اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۶۸۰۲۳
۳۲ نظر
۵۰۰۶
۳۲ نظر
۵۰۰۶
پ

ماجرای پیش فروش‌های دردسرساز خودروسازان

با اعلام قبلی خودروسازان، از امروز پیش‌فروش خودروهایی در کشور آغاز شد که تا یکسال اجازه خرید و فروش را ندارند، اما باز هم این دلالان بودند که بخش عمده‌ای از عرضه را بلعیدند.

خبرگزاری مهر: با اعلام قبلی خودروسازان و وزارت صمت، پیش‌فروش خودرو برای متعادل‌ شدن قیمت در بازار آغاز شد. در این طرح ، امروز یکی از خودروسازان بزرگ کشور اقدام به عرضه محصولات خود کرد؛ اما داستان همیشگی در پیش‌فروش‌های خودرو باز هم تکرار شد.

و بسیاری از متقاضیان و مراجعان به سایت این خودروساز، نتوانستند درخواست خود را ثبت کنند؛ این درحالی است این خودروساز تعداد محدود ۵۰هزار دستگاه و تنها مدل‌های محدودی از تولیدات خود را عرضه کرد که البته در سبد مصرفی مردم هم اثرگذار است و هیچ خریداری تا یکسال حق فروش آن را ندارد.

همانگونه که خرید سکه و ارز و کالاهای سرمایه‌ای دیگر این روزها بازار جذابی دارند، خودرو هم به یک خرید سرمایه ای تبدیل شده که خریداران آن را، نه مردم عادی برای مصرف و گذران زندگی تشکیل می دهند ، بلکه عمده پیش خریداران آن را کسانی تشکیل می دهند که بدنبال حفظ دارایی خود و کسب سود از آن هستند و به قصد فروش، خودرو پیش خرید می کنند.

صبح امروز بسیاری از افرادی که از دقایق ابتدایی آغاز پیش‌فروش‌ اینترنتی خودرو ، برای ثبت نام تلاش کردند، موفق به ثبت نام نشدند ؛ در عین حال، بودند کسانی که کارت ملی‌های زیادی را اجاره کرده بودند بلکه بتوانند خودروی بیشتری پیش خرید کرده و سود بیشتری در آینده از آن خود کنند.

آمارحکایت از آن دارد که صبح امروز شش میلیون نفر به سایت این خودروساز مراجعه کرده اند تا بلکه خودرو بخرند و از محل حاشیه بازاری که این روزها از بی تدبیری دستگاههای مسئول و سیاستگذار وجود دارد، سود ببرند؛ طبق اعلام این خودروساز، ۷۰۰ هزار درخواست صبح امروز در سایت پیش فروش، ثبت شده است.

به تازگی وزیر صنعت، معدن و تجارت از حذف شورای رقابت از چرخه قیمتگذاری خودرو خبر داده است. خبری که صبح امروز از سوی معاون کمیسیون صنایع مجلس هم تایید شد.

آنگونه که این خودروساز اعلام کرده، برای مدیریت ثبت نام متقاضیان، فروش به صورت مرحله‌ای شده است؛ به نحوی که سایت هر ۱۵ دقیقه ۱۰ ثانیه باز می‌شود تا آن دسته از افرادی که در سایت حضور دارند امکان ثبت نام پیدا کنند. این روال تا تکمیل ظرفیت ادامه دارد.براین اساس، تا ساعت ۱۲:۰۲ دقیقه، بیش از ۴۳۰۰ نفر موفق به تکمیل ثبت نام خود شده اند.

در پی طرح پیش فروش خودروها ، این شرکت با تجهیزات گسترده و تهیه زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری در حال ثبت نام از متقاضیان خودرو از سراسر کشور است؛ این روند تا پایان ثبت نام ۵۰ هزار دستگاه خودرو وعده داده شده در طرح ادامه خواهد داشت.

سیاست گذاران چه گلی به سر بازار خودرو زدند؟!

نکته حائز اهمیت در این میان مجموعه سیاستگذاری‌هایی است که اکنون برای بازار خودرو و تولید آن صورت گرفته و گویا خودروسازان هم بدشان نمی‌آید که از چنین وضعیتی سود ببرند،به خصوص اینکه تا همین چند وقت پیش، آنها با متوسل شدن به انواع و اقسام روش‌ها، تلاش می کردند.

مردم را به پیش خرید خودروهای خود تشویق کنند و حتی بخشی از قیمت را هم به صورت اقساط از مشتریان دریافت می‌کردند؛ اما حال ورق برگشته و شرایط به گونه‌ دیگری در حال رقم خوردن است؛ حالا مردم برای ثبت نام خودروهایی که با افزایش چشمگیر قیمت مواجه است، برای تحویل در موعدی که تضمینی درباره آن نیست، به هر دری می زنند و دست خالی بازمی گردند.

گویا هر روز بازار ایران در هر رشته‌ای از سکه و طلا و ارز گرفته تا خودرو و سایر کالاها باید دچار چنین تلاطماتی باشد و دستگاه سیاستگذار، تنها نظاره‌گر این وضعیت باشد؛ اگرچه برخی هم معتقدند که آنها باید خاموش باشند و اجازه دهند که اقتصاد راه منطقی و عقلانی خود را پیش رود، نه اینکه خود با سخنانی از جمله افزایش قیمت ، بازار را متشنج کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میشه بازم فیلتر گذاشت که هرکس گواهی نامه داره وپلاک ماشین برای خودش تا به حال نداشته باشه ثبت نام کنه .
      عده ای سود جو شروع به خرید کردن .ما به خودمون هم رحم نمیکنیم!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیلی راحت میشه مشخص کرد که هر نفر چن تا ماشین داره
        راست میگن برن سراغ اونها ومالیاتهای سنگین ببندن

    • m007

      از ماست که بر ماست

    • بدون نام

      دوروغ میگن بی شرفا پیش فروش در کار نیست، قبلا همه رو به دلال فروختن حالا دارن فیلم بازی میکنن مرگ بر دزدان و غارت گر
      ورودی بفرستیم برای مردم شریف و دزد پرور

      پاسخ ها

      • رها

        درست میگین.پیش فروش وجود نداره همش دروغه مثل خیلی از حرفهای دیگه شون!فقط فکر چاپیدن مردمن

      • محمد

        این ادمها از مرگ نمی ترسن .بگو جریمه سنگین بر آدمهای سودپرست .الهی که ورشکست بشین .

    • بدون نام

      از ماصط که بر ماصط

      پاسخ ها

      • حمید دکوراد

        خخخخخ این ماصط هات با ماست ما چه فرقی می‌کنه

      • بدون نام

        آلی بود آلی

    • بی نام

      چند ماه پیش که پراید 22 میلیون بود هیچ کس نمی خرید حالا
      که شده 40 میلیون همه می‌خواند ثبت نام کنند
      مردم ما عاشششششق گرونی هستند فراد نمک هم گرون شد بیشتر میخرند

    • بدون نام

      تف ب شرف مسئولین بی کفایت که نمیتونن دو تا شرکت رو کنترل کنن.... یکی نیست بهشون بگه چند صد هزار ماشین تولید امساله که اینقدر گرون شده...میگن عیب قطعه داره پس غلط کردین پارسال گفتین ماشینای ما مجهز ب سیستم روز دنیاست....

    • بدون نام

      چرا با احساسات مردم بازی میکنید


      شرم بر شما باد

    • بدون نام

      خودروسازان کثافت. مردم رو مسخره میکنید. آشغالها. خودتان ودلالان وابسته خودروها رو خریدید. سایت که باز نشد.

      پاسخ ها

      • محمد

        از ماست که بر ماست به این معناست که اگه مردم ساده نبودن به اینها خودرو ساز نمی گفتن . دروغ اندر دروغ .اینها فقط قطعه سر هم کن هستند .یه برق کار و یه صافکار و یه نقاش ویه مکانیک چهار نفر کافیست مثل اینها یه خودرو سر هم کنه.

    • سلام سانسورچی

      تنها و تنها وتنها راه کمک به رفاه مردم و توسعه کشور این است که درب کلیه شرکت های خودرو سازی رو گل گرفت و واردات خودرو را توسعه داد. و هزینه لضافی و بیهوده که صرف پروار کردن این شرکت های زیان ده که فقط کارشان چپاول مردم و سود جیب مسئولین ان است را صرف تولید در بخشی که با شرایط کشور هماهنگ است کرد مثلا جای شرکت های خودروسازی کشاورزی یا دامداری یا هرچیزی دیگری که طبق نظر کارشناسان باعث ایجاد سود و توسعه کشور شود. تاریخ 40ساله کشور نشان میدهد که این شرکت های خودرو سازی نه قادر به توسعه خود هستند و نه تمایلی به کاهش قیمت دارند .این وسط فقط و فقط باعث ازادی انتخاب مردم و حق مثل انها از استفاده از تکنولڑی روز دنیا میشوند.یک شرکت ورشکسته از نظر تکنولڑی ؛انحصار طلب ؛زیاده خواه ...هرگز در شان ملت ایران نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافقم.

    • رجایی

      همه اینا با دولت و وزیر صنعت هماهنگ هستن یه رئیس جمهور چطور نمیتونه به و زیرش امر و نهی کنه خود روحانی مملکت رو ول کرده هر کی هر کاری بخواد میکنه خودشم که وضعش خوبه مردم هیچی مجلسم که همه فکر خودشون و جناح بازی هستن به فکر همه چی هستن جز مردم آقای روحانی دست از سر ما بردار اشتباه کردیم رای دادیم تو خودت از همه بدتری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        توراخدا امهای50ساله انترنت بلدند که ثبت نام بکنند

    • کامبیز

      مشتی دزد باحمایت دولت شاه دزد

    • بدون نام

      روحانی با این دولتش و با این وزیر صنعتش باید سرش را ززر آب کند و خفه شود. سایپا با این روش پیش فروشش ملت را مسخره گرفته و به شعورشان توهبن میکند

    • بدون نام

      خودروهاشون تل انبارشده دیگه راهی ندارند این بار با این دسیسه و نیرنگ اومدند سر مردم کلاه بذارند
      مردم نخرید و ثبت نام نکنید بخدا پشیمون میشید مانند دفعه قبل که آقای روحانی وام خودرو آزاد کرد و عده ایی هجوم بردند و خریدند و این بار هم همون داستان

    • بدون نام

      خودروهاشون تل انبارشده دیگه راهی ندارند این بار با این دسیسه و نیرنگ اومدند سر مردم کلاه بذارند
      مردم نخرید و ثبت نام نکنید بخدا پشیمون میشید مانند دفعه قبل که آقای روحانی وام خودرو آزاد کرد و عده ایی هجوم بردند و خریدند و این بار هم همون داستان

    • حسن

      همش دروغه میخان ماشینشون گرونتر بفروشن به مردم پیش فروش گزاشتن همش فیلمه قبلا التماس میکردن ماشین بخری قسطی

    • بدون نام

      بابا نخرید از این دروغگوها چی میشه بزار بمونه رودستشون ببینم پدرشون میخره

    • بدون نام

      خدا وکیل یعنی من تعجب میکنم این دولت عرضه نداره برخورد کنه جز این که خودشون شریکن

    • رضا

      ظلم پایدار نمی ماند. بالا خره ایران وایرانی روی آرامش را خواهند دید ...

    • بدون نام

      تنها راه برون رفت از این وضعیت تعطیل کارخانه های مونتاژ خودروی ایران است . اگر واردات آزاد شود همان دلارهای که در خودروسازی صرف میشود برای خرید خارجی کفایت می کند . بعد از آن هر سرمایه گذاری که خواست بهترین خودروهای دنیا را در ایران تولید کند وارد کار شده سرمایه گذاری می کند و کشور از این وضعیت نجات پیدا می کند . البته اگر نهاد رهبری و ریاست جمهوری بگذارند چون میگویند ۲۰درصد از قیمت فروش ماشینها به این دو نهاد داده میشود .

    • بدون نام

      راه دیگر تشکیل کمپین نه به خرید خودروی داخلی است تا خودروسازان بخود آیند که با مردم چگونه باید رفتار کنند و بفهمند مردم ولی نعمت آنها هستند

    • بدون نام

      خاک تو سر کسانی که رفتن به این احمقا رای دادن بدبختا حالا باز برید سریع بعد به یه احمق دیگه رای بدید وبگید این دیگه اومد کار کنه احمقا اینا همشون دزدن نماینده‌ای مجلس تو استیضاح ربیعی رو دیدید داشتن پته همدیگر رو رو میکردن حالا باز برید رای بدید ملت احمق

    • بدون نام

      .... مردم رو مسخره میکنید؟روز مرگتون نزدیکه منتظر خشم مردم باشید

    • علی

      تا دیروز گفته بودن ۱۶هزارتا متقاضی موفق به ثبت نام خودرو شدن امروز میگن ۴هزار و سیصد نفر موفق ب ثبت نام خودرو شدن هر روز یه دروغ میگن این بی شرفا واقعا همه رو سر کار گذاشتن

    • و ز

      این مردم تا کی میخوان این رفتار و ادامه بدن.شش میلیون نفر میگه رفتن برایه ثبت نام.از ماست که برماست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج