۷۶۸۰۳۳
۵۴ نظر
۵۰۱۰
۵۴ نظر
۵۰۱۰
پ

سازمان بنادر: صیادان چینی برای ایران کار می‌کنند

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کاهش ۱۶.۶ درصدی واردات طی پنج ماهه نخست امسال گفت: این موضوع ناشی از تحریم نیست بلکه به دلیل نوسان فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شده و در سال‌های قبل نیز با چنین موضوعی مواجه بودیم.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کاهش ۱۶.۶ درصدی واردات طی پنج ماهه نخست امسال گفت: این موضوع ناشی از تحریم نیست بلکه به دلیل نوسان فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شده و در سال‌های قبل نیز با چنین موضوعی مواجه بودیم.

محمد راستاد امروز (چهارشنبه) در نشست خبری اظهار کرد: از ابتدای امسال تا روز ۱۲ شهریورماه ۶۱.۷ میلیون تن کل تخلیه بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر کشور بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۲ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: واردات ما در همین بازه زمانی ۱۱.۷ میلیون تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۶ درصد کاهش نشان می‌دهد.

راستاد البته میزان صادرات را دارای کاهش جزئی عنوان کرد و گفت: از ابتدا تا ۱۲ شهریورماه امسال ۲۲.۷ میلیون تن صادر غیرنفتی داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۲ درصد کاهش داشته است.

کاهش صادرات و واردات ناشی از تحریم نیست

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: نمی‌توان کاهش حجم تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در پنج ماهه امسال را با تحریم‌ها مرتبط دانست بلکه علت اصلی آن به نوسان فعالیت‌های اقتصادی مربوط می‌شود که در سال‌های قبل نیز بعضا دیده شده است.

سفر دبیرکل IMO به ایران

راستاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به نقش برجسته ایران در سازمان بین‌المللی دریانوردی اشاره و تصریح کرد: به مناسبت هفتادمین سال تشکیل سازمان بین‌المللی دریانوردی، جمهوری اسلامی ایران میزبان برگزاری همایشی است که روز ۱۷ شهریورماه آغاز می‌شود. در این مراسم دبیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی برای اولین بار به ایران سفر می‌کند که اتفاق مهمی محسوب می‌شود.

راستاد تاکید کرد: حضور دبیرکل IMO در ایران می‌تواند فرصت خوبی باشد که توانمندی‌های ایران در عرصه دریایی را معرفی کنیم. در شرایطی که ما با محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ناعادلانه آمریکا مواجهیم سفر این مقام عالی به ایران نشان می‌دهد که کشور ما یک کشور مهم در عرصه دریایی تلقی می‌شود. کما اینکه ما در IMO جز ۲۰ کشور موثر جهان محسوب می‌شویم.

کشتی‌های چینی برای ما کار می‌کنند

راستاد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره حضور کشتی‌های ماهیگیری چینی در آب‌های ایران توضیح دهید، گفت: کشتی‌های چینی که در آب‌های ایران فعالیت می‌کنند کاملا زیر نظر جمهوری اسلامی ایران هستند و درواقع می‌توان گفت ما مستأجر این کشتی‌ها هستیم و آنها را به خدمت گرفته‌ایم. همه منافع ناشی از این فعالیت به ایران می‌رسد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به وجود ۵۷۰۰ کیلومتر سواحل، ۱۱ بندر اصلی و ۶۰ بندر کوچک در ایران اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران ۲۲۰ میلیون تن ظرفیت ناوگان اقیانوس پیما دارد که از نظر ظرفیت جز ۲۰ کشور اول جهان و ۱۰۰ هزار نفر ناوگان در اختیار داریم که سالیانه ۳۰۰ میلیون تن انواع کالا از طریق بنادر ایران وارد و صادر می‌شود.

سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی

راستاد درباره قراردادهای منعقد شده با بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل دریایی گفت: ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم. روز گذشته هم که به اتفاق وزیر راه و شهرسازی به بندر امام سفر کرده بودیم ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و ۶۰۰ میلیارد تومان انعقاد تفاهم نامه صورت گرفت. معتقدیم باید از توان بخش خصوصی برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده کنیم.

قرارداد با هند به قوت خود باقی است

یکی از خبرنگاران سوال کرد با توجه به تحریم‌های اعمال شده آیا قرارداد با هندی‌ها در بندر چابهار ملغی می‌شود؟ که مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ گفت: همکاری با اپراتور و سرمایه گذار هندی روال عادی خود را طی می‌کند. قرارداد بهره‌برداری موقت منعقد شده است.

ارائه ضمانت نامه بانکی توسط شرکت اپراتور هندی در حال انجام است. مقداری تاخیر ایجاد شد اما هیچ مشکلی برای این قرارداد وجود ندارد. هفته آینده بنده برای دیدار با مسئولان وزارت کشتی رانی هندوستان به این کشور سفر می‌کنم و موضوع قرارداد را پی می‌گیریم.

وی درباره آخرین وضعیت کریدور پاکستان - چین که بخشی از آن مربوط به بندر گوآدر - چابهار می‌شود، گفت: کریدور اقتصادی چین - پاکستان شامل یک پکیج است که قرارداد تجاری بین این دو کشور روال خود را طی می‌کند. این همکاری برای ما هم می‌تواند یک فرصت باشد. بنادر چابهار و گوآدر می‌تواند از ظرفیت‌های خود برای گسترش مبادلات تجاری بین‌المللی بهره بگیرند.

راستاد همچنین اظهار کرد: برنامه های تقویت ناوگان خود را پیگیری می‌کنیم. شرکت‌های کشتیرانی با توجه به سیاست‌های خود و عرضه و تقاضا خودشان را محدود نکردند و نیازهای خود را تامین می‌کنند. هر شرکت کشتیرانی باید بتواند در فضای بین‌المللی، خود را تجهیز کند. ما به عنوان مرجع دریایی معتقدیم باید از توان صنایع دریایی در جهت فعالیت بازرگانی شرکت‌های کشتیرانی استفاده شود. سهم موجود را حفظ می‌کنیم و تلاش بر ارتقای آن داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی درخصوص حمل و نقل ترکیبی نیز گفت: ما به تازگی اداره کل حمل و نقل چند وجهی و امور لجستیکی را در سازمان بنادر ایجاد کرده‌ایم که حمل و نقل مالتی مودال را توسعه دهیم. ساختار جدید توانست با تمرکز بر ظرفیت ریلی بنادر و برقراری ارتباط با سازمان‌ها به ویژه راه‌آهن فعالیت‌های خوبی را آغاز کند و در آینده امیدواریم شاهد افزایش این تعاملات باشیم.

تحریم‌ها مانعی برای تردد کشتی‌ها نشده‌اند

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در ماه‌های اخیر محدودیتی برای تردد کشتی‌های ایرانی در آب‌های بین‌المللی ایجاد شده یا خیر، ‌ گفت: خطوط کشتی‌رانی تاکنون هیچ محدودیتی برای تردد اعلام نکردند و مسیرهای خود را به اروپا و خاوردور ادامه می‌دهند. درخصوص بیمه کشتی‌ها نیز شرکت‌های بیمه تصمیم‌گیری را به بعد از ۱۳ آبان موکول کردند که آیا پوشش بیمه‌ای به ناوگان ما داشته باشند یا خیر اگر این اقدام انجام نشود می‌توانیم از بیمه‌های داخلی استفاده کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تو گفتی و ما هم باورمان شد

      پاسخ ها

      • مریم

        عادت دارن به تکذیب و ماست مالی

      • بدون نام

        با خودتون چند چندین یه روز تکذیب یه روز اصلا چینی وجود نداره یه روز اجاره داین یه روز برای ما کار میکنن دست از سر سرمایه های ایران وردارین بسه دزدی

      • POOMPE

        تو که راست میگی لعنت بر آدم دروغ گو.

    • بدون نام

      آقا این موضوع رو جمعش کنید. یه روز اصل خبر رو تکذیب می کنید روز بعد تایید می کنید و می گید چون ما قادر نیستیم در عمق 200 متری ماهیگیری کنیم به اونا اجاره دادیم بعد میگید اینا کف دریا رو پاکسازی کردن و صیادان رو بد بخت کردن الان میگید برای ما کار می کنن فردا میگید ما برای اونا کار می کنیم . فاتحه همه چی خونده شده اینم روش

    • بدون نام

      مردی که دروغگو منافع کشتیهای چینی برای ما شده ماهی شیر کیلویی نود هزارتومان چرا مثل سگ دروغ میگی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست عزیز خجالت بکش
        لطفا توهین نکن ، این بی احترامی شما به سگ قابل قبول نیست.

    • بدون نام

      برنامه اشتغالزایی برای چینی ها و
      بیکاری برای صیادان ایرانی

    • بدون نام

      چرا دروغ مگر ما بیکار آن هم در خوزستان ندریم خدا نگذرد با دروغ لا پوشانی میکنید

    • بدون نام

      میخواد برای ایران کار کنن ایران خودش کم جوان نداره که میری از. بلاد کفر کارگر میارید

    • بدون نام

      بگو چقدر خودتون گرفتین که حالا دارین سنگ چینی هارو به سینه می‌زنید

    • بدون نام

      کار نمیکنن، مکه تو کشورشان کار نیست ؟که اومدن اینجا کار کنن؟هم پول بیشتر و هم آزادی تو کشورشان بیشتر هست. اومدن اینجا رو جارو کنن برن نیست ، یک میلیارد، جمعیت دارن نمیدونم چرا ؟قصد دارن جعیت هی زیاد ،کنن؟

    • بدون نام

      غلط کردین تا حالا که مخفی کاری میکردین همش میگفین همچین چیزی نیست الان که برملا شده برا ایران کار میکنن؟ خیانت یعنی همین

    • بدون نام

      اره ارواح عمت اونا میان برا شما کار کنن

    • بدون نام

      من بیکارم نصف حقوق یک چینی بمن بدید من برا شما کار میکنم تازه همون حقوقم تو وطنم خرج میکنم. شما شرف ندارید

    • سکوتم از رضایت نیست

      کسی نیست بهش بگه درازگوش کم دروغ بگو.مگه ایران کشتی و صیاد نداره.فکر کردی مردم مثل خودت درازگوشن

    • بدون نام

      فرض محال راست بگي!خودمون صياد نداريم كه بايد از چين بياريم؟اين
      چينيا از ياجوج ماجوج هم بدترند چرا نمي خواين بفهمين؟

    • اسد

      دورغ دورغ دروغ !!!!!!!

    • بدون نام

      برای ایران هم که کار کنند ،شیوه صیادی آنها خطرناک و دیری نمی پاید که دریا را به حوض آب خالی از ماهی تبدیل میکند .

    • بدون نام

      تا کی میخواید دروغ بگید خجالت بکشید.

    • بدون نام

      هرکی دروغ بگه ......

    • بدون نام

      ...اول که تکذیب می کردین حالا هم یه دروغ دیگه میگی

    • بدون نام

      آره جوووونننن......

    • بدون نام

      حالا هی خاک بریزید!مگر صیاد ایرانی کم داریم که پای چینی ها را به خلیج فارس برای جارو کردن ماهی ها باز کردیم؟

    • بدون نام

      ابله و نادان خودتانید خوب چرا خود ایرانیها برایتان کار نکند ابله دروغ گو

    • بدون نام

      بر پدر و مادر آدم دروغگو لعنت .پدر سوخته مردم رو خنگ فرض کرده .ماهی در شهرهای جنوبی ایران داره نایاب میشه و قیمتش هم چندین و چند برابر شده

    • بدون نام

      شما که شغل حداقل نون مردمو آجر نکنین مگه صیاد های خودمون مردن !

    • بدون نام

      به نظرتون راه دیگه ای به غیر از این دروغ دارن

      الان که طبق قراردا چینی ها حاضر به تر‌ک خلیج فارس نیستن و دارن ذخایر ما را به تاراج می برن مجبورن بگن که دارن برای ما کار میکنن یاد کارتون پینوکیو افتادم البته تو اون دوران اصلا فکرشم نمیکردم که پینوکوهای زیادی تو کشورم پیدا بشن

    • بدون نام

      دروغگوهای کثیف

    • رضا

      اگراین گشتی ها بای ایران کار میکنند به چه حقی و به دستر چه کسی به ماهیگیران ایرانی شلیک کردند.
      میدانیم باز هم جوابی ندارید و یا یک دورغ دیگر خواهید گفت . ایجاد فقر و بخشیدن منابع ملی و حق مردم را متوقف کنید. شاید خدا شما را ببخشد. ( ما که شما را نمی بخشیم).

    • بچه بندر

      من توی بندرامام‌کار میکنم، خدا شاهده دارن دروغ میگن دیروز که اومدن هیچی برای افتتاح نداشتن اگر باور نمیکنید بیاید ببینید همش دروغ

    • ف ب

      اخه چقدر دروغ چقدر ریاکاریصیادای خودمون دارن از بیکاری میمیرن خدا تقاصشونو بگیره ازتون

    • کریم

      برا ایران نیست . قطعا برا یه آقازاده ایرانی هست . شک نکن

    • بدون نام

      خودتی

    • بدون نام

      این دروغ گفتن رو از کی به ارث بردین که همه جا همه وقت و وقت و بی وقت دروغ میگین و فک میکنین مردم گاگولن ، آخه فکر نمیکنین خیلی از مردمی که دارین براشون داستان میبافین اهل جنوبن و همه چی رو میفهمن ، چرا بجای معذرت خواهی و جبران خسارت و درست کاری قدم بر نمیدارین ، چرا دروغ ها رو با دروغ های بزرگتر میپوشونین و فک میکنین موفقین ، شما در چشم مردم هیچ نیستین جز یه عده دزد و دروغ گو

    • بدون نام

      الهی این دورغ سرطان بشه تمام زندگیت را بفروشی وطن فروش

    • بدون نام

      تمام منابع کشور رو به باد دادین.

    • گرگانی

      خداوکیلی اینا مثلا مومن هستن نماز میخونن میان به همین راحتی دروغ میگن . تو برنامه زنده ظریف گفت اجاره دادیم این اومده میگه کار میکنن ای همون نماز نخونده ات بزنه کمردروغگو رو

    • بدون نام

      همه منافع مال ماهست وچینی ها برای رضای خدا اومدن خلیج فارس اونی که فکر میکنی خودتی

    • بدون نام

      همه منافع مال ماهست وچینی ها برای رضای خدا اومدن خلیج فارس اونی که فکر میکنی خودتی

    • بدون نام

      دروغ شاخدارازاین بهترنبود شماکه تا دیروز تکذیب می کردید امروز میگید چینیا برایران کار می کنند میگن دروغگو حافظه ندارد

    • بدون نام

      خوب مرد مومن مگه با این وضع اقتصادی تویه ایرون بیکار کم داریم که رفتی چینی آوردین.البته اصل خبر و درست بودنش هم تایید نمیشه

    • شهرام

      وزیر خارجه میگه ما اجاره دادیم به چینی ها . ایشون میگه ما مستاجریم . یه نفر توی مملکت حرف درست به مردم نمیزنه . چرا اینا با مردم نامحرم هستن .

    • بدون نام

      سیا دان چینی کوه میخورن به ایران کار میکنند ایران یک کشور جنگ زده هست

    • بدون نام

      خجالت هم چیز خوبیه یه مرتبه بگو صیادان ایرانی مرده اند که صیادان چینی میخوان ماهی رو صید کنن

    • بدون نام

      دروغ چرا ۰۰۰مگر خودمان جوان بیکار کم داریم که چینی ها برای ماکار کنند افغانی کم بود که ۰۰۰۰ لعنت بر دروغگو

    • احمد زارهی

      دروغ پشت دروغ.

    • بدون نام

      ماله نکشید واسه ایران کار میکنن ووماهیها رو ایران مجانی میده به چین خاک بر سر این ملت که مسیولینش یک ریزه غیرت و وجدان ندارند از بالا تا پایین

    • م-ر

      کار آفرینی برای چینیها ، حال آنکه بیکاری در کشور بیدار میکند. آفرین بر مسئولین خلاق و دلسوز کشور ما. آفرین بر
      رئیس جمهور.

    • منتظر مراغه ای

      سلام هم وطن گوروش در وصیت نامه اش از خدا
      خواسته که دروغ را از کشور من دور کن،
      در مملکت ما که خود را ام القرای اسلام میدانیم
      راحت دروغ می گودیم،راحت انکار و تکذیب میکنیم
      و به خاطر این عمل .
      خدا برکت خود را از کشور ما برداشته،
      ده بارتکذیب کردید،حالا که گندش با لا اومده با
      10نوع حیله و کلک و دروغ خواستید مردم را فریب دهید، شما را بخدا، بیش از این به شعور این ملت
      توهین نکنید، خدا رسوائتان میکند،
      مرگ تان باد
      از اول میگفتید چینی ها به ما کار میکنند،
      تا. مردم دروغ تانرا باور میکر دند،هرچند دیگه مردم
      دست تان را خوانده اند،

      واقعا مرگتان باد با این همه دروغ
      ..

    • بدون نام

      خودشونو مسخره کردن. خجالت هم نمی‌کشند. فقط بفکر منافع خودشونند.

    • بدون نام

      اگه برا شما کار میکنن چرا محیط زیست ماهی ها هم جارو میکنن.بابا مردم رو چی فرض کردین.شماها با این مدیریتتون کشور رو به گند کشیدید

    • بدون نام

      صیاد نداریم؟ میگوید مستاجر کشتی هستیم خدایا چه حرفایی میشنویم

    • بدون نام

      مگه صیاد ایران ندارد که چینی ها سر کار باشند دروغگو این نظام فقط به فکر خودشان هستن بهترین کار خونه زندگی اشرافی در عوض جوانان بیکار معتاد برای ملت درست کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج