۷۷۳۳۵۱
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

دو احتمال اولیه برخورد اتوبوس با تانکر سوخت

رئیس کانون سراسری انجمن شرکت های حمل و نقل مسافری گفت: دو احتمال برای تصادف اتوبوس و تانکر سوخت در محور کاشان برآورد شده که شامل برخورد طولی اتوبوس به کامیون و برخورد پهلو به پهلو با هم است.

خبرگزاری مهر: رئیس کانون سراسری انجمن شرکت های حمل و نقل مسافری گفت: دو احتمال برای تصادف اتوبوس و تانکر سوخت در محور کاشان برآورد شده که شامل برخورد طولی اتوبوس به کامیون و برخورد پهلو به پهلو با هم است.

حوالی ساعت ۲۳:۳۰ شب گذشته در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافری تهران ـ کرمان با یک دستگاه تانگر حمل سوخت در محور کاشان در نزدیکی دو راهی بادرود، ۲۱ تن از مسافران جان خود را از دست داده و ۲۱ تن دیگر مصدوم شدند.

در گزارشات اولیه پلیس راه در مرحله اول اعلام شد در اثر بی احتیاطی راننده اتوبوس و برخورد آن با تانکر حمل سوخت از پشت، اتوبوس از مسیر اصلی خود منحرف شده و به باند مقابل پرت شده است که در اثر این اتفاق اتوبوس دچار آتش سوزی می شود. اما در گزارش دوم آمده که کامیون حامل سوخت انحراف به چپ داشته و در طول مسیر با یکدیگر برخورد پهلو به پهلو داشته اند.

دو حادثه مشابه در کمتر از دو ماه/ سنندج ۱۳ کشته؛ کاشان ۲۱ تن

در اتفاق مشابهی که ۲۰ تیر ماه امسال در نزدیکی پایانه مسافربری سنندج رخ داد، در اثر برخورد یک دستگاه تانکر حامل قیر با یک دستگاه اتوبوس که در کنار خیابان در حال پیاده کردن مسافران بود، ۱۳ تن از هموطنان ما جان خود را از دست دادند که علت آن حادثه بی احتیاطی راننده کامیون حامل تانکر قیر ترانزیتی عراق اعلام شد.

رئیس کانون شرکت های مسافری: راننده اتوبوس درگذشت شاگرد راننده مفقود شد

رضا خادمی زاده رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری کشور در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره علت حادثه امروز گفت: ساعاتی قبل با مالک اتوبوس صحبت می کردم در اثر این حادثه راننده اتوبوس درگذشته است ولی اسم شاگرد راننده نه در لیست مصدومان قرار دارد و نه در لیست متوفیان که به نظر می رسد مفقود شده است.

وی ادامه داد: پلیس می گوید تا ساعت ۱۴ امروز گزارش نهایی را تهیه خواهد کرد. با این حال از اتوبوس جز خاکستر چیزی باقی نمانده است.

خادمی زاده تصریح کرد: در گزارشات اولیه دو عامل برآورد شده برخی از مسافرانی که مصدوم شده اند می گویند راننده اتوبوس خواب آلود بوده و به همین دلیل از پشت به کامیون تانکر سوخت برخورد کرده است. برخی از مسافران هم می گویند کامیون حامل تانکر سوخت انحراف به چپ داشته که در نتیجه دو وسیله نقلیه سنگین از پهلو با یکدیگر برخورد کرده اند.

احتمال بی احتیاطی راننده اتوبوس بیشتر است

وی یادآور شد: بر اساس اظهارات برخی مسافرانی که در حادثه دیشب مصدوم شده اند، اتوبوس از پشت به کامیون برخورد کرده و احتمال بی احتیاطی راننده اتوبوس بیشتر است.

رئیس هیئت مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل مسافری کشور در پاسخ به این پرسش که آیا اتوبوس به دلیل داشتن سرعت بالا به باند مقابل منحرف شده؟ گفت: با توجه به اینکه سامانه سپهتن در اتوبوس ها نصب است، رانندگان نمی توانند حتی یک کیلومتر بر ساعت از سرعت مشخص شده برای هر مسیر تخطی کنند که با توجه به اینکه مسیر حرکت اتوبوس در زمان تصادف، «آزادراه» بوده است، حداکثر سرعت آن ۱۰۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

عقب اتوبوس پس از برخورد با کامیون بلند شد

وی ادامه داد: با این حال پشت اتوبوس پس از برخورد جلوی آن با پشت کامیون سوختی، بلند شده و به باند مقابل منتقل شده و سپس دچار آتش سوزی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من الان شنیدم وایشون درست گفته چرا اینجا که نظر کارشناس را لازم داره منتشر نمیشود ؟! در موزات و کنار هم با همان سرعت که کامیون به سمت چپ منحرف به کنار اتوبوس برخورد و اتوبوس به لاین مقابل پرت میشود . انحراف کامیون ناگهانی و جلوی کامیون در پهلوی اتوبوس برخورد....نوع برخورد کامیون تنه هم زده بشه منجر به فاجعه و اینکه از جلو ..زده .دقیق عکس ان منتشر شد و دلیلشو نمیدونم . جاده کاشان بهترین جاده بی نقصی بوده که عرض و طول ان بی حادثه نبوده تاکنون ولی بهترین و صافترین جاده هست .اونا که رفتند میدونند .رسیدگی کنید فوری

    • سیروس از شبراز

      این سامانه سپهتن چطور کار میکنه من بواسطه شغلم بعصی وقتها در جاده های بیرون شهری رفت وآمد میکنم ،بارها ودر ساعات نیمه شب اتوبوسهایی را دیدم که با سرعت بالای 120در حال رانندگی بودن ،در حالی که مسافران بیچاره بی خبر از همه جا در خواب به سر میبرن،جاده ها درساعات نیمه شب جولانگاه اتوبوسها وخودروهای سنگین هستش،لطفا سخت گیری بیشتری بشه که شاهد همچین فجایع تاسف باری نباشیم

    • بدون نام

      دولت باید با ایمن سازی جاده ها و خودروها جلوی حوادث مشابه آینده را بگیرد.

    • مهدی فلاح

      من قرار بود دفترچه اتوبوس بگیرم ولی اینم کار نشد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج