۷۶۸۳۴۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

آمریکا اوضاع نیکاراگوئه را با سوریه مقایسه کرد

ایالات متحده بر این باور است که ناآرامی‌ها و تنش‌های اجتماعی و سیاسی در نیکاراگوئه یک تهدید برای امنیت منطقه به شمار می‌رود.

خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز: ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کرد: ناآرامی های نیکاراگوئه یک تهدید بزرگ علیه امنیت منطقه به شمار می رود و سرکوب معترضان توسط دولت خطر بی خانمان شدن و آوارگی شهروندان این کشور مانند آنچه که در ونزوئلا و سوریه اتفاق افتاده است را بالا برده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۳۰۰ نفر در جریان اعتراضات داخلی در نیکاراگوئه که از آوریل آغاز شده کشته و ۲۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند. معترضان خواستار کناره گیری دانیل اورتگا رئیس جمهور از قدرت هستند. وی از سال ۲۰۰۷ میلادی تاکنون قدرت را در دست دارد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در شورای امنیت سازمان ملل گفت: اگر شرایط نیکاراگوئه بدتر شود، این مساله موجب افزایش موج مهاجرت به کشورهای همسایه خواهد شد. زمانی که حقوق بشر نادیده گرفته می شود، خشونت و بی ثباتی به فراتر از مرزها گسترش خواهد یافت.

وی اوضاع امروز نیکاراگوئه را به ونزوئلا تشبیه کرد که از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون بیش از ۱.۶ میلیون نفر از شهروندان آن به کشورهای همسایه مهاجرت کرده اند.

هیلی افزود: هر روز که می گذرد، شرایط نیکاراگوئه شباهت بیشتری به ونزوئلا پیدا می کند. این مسیری است که سوریه نیز در آن گام گذاشته است.

دولت نیکاراگوئه این اظهارات هیلی را رد کرده است. دانیل اورتگا نیز در سخنانی در جمع طرفدارانش گفت: آمریکا یک تاریخ پر از توسعه طلبی در نیکاراگوئه داشته است. اگر آمریکایی ها می خواهند به مردم نیکاراگوئه کمک کنند، اگر می خواهند نقشی در صلح داشته باشند، بهترین کاری که می توانند انجام دهند این است که در امور داخلی نیکاراگوئه دخالت نکنند و به این کشور احترام بگذارند.

در نشست سازمان ملل نماینده کاستاریکا نیز گفت: از زمان آغاز اعتراضات در نیکاراگوئه، درخواست های پناهندگی در کاستاریکا به شدت افزایش یافته است و تنها در ۸ ماه نخست امسال به بیش از ۱۲۸۳۰ مورد رسیده است.

دنیس مونکادا وزیر خارجه نیکاراگوئه نیز گفت: این اجماع در شورای امنیت وجود دارد که نیکاراگوئه تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی نیست.

روسیه و ونزوئلا نیز از این موضع دولت نیکاراگوئه حمایت کردند که شرایط در این کشور لطمه ای به ثبات و امنیت منطقه نمی زند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج