۷۷۵۶۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

بازگشت دختر ربوده شده پس از ۹ سال!

دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي، مجازات ۵ سال زندان مردي را که کودک ربوده شده را ۹ سال نزد خود نگه داشته بود به ۱۵ سال افزايش داد.

روزنامه خراسان: دادگاه تجديدنظر استان خراسان رضوي، مجازات ۵ سال زندان مردي را که کودک ربوده شده را ۹ سال نزد خود نگه داشته بود به ۱۵ سال افزايش داد.

آبان سال گذشته، مردي با تسليم شکوائيه اي به دادسراي عمومي و انقلاب قوچان گفت: سال ۱۳۸۲ در حالي که دخترم تنها ۴ سال سن داشت و مقابل منزلم بازي مي کرد توسط سرنشينان يک خودرو ربوده شد از آن روز تاکنون که ۹ سال از ماجرا مي گذرد ما به همه جا سر زديم.

۹ سال را با اضطراب و نگراني به سر برديم و به هر شهرستاني که احتمال مي داديم دخترمان را به آن جا منتقل کرده باشند رفتيم ولي اثري از او نيافتيم تا اين که او را در يکي از مدارس چناران شناسايي کردم. در پي اظهارات اين مرد و با دستورات قضايي، ماموران انتظامي به همراه مسئولان حراست آموزش و پرورش به مدرسه اين دختر رفتند و ابتدا با عکسي که از دختر مذکور موجود بود او را شناسايي کردند و سپس زن و مردي که از اين دختر نگهداري مي کردند دستگير شدند.

اين زن که «م» نام دارد در بازجويي هاي اوليه گفت: چند سال قبل، به اتفاق خواهرم که اکنون فوت کرده است به مرکز بهزيستي رفتيم تا کودکي را براي نگهداري تحويل بگيريم اما مديران بهزيستي گفتند که بايد براي قبول سرپرستي يک کودک از دادگاه نامه بياوريم. اما وقتي از دادگاه سوال کرديم گفتند ابتدا بايد آزمايش بدهيد به همين خاطر ديگر دنبال اين کار نرفتيم تا اين که مدتي بعد شوهرم دختر بچه اي را به منزل آورد و گفت:اين دختر دست يک خانم معتاد بود و مي گفت که توانايي نگهداري او را ندارد من هم دلم به حالش سوخت و با دادن مقداري پول، بچه را تحويل گرفتم.

اين دختر ۲ روز مدام گريه مي کرد به همسرم گفتم ببر بچه را پس بده! اما او اين کار را نکرد. پس از گذشت چند روز لباس هايي به دختر مذکور پوشاندم و او نزد ما ماند و از آن روز به بعد با ما زندگي مي کند. بعد از اين ماجرا از طريق يک آشنايي که پيدا کرديم با گرفتن يک نامه از پاسگاه محل به ثبت اسناد مراجعه کرديم و شناسنامه اي با نام ليلا براي او گرفتيم.

عليرضا متهم اصلي اين پرونده نيز گفت: فرزندان من و همسرم معلول به دنيا مي آمدند و اکنون نيز يک پسر معلول ۱۶ ساله دارم. به همين خاطر مادرم که اکنون فوت کرده است براي جلوگيري از متلاشي شدن زندگي ما، يک روز با دختري آمد و گفت: براي شما بچه اي را به خاطر فقر مالي پدر و مادرش به مبلغ ۷۰۰ هزار ريال خريده ام اما خانواده اين دختر به خاطر گرفتن کوپن، شناسنامه او را تحويل ندادند!

متهم اين پرونده آدم ربايي افزود: من ديگر در مقابل کار انجام شده قرار گرفته بودم چون مادرم مي گفت تو نبايد خودت را به خانواده اين دختر نشان بدهي چرا که ممکن است آن ها براي هميشه از تو اخاذي کنند من هم ديگر براي يافتن پدر و مادر اين دختر اقدامي نکردم. ولي از اين که مادرم کودک را دزديده باشد خبري نداشتم تا اين که مادرم در ۴ سال قبل فوت کرد و اين دختر نزد ما باقي ماند.

دختر ربوده شده نيز به مقام قضايي گفت: من اطلاع پيدا کردم که «م» مادر واقعي من نيست و اکنون که پدرم را ديدم يادم آمد که در دوران کودکي که ۴ يا ۵ ساله بودم و مقابل منزلمان که يک نانوايي هم بود بازي مي کردم که پيرزني دستم را گرفت و مرا به داخل يک ماشين برد. نوع ماشين و قيافه پيرزن يادم نيست! من خيلي تلاش کردم که پياده شوم و فرار کنم اما آن خانم مرا گرفته بود نمي دانم کجا رفتيم اما به ياد دارم که اين آقا (متهم) مرا از همان خانم گرفت و در منزلشان به مادرم «م» تحويل داد از آن زمان من پيش آن ها بودم ولي «م» با عليرضا دعوا کرد که بچه مردم را ببر! براي چي او را آوردي؟ ولي او مي گفت: اين دختر در اختيار يک پيرزن بوده است!!

پس از اعترافات متهم به ماجراي آدم ربايي در تاريخ ۸۲.۸.۲۲ اين پرونده در شعبه ۱۰۳ دادگاه قوچان مورد بررسي قرار گرفت و مقام قضايي نيز با رعايت مواد تخفيف مجازات، متهم عليرضا را به تحمل ۵ سال زندان به اتهام آدم ربايي محکوم کرد اما راي صادره مورد اعتراض شاکي قرار گرفت و براي رسيدگي دقيق تر به شعبه چهارم دادگاه تجديد نظر استان خراسان رضوي ارسال شد.

قضات باتجربه دادگاه تجديدنظر استان خراسان نيز پس از مطالعه دقيق پرونده، رسيدگي به آن را آغاز کردند و در نهايت با توجه به استنادات و دلايل محکم و انکارناپذير، مجازات قانوني متهم را افزايش دادند. در راي صادره که به امضاي قاضي مهدي معيني رئيس شعبه چهارم دادگاه تجديدنظر رسيده آمده است: در پرونده مذکور متهم عليرضا به لحاظ ارتکاب آدم ربايي کودک ۴ ساله و گرفتن شناسنامه جديد براي کودک ربوده شده به تحمل ۵ سال حبس با رعايت مواد قانوني تخفيف مجازات محکوم شده است در حالي که شاکي خواهان تشديد مجازات مي باشد.

اما با توجه به اوضاع و احوال بزه ارتکابي از سوي متهم و مندرجات پرونده و اين که کودک ربوده شده کمتر از ۱۵ سال سن داشته است و عمل ربايش نيز با وسيله نقليه صورت گرفته، همچنين افراد ديگري نيز حضور داشته اند، بنابراين کليه موضوعات تشديد مجازات در ارتکاب جرم جمع مي باشد و موجبي براي تخفيف مجازات فراهم نيست. لذا مجازات حبس متهم «عليرضا» به ۱۵ سال زندان تعزيري تعيين و اعلام مي گردد.

همچنين در راي صادره از سوي قاضي معيني متهم «م» با توجه به محتويات پرونده تبرئه شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      مجازات در ارتکاب جرم جمع مي باشد و موجبي براي تخفيف مجازات فراهم نيست. این چرندیات چی است (موجبي براي تخفيف مجازات فراهم نيست). اعدام اعدام اعدام........آدم ربایی اعدام. مردم را مسخره کردی آقای قاضی. باید اعدام شود.

    • فری

      بیچاره بچه و پدر و مادر واقعی بچه.چی کشیدن

    • ماریه

      چه گور به گوری میشه اون پیرزنه که یک بچه رو از والدینش جدا کرده. اون دنیا داره حالشو میبره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج