۷۷۴۰۷
۱ نظر
۶۰۸۹
۱ نظر
۶۰۸۹
پ

۱۰ رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

ذات آدم طوری است که می خواهد همه رازها و ناشناخته‌ها را کشف کند و تحمل این را ندارد چیزی ناشناخته و بی پاسخ بماند. اما باید این خبر بد را به شما بدهیم رازهایی که در ادامه معرفی می کنیم، هنوز هیچ پاسخ مشخصی برای آنها پیدا نشده است.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس






برترین ها: ذات آدم طوری است که می خواهد همه رازها و ناشناخته‌ها را کشف کند و تحمل این را ندارد چیزی ناشناخته و بی پاسخ بماند. اما باید این خبر بد را به شما بدهیم رازهایی که در ادامه معرفی می کنیم، هنوز هیچ پاسخ مشخصی برای آنها پیدا نشده است.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۱. خطوط موزائیکی چین: ایالت گنسو شنگ

این خطوط موزاییک شکل در بیابان های چین نخستین بار در نقشه گوگل کشف شد. اما دلیل شکل آن همچنان به صورت راز باقی مانده است. هنوز کسی نمی داند این خطوط چرا اینگونه در کنار یکدگیر قرار دارند. بر اساس گزارش ها، این خطوط در سال ۲۰۰۴ میلادی توسط ارتش چین ساخته شده اند اما این ادعا هرگز به طور رسمی تایید نشده است. برخی ها اعتقاد دارند این خط ها نماد یا تصویری ویژه است تا از فضا و بیرون از مدار زمین توسط سفینه ها و موجودات فضایی دیده شود. درست اعتقاداتی که در مورد خطوط موجود در Nazca در بیابان های پرو وجود دارد.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۲. بشقاب های Lolladoff: نپال

این بشقاب ها حدود ۱۲ هزار سال قدمت دارند و در کشور نپال کشف شده اند. این بشقاب به طور کاملا واضحی به شکل سفینه فضایی و گرد ساخته شده است و نمادهایی که داخل آن حکاکی شده اند نیز همه کهکشان و سیاره و ستاره ها را نشان می دهند. در میان ثبت های تاریخی باقی مانده از یونان، به زندگی در سیاره های دیگر اشاره های مستقیم شده است اما در مورد فرهنگ و نحوه زندگی انسان های فضایی هیچ مدرک یا سندی وجود ندارد. همین باعث می شود تا به واقعیت داشتن آن شک کرد. آدم های فضایی هرگز تا به امروز ظهور نکرده اند اما از ابتدای خلقت، انسان ها درگیر این تفکرات بوده اند و تا آخر دنیا نیز همچنان برخی از آدم ها وجود آنها را واقعی می پندارند.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۳. اهرام مایاها: تئوتیهواکان، مکزیک

سرخپوست های قبیله مایا، آخرین تمدن از آمریکای اولیه بودند که توسط اسپانیایی ها مورد استعمار قرار گرفته اند. آنها در جنوب مکزیک زندگی می کردند. مایاها انسان های بسیار مذهبی و با ایمانی بودند و برای اعتقادهای خود انسان قربانی می کردند. بر اساس تحقیقات جدید، آنها معابد خود را از مواد بسیار گران و درخشنده به نام میکا می ساخته اند. در زمان کنونی از میکا برای تولید انرژی و محصولات الکترونیک استفاده می کنند. یکی از سوالات بی پاسخ این است که آیا مایاها از قدرت و انرژی میکا اطلاع داشته اند که برای سازه های خود از آن بهره می گرفته اند؟

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۴. پیچ ۳۰۰ میلیون ساله: روسیه

یکی دیگر از شگفتی های تاریخ که در سال ۱۹۹۸ میلادی در روسیه کشف شد، یک پیچ است که ۳۰۰ میلیون سال قدمت دارد. این پیچ به وضوح داخل تکه سنگ دیده می شود. البته این سنگ خودش به تنهایی ۳۰۰ تا ۳۲۰ میلیون سال قدمت دارد. در آن زمان هیچ نوع زندگی پیشرفته ای وجود نداشته است و انسان ها به صورت اولیه زندگی می کرده اند. یکی از احتمالات این است که پیچ در سال های بعد، داخل سنگ جاسازی شده است و قدمت دقیق باستانی آن مشخص نیست و ۳۰۰ سالِ مطرح شده نیز مورد تایید رسمی جامعه باستان شناسان قرار نگرفته است.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۵. سنگ های متحرک: پارک ملی سرزمین مرده ها، کالفرنیا

این سنگ های متحرک در میان سنگ های خشک پارک ملی آمریکا حرکت می کنند و جالب اینجا است که تخت و صاف هستند و تاکنون ۴ کیلومتر از شما به جنوب حرکت کرده اند. دانشمندان در دلیل حرکت این سنگ ها با هم اختلاف نظر دارند. برخی ها حدس می زنند شاید سنگ ها در اثر باد حرکت سفینه های فضایی به حرکت در آمده باشند. البته به تازگی ناسا دلیل آن را اعلام کرده است. یکی از کارشناسان ناسا به نام دالف لورنز می گوید در زمستان آب و برف سطح زمین تالاب خشک شده را می پوشانند در طول سال باعث حرکت این سنگ ها می شوند.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۶. فلات مرکز تجمع: مصر

این تجمع سنگی در صحرای مصر در شهر نابتا قرار دارد و یکی از قدیمی ترین سنگ های نمادین تاریخ هستند. قدمت آنها به یکصد سال پیش از عصر نوسنگی می رسد. در ضمن، در سال های هشتم تا دهم پیش از میلاد مسیح هیچ انسانی در این بیابان بی آب و علف و لم‌یزرع زندگی نمی کرده است. این سنگ ها در نزدیکی محلی واقع شده اند که به نظر می رسد، زمانی رودخانه بوده است. البته منشا این سنگ ها مشخص است اما آنها جالب ترین استون‌هنجی هستند که به عنوان نخستین سایت نجوم شناسی شناخته شده اند.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۷. عروسک سنگی: نمپا، آیداهو (آمریکا)

این عروسک سنگی در جولای سال ۱۸۸۹ میلادی در ایالت آیداهو در شما غربی ایالت متحده آمریکا کشف شده است. این عروسک به دست بشر ساخته و در عمق حدود یکصدمتری زمین پیدا شده است. برخی ها می گویند این عروسک برای انسان های فضایی است. البته راز بزرگ خود عروسک نیست، بلکه مساله این جا است که چگونه در چنین عمقی در زمین قرار گرفته است.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۸. قطعه‌ای نامعلوم: ترانسیلوانیا

این تکه سنگ در ساحل رددخانه Mures در نرنسیلوانیا در سال ۱۹۷۴ میلادی پیدا شد. این تکه آلومینیومی به همراه استخوان های ماستودون ۲۰ هزار ساله دفن شده بوده اما قدمت این تکه، ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال تخمین زده شده است. اصولا مواد آلومینیومی در ترکیب با عناصر دیگر ساخته می شوند اما این وسیله به طور خالص از آلومینیوم تهیه شده است. خیلی جالب است که در سال ۱۸۰۸ میلادی، آلومینیوم کشف شده بوده است زیرا تولید آن از سال ۱۸۸۵ میلادی آغاز شد. آیا پیش از کشف رسمی آلومینیوم، کسی آن را کشف کرده بود؟

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۹. فسیل غول‌پیکر: ایرلند

این فسیل در سال ۱۸۹۵ میلادی در طول حفر معدن کشف شده است. این فسیل، حدود ۳.۶ متر طول دارد و دست و پاهای او حدود ۱.۲ متر هستند. یکی از باورها بر این استوار است که در شهر جت (در فلسطین) مردی بوده است که قد بسیار بلند و شش انگشت داشته و همین طور غول پیکر به دنیا آمده است.

10 رازی که همیشه بی پاسخ ماند +عکس

۱۰. پل خودکشی سگ ها: اسکاتلند

پل اورتون در دمبارتون در اسکاتلند در اسل ۱۸۵۹ میلادی ساخته است که به پل خودکشی سگ ها شهرت دارد. در این مکان، سگ ها خودشان را به پایین پرتاب می کنند. نخستین خودکشی سگ در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی ثبت شده است. احتمال داده می شود صحنه ای در نزدیکی پل قرار دارد که باعث جذب سگ ها می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا ایران پور

      سلام .من از داخل صخرههای کنار دریا در کیش که بین ۳۰۰ تا ۵۷۰ میلیون سال قدمت دارند فسیل ارزشمندی استخراج کردم که پس از تایید دانشگاه خوارزمی قسمت سنگ شناسی و قدمت با تاییدیه دانشگاه برای شما ارسال خواهم کرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج