۷۷۱۱۸۴
۱۱ نظر
۵۰۰۵
۱۱ نظر
۵۰۰۵
پ

سازمان غذا و دارو: مشکل تامین دارو وجود ندارد

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا، گفت: مشکلی برای تامین دارو در سطح کشور وجود ندارد و ذخیره سازی لازم انجام شده است.

خبرگزاری ایرنا: رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا، گفت: مشکلی برای تامین دارو در سطح کشور وجود ندارد و ذخیره سازی لازم انجام شده است.

غلامرضا اصغری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه چهاردهمین گردهمایی مدیران نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی کشور در ارومیه افزود: مواد اولیه مورد نیاز صنایع دارویی کشور و محصولات غذایی نیز تامین شده و به اندازه کافی در انبارها موجود است.

وی بیان کرد: در حالی که قبل از انقلاب کل داروی مورد نیاز کشور توسط شرکت های خارجی تامین می شد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت گسترده در حوزه دارو سرمایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت، دارو را یک کالای حیاتی و استراتژیک می داند و به همین دلیل در دوران دفاع مقدس و تحریم به داروی تولید داخل متکی می شود.

رییس سازمان غذا و دارو از واردات بخشی از داروهای مورد نیاز به اندازه کافی به کشور خبر داد و گفت: بخش دیگری نیز پس از ثبت سفارش وارد کشور می شود و در اختیار شرکت های پخش دارو قرار می گیرد.

اصغری با اشاره به سهم ۹۶ درصدی کارخانه های داخلی در تولید داروی مورد نیاز کشور، افزود: داروی مورد نیاز با کیفیت جهانی و به میزان مناسب وجود دارد.

وی همچنین سیاست سازمان غذا و دارو را حمایت از صنایع تولید داخل در بخش غذا عنوان کرد و ادامه داد: با حذف بروکراسی های گذشته در شرایط حساس فعلی و با همه توان به رونق تولید داخل کمک می شود تا ضمن حفظ کیفیت، مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      برای شماها البته .چرا حرف مفت میزنید همین حالا چند نمونه دارو در بازار نایاب شده بقیه هم گران شده

    • بدون نام

      حرف مفت میزنند
      ۱۰۰ عدد قرص مادوپار را گرفتم ۸۵۰هزارتومان که ۲ماه قبل گرفتم ۳۴۹هزارتومان وقیمت اصلی آن امروز۱۲۴هزارتومان است

      پاسخ ها

      • داداش کایکو

        اونم به سختی پیدا کردی,من پارسال برا عموم ک پارکینسون داشت 95 تا دونه اونم به سختی کل گیلانو گشتم تا پیدا کردم, الان ک دیگه همه چیز نایابه

    • خلیلی قوشچی

      تو راست میگی.
      یه سری به دارو خونه ها بزن ببین چند قلم دارو وجود نداره

    • مجید

      دروغگوووووووووووووووو

    • بدون نام

      اینها چه موادی استفاده میکنن که اینقدر توهم میزنن!!!!؟ شاید هم یک جور اعتماد به نفس کاذب باشه .. پیش پا افتاده ترین داروها کمیاب شده چه برسه به داروهای خاص

    • سعید

      چرت

    • بدون نام

      بخدا دروغ دارین میگین خیلی هم مشکل دارین , تمام داروها که چندین وبرابر گرون وشده ..داروی برای بیماران.کلیوی (دیالیز ) که گیر نمی اد

    • داداش کایکو

      این اقا به گمونم تو ایران زندگی نمیکنه یا اگه زندگی میکنه لابد مریض نداره :-/ وجدانن یه سر برو داروخونه ببین میتونی داروی بیمارای خاصو پیدا کنی؟

    • بدون نام

      مطمئنی داری تو ایران زندگی میکنی منم مثل این دوستمون کل داروخانه هارو گشتم مادوپا برای مادرم پیدا نکردم در آخر ايرانيش وبهم داده تازه اونم 200هزارتومو ن شماها وجدان ندارین البته هرچقدر هم خدا رو صداميزنيم خدا هم بی اعتنا شده نسبت به ما ولی بازهم از خدا میخوام شماها یکروز گرفتار بشین ببینید مردم چی ميکشن خدایا فقط اون روز و ببینم

    • بدون نام

      انشالله خودت و خانواده درگیر بیماریهای سخت بشین که بفهمی با جون یه ملت بازی کردن یعنی چه،داروهای شیمی درمانی پیدا نمیشه و قیمتهاش بین پنج تا هفت میلیون شده،داروی ایرانی اگه موثرتر بود دکتر تو نسخه مینوشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج