جاباما
۷۶۸۶۰۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

ستاره‌های قدیمی تلویزیون رقیب هم شدند

اکران فیلم‌هایی با بازی مجید صالحی و سعید آقاخانی، برپایی کنسرت ارکستر ملی، نمایشگاه آثار تهمینه میلانی و اجرای نمایش «۱۰۰ درصد» از جمله مهم‌ترین و جذاب‌ترین رویدادهای هنری هفته است.

خبرآنلاین: اکران فیلم‌هایی با بازی مجید صالحی و سعید آقاخانی، برپایی کنسرت ارکستر ملی، نمایشگاه آثار تهمینه میلانی و اجرای نمایش «۱۰۰ درصد» از جمله مهم‌ترین و جذاب‌ترین رویدادهای هنری هفته است.

در نیمه دوم شهریور دیگر گرمای تابستانی رخت می‌بندد و نسیم پاییزی در شهر شروع به وزیدن می‌کند و حال و هوای شهر برای فعالیت های هنری مهیا است، بی‌دلیل نیست که پاییز فصل مورد علاقه اکثر هنرمندان است.

در این چند روز باقی مانده تا پایان فصل تابستان برنامه‌های هنری متعددی در سینماها، کنسرت‌ها، گالری‌ها و تماشاخانه‌ها در حال برگزاری است که هر کدام به نوعی سعی در جلب نظر مخاطبان دارند و پسندیده است که هر هفته فرصتی هر چند کوتاه را به فعالیت های فرهنگی اختصاص دهیم آن هم در هفته ای که بسیار تنوع دارد.

این هفته تهمینه میلانی کارگردان سینما را نه در سالن سینما بلکه در گالری و در میان نقاشی هایش می توانید ببینید. همچنین علاقه مندان به مجید صالحی و سعید آقاخانی نیز فرصت پیدا کرده اند تا بازیگران مورد علاقه شان را در ظاهری نو روی پرده سینما ببینند.

علاقه‌مندان به تئاتر و موسیقی هم فرصت را از دست نداده و رهسپار گالری‌ها و تماشاخانه های شهر شوند که هنرمندان سرشناسی با آثارشان منتظر هستند و مطمئنا دستشان خالی نمی ماند.

مجید صالحی و سعید آقاخانی روی پرده سینما

سینما این هفته میزبان دو مهمان تازه در چرخه اکران است، فیلم‌هایی که باید دید با استفاده از نام و شهرت بازیگران می‌توانند در گیشه موفق باشند در رقابت برای جلب نظر مخاطبان سربلند بیرون بیایند و فروش قابل قبولی داشته باشند یا خیر.

«چراغ های ناتمام» به کارگردانی مصطفی سلطانی و با بازی مجید صالحی و شقایق فراهانی که در سرگروه ایران اکران خود را آغاز کرده است، داستان زندگی نویسنده‌ای را روایت می‌کند که به اصولی اعتقاد دارد و به دنبال مضمونی مرتبط با باورهایش می‌گردد.

«یک کیلو و بیست گرم» ساخته رحیم طوفان دیگر فیلمی است که به تازگی در سرگروه ماندانا روی پرده رفته است، سعید آقاخانی و لیلا زارع دو بازیگر اصلی این فیلم هستند که به داستان زندگی سه قشر متفاوت فرهنگی می‌پردازد.

حال باید دید که صالحی و آقاخانی در رقابت با دوست دیرینه‌شان، رضا عطاران که دو، سه دهه پیش در کنار هم ستاره تلویزیون بودند موفق هستند، یا مانند امین حیایی شانسی برای رقابت ندارند.

سینمای ایران در این روزها همچنان در تسخیر «هزارپا» ابوالحسن داودی با بازی رضا عطاران و جواد عزتی است و فروش این فیلم به مرز ۳۵ میلیارد هم رسیده است. «تنگه ابوقریب»، «دم سرخ‌ها» و «کاتیوشا» هم فروش خوبی را پشت سرگذاشته و توانسته‌اند در نظر مخاطبان را جلب کنند.

نکته جالب توجه، توفیق کم «داش آکل» ساخته محمد عرب در هفته اول اکران است، فیلمی با بازی حسین یاری و مهران غفوریان که به نظر می‌رسد نتوانسته تماشاگران را با خود همراه کند و باید دید در ادامه اکرانش چه روندی خواهد داشت.

آخرین روزهای برگزاری کنسرت تا وقفه دو ماهه

یک هفته تا شروع ماه محرم نمانده است و به همین خاطر در روزهای پایانی تابستان و آخرین روزهای تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، شاهد آخرین تلاش خوانندگان برای برپایی کنسرت هستیم.

در این هفته البته ترافیک برگزاری کنسرت ها مانند هفته های پیش نیست و خوانندگان پاپ هم به نسبت کنسرت های خود را برگزار کردند.

این جمعه ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت روی صحنه خواهد رفت و نی‌نوا اثر حسین علیزاده، اورتور پل اثر مهران روحانی، سوئیت سمفونی زندگی از جمله آثاری است که در این کنسرت اجرا خواهد شد.

محسن ابراهیم زاده نیز روز شنبه ۱۷ شهریور در دو سانس مهمان مردم بندرعباس خواهد بود. گروه سولین هم در روز در شهر کردستان با مخاطبانشان دیدار می کنند.

این هفته کنسرتی هم مخصوص بانوان برگزار می شود، گروه بهار آفرین این جمعه در تالار وحدت پذیرای دوستداران و علاقه مندانشان هستند و به اجرای قطعاتی برای آن‌ها می‌پردازند.

آرش و مسیح نیز این جمعه در تالار وزارت کشور به دیدار مخاطبانشان خواهند رفت و شهاب مظفری هم در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی شامگاه جمعه کنسرتی را با حضور علاقه‌مندانش برگزار خواهد کرد.

جلوه‌ای دیگر از هنر کارگردان زن سینما

برپایی نمایشگاه‌های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت‌های مناسب برای هنرمندانی است که سال‌ها در این عرصه فعالیت می‌کنند. تابستان به نوعی فصل تعطیلی گالری‌هاست و با آغاز شهریور آرام آرام یخ هنرهای تجسمی باز شده و گالری ها خود را برای برپایی نمایشگاه های متنوع آماده می‌کنند. این هفته نیز هنرهای تجسمی میزبان چهره هنری تازه ای است، تهمینه میلانی از این جمعه نمایشگاه نقاشی هایش را برگزار می کند.

این جمعه نمایشگاه گروهی نقاشی «سیری بی انتها در چشم انداز» با مجموعه آثاری از ۲۷ هنرمند به کیوریتوری طلا رنجبران روز جمعه ۱۶ شهریورماه ساعت ۱۶ در گالری فرشته افتاح می شود.

اولین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های تهمینه میلانی با عنوان «فیلم‌هایی که نساختم» روز جمعه ۱۶ شهریورماه ساعت ۱۷ در گالری ایوان افتتاح می شود. تهمینه میلانی، فیلمساز سرشناس در این نمایشگاه ۲۶ تابلوی نقاشی خود را که طی چهار سال گذشته خلق کرده است به نمایش می گذارد.

پوستر نمایشگاه های این هفته گالری‌ها

نمایشگاه آثار جواد عقیلی آخرین نسل از نسل طلایی نقاشان قهوه‌خانه‌ای با عنوان «مروری بر نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران» نیز در آستانه ماه محرم از روز جمعه ۱۶ شهریور در گالری فردا برگزار می‌شود.

نمایشگاه عکس فرهاد جاوید با عنوان «چشم انداز میان دو تاریکی» هم روز جمعه ۱۶ شهریور در گالری سایه افتتاح می‌شود. نمایشگاه عکس های رخساره شجاع الدین با عنوان «شال های رنگی» در گالری ایده و نمایشگاه نقاشی‌های علی‌اکبر جهانگرد با عنوان «خانه اگر هست ...» در گالری ساربان دیگر برنامه های گالری گردی این هفته هستند.

نوید محمدزاده این بار در جایگاه تهیه کننده

نمایش‌های متعددی این روزها در تماشاخانه‌ها و سالن‌های تئاتر روی صحنه می‌رود، آثاری که هر کدام از بازی ستاره‌ها و چهره‌های مورد پسند مخاطبان بهره‌مند هستند.

شاخص ترین نمایش این روزها، «۱۰۰ درصد» به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی و با بازی ستاره پسیانی و هوتن شکیباست که از هفتم شهریور تا ۱۳ مهر در دور تازه اجرا در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود. این اثر در اولین دوره اجرا نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد و ستاره پسیانی تندیس بهترین بازیگر زن را برای آن دریافت کرد و هوتن شکیبا هم دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد را از آن خود کرد.

«روزهای بی باران» به کارگردانی امین بهروزی و با بازی سجاد افشاریان دیگر اثری است که این روزها روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد می رود. اثری اجتماعی که در معرفی آن اینچنین آمده است: «روزهای بی باران عاشقانه‌ای است درباره انتخاب و درباره جای خالی آدم‌ها، درباره دو کلمه‌ای که سرنوشت ما را رقم می‌زند.»

اثر دیگری که این روزها در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می رود، «سرحدات لیر» به کارگردانی مهتاب شکریان است که مورد توجه علاقه مندان نیز قرار گرفته است. نگار عابدی، روزبه حصاری، نگین ابدالی، علی آرتین، آتیه جاوید، نسیم اسدپور، محمد قاعدی و نادر فلاح در «سر حدات لیر» به ایفای نقش می پردازند.

تئاتر شهر نیز با اتمام جشنواره نمایش های عروسکی، فعالیت خود را از سرگرفته است و چهار نمایش روی صحنه رفته‌اند. «رویای شب تابستان» به کارگردانی مریم کاظمی هر شب ساعت ۱۹:۳۰ در تالار اصلی روی صحنه می رود.

نمایش های 100 درصد و سر حدات لیر

در تالار چهارسو نمایش «مرگ و پنگوئن» به کارگردانی پیام دهکردی و بازی مهران امام‌بخش، عباس جمالی، محمدحسین زیگساری، محمد شهبازطهرانی، فرید قبادی، عارفه لک، امین موحدی‌پور، باران وقارکاشانی اجرای می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج