۷۷۶۳۵۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

مراسم بزرگداشت روز ملی تهران برگزار می‌شود

سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: مراسم بزرگداشت «روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» شنبه ۱۴ مهرماه جاری در محوطه سردر باغ ملی پایتخت برگزار خواهد شد.

خبرگزاری ایرنا: سخنگوی شورای شهر تهران اعلام کرد: مراسم بزرگداشت «روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی» شنبه ۱۴ مهرماه جاری در محوطه سردر باغ ملی پایتخت برگزار خواهد شد.

مراسم بزرگداشت روز ملی تهران برگزار می‌شود

به گزارش روز سه شنبه معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اعطا افزود: در این مراسم که با همکاری شهرداری های مناطق 11 و 12 پایتخت برگزار خواهد شد از شخصیت‌های فرهنگی و اجتماعی شاخص پایتخت و تهران‌پژوهان سرشناس تجلیل می شود.

در خبر ارسالی این نهاد ساعت شروع مراسم قید نشده و به خبرنگار ایرنا نیز پاسخ دادند که مراسم صبح روز شنبه 14 مهر خواهد بود.

سردر باغ ملی از بناهای تاریخی پایتخت به شمار می رود که در خیابان امام خمینی(ره) قرار دارد.

برپایه این گزارش، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مصوبه این شورا مبنی بر «پیشنهاد به شورای فرهنگ عمومی کشور برای تعیین روز تهران، روز پایتخت ایران اسلامی در سالنامه عمومی کشور» افزود: دراین طرح همچنین مقرر شده شهرداری تهران فارغ از تصمیم شورای فرهنگ عمومی در زمینه «روز تهران روز پایتخت ایران اسلامی» به‌ منظور گرامیداشت و اعتلای نام تهران نسبت به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اقدام و گزارش آن را به‌ صورت سالانه به شورا ارائه کند.

عضو هیات رئیسه شورای تهران در ادامه با بیان اینکه با وجود این مصوبه در سال 95 و 96 شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران اقدام جدی در اجرای این مهم نداشته‌اند، اظهارداشت: حدود 230 سال از زمانی که آقامحمدخان قاجار تهران را به عنوان پایتخت خود برگزید می‌گذرد؛ با تصویب متمم قانون اساسی مشروطه در 14 مهر 1286 برای نخستین بار تهران به صورت قانونی و بر مبنای رای نمایندگان ملت به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

وی افزود: بر همین اساس انتخاب 14 مهر به عنوان روز ملی تهران مبنای مناسبی دارد که برگرفته از نقش و جایگاه مردم است و بخوبی می‌تواند بخش مهمی از تاریخ و هویت شهر تهران را بازگو کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج