جاباما
۷۷۰۹۳۴
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

مریم شیرزاد: غمِ «عرفانی» خیلی سنگین است

مریم شیرزاد درگذشت حسین عرفانی را غم بزرگ و سنگینی دانست که در عرصه دوبله رخ داده و تاکید کرد که برای او هیچ جایگزینی نخواهد آمد.

خبرگزاری ایسنا: مریم شیرزاد درگذشت حسین عرفانی را غم بزرگ و سنگینی دانست که در عرصه دوبله رخ داده و تاکید کرد که برای او هیچ جایگزینی نخواهد آمد.

حسین عرفانی ـ از دوبلورهای مطرح کشورمان ـ امروز در سن ۷۶ سالگی، در بیمارستان دار فانی را وداع گفت. او بیش از پنج دهه در عرصه دوبله فعالیت داشت. مراسم تشییع این هنرمند فقید پنجشنبه ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه از مقابل مسجد بلال برگزار می‌شود. مراسم ترحیم نیز شنبه (۲۴ شهریور ماه) در مسجد بلال خواهد بود.

مریم شیرزاد ـ از دوبلورهای باسابقه کشورمان ـ درباره درگذشت حسین عرفانی اظهار کرد: نبود ایشان غمی بزرگ و غیرقابل‌باور است. او جدا از بار هنری، بیرون از اتاق ضبط و استودیو آنقدر انرژی و نشاط تزریق می‌کرد که نه فقط من بلکه همکاران من زمانی که به یاد ایشان می‌افتیم که دیگر نیست، این احساس را می‌کنیم که قسمتی از وجودمان با او زیر خاک دفن می‌شود.

این مدیردوبلاژ با بیان اینکه حسین عرفانی از هنرمندان بسیار شاد و انرژیک بود که به همه نشاط تزریق می‌کرد، گفت: من مرگ ندیده نیستم و برخی از اهالی خانواده‌ام را از دست داده‌ام.

امسال نیز هنرمندان از اهالی دوبله از جمله بهرام زند و عبادی را از دست دادیم اما نمی‌توانم بگویم که چرا اینگونه است که مرگ ایشان مرگ متفاوتی است. انگار غمش سنگین‌تر است. شاید به این دلیل است که او هنرمندی بسیار شاد بود و شادی را بی‌وقفه به همه تزریق می‌کرد.

شیرزاد که دوبله کارهایی چون سریال آنشرلی و سال‌های دور از خانه (اوشین) را عهده‌دار بوده است، سپس گفت: فکر می‌کنم خداوند برای بار دوم دست به خلق چنین حنجره و احساسی نزند. عرفانی همتا ندارد هر کسی هم بیاید دیگر آقای عرفانی نمی‌شود.

او گفت: حسین عرفانی از جمله کسانی است که نبودش تا ابدالدهر کاملا احساس خواهد شد. به دلیل اینکه نوع کاری که او می‌کرد، استایل کاری، قدرت صدا و درکی که از رُل داشت، کاملا بی‌نظیر بود. طبیعتا نبود او فقدان سنگینی برای جامعه دوبله است و حفره که نه، با رفتن او چاه عمیقی در جامعه دوبله ایجاد شد.

شیرزاد درباره درگذشت هنرمندان پیشکسوت دوبله یادآور شد: کسانی که از دست رفته‌اند جزو ذات وجودی دوبله بودند که عاشقانه کار می‌کردند. به همین دلیل غم نبودشان سنگین است. آقای عرفانی نیز هر بار که می‌آمد آنقدر عاشقانه و با انرژی می‌آمد که این حس را به دیگران منتقل می‌کرد. خداوند به خانواده این هنرمند و همکارانش صبر دهد.

مریم شیرزاد به گفته خود مدت‌هاست کار دوبله انجام نمی‌دهد و به دلیل مشکل تنفسی خارج از تهران سکونت دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداوند رحمتشون کنه...باصدای ایشان خاطره های زیادی داریم،مثل فیلم مدیرکل..

    • عبدا...

      تا خفتیم همه بیدار شدند
      تا که مردیم همگی یار شدند
      قدر آن شیشه بدانید که هست
      نه در آن لحظه که افتاد و شکست
      روح آقای عرفانی و همه سفر کردگان از دیار فانی به دیار باقی شاد انشاا...

    • بدون نام

      خدا بیامرزتش...

    • بدون نام

      روحش شاد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج