیری از رانت بزرگ سیاسی حصر در صدد القای آن است با آنچه در عالم واقع روی داده، مشخص شود.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به نامه کروبی

عباسعلی کدخدایی قائم‌مقام دبیر و سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی‌اش در فضای مجازی نسبت به نامه یکی از سران فتنه که اخیرا منتشر شده، واکنش نشان داد.

توضیح درباره نامه خبرساز کروبی به رهبری

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازاونجا نباید شک کنید که ایشون مهدی فرزند احمده و 9 سال هست که سر حرفش ایستاده و تو حصره. شما که این خبر و کار می کنی نظرات رو هم بذار لطفا

      پاسخ ها

      • ترسو

        ايكاش ، حصر و گروگانگيري مردم تموم ميشد !!!!

      • حامد

        سلام. مرد بودن به این نیست که 9 سال سر حرف غلطت بایستی. این مردانگی نیست. این حماقت محضه. مرد اونه که اشتباهشو بپذیره.

      • بدون نام

        من بچه محله تولد کروبی هستم.شبخ احمد پدرش حداقل با اینکه اواخر عمر دچار فراز و نشیب فکر سده بود ولی عاقل تر از مهدی می نمود.

    • بدون نام

      توطئه گر و فتنه انداز باید اعدام شوند وگرنه شروع به ایجاد مزاحمت خواهند کرد

      پاسخ ها

      • حشمت فردوس

        کی امثال شما رو اعدام میکنن که با این تفکراتتون گند زدید به مملکت. فتنه اقتصادی انداختید به جون ملت. موشک هوا میکنید ولی پوشک نمیتونید تولید کنید

      • بدون نام

        با این تفکرات عالیه و ماورایی که تو ذهن متفکرت پرورش دادی آخر و عاقبت خودت به اعدام ختم میشه،....در همیشه روی یه پاشنه نمیگرده اخوی....برا اون روز فکر سوراخ باش!!!

      • بدون نام

        اونی باید اعدام بشه که مردم رو بدبخت کرده.. اونی باید اعدام بشه که هرچی خودشون و بچه هاشون میخورن سیرامون ندارن

      • م.ص.

        وقتی پاسخی ندارید اولین چیزی که به فکرتون میرسه اعدامه. ...

      • میلاد

        مثل تو و پدرت ملعونت چاپلوس......

      • شکور

        تو که انقدر زر زر میکنی و همه را به اعدام محکوم میکنی و هیچ سوادی بخصوص از نوع سیاسی نداری اول بی نام پیام نزار و دوما روحانی . کروبی . میر حسین . احمدی نژاد . ظریف ......و کلا روسای جمهور و مجلس در قدیم و جدید کاره ای نیستند و اینو هنوز نفهمیدی . همش مردم را انداختند به جون هم و همه مون سر کاریم مخصوصا این بی نام و نشان هاکه چوب لای چرخ روابط خارجی و بین الملل میزارن و چسبیدن به کشور های بی ارزشی مثل عراق و سوریه و لبنان و چین و روسیه و ..... که بموقعش همه شان نامردیشان را ثابت میکنند البته 95 درصد جامعه این کشورهای دورو و شما کاسبان تحریم و ضد ایرانی را می شناسند

    • بدون نام

      اخه از این پیزوری خبر میزارین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی کامنت امثال تو رو می خونم به خودم می گم حقمونه که اینجوری زندگی کنیم.

      • بدون نام

        داداش الان بابت هر نظر چند می گیری؟؟

    • بدون نام

      این نظر خود شماست . صداقت ایجاب میکنه که اصل نامه رو چاپ کنید مردم خودشون بلدن تفسیر کنن شماهم یک جانبه به قاضی رفتی

    • صادق

      از روزنامه خودفروخته فرهنگیان جز این انتظار نیست اما انتظار می رود مسئولین سایت برترین ها دیگر مطالب مرتبط با این نامه را هم منتشر کنند

    • بدون نام

      به کوری چشم بدخواهان ومعاندان و براندازان امروز رهبری معظم انقلاب اسلامی نور چشم امت اسلامی و انقلابی ایران جایگاهی بسیار بالاتر ی داشته ودارند خداوند متعال انشالله عمر مبارک ایشان را تا زمان ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف طولانی فرماید

      پاسخ ها

      • شکور

        چون در این موارد مطمئنا میدانم برترینها مطالبم را چاپ نمیکند فقط به این جمله بسنده میکنم که در این جهل و نادانی بمان وخدا با جاهلان میداند چکار کند .

      • مهدی

        متاسفم برات . از دو حالت نمیتونه خارج باشه یا نون اینارو داری میخوری یا خیلی خیلی از روزگار پرتی که در دوحالتش برات متاسفم

    • بدون نام

      هاشمی رفسنجانی بدون شک تاثیر گذارترین فرد در نظام اسلامی در 40 سال اخیر بودن
      و...
      (و نظراتی که نمیشه تایپ کرد...)

    • بدون نام

      تا هاشمی زنده بود چرا چنین ادعایی را مطرح نکرده بود احتمالا تازه از خواب بلند شده !!!

    • مرگ بر سیاسی بی دین

      واقعیت تلخ اخبار داغ سانسور چی...لطف کن متن نامه کروبی هم بذار اگه غیرت تو وجودته

    • بدون نام

      اقای رفسجانی حضور نداردکه صحبت های اقای کروبی را تائید یا ردکنداگرهم بود بخاطراسایش وارامش جامعه سکوت میکرد.

    • جمشید شاه قاسی

      استالین عقیده داشت از آنجا که تمامی مشکلات بشر نتیجه وجود و حضور خود "آدمی" است بنابراین تنها راه حذف مشکلات بشر,حذف عامل اصلی و غائی آن یعنی فرد انسان است!!!! این باور در میان اکثریت ما ایرانیها طرفدار دارد!

    • بدون نام

      اصل ۵۹ یعنی انجام رفراندوم برای همین مواقع است . اصل قانون اساسی باید اجرای شود رفراندوم یعنی برون رفت از وضعیت موجود
      به هر حال اجرای اصل ۵۹ به افزایش اعتماد عمومی منجر می شود

    • بدون نام

      کروبی دیوانه شده . ام اس گرفته باید بره تیمارستان

    • بدون نام

      به خدا هیچ کدومشون به فکر ملت نیستن جنگ زرگریه از بناد خرابه

    • بدون نام

      ای آقای کد خدایی ای...........‌‌‌

    • بدون نام

      توروخداماراازدست امثال کروبی واون خانم. نجات. بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دادا الان پوشک چند کارتون احتکار کردی؟؟

    • بدون نام

      ما که اونجا نبودیم ولی با توجه به حرفهای آخر اقای رفسنجانی و .. فیلمی که همه دیدن و... اخلاق آقای هاشمی که با شوخی بحث و جمع می کرد می شه فهمید اقای کدخدایی درست می گه یا آقای کروبی فرزند احمد

    • جواد

      اگه کشور ما کشور مر دم سالاریه باید متن نامه منتشر بشه بدون دست کاری مردم قضاوت کنن که کی درست میگه یا دروغ

      پاسخ ها

      • عباس گودرزی

        سلام ببخشید چند سال سن داری که هنوز نمی دانی چه کسی اشرافی و دروغ گوست و چه کسی متقی و راستگو مطالعه ای در موردزمان حاکمیت ایشان داشته باشید تا راست و دروغش را بفهمی

    • عباس گودرزی

      سلام ، مگر خودش فکر دارد یا می تواند فکر کند ؟ از او بپرسید وقتی فرهنگیان جلوی مجلس تجمع کردند و ایشان رئیس مجلس بود چه دستوری داد و چه بلایی بر سر فرهنگیان فرهیخته آورد . اگر یادش آمد آنوقت در باره کسی که شبها از غم مردم خواب ندارد سخن بگوید اصلا ایشان مقبولیت و اثر گزاری معظم وله را در پیشبرد اقتدار و عزت نظام می فهمد ؟ رئیس جمهور سابق آمریکا نیز از ایشان بیشتر می فهمید چون اقرار کرد که رهبر معظم ایران دروغ نمی گوید . می بایست با ایشان اردوغان وار برخورد می شد نه با ملایمت .

    • بینام

      لطفا چند صباحی صبر کنید شاید نوبت رهبری شما هم برسد
      متاسفانه امثال اقای کروبی توگوش مردم می خواندند بعد از رحلت پیامبر چنین وچنان شد.وخوشبختانه تاریخ تکرار شد که چه کسانی درارزوی رهبری مردند وهمچنان منتظرندشاید روزی!!؟؟

    • مهدی

      وقتی به این بی وجودا رو بدی ،استر هم میخوان...اگه تا حالا زندست از صدقه سریه رهبرمعظمه

    • بدون نام

      تقصیرش نیس، کروبی پیر شده داره هذیون میگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا را شکر که سایه مقام معظم رهبری بالای سرمان است کروبی آخرین تیر ترکش خود را مستقیم به سمت جایگاه ولایت فقیه نشانه رفته که انشاالله به خودش وهمفکران فاسدش برخواهد گشت

    • بدون نام

      این نامه فقط یک نامه معمولی نیست حتما پشت ایت نامه نقشه های کثیفی وجود دارد که باید بررسی شود وچون ایشان در حصر برای این کار انتخاب شده که کسی با ایشان کاری ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج