۷۷۳۷۵۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
۱۷ نظر
۵۰۰۹
پ

روسیه حمله اسرائیل را بی‌پاسخ نمی‌گذارد

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نوشت: حمله به هواپیمای نظامی روسیه حامل ۱۴ سرباز در سواحل سوریه در نزدیکی پایگاه حمیمیم، توسط اسرائیل توهین بزرگی به مسکو به شمار می رود و روس ها این اقدام را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

خبرگزاری ایرنا: روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم نوشت: حمله به هواپیمای نظامی روسیه حامل ۱۴ سرباز در سواحل سوریه در نزدیکی پایگاه حمیمیم، توسط اسرائیل توهین بزرگی به مسکو به شمار می رود و روس ها این اقدام را بی پاسخ نخواهند گذاشت.

«عبدالباری عطوان» سردبیر این روزنامه و تحلیلگر مسایل منطقه روز چهارشنبه افزود: وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای رسمی، اسرائیل را مسئول سقوط هواپیمای «ال ۲۰» خود در حریم هوایی سوریه اعلام کرد و متذکر شد که ۴ فروند از هواپیماهای اسرائیلی، که به اهداف نظامی سوریه در منطقه لاذقیه حمله می‌کردند از این هواپیما به ‌عنوان سپر هوایی در برابر موشک‌های سوریه استفاده نمودند که این حادثه منجر به انفجار هواپیمای مذکور و کشته‌شدن تمامی ۱۴ نظامی آن شد.

وی افزود که «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در تماس با «اویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل هشدار داد که کشورش چگونگی واکنش به سقوط هواپیما را بررسی می‌کند.

عطوان نوشت که سکوت روسیه در برابر حملات اسرائیل به سوریه، که طبق اعلام منابع رسمی،۲۰۷ مرتبه در ۱۸ ماه اخیر به سوریه حمله کرده است، به این اقدام جنایتکارانه و توهین‌آمیز آمیز منجر شد. «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه شخصا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل را «دوست خود» می‌نامید و طی سال جاری میلادی ۳ بار از وی استقبال کرده بود. اما تل آویو با دوست روسی خود تعاملی توهین‌آمیز داشت.

این تحلیلگر درباره اینکه چرا حمله اسرائیل به هواپیمای روسی توهین به روسیه است چند دلیل را ذکر کرد:
نخست: حمله اخیر اسرائیل به یک پایگاه نظامی سوریه در منطقه لاذقیه در نزدیکی پایگاه هوایی «حمیمیم» تهدیدی علیه روسیه و مهم‌ترین پایگاه آن در سوریه است و در معرض خطر قرار دادن جان سربازان و خلبانان روسی، محسوب می‌شود.

دوم: رهبری روسیه، که با مقامات اسرائیلی درباره عملیات نظامی در سوریه هماهنگی نظامی می‌کند، اعتراف کرد که طرف اسرائیلی تنها یک دقیقه مانده به این حمله روس ها را مطلع کرده است و این اهانتی بزرگ و هدف قرار دادن عمدی هواپیما محسوب می‌شود.

سوم: زمان‌بندی این حمله نشان می‌دهد که با هدف بر هم زدن جشن روس ها در دستیابی به توافقی استراتژیک با ترکیه در خصوص ادلب صورت گرفته است. پوتین و «رجب طیب اردوغان» همتای ترک وی ساعاتی قبل از این حمله، در سوچی درباره عدم آغاز عملیات نظامی در ادلب یا تاخیر آن توافق کردند.

عطوان اضافه کرد: اینکه چرا هواپیماهای روسی در پایگاه حمیمیم با این حمله اسرائیل به محض اقدام آن به نقض حریم هوایی سوریه و سپس ورود جنگنده‌های آن به مناطق ممنوعه، مقابله نکردند و یا این‌که، چرا اسرائیل، همچون گذشته، با روسیه درباره حمله اخیر هماهنگی نکرد، مشخص نیست و کارشناسان نظامی باید آن را تحلیل کنند.

این تحلیلگر افزود که نتانیاهو پوتین را به طریقی دیگر و با غرور، بی‌پروایی و جسارت تمام به چالش ‌کشید و با او مانند رئیس‌جمهور کشور فوق‌العاده کوچک میکرونزی در اقیانوس آرام برخورد ‌کرد؛ کشوری که جمعیت آن کمتر از چند هزار نفر است.

وی نوشت که حملات اسرائیل به اهداف نظامی ایران یا سوریه، نقض قوانین بین‌المللی و حاکمیت کشور عضو در سازمان ملل محسوب می‌شود و هیچ‌گونه پوشش قانونی ندارد بلکه در راستای بهره‌برداری از شرایط جنگی در کشور سوریه به این اقدامات دست می‌زند.

سردبیر روزنامه رای الیوم پاسخ روسیه به این حمله را دوگونه دانست: نخست پاسخ مستقیم یا متوقف کردن حملات هوایی اسرائیل در سوریه و مقابله با هرگونه هواپیماهای مهاجم طی چند روز آینده و ساقط کردن آنها ودوم مجهز کردن سامانه پدافند هوایی سوریه به موشک‌های «اس- 300» و «اس- 400» با هدف دفاع از حاکمیت سوریه و مقابله با هرگونه حملات در آینده. بخصوص که روسیه وعده‌هایی در این خصوص داده بود ولی پس از تسلیم شدن در برابر فشارهای اسرائیلی و آمریکایی، از این وعده سر باز زد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      محاله ..اینا مثل ما نیستن که

    • اسراییل

      روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند !

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      همش فیلمه همشون اسرائیل روسیه وحتا شاید بشار اسد هم شریکشون هست

    • بدون نام

      روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند.ماندگاری پوتین درقدرت به تعاملش با اسرائیل بستگی دارد. نویسنده چه حرفهایی میزنه!

    • بدون نام

      روسیه هیچ غلطی نمیتونه بکنه اسرائیل ده ها باره که به سوریه حمله میکنه همنطور که ایران نتونست از منافعش در مقابل اسرائیل دفاع کنه روسیه هم نمیتونه به اسرائیل بگه بالا چشمت ابروه

    • بدون نام

      خدایابه‌حق‌همین‌‌روزهای‌‌عزیزگرگهاهمدیگرراتیکه‌پاره‌کنند

    • بدون نام

      موضع پوتین بسیار نرم بود
      هیچ کاری نمی کنند
      شاخ گذاشتن هم بی فایده است

    • بدون نام

      روسیه کمونیست هیچ غلطی نمیتواند بکند ،درودبر اسرائیل

    • مهدی

      نه تنها روسیه بلکه هیچ کشور دیگری هیچ غلطی نمیتونه بکنه برید به همه بگید

    • حامد

      خنده داره اگه فکر کنیم روسیه حتی به اسراییل اخم کنه . ارادتمندی روسیه به اسراییل بیشتر از آمریکا نباشه کمتر نیست . مولتی میلیاردرهای روسیه که اکثر اقتصاد روسیه رو در دست دارن نئو صهیونیستهای یهودی هستند که دو تابعیت روسیه و اسراییلی دارن.
      رییس جمهور و نخست وزیر روسیه بعد از انتخابشون اولین جایی که باید برن و ارادت نشون بدن اسراییله و باید کنار دیوار ندبه عکس یادگاری داشته باشن . ایران باید از الان هزینه های حضور این خرس رو تو سوریه بالا ببره تا شاید بتونه تو سالهای آینده شرش رو از اونجا کم کنه و الا حضور روسیه بعد از حذف تروریستا کم هزینه تر از داعش برا ایران نیست .

    • بدون نام

      دست اسرائیلی‌ها درد نکنه

    • بدون نام

      ولی این اشتباه پدافند ساخت خود روسها بوده که هواپیماشون رو زده بعدش هم نیروهای سوریه اونو هدف قرار دادن چه ربطی به اسرائیل داره
      چرا اخبار دروغ می‌نویسید
      اصلا روسیه تا حالا که با اسرائیل هماهنگ بوده

    • بدون نام

      نه... پوتین گفته تحقیقات انجام شده اشتباه پیش اومده

    • بدون نام

      روسیه مثل همیشه هیچ غلطی نمی کنه و اتفاقا فشار رو روی ایران بیشتر می کنه.

    • ایراندوست

      هیچ غلطی نمی کنددددد همه همدست هستند

    • بدون نام

      اون هواپیما رو خود سوریه زده بود که ،
      آسمون ریسمون به هم بافتید باز ؟

    • بدون نام

      زهی خیال باطل، روسیه و اسرائیل باهم برادرند، کسی که فکر مبکنه روسیه جواب اسرائیل را میدهد مثل کلک سرش را زیر برف کرده!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج