۷۶۷۷۷۷
۸۸ نظر
۵۰۰۸
۸۸ نظر
۵۰۰۸
پ

عراقچی: فشارهای آمریکا از این بیشتر نمی‌شود

معاون وزیر امور خارجه کشور گفت: دوباره شکل گرفتن اجماع جهانی علیه ایران و بازگشت موضوع ایران به شورای امنیت به نفع ما نیست.

ایسنا: سید عباس عراقچی در گفت‌وگویی در شبکه ۴ تلویزیون تاکید کرد: بیشتر از تحریم‌هایی که تاکنون اعمال شده است در ۱۴ آبان از سوی آمریکا شاهد نخواهیم بود. آمریکایی‌ها الان کشور به کشور، کمپانی به کمپانی و حتی فرد به فرد تحریم‌های ایران را سعی دارند عملی کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر به اروپا امیدواریم، گفت: ما به هیچ کس به جز خودمان و خدا امید نداریم. اروپایی‌ها تعهدات محکمی را برای حفظ برجام و تامین منافع ایران از این توافق داشتند اما راه حل‌های عملیاتی را هنوز اجرا نکرده‌اند.

معاون وزیر امور خارجه در رابطه با نگرانی‌ها از ضعف اروپا در مقابل آمریکا در حمایت از برجام خاطرنشان کرد: مذاکرات ما با اروپا به طور نزدیک و فشرده جریان دارد اما معتقدیم باید مواضع سیاسی آنها را از راهکارهای عملیاتی که می‌خواهند ارائه دهند تفکیک کنیم.

اروپایی‌ها در همه سطوح اذعان داشتند که حفظ برجام منوط به تامین خواسته‌های ایران در حوزه‌های اقتصادی است و گفتند راه حل‌های عملیاتی را طراحی می‌کنند اما این تعهد سیاسی چه وقت ترجمه به راه حل عملیاتی شود مشخص نیست. مثلا در حوزه پرداخت‌های مالی و بانکی فروش نفت، حمل و نقل، بیمه و ... هنوز از اروپایی‌ها راهکارهای عملیاتی دریافت و مشاهده نکردیم.

وی در پاسخ به این مطلب که شرکت‌های اروپایی یا از ایران خارج شده یا در حال خروج هستند، گفت: شرکت‌هایی که خارج شدند همه خصوصی‌اند و تصمیمات‌شان را بر اساس سود و زیان می‌گیرند؛ واقعیت این است که تحریم‌های آمریکا در صورتی که در ایران بمانند شامل آنها خواهد شد. از این رو با یک تصمیم اقتصادی مواجه‌اند که در بازار ایران بمانند یا آمریکا.

عراقچی در پاسخ به اینکه اگر برجام برای اروپا مهم است باید بتوانند شرکت‌ها را به ماندن در ایران قانع کنند؟ اظهار کرد: اروپایی‌ها معتقدند برجام موضوعی امنیتی و حیثیتی برایشان است اما مشکل این است که نمی‌توانند به این شرکت‌ها دستور دهند که در ایران بمانند و البته حرف ما هم همین است.

عراقچی: فشارهای آمریکا از این بیشتر نمی‌شود

اگر امنیت و حیثیت‌تان مهم است باید شرایطی فراهم کنید تا از شرکت‌هایتان برای ماندن در ایران حمایت کنید و هزینه این امنیت را بپردازید.

معاون ظریف در پاسخ به اینکه اروپایی‌ها در این رابطه چه پاسخی به شما می‌دهند گفت: ما در همه جلساتی که داریم این مواضع را بیان کردیم. دو هفته پیش از سفرای خارجی در ایران دعوت کردیم و مباحث را با آنان در میان گذاشتیم که اگر جدی هستند و شوخی در کار نیست برای حفظ برجام باید هزینه دهید. آنها می‌گویند: در حال طراحی ساز و کارهای عملیاتی هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا اروپایی‌ها در حال وقت کشی نیستند گفت: می‌تواند وقت کشی هم باشد و به همین دلیل است که ما اقتصادمان را به امید آنها نمی‌گذاریم.

ما با اروپا مذاکره را ادامه می‌دهیم اما امیدمان به آنها نیست. ما به دنبال ایجاد مسیرهای بانکی، انتقال پول و فروش نفت هستیم و به این امید ننشستیم که آنها اقتصادمان را سامان دهند اما امیدواریم راهکارهایشان به کمک تجارت ما بیاید.

به اروپایی‌ها گفته‌ایم تا 14 آبان همه چیز باید مشخص شود

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اینکه آیا ایران تاریخی برای پایان مذاکرات با اروپایی‌ها تعیین نکرده است؟ گفت: مهلتی که آمریکا برای اعمال تحریم‌های بعدی در آبانماه تعیین کرده است همان چیزی است که ما به اروپایی‌ها گفتیم که تا قبل از آن باید ساز و کارهای عملیاتی‌شان را ارائه دهند و این یک مهلت مشخص است و اروپایی‌ها هم می‌دانند تا آن تاریخ (14 آبان) همه چیز باید مشخص شود.

وی در رابطه با اینکه تاریخی به طور مشخص از سوی ایران تعیین نشده است اظهار کرد که تاریخ 14 آبان کاملا مشخص است و مشکلی نیست و تا وقتی تحریم آمریکا اجرایی نشده اروپایی‌های وقت دارند.

عراقچی خاطرنشان کرد: البته تحریم‌ها عملا شروع شده است و خیلی از کشورها و خریداران نفت شروع به کاهش خرید و یا سفارش‌های جدید را حذف کرده‌اند. البته ما به دنبال خریداران جدید نفتی هستیم.

معاون ظریف در پاسخ به این پرسش که بسیاری از توافقات برجام صرفا روی کاغذ بود و پیشرفت‌های هسته‌ای متوقف شد، گفت: بعد از برجام روند اقتصادی ما به سرعت شروع به بهبود کرد اما آمریکایی‌ها این روند را تحمل نکردند.

ما بعد از برجام گام‌های مهمی برداشتیم که در حوزه‌های نفت، کشتیرانی، بانک، حمل و نقل، بیمه و تجارت مشهود بود. همین شرکت‌ها و موسساتی که در حال خروج از ایران هستند همان موقع به ایران آمدند شاید در داخل خیلی بر روی این مسئله تبلیغ نکردیم و برخی هم علاقمند نبودند که این شرایط بهبود یافته را بشنوند و ببینند و حالا که دارند از ایران خارج می‌شوند سر و صدا به راه انداخته‌اند.

ورود 11 هواپیما و قرارداد پنج میلیاردی با توتال پیشرفت‌های کمی نبود. آمریکا از برجام خارج شد چرا که دید این توافق به ضررش است.

وی در پاسخ به اینکه برجام هیچ تضمینی برای ممانعت از خروج کشورها و شرکت‌ها از این توافق نداشت، گفت: اتفاقا این تضمین وجود دارد و به همین دلیل است که اروپایی‌ها حاضر به فسخ این توافق نیستند. اگر توتال از ایران خارج می‌شود خسارتش را می‌دهد.

عراقچی تاکید کرد: برجام برای ایران منافع و گشایش‌های زیادی داشت و با وجود خروج آمریکا از این توافق ماندن ما در آن منافعی دارد. همانطور که مقام معظم رهبری گفتند، زمانی از برجام خارج می‌شویم که منافعی برایمان نداشته باشند؛ خارج شدن و آتش زدن توافق که کاری ندارد.

این مقام وزارت خارجه بازیگر متضرر خروج از برجام را آمریکا دانست و گفت: ایرانی که امروز در سطح منطقه و در کشورهای مختلف دارای نفوذ و نقش برجسته و موثری است و توان موشکی گسترده دارد و در عین حال نفتش را می‌فروشد برنده سیاسی این توافق است. متاسفانه از دیماه گذشته بحث‌ها به شکل دیگری شکل گرفت اما باید بدانیم که کشور بعد از برجام داشت به روال عادی باز می‌گشت که آمریکا اجازه آن را نداد.

معاون ظریف ادامه داد: همچنین باید بگویم برنامه هسته‌ای ما نه تعطیل شد و نه کاهش یافت ما صرفا در برنامه‌مان تاخیر و تعدیل ایجاد کردیم آن هم در جاهایی که نیاز فوری نداشتیم. ذخایر مواد غنی شده‌مان اگر خارج شد دو برابر آن کیک زرد وارد کردیم.

همچنین در تحقیق و توسعه هیچ تعطیلی نداشتیم و الان ماشین IR-8 را داریم که مشغول تست و آزمایش است و به علاوه ظرفیت‌های هسته‌ای ما به گونه‌ای است که در صورت تصمیم به بازگشت ظرف چند هفته می‌توانیم خود را احیاء کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر محاسبه سود و زیان خود را کنیم باید بگویم که با خروج از برجام در همین شرایط فعلی بسیاری از منفعت‌ها را به لحاظ هسته‌ای از دست می‌دهیم. بنابراین ماندن در برجام بهتر است؛ مدیریت عالی کشور حتما این سود و زیان را محاسبه خواهد کرد.

معاون سیاسی وزارت خارجه اظهار کرد: در مقایسه با قبل از برجام وضعیت سیاسی و خارجی ما بهتر از قبل است و ایران در موضع برتر سیاسی و اخلاقی قرار دارد. همچنین هیچ اجماعی علیه ما در دنیا وجود ندارد. البته خروج آمریکا در برجام اثرات اقتصادی خود را دارد و مسائلی که در داخل با آن روبرو هستیم که بحث دیگری است اما وضعیت ما در سطح بین‌المللی خوب است و اگر بتوانیم داخل را مستحکم کنیم و روی اصول اقتصاد مقاومتی ایستادگی کنیم می‌توانیم از این مرحله عبور کنیم.

وی گفت: فشارهایی که اکنون آمریکا در حوزه اقتصاد به ایران وارد می‌کند به اوج خودش رسیده است و در 14 آبان که قرار است تحریم‌ها در حوزه نفت و بانک به طور رسمی اجرایی شود فشاری بیشتر از آنچه الان وجود دارد نخواهیم داشت.

آمریکا کشور به کشور و کمپانی به کمپانی در حال اعمال تحریم‌ها علیه ایران است و حتی به سراغ افراد می‌روند و آنها را به عدم همکاری و تعامل با ایران وادار می‌کنند.

عراقچی درباره تاخیر اروپا در ارائه راهکارهای عملیاتی اقتصادی و تجاری به ایران گفت: تعهدات سیاسی که اروپایی‌ها برای حفظ برجام داشته‌اند هزینه کمی در مقابل آمریکا نبوده است. آنها تعهدات محکمی داشتند که بی سابقه است.

اما باید اینها را عملیاتی کنند البته چند کار انجام داده‌اند از جمله تصویب قانون انسداد کننده، تاسیس ارائه مجوز به بانک سرمایه گذاری اروپایی برای همکاری با ایران و کارهایی برای ترغیب شرکت‌های کوچک به همکاری و ایده‌هایی برای ایجاد مکانیزم انتقال مالی در اروپا و ایجاد حساب ویژه برای ایران مبتنی بر یورو

این مقام وزارت خارجه ادامه داد: درآمدهای نفتی ایران به این حساب واریز و پرداخت می‌شود که البته تا جایی که خبر دارم در حال کار کارشناسی و بررسی‌های فشرده‌شان هستند. علاوه بر این اختصاص بانک‌هایی به ایران که تنها با یورو کار می‌کنند نیز از این جمله است.

وی در پاسخ به اینکه چرا تا کنون این اقدامات به نتیجه نرسیده گفت: آنها فکر نمی‌کردند که این اقدامات کمی سخت باشد. تمام این بانک‌ها هر چند کوچک در معرض تحریم‌های آمریکا قرار دارند و باید با اطمینان این کار را انجام دهند.

عراقچی درباره وارد شدن به بحث موشکی و منطقه از سوی اروپا گفت: این مباحث اصلا مطرح نیست. توقعی که اروپا در قبال ارائه این ساز و کارها از ایران دارد صرفا اجرای برجام است.

معاون ظریف یک بار دیگر تاکید کرد: اروپایی‌ها حداکثر تا آبان‌ماه برای رسیدن به ساز و کارهای مشخص به نتیجه برسند چرا که بعد از آن ماندن در برجام فایده ندارد. اگر منافع اصلی ما در برجام یعنی در فروش نفت، بازگشت پول و دریافت و پرداخت‌ها عملیاتی نشود برای ما ماندن در برجام فایده ندارد و آنها می‌دانند اگر راهکاری پیدا نکنند ما در برجام نمی‌مانیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیخیال

      اره به همین خیال باشین
      عقل تو کلتون نیست فقط دشمن همه هستین مسخره ها.

      پاسخ ها

      • hassan.h

        یک دیپلمات ارشد نباید به گونه ای صحبت کند که مورد تمسخر قرار گیرد
        ترامپ فاقد مانورهای اوباماست در عین حال او یک تاجر است اینکه با کشورهای مختلف از جمله چین روسیه و غربی ها کنتکت دارد یک فرصت برای ایران است ولی اینکه در حال حاضر بر ایران متمرکز شده یک تهدید است باید منتظر بود و با
        هوشیاری مسائل را دنبال کند باید از تمرکز ترامپ بر ایران جلوگیری کرد

    • حسام

      مردم دارن میمیرن اونوقت شما میگید چیزی نیست چیزی نیست؟شما کی هستید؟از چه جنسی هستید؟داریم خفه میشیم و میمیریم و شما دارید میگید صبور باشید.بدتر از این نمیشه؟خجالت و شرم و حیاتون کجاست؟ننگ بر شما!ننگ!

    • مش قاسم

      این جناب عراقچی ممکنه نظریه پردازی نکنه

    • بدون نام

      دکتر منظورش. دقیاقا. اینه که الان آمریکا تا ته. فشار داده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خبر نداره هنوز جا داره

    • بدون نام

      نرفتید ملاقات داداش اگر رفتید کمپوت وسیگار فراموش نکنید .این حرفها را ول کنید چون خیط میشید

    • فلاحی

      خسته باشی دیگه چکارمون کنه

    • پلاک ۴۷

      مرفه بی درد!

    • بدون نام

      سلام.من نمی دانم این مسئولین را بچه زبانی باید حالی کرد .آقا ؛رهبر دیگر باید با چه زبانی به شما بگه به این اروپایی ها نمیشود اعتماد کرد .من خودم چند بار پیام رهبر را شنیدم که گفته به اروپا اعتماد نکنید ولی باز این مسئولین ما اروپا را ول نمیکنند .با درایت رهبری تمام مسائل را پشت سر می‌گذاریم .

    • بدون نام

      به همین خیال باش

    • بدون نام

      تا دلار ۲۰هزارتومنی راه داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خود پدر سوختشون این شایعه پراکنیهارو می کنند ومردم هم بش دامن می زنند تا زودتر به اون چیزی که اونا می خوان برسند

    • م. ف

      احتمالا دستگاه فشار سنج آقای عراقچی فشار را پایین نشون میده

    • بدون نام

      خدا از هیچکدومتون نگذره ما را به چه فلاکتی رسوندید ماهی ۵۰۰ ملیون حقوق میگیرید چه میفهمید نداری وگشنگی

    • بدون نام

      دیگه مردم ایران از سومالی بدتر میشن

    • ترسو

      تكبير !!!!!!!!!!!!!!

    • ترسو

      تكبير !!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      جمع کن خودتو ....

    • بدون نام

      همه چی ارومه، همچی ارررررومممممه.....!!!!!!

    • پ ع

      بابا بسه تو رو خدا چی می گین
      عرضه مملکت داری ندارین برین گم شین

    • از گرونی

      شتر در خواب بیند

    • بدون نام

      والا اگه تحریمها بیشتر از این نمیشه،فک نکنم بدبختی هامونم بیشتر از این بشه!!بالاتر از سیاهی مگه رنگی هم داریم؟؟

    • بدون نام

      میخوای دیگه چی بشه آقای عراقی. شماها مثل اینکه چیزی میزنین

    • تبریز

      مگه شما احساس میکنی؟

    • بدون نام

      .... دیگه هرچی فشار بیاد روشون بدتر ازین نمیشه. پررو.

    • بدون نام

      حالا هم که چیزی نشده ....گرانی که چیزی عادی است . ...ازپسر داداشت چه خبر ? فشار امریکا مردم را نمی کشه .ولی بی عدالتی واختلاس چرا

    • آرش

      خجالت بکشید پدر مردم رو در آوردید .شما ها که بین مردم عادی نیستید که بدونید چه وضعیتی دارند .بخاطر سیاست های غلط مردم بیچاره باید تاوانشو بدن.

    • بدون نام

      زرشك!!!!!!!

    • بدون نام

      بابا چقدر رو دارید شما بخدا

    • بدون نام

      اینقدر گشادین که ته فرو کرده هنوز میگین فشار بیشتر نمیشه!!

    • بدون نام

      اقای محترم اکثریت مردم بیچاره نابودشدند همین روزها بجای کیف قاپی شاهدنان قاپی خواهیم بود حالا مژده میدی فشارازاین بیشترنخواهدشد بعید میدانم شماهابویی ازانسانیت برده باشید

    • بدون نام

      حاجی عراقی شما مثل اینکه ایران زندگی نمی کنی هاا .......ملت داره از فشار ...... میشه

    • بدون نام

      برای شما و داداش ها که کویته

    • بدون نام

      عباس اوراقچی دستت درد نکنه تحلیلت عالی بود.ظریف هم قانع کرد که این ما نیستیم و فقط نقش واسطه نظام و دیگران را داریم! قانع شدم

    • arvin

      دیگه بیشتر از این

    • ناجی

      بابااین مردم طاقتشون زیادازفشارنمیترسن شماراحت باشین

    • سلام سانسورچی

      خخخخخخخ.خداروشکر ...اب که از سر بگذرد چه یک وجب چه صد وجب.فعلا که با این وضعیت ارز .له شدگانیم در این دایره.

    • بدون نام

      عزیزم ما زیر فشار شما کمر راست نمیکنیم چکار به ترامپ و بقیه داریم.
      شما مملکتو درست کنید

    • مهدی

      مرد مومن مردم زیر بار معیشتی دارن له میشن میگی فشار از این بیشتر نمیشه جاتون گرم و سفره هاتون چرب و چیلی مردم به گدایی افتادن خجالتم خوب چیزیه

    • بیطرف

      ماهم که تو این مدت مشکل خاصی از لحاظ اقتصادی نداشتیم
      ممنون از اظهار نظرتون اقای عراقچی

    • بدون نام

      هر وقت فکر نمیکنیم دیگه تموم شد بدبختر از این نمیشین دقیقا اشتباه فکر میکنیم ...

      دلار ۵۰۰۰ بعد ۷۰۰۰ بعد ۱۰۰۰۰ الانم ۱۴ هزار بعد هم ....

    • بدون نام

      فشارراباچه دستگاهی اندازه گرفتی؟!اگر جمهوری اسلامی ازبرجام خارج شود میخواهد چکارکند؟! اورانیم بیشتری تولیدمیکند، بمب اتمی می‌سازد، هیچ کاری نمی تواند بکند بجز هزینه تراشی برای این مملکت ماتم زده...

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه با این برجامتون
      خودتون که تو رفاهین از مردم خبری ندارین
      چقدر آقا از این برجام نهی کردن
      اما کو گوش شنوا

    • بدون نام

      کم هستش الان عزیز زیادتر میخوای!!!!

    • بدون نام

      میره

    • بدون نام

      شماها دست از دریوزگی بردارید وبجای التماس ازوحشیهای گرگ صفت کت وشلواریهای کراواتی اطو کشیده حق توحش (حق وتو یعنی حق جنایت وتاراج ملل و کشتار انسانهای بی گناه) دار بااقتدار برخوردنمایید وبدانید وا... قسم اگر شما شرف وغیرت داشتید هرگز.. هرگز جرات این همه هارت وپورت نداشته وپیدا نخواهد کرد بیدار شوید ازخواب گران برخیزید وصد حیف که خودرا وملت خودرا به ثمن‌ بخس فروختید اما بدانید ملت بیدار است وهمه آنانی که دراین وادی خودرا غرق دردنیا گرایی کردند در زباله دان خواهد انداخت. ازخواب گران خیز ازخواب گران خیز

    • عرفان محمدی

      حاجی راحت باش ما دیگه واسمون فرق نداره قراره چی بشه آب که از سر گذشت چه یک سر چه صد سر دلار چهارده هزار تومنیتون را عشقه

    • farzad Makhsoosi

      مونده هنوز خیال کردی راستی داداشت کجاست

    • م.م

      مثلا اگراروپا به وعده هاش عمل نکنه که مطمئنانمیکنه ونمیتونه هم عمل کنه شما میخواهیدچه کاربکنیدبگیدتوروخداماهم بدونیم فقط داریدلاف میزنیدهمه مون میدونیم که داریدبه همه التماس میکنید که کاری براتون بکنن مطمئناابان میاددوباره مهلت اروپاروتمدیدمیکنیدچون چاره ای ندارید

    • بدون نام

      نه خداوکیلی تعارف نکن

    • بدون نام

      جایی برای فشار مونده؟

    • بدون نام

      چرت و پرت تحویل مردم نده.

    • بدون نام

      دلار شد ۱۴هزار تومن بازم از این بیشتر میخوای

    • امير

      هر وقت گفتيد نخريد ارزون ميشه،گرووووون شد
      گفتيد از اين بدتر نميشه كه شد
      گفتيد حبابه حبابه ولي نتركيد
      هر وقت در رابطه با يه چيز نظر داديد خرااااااب شد

    • بدون نام

      شما که میگفتید تحریم های امریکا هیچ تأثیری ندارد.

    • بدون نام

      مرگ بر . ا م ک. .یعنی امریکا

    • غ

      اخه ...بيشتر ازاين مگه جا هست دلار شده 14000...حالا من انتظار داري طرفداري شماها رو بکنم....نه عزيزان ما ديگه شما رو دشمن واقعي ميدونيم نه کسي ديکه رو...

    • بدون نام

      برای معاون بانک مرکزی خیلی منافع داشت مردم چی

    • نوری

      ماهمه میدانیم که برجام برای اقتصاد ایران واقعا خوب بود تمامی جهان وخیلی ازشرکت های خارجی درهمه زمینه ها وارد ایران شدن وسرمایه گذاری کردن یادرحال بستن قرارداد بودن به محض امضای توافق دلار امریکا تا۲۶۰۰پایین امد ارزش پول ملی خیلی خوب بود امامتاسفانه بعد ازخروج ازبرجام دوباره اقتصاد ایران سقوط کرد

    • بدون نام

      اگه بیشتر شد پراید میشه ۸۰ میلیون شونه تخم مرغ ۵۰ هزار سکه ۶ میلیون درهم ۶ هزار دلار ۲۰ هزار و الا اخر وعجل فرجه

    • بدون نام

      باباجون دیگه چکاری میخایید بکنن. چرا انقدر رو دارید شما. هنوزم میخایید بیشتر از این بشه. چرا هیچ جوری نمیتونید جلوی آمریکا چیزی رو کنید ک مردم بتونن دوزار روتون حساب کنن. دم ترامپ گرم حرفاش حرفه.

    • معرفت

      بسم الله الرحمن الرحیم/سلام/بله درست فرمودیدکه( فشارهای آمریکابیشترازاین نمیشود)وماملت ایران هم میدانیم که(آمریکا هیچ غلطی نمیتواندبکند)ولی داداش جان نفرمودی که آیافشارهای اقتصادی موجودازاین هم بیشترمیشودیانه؟حالاکه شمادردولت حضورداریدوازآمریکا که تواون قاره هست خبرداریدلطفا به ماهم خبربدیدکه آیافشارهای اقتصادی ایران ازاین هم بیشترمیشود؟؟؟؟

    • بدون نام

      حتما باهاتون هماهنگ هستن!!!! روحانی هم ميگفت خیالمان بابت دلار راحت باشه!!!!!!

    • POOMPE

      میشه توضیح بدهید وقتی دلار جاری نشود با چی باید معامله کرد.

    • بدون نام

      والا حال خندیدن دیگه برامون نموده تو رو خدا برو بذار مردم ب درد خودشون بمیرین

    • بدون نام

      آقا اگه میشه تا اینجا را که توطئه آمریکا هست و جناب عراقچی هم تایید کردن علامت بزنید تا ما بدونیم اگر اوضا خرابتر شد بی خودی تهمت نزنیم به آمریکا که زیر سر اون هست، این دم آخری برای خودمون گناه نخریم. صاف بریم چند تا مسئول تپل و مپل بالای 95 سال را سوا کنیم دار بزنیم حساب بیاد دست جوان تر ها،

    • جوادوم

      اخ چی میشد از اول اصلا انرژی هسته ای اینجوری نمیشد. واینقدر هزینه نمیکردن .مملکت خیلی خوب شده بود و رو به پیشرفت بود.

    • ناشنا

      فعلا که حرف تحریم کشور رو بهم ریخته با نام توانی مسؤلین اقتصادی و ضعف سیاست خارجی

    • عبدالعباس الهی مقدم

      بسیارالی

    • بدون نام

      ديگه به فشارهاي امريكا نيازي نيست خود مسئولين مملكت يه پا آمريكا هستن و فشار رو وارد .

    • بدون نام

      قبلش هم می گفتید امریکا از برجام خارج نمی شه. ماشالا سطح دیپلماسی و پیش بینی هاتون در حد تیم ملیه

    • امیر ...

      فعلا که رفته شورای امنیت.... حالا ببینیم چه میکنه فشارها....خخخ

    • بدون نام

      حالا اگر اروپا همکاری نکرد چه باید کرد؟ با توجه به اینکه روسیه و چین هم قابل اعتماد نیستند.

    • بدون نام

      حالت خوبه

    • بدون نام

      برای شما که بد نشده ! مردم دارن لحظه به لحظه مثل شمع آب میشن حالا جنابعالی اومدی میگی فشار بیشتری وارد نخواهد شد !!!

    • بدون نام

      وای مرسی چه خبر خوشحال کننده ای!!!!!

    • بدون نام

      تحریم دوباره ایران نقشه انگلیس بوده با همکاری ترا می اجرا شد نباید از اروپا توقع همکاری داشته باشی نقشه اروپا تسلط بر جاهای نفت ماست که با خیانت عدهای مسول خیانتکار در حال اجراست

    • بی نام

      والا فشارای دولت خودمون بیشتر از آمریکاست مگه اولین باره تحریم میشیم که اوضاع اینقدر داغونه هیچی تو مملکتمون نداریم بعد میگن حمایت از کالای ایرانی کدوم کالا خواهشا کم جیباتون پر کنید به فکر مردم باشید

    • بدون نام

      اصن مگه چیزی هم مونده که بیشتر شه

    • بدون نام

      تو كه از فاميلت معلومه خيلي دلسوز ايراني

    • رها

      حتما اوضاع تون خوبه که این همه فشار و گرونی رو احساس نمیکنی!!!وقت کردی برو بازار و هر جایی که می تونی ببین قیمت ها به خاطر بی تدبیری و اختلاس های شما به کجا رسیده!!!اگه یه کم غیرت و شرف داشتید یک کاری انجام می دادید!! فقط شماها فکر اختلاسید!!!کی به فکر مردم بیچاره بودید که این باره دومش باشه؟؟؟فشار برای شماها و آقازاده هاتون و اقوام تون معنایی نداره!!فشار سنج شما با فشارسنج قشر ضعیف فرق میکنه!

    • اسد

      چقدر خوش خیالید مردم چند مدت دیگه راباید علف بخورند اونم پیدا نخواهد شد

    • بدون نام

      خود پدر سختتون زودتر فشارهارو شروع کردید احمق می دونی دلار چنده و خودتون ودلاالهای کثیفتون اوضاع رو با اینجا رسوند باز آمریکا شرفش از شماها خیلی بیشتره بخدا

    • خاک پای مردم ایران زمین

      دکتر اگه جا داری اعلام کن .ماکه راه نفسمون بند اومده نزدیکه ازتو حلقمون در بیاد

    • بدون نام

      چی داری میگی میفهمی مردم چطور زندگی میکنن

    • بدون نام

      دکتر اگه جا داری اعلام کن ما که فول فولیم.

    • کرمانشاه

      میگم این سیمانه عجب برکتی داشت این عراق چی ،تخت روان چی، نخود چی، عجب سند محکمی بستن اصلا آدم کیف میکنه ازاین همه هوش و زکاوت الانم دکتر اعلام کرده آقا قبول نیست من هنوز جا دارم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج