۷۷۲۰۳۱
۵ نظر
۵۰۰۲
۵ نظر
۵۰۰۲
پ

کاربلد مثل یحیی، پدیده مثل «پدیده»

تیم فوتبال پدیده این روزها با عملکرد خوب خود چشم‌ها را خیره کرده و هم در لیگ برتر و هم در جام حذفی نمایشی خوب داشته است.

خبرگزاری تسنیم: بعد از هفته ششم رقابت های لیگ برتر فوتبال که شاگردان یحیی گل محمدی با کسب ۳ امتیاز ارزشمند در اصفهان و مقابل ذوب آهن همیشه مدعی نشان دادند صدرنشینی آنها اتفاقی نبوده، حالا تیم یحیی در جام حذفی هم پیروزی بزرگ خودش را تکرار کرده تا برای مدعیان هر دو جام خط و نشان بکشد.

دیگر تردیدی وجود ندارد که موفقیت پدیده و کسب ۶ پیروزی پیاپی حاصل قرعه مناسب نیست بلکه این شایستگی و لیاقت تیم یکدست اما بی ادعای گل محمدی است که تا اینجا چشم ها را به خود خیره کرده است.

کسب ۱۵ امتیاز از ۶ بازی نتیجه ای فراتر از انتظار و غافلگیری بزرگ برای مدعیان لیگ است آن هم اتفاقی که با وجود تمامی مشکلات بی سابقه پدیده برای خوش بین ترین هواداران این تیم هم قابل پیش بینی نبود.

پدیده تقریبا صدرنشینی خودش تا پایان هفته هفتم را نیز قطعی می بیند، اندوخته بسیار ارزشمندی در ۶ هفته ابتدایی لیگ داشته، بیش از میانگین ایده آل در این هفته ها امتیاز کسب کرده و با ادامه این روند اگر مدعی جدی قهرمانی لیگ نباشد قطعا یکی از مدعیان کسب سهمیه آسیایی است که چنین موفقیتی هم با توجه به شرایط عجیب پدیده به یک معجزه فوتبالی شباهت دارد.

در جام حذفی هم بعد از حذف تیم هایی مثل تراکتورسازی و ذوب آهن، شرایط شاگردان گل محمدی امیدوارکننده به نظر می رسد.

صدرنشینی پدیده اما بدون تعارف حاصل تلاش های یک مربی موفق و بی ادعاست که شایستگی های خودش را در سال های اخیر به خوبی اثبات کرده و البته با کسب نتایج درخشان در این تیم نشان داده هیچ گاه کمبودها و کاستی ها را مانعی در راه موفقیت خودش نمی بیند.

مربی خوش فکر، پرتلاش و بی حاشیه ای که البته مثل همه سالیان قبل آرام و بی ادعاست. او همچنین حاضر نیست با پیش بینی هدف های بزرگ در چنین موقعیتی انتظارات را از تیم خودش بالا ببرد و فشار روانی حاصل از صدرنشینی را روی دوش بازیکنان جوانش بیشتر کند.

این همان یحیی گل محمدی است که فصل پیش هدایت تراکتورسازی محروم از نقل و انتقالات را با شجاعت پذیرفت و با اضافه کردن ۷ بازیکن زیر ۲۰ سال به تیم اصلی خودش از رده جوانان و امید تراکتورسازی وارد رقابتی سخت و نفس گیر با رقبا شد. اتفاقا نخستین پیروزی فصل گذشته تراکتورسازی و یحیی هم با گلزنی محمدرضا آزادی ۱۷ ساله مقابل سایپای مدعی و در تهران حاصل شد تا سرمربی پرتلاش آن روزهای تراکتور مزد این اعتماد و شجاعت را بگیرد.

اگر چه گل محمدی پایان خوشی در تبریز نداشت و خیلی ها بر این عقیده بودند که اتفاقات فصل گذشته می تواند آینده کاری او را تهدید کند اما بازگشت به لیگ برتر با یک تیم نه چندان مدعی آن هم در سخت ترین و بحرانی ترین فصل پدیده که از جهت مالکیت و تامین منابع مالی با مشکلات بزرگی روبه‌رو شده نشان داد که گل محمدی از ویژگی های خوبی برای ساختن یک تیم قدرتمند و حتی مدعی با ارائه فوتبال منظم و هجومی برخوردار است.

یحیی از معدود مربیانی است که در روش کاری خودش فلسفه خاصی را دنبال می کند و این الگو در تمامی تیم های او نمود دارد. تراکتورسازی محروم فصل گذشته ، ذوب آهن همیشه مدعی ۳ فصل پیش و حتی پدیده صدرنشین امروز ، هیچ کدام فوتبال بی هدف و سنتی متداول در برخی از تیم ها را ارائه نمی دهند.

درست بر عکس، تیم های گل محمدی همیشه به دنبال مالکیت توپ، پاس های متعدد، ایجاد موقعیت با هدف گرفتن عمق خط دفاع حریف و استفاده حداکثری از فضاهای خالی در دفاع حریف هستند. رکورد بیشترین پاس منجر به گل فصل گذشته در اختیار تراکتورسازی یحیی بود و حالا پدیده هم به تیمی جوان ، خالی از ستاره های نامدار اما در عین حال ارائه گر فوتبال با کیفیت و هدفمند مبدل شده است.

همه اینها نشانگر وجود خصوصیات و توانمندی هایی در مربی این روزهای پدیده است که اگر قدر خودش و توانایی هایش را به خوبی بداند و بر خلاف برخی مقاطع گذشته انتخاب های درستی برای آینده کاری خودش داشته باشد می تواند به این روند رو به رشد و پیشرفت استمرار بخشد.

تنها تهدید برای پدیده مدعی و شگفتی ساز در این روزها مشکلات مالی است که با کمترین پرداختی، صدرنشین لیگ را با بحرانی بی سابقه مواجه کرده است. شاید اگر این روند ادامه یابد و مسئولان باشگاه مشهدی فکری برای تغییر شرایط موجود نکنند تلاش های فوتبالی گل محمدی هم برای حفظ یک تیم منسجم و آماده در بالای جدول لیگ کافی نباشد.

با این وجود حیف است اگر پدیده جذاب لیگ به دلیل فقدان حمایت مالی همه اندوخته های ارزشمند خودش در این فصل را از دست بدهد. باید دید با وجود این مسائل پدیده تا کجا می تواند پیش برود و آیا روند خوب این تیم تا پایان لیگ و جام حذفی ادامه خواهد داشت یا خیر. فعلا که پدیده چشم ها را به خود خیره کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • traktoor

      البته چون لنگیه خوبه، مربیای دیگری هم بودند چون ویسی تیمشون را قهرمان لیگ هم کردند اما قلم شما نای نوشتن و تعریف از کسی به جز لنگی جماعت نداشت

    • بدون نام

      پرچم خوراسان بزرگ هميشه بالاست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خراسان بی سواد

    • بدون نام

      مامردم مشهد فقط دلمون به تیم پدیده خوشه آخه چراتوشهری که میلیاردها تومان درآمدیک ثانیه اونه هیچکدوم از مسئولین شهر به فکر نیستن توروبه خدا اینو به گوش آقایون برسونین

    • م.ت

      بترکه چشم حسود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج