۷۷۲۹۳۳
۱ نظر
۵۰۲۹
۱ نظر
۵۰۲۹
پ

ساخت پهپادی شگفت انگیز با ویژگی‌های یک مگس!

محققان هلندی موفق شدند یک پهپاد شبیه به مگس با الهام گرفتن از مگس میوه بسازند که قابلیت تغییر مسیر در سرعت بالا و به صورت ناگهانی را داشته باشد.

وب سایت تکراتو: محققان هلندی موفق شدند یک پهپاد شبیه به مگس با الهام گرفتن از مگس میوه بسازند که قابلیت تغییر مسیر در سرعت بالا و به صورت ناگهانی را داشته باشد.

ساخت پهپادی شگفت انگیز با ویژگی‌های یک مگس!

این پهپاد شبیه به مگس که جدیدا توسط محققان ساخته شده است، DelFly Nimble نام دارد. این تیم تحقیقاتی موفق شده‌اند یک پهپاد خودران با بال‌های متحرک توسعه دهند که می‌تواند نحوه پرواز یک مگس میوه را تکرار کند.

مگس‌ها در پرواز کردن مانورپذیری بالایی دارند و می‌تواند ناگهان ۹۰ درجه‌ تغییر مسیر دهند. پهپاد مذکور نه تنها می‌تواند این حرکت را تکرار کند بلکه زاویه تغییر مسیر‌های لحظه‌ای آن گاهاً از ۹۰ درجه نیز بیشتر می‌شود.

ساخت پهپادی شگفت انگیز با ویژگی‌های یک مگس!

البته این دانشمندان با ساخت پهپادی شبیه به مگس سعی دارند که با دینامیک پرواز مگس‌های میوه آشناتر شوند. قابلیت‌های خارق العاده‌ی این پهپاد باعث شده که برخی شرکت‌ها به خرید آن علاقه پیدا کنند.

چهار بال این پهپاد در هر ثانیه ۱۷ مرتبه بالا و پایین می‌رود. بدین ترتیب DelFly می‌تواند شتاب بسیار بالایی برای حرکت به جلو یا کنار داشته باشد. این پهپاد شبیه به مگس می‌تواند به سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت برسد، حرکات آکروباتیک انجام دهد و در صدمی از ثانیه ۱۸۰ درجه بچرخد.

این پهپاد دارای طول ۳۳ سانتی متر و وزن ۲۹ گرم است و بهره وری مناسبی دارد. بدین صورت که می‌تواند طی ۵ دقیقه مسافتی بیش از یک کیلومتر را بپیماید.

گجتDelFly Nimble در واقع اولین پهپاد MAVLab است که با استفاده از قطعات آماده مصرف و به روش کاملاً حرفه‌ای تولید شده است. علاوه بر این زمان پرواز بالای پهپاد مذکور باعث شده که بتوان از آن در موارد زیادی استفاده کرد.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دلسوز

      ایرانیهاهم یک وسیله دزدی گرانفروشی ودروغ گوی بنام سود وربا بانکی اختراع کردند که بنیان اقتصاد را ویران میکنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج