۷۷۴۸۳۷
۳۹ نظر
۵۴۷۴
۳۹ نظر
۵۴۷۴
پ

چرا هنوز نتوانسته‌ام نیمه گمشده‌ام را پیدا کنم؟

افرادی زیادی هستند که از تنهایی رنج می برند. گاهی احساس می کنیم غیر ممکن است کسی را پیدا کنیم که نه فقط چند صباحی بلکه برای همیشه در کنارمان بماند. در ادامه می خواهیم به ۷ دلیلی بپردازیم که می تواند علت تنها ماندن و ناکامی شما در پیدا کردن نیمه گمشده زندگی تان باشد.

وب‌سایت روزیاتو - گلریز برهمند: افرادی زیادی هستند که از تنهایی رنج می برند. گاهی احساس می کنیم غیر ممکن است کسی را پیدا کنیم که نه فقط چند صباحی بلکه برای همیشه در کنارمان بماند.

در ادامه می خواهیم به ۷ دلیلی بپردازیم که می تواند علت تنها ماندن و ناکامی شما در پیدا کردن نیمه گمشده زندگی تان باشد. این دلایل را به خوبی تحلیل کنید تا بتوانید رابطه ی مناسبی با شریک عاطفی آینده تان و از آن مهم تر، با خودتان داشته باشید.

۱- هنوز درگیر رابطه ی قبلی تان هستید

چرا هنوز نتوانسته‌ام نیمه گمشده‌ام را پیدا کنم؟

«خاموش کردن آتش با آتش»، تلاش برای ثابت کردن چیزی به کسی، نشان دادن اینکه هنوز «در فکرش» هستید؛ این کارها فایده ای برایتان ندارد و فقط باعث می شود بیشتر اذیت شوید. این رفتارها شما را از شریک های عاطفی احتمالی تان دور می کند چون هیچ کسی دوست ندارد در زندگی کسی نقش جلیقه ی نجات داشته باشد و وسیله ای برای برانگیختن حسادت شریک عاطفی قبلی شما باشد. به خودتان زمان دهید، خودتان را آرام کنید و سعی کنید متوجه شوید که دقیقا دنبال چه هستید.

۲- انتظارات تان به دور از واقعیت است

بعضی زن ها به دنبال شاهزاده ی رویاهای شان هستند و بعضی مردان هم به دنبال زنی هستند که از هر نظر کامل و بی عیب و نقص باشد. اما زندگی واقعی با آدم های واقعی داستان دیگری دارد. اول از همه باید به خودتان دقت کنید. چطور به نظر می رسید؟ چه چیزی برای عرضه به کس دیگری دارید؟ آیا او از بودن در کنار شما احساس خوبی می کند؟ شاهزاده ها با شاهزاده خانم ها ازدواج می کنند. به عبارت دیگر، اگر به دنیال کسی هستید که ویژگی ها و مهارت های ورد نظر شما را داشته باشد، اول باید سعی کنید همان ویژگی ها و مهارت ها را در خودتان ایجاد کنید.

۳- در فکر کسی هستید که با کس دیگری در رابطه یا متأهل است

وقت تان را تلف نکنید. البته هر چیزی در زندگی امکان پذیر است و نباید کسی را قضاوت کرد اما خوب به این مسأله فکر کنید: آیا می توانید کسی را که اهل خیانت است، نیمه ی گمشده ی خودتان تصور کنید؟ هرگز سعی نکنید خودتان را قانع کنید که از شریک عاطفی یا همسر او بهتر هستید. حتی اگر روزی بتوانید جای شریک عاطفی یا همسر او را بگیرید، شک و تردید مثل خوره به جان تان خواهد افتاد و دائما در این فکر خواهید بود که آیا او به شما هم خیانت می کند.

۴- اعتماد کردن برایتان سخت است

«همه شون سر و ته یه کرباسن! همه شون فقط دنبال یه چیزن!» همه ی ما این حرف ها را بارها از زن ها و مردهای اطراف مان شنیده ایم. البته این حرف ها خیلی هم به دور از واقعیت نیست، به خصوص اگر همیشه دلباخته ی آدم های شبیه به هم شوید. به هر آشنایی گاه و بیگاهی زود اعتماد نکنید اما در عین حال، با بی اعتمادی بیش از اندازه هم دیگران را کنار نگذارید. تقصیر آن ها نیست که شریک عاطفی قبلی تان شما را اذیت کرده. به اطرافیان تان خوب دقت کنید و از جزئیات مهم غافل نشوید.

چرا هنوز نتوانسته‌ام نیمه گمشده‌ام را پیدا کنم؟

۵- از جدی شدن رابطه می ترسید

نگرانی در مورد تغییر احساس تان در کشاکش زندگی روزمره، ترس ناخودآگاه بابت از دست دادن حریم شخصی خود، ترس از اعتیاد به عشق زندگی تان، همگی دیواری نامرئی دور شما ساخته اند و شما را از فرصت آشنایی با آدم های جدید محروم می کنند. اما چطور می توان این وضعیت را تغییر داد؟ راه حل فوری ای وجود ندارد اما مثل موارد قبلی این فهرست، سعی کنید اول روی خودتان کار کنید. یک سرگرمی جالب پیدا کنید، بیشتر بیرون بروید و افکار منفی را از خودتان دور کنید.

۶- میل شدیدی به تأیید شدن دارید

طاووس ها پرهای خود را برای نمایش دادن زیبایی شان باز می کنند، اما این رفتار تنها در دنیای حیوانات قابل قبول است. برای بیشتر آدم ها، چنین رفتاری تنها باعث تمسخر، خنده، ترحم و حتی آزردگی دیگران می شود. هر الگوی رفتاری دیگری هم که برای گرفتن تأیید دیگران امتحان کنید فایده ای نخواهد داشت. لباس های پر زرق و برق نپوشید و لبخند نزنید اگر احساس راحتی نمی کنید. اول از همه، خودتان باشید. کسی که مناسب شما باشد قطعا خود واقعی تان را می پسندد.

۷- عجله می کنید

چرا هنوز نتوانسته‌ام نیمه گمشده‌ام را پیدا کنم؟

بعضی افراد «شخص مورد نظرشان» را در هر کسی می بینند و به عبارت دیگر دائما دنبال آن شخص خاص هستند. البته خیلی خوب است که دنبال رابطه ی جدی ای باشید اما همان قرار اول، اسمی که می خواهید روی بچه هایتان بگذارید را به زبان نیاورید! این رفتار ممکن است حتی کسانی که بی دلیل به شما جذب نشده اند را فراری دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چون روحانی دلار را گران کرده به خاطر بیکاری و گرانی نیمه گمشده پیدا نشه بهتر هم است.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا اگه پیدا هم بشه ادم جرات خواستگاری کردن نداره با این گرونی واقعا وضع خرابه ازیه طرف میگی همه چیز گرونه ازیه طرف باید ازدواج هم بکنی همین جوری فقط سنمون داره میره بالا

    • بدون نام

      چون كه پر توقع هستيد
      چونكه انتظار داريد تمام كمبودها و ارزوهاتون و شوهر اينده بياد و براورده كنه
      چونكه حاظر نيستيد 3 تا محله از خونه مامانتون بريد پايين تر
      چونكه خودتون هيچ چيزي نيستي ولي همه چيز ميخوايد
      چونكه حاظر نيستي درامدتون با شوهرت براي ساختن زندگي خرج كنيد

      اينها معضلات رفتاري دختراي ايرانيه

      مشكلات ديگه هم مربوط به دولته

      حقوق ميده 2 ميليون
      اجاره خونه هست 100 پيش ماهي 3 مليون
      شغل . كار و كاسبي تعطيله

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لابد با این اخلاقت انتظار داری برات صفم بکشن؟! عقده ای تو هستی الحمدالله هم خونه بابامون داشتیم هم عرضه داریم کار میکنیم نون بازومونو میخوریم. نیازی به امثال تو نداریم

      • بدون نام

        دقیقا راست گفتی

      • بدون نام

        شما چطوري از زياده خواهي هاي دختراي ايراني پي به اخلاق من بردي ؟
        عقده يا توقع يا هر چيزي كه اسمش و ميذاري از معضلات دختراي ايراني است شما با يك ديد به پدر و همسر نگاه نميكنيد از پدرتون توقع زيادي نداري براي همينه كه فكر ميكني همه چيز خونه بابات داري ولي به شوهر به ديد غول چراغ جادو نگاه ميكنيد ضمنا اگر كار ميكني و درامد داريد منتي نيست چون الان در تمام دنيا دختري كار ميكنند و بخشي از مخارج زندگي را تامين ميكنند اگر كار نميكردي و درامد نداشتي از ايراداتت بود ضمنا اكثر دختراي ايراني خونه باباشون كه هستن ميرن سر كار ولي وقتي شوهر ميكنند علاقه اي به كار ندارند
        خلاصه دختر ايراني بين دنياي امروزي و دنياي سنتي مونده و ميخواد زرنگي كنه از سنت و مدرنيته مواردي كه به نفعش هست و داشته باشه كه اين نميشه يا بايد مثل يك دختر اروپايي باشي و بخشي از بار زندگي را به دوش بكشي يا سنتي باشي

      • بدون نام

        خیلی زرنگی جناب!! خارج از این خبرا که فکر میکنی نیس. اکثر کشورا بعد از ازدواج مخارج زندگی به عهده مرده و خانما سرکارنمیرن.اگه مهریه ندارن در عوض همه ازدواجا شامل شروط
        مالی بعضن سنگینه. و شوهر کافیه چپ نگاشون کنه تا قانون به خدمتش برسه. اینا محض اطلاعات جنابالی. فقط تو ایرانه که یه مشت بی غیرت منتظرن داماد شرخونه یه پولدار شن و چشم دارن به حقوق زنشون.. بهترین جا برای امثال شما اتفاق . همینجاس . شما ها که اینقد فرهنگ اروپارو دوست دارید بد نیس به شوهرای اروپایی هم دقت کنید

      • بدون نام

        ضمنن عقده ای بودن شما از گفته هاتون مشخص هس.. نشونه های ادم مشکل دار یکیش اینه که تمام تقصیرات و متوجه بقیه میدونن. حق هر ادمیه با یکی لایق خودش ازدواج کنه. لابد لایق اونا که جواب رد بهت دادن نبودی.

      • بی نام

        کاری به این بحٽ ندارم و خانوم هستم متاهل شاغل اروپا هم زندگی میکنم اینجا زن و مرد شاغلن و مخارج هم تقسیم بندیه خخانومها تا اونجایی که همکارا و دوستام هستن بعدازازدواج کار میکنن مهریه نیست اما بعدازمدت مشخص مٽلا پنج یا ده سال اگرجدابشن اموال بعدازازدواج نصف نصف میشه خواستم اطلاع داده باشم خودم هم با شوهرم یه حساب مشترک داریم مشکل هم نداریم مشکل اینه بایدباکسی ازدواج کنید که عاشقش باشید و دوستش داشته باشید من و تویی هم نداشته باشین ما ازصفر شروع کردیم خیلی مشکلات داشتیم ولی صبوری کردیم تلاش کردیم تا زندگیمون بهترشد برای همه ارزوی خوشبختی دارم

    • بدون نام

      پر توقع ترين دختراي دنيا دختراي ايراني هستند در حالي كه هيچ امكاناتي ندارند تمام امكانات و مطالبه ميكنند

    • بدون نام

      دختري كه حاظر نيست از شمال شهر تهران يه وجب نياد پايين بايد بمونه بترشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        سلام خب هیچ لزومی نداره آدم دنبال دختر شمال تهران باشه از جنوب بگیر

    • بدون نام

      حماقت محضه با دلار 15000 توماني كرايه 3 ميليون توماني با وديعه 300 ميليوني
      و سكه مهريه 5 ميليوني رفت و زن گرفت .............
      حالا خود دانيد .................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو نگیر. نه که حالا زنبیل گذاشتن برات!!

    • بدون نام

      هـ ِنیمه گمشده!

    • بدون نام

      همچین میگن انتظاراتتان بدور از واقعیت است انگار انتظارمون چیه مثلن!!. اخلاق خوب منش خوب حمایت رفتار بالغانه و عاقلانه جنم و پشتکار مسعولیت پذیری توانایی مالی برای تامین رفاه نسبی تحصیلات متناسب با همسر برای اینکه بدونن افکار و دغدغه های همو درد کنن. اینا زیاده خواهی تیس بلکه حق اولیه هم انسانیه که با هم کفو و هم شان خودش وصلت کنه. چه بسا دختر و پسرایی که از فشار تنهایی یا حرف و حدیث بقیه زوج مناسبی انتخاب نکردن و الان سرگزدون دادگاهان. پس لطفن اینجور افکارو ترویج ندید که بخصوص دخترا تصور کنن باید به هر ازدواجی تن بدن.

    • مریم

      من پیدا کردم اول نیمه گمشده بود اما بعد گم شد

    • علی اصغر رضائی

      موارد بالا بسیار درست و روشن بیان مسئله کرده بودند

    • بدون نام

      جیبمون خالیه

    • بدون نام

      من پیدا کردم . دو ماه قبل از گرانی. دشواری زیادی پیش روست ، پس همه چیز هنوز حل نشده است. پس بگردید و پیدا کنید و دل بدید و به خدا واگذار کنید . دو نفر که شدید به عشق هم حرکت میکنید و می سازید . نترس باشید و حرکت کنید که زندگی هدایای خوبش را به انسانهای نترس می دهد.

    • مهسا

      چون عفت و حیا و غیرت و مردونگی از بین رفته
      چون دوستی با جنس مخالف خیلی عادی شده و نیاز ها از این طریق تامین میشه
      کسی دیگه دنبال تشکیل خانواده نیست

    • بدون نام

      نیست چیکار کنم،آخه ادم نمیتونه هر کسی رو به عنوان شریک زندگی بپذیره

    • بدون نام

      خوشبحال کسایی که نیمه گمشدشون گم شده کاش واسه ما گم و گور میشد انقدر به غلط کردم نمیوفتادیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        موقع انتخاب چشم و عقلتون همراتون نبود؟؟؟

    • ستاره

      چون تو کشوری که غمگینه و تو هر گوشه اش دردی تازه میشه...هیچکسی دنبال نیمه گمشده ای غمگینش نیست و به تنهایی بار غم خود و کشور غمگینشو به دوش میکشه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره دیگه منم فکر ازدواج کردم دیدم خودم یه ادم با هزار تا مشکل هستم بعد ازدواج کنم معجزه رخ نمیده که وضعیت بدتر میشه چون یک نفر دیگه هم اومده که اونم هزار تا مشکل داره و توقع داره حل بشن

    • بهار

      چون نیمه گمشده گور به گور شده

    • جعفری

      نیمه گمشده زیاد بود همشون روشنفکر و بالغ شدن یهو گذاشتن رفتن! هر وقت پول داشتی زن بگیر، جیبت پر باشه نه به قیافت نگاه می کنه نه اصل و نسبت، به اندازه یه سرباز وظیفه ای پستش رو ترک نمی کنه هم بهت وفاداره! پول آقا پول! همه چی میاره از ما گفتن بود...

    • بدون نام

      من دوستم تكنسين شاغل و سالم و ورزشكار نماز خوان و متدين خوشتيپ هست بارها ديدم به قصد ازدواج كيس هاي تحصيل كرده اي داشته ولي فقط بخاطر توقعات اون خانم ها بخاطر محل مسكن و چيزهاي بي ارزش ديگه رهاشون كرده ...
      خوب بايد گفت خاك بر سر اون دختري كه حاظر نيست توقعاتش و پايين بياره ....!!!
      و شانس داشتن همسر خوب و از دست ميدن

      دختراي الان همه چيز و حاظر و اماده ميخوان
      داشتن خانه در محله مورد نظر
      داشتن ماشين مورد نظر
      وووو..............
      واقعا تاسف داره كه برخي از دختري اينقدر احمق هستند

    • علي

      من يك نيمه گم شده هستم كسي حاظره با من زندگي كنه
      خونم پردن هست
      كارمندم
      قد180
      خوشتيپ
      ماشينم ال نود

    • بدون نام

      تو اين مملكت زنت فقط بايد سيغه اي باشه

      پاسخ ها

      • ثیقه

        صیغه ای میشه ولی سیقه نمیشه !

    • بدون نام

      توصيه من به جونا به هيچ وجه با دختر ايراني ازدواج نكنيد چون اخرشه مهريه ميذارن اجرا و سر از زندان در مياريد
      بريد روسيه با دختراي زيبا صادق و كاري و كم توقع روسيه ازدواج كنيد

    • بدون نام

      دوستان عزیز جدا از بحث نیمه گمشده روی املاتون بیشتر کار کنید.......

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خخخخخخخ

    • بدون نام

      متاسفم بخاطر کوته فکری و کم خردی بعضی مردای ایرانی که فکر میکنن زنای خارجی کم توقعن. چه خیالات باطلی ! این اطللعات با ارزشتونو از کدوم منبع اوردین. اونجا با کسی بلندم حرف بزنی ممکنه سر از هلفدونی دراری. ایران نیس که مردا هر غلطی خواستن بکنن.

    • بدون نام

      خودم یه دخترم و اینو میدونم یه سری دخترا هستن که با خودخواهیشون کلی سکه برا مهریه میخوان عروسی سنگ تموم میخوان شیر بها هم که میخوان خونه ی بزرگو لباس عروس گرونو حلقه های چند میلیونی واقعا یکم باید منطقی باشیم نه اینکه بگم پسرا هیچ مشکلی ندارم پسرا هم خودخواهن یه سریا خیانت کار تنوع گر بد اخلاق باید این اخلاقمونو درست کنیم و اینکه همه دختر پسراهم اینجوری نیستن خودتون خوب باشید طرف خوب هم خودش میاد سراغت

    • آنا

      من هیچ کدام از این شرایطی که گرفتید رو ندارم ولی باز نمیتونم پیدا کنم همسر مورد نظر رو حتی توی پیدا کردن دوست پسر هم نمیتونم دیگه حساب کنید که چقد مشکل وجود داره از نظر خودم دلیلی نمی بینم حتی روانشناس هم نتونسته کاری کنه

      پاسخ ها

      • bf

        من برای دوست پسر شدن اعلام آمادگی میکنم هیچ مشکلیم نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج