۷۷۶۳۹۹
۱۲ نظر
۵۰۰۰
۱۲ نظر
۵۰۰۰
پ

اعتراض تعدادی از کامیون داران ساوه

جمعی از کامیون‌داران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین در اعتراض به گرانی لاستیک، لوازم یدکی و عدم افزایش واقعی کرایه بار و نیز برخی مشکلات صنفی دیگر برای چندمین بار متوالی از پشت فرمان وسایط نقلیه خود پائین آمده و در مقابل شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه تجمع کردند.

خبرگزاری ایسنا: جمعی از کامیون‌داران و رانندگان وسایط نقلیه سنگین در اعتراض به گرانی لاستیک، لوازم یدکی و عدم افزایش واقعی کرایه بار و نیز برخی مشکلات صنفی دیگر برای چندمین بار متوالی از پشت فرمان وسایط نقلیه خود پائین آمده و در مقابل شهر صنعتی کاوه شهرستان ساوه تجمع کردند.

در چند سال اخیر تجمعات مکرر رانندگان کامیون در اعتراض به مشکلاتی نظیر عدم افزایش کرایه‌ها، مشکلات بیمه‌ای، پرداخت مبالغی مازاد بر کمیسیون به شرکت‌های حمل‌ونقل و رانت‌خواری بین صاحبان کالا و شرکت‌های حمل‌ونقل و حمل بار شهرستان توسط رانندگان غیربومی صورت گرفته است.

ایسنا، بارها مشکلات رانندگان وسایط نقلیه سنگین در این شهرستان را منعکس و در گفت‌وگو با رانندگان و مسئولان به ابعاد مختلف مشکلات آنان پرداخته و بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفته است.

در آخرین خبری که از تجمع اعتراض آمیز رانندگان وسایط نقلیه سنگین با عنوان "کامیون داران ساوجی در اعتراض به عدم افزایش کرایه از پشت فرمان خود پائین آمدند" که در تاریخ اول خردادماه سال‌جاری بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت به یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های این قشر پرداخته شد که بلافاصله پس از ارسال این خبر جلسه‌ای با حضور نمایندگان رانندگان و مسئولان شهرستان برگزار و نرخ کرایه بار ۲۵ درصد افزایش و مصوب شد.

اما آنچه موجب تجمع اعتراض آمیز مجدد رانندگان شده است، عدم اجرای واقعی مصوبه افزایش ۲۵ درصدی قیمت بار از سوی برخی شرکت‌ها و صاحبان کالاست. از دیگر سوی افزایش فراوان قیمت لاستیک و لوازم یدکی و قطعات مورد نیاز کامیون‌ها عامل دیگری است که در کنار عدم افزایش واقعی قیمت بار موجب بروز اعتراضات گسترده‌ای از سوی کامیون داران ساوجی شد که تعداد آنان به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد.

در همین رابطه مدیرعامل انجمن کارفرمایان شرکت‌های حمل‌ونقل شهرستان ساوه اصلی‌ترین دلیل تجمع کامیون‌داران را گرانی لاستیک و لوازم یدکی وسایط نقلیه سنگین و نیز سختی کار، بیمه تامین اجتماعی و حوادث، و حقوق بازنشستگی دانست و گفت: رشد تورم و افزایش قیمت این اقلام، شرایط کار کردن برای رانندگان را سخت و طاقت فرسا کرده است.

ناصر ثانی‌خانی تصریح کرد: رانندگان وسایط نقلیه سنگین در دو جبهه می‌جنگند یکی تامین معیشت روزمره زندگی خود و خانواده و دیگری نگهداری از کامیون و وسیله نقلیه سنگین خود که متاسفانه قیمت لاستیک، لوازم یدکی و روغن که مایحتاج روزانه رانندگان است به قدری افزایش داشته که برای رانندگان قابل تحمل نیست.

وی افزایش چند برابری قیمت لاستیک و لوازم یدکی و نیز پرداخت اقساط ماهیانه به کمپانی‌های تولید کننده کامیون را موجب بروز مشکلات جدی برای رانندگان دانست و افزود: درآمد پایین و افزایش هزینه هیچ توجیه اقتصادی برای ادامه کار توسط رانندگان باقی نمی‌گذارد.

ثانی خانی تصریح کرد: نیازی به اعتصاب وجود ندارد چرا که اصلا قدرت کار کردن از رانندگان سلب شده و آنها توان کار کردن و حمل بار با این اوضاع را ندارند. به نظر بنده نباید گفت اعتصاب شده است بلکه باید گفت توان ادامه فعالیت از رانندگان گرفته شده است.

وی بیان کرد: برخی لاستیک‌هایی که الان در بازار عرضه می‌شود تاریخ ۲۰۱۷ بر روی آن زده شده است و در زمان تولید این لاستیک دلار کمتر از چهار هزار تومان بود در حالی که هم اکنون این لاستیک با دلار ۱۵ هزار تومانی به رانندگان فروخته می‌شود و نظارتی هم وجود ندارد.

وی در ادامه به مشکل دیگری که رانندگان ساوجی همچنان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند اشاره کرد و گفت: نسبت به قطع دست واسطه‌ها و دلالان که خواسته رانندگان در اعتصاب گذشته بود نیز متاسفانه هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ثانی خانی تاکید کرد: مشکلات متعدد کامیون داران و نیز دلالی در بخش بار و فعالیت واسطه‌ها موجب شده است که بالغ بر ۸۰ درصد کامیون داران ساوجی امروز دست از کار بکشند.

وی تصریح کرد: با گذشت چهار ماه از آخرین اعتراض و تجمع رانندگان و مالکان حمل و نقل جاده‌ای در خصوص مشکلات و معضلات و مطالبات خود متاسفانه تاکنون نه تنها مشکلات رفع نشده بلکه امروزه با کمبود و گرانی بیش از حد و غیرقابل قبول لاستیک، لوازم یدکی، روغن و ... روبرو شده ایم که تاب و توان رانندگان و مالکان را برای ارائه خدمات به مردم گرفته است و توقف کار این ناوگان از اراده رانندگان و مالکان خارج شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ساوه نیز گفت: مشکلات و مطالبات رانندگان بررسی شده و در حال پیگیری است.

ابراهیم راهداری تصریح کرد: رسیدگی به مشکل گرانی لاستیک، لوازم یدکی و قطعات از جمله مطالبات رانندگان است که پیگیر حل مشکلات و خواسته‌های آنان هستیم.

در پی نخستین تجمع تعدادی از کامیون‌داران و رانندگان عضو انجمن صنفی رانندگان شهرستان‌های ساوه و زرندیه خبرگزاری ایسنا با انتشار گزارشی با عنوان " بار شهرمان را خودمان حمل کنیم" که در دوم اردیبهشت‌ماه ۹۴ بر روی خروجی این خبرگزاری قرار گرفت به تشریح خواسته‌های این قشر پرداخته بود .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تبریز

      ۴ روزه همشون اعتصاب کردن

    • بدون نام

      واقعا کار یک کامیون دار از یک نماینده مجلس و یا یک پزشک سخت تر است . هم دوری از خانواده هم مبارزه با شرایط جوی .
      هم سنگینی ماشین هم سنگینی مسولیت .
      هم بار تا مقصد باید حفظ شود .
      هم با جان مردم در جاده در ارتباط است.
      هم تخصص دارد . پایه یک و فنی است .
      پس چرا کسب درآمد ناچیز دارند
      نماینده مجلس ده میلیون دارد . راننده سنگین خرج درفته ماهی سه علی چهار میلیون دارد . خوب سختی شرایط کار باید ظرف پنج سال بازنشسته بشوند .

    • بدون نام

      ایران نفرین شدحقش حالا برین بودجه ومنابع کشورشغلامون خرج افاغنه کنیدوخودمون بیکاروفقیربشیم

    • بدون نام

      الکی به عدم افزایش کرایه ربطش ندید. کامیون دارن بیچاره از گرانی کمرشکن لاستیک وقطعات یدکی به ستوه آمده اند اگه قطعات ارزان باشه کرایه هم مشکلی نداره

    • بدون نام

      اعتصاب کامیون داران داره سراسری میشه. تو میگی تعدادی!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دولت دروغ و نیرنگ

    • اقبال

      تعدادی.خودتونین!!

    • بدون نام

      نه بابا دروغه، رسانه های معاند این اخبار دروغو پخش می کنن، اینجا در امن و امانه، فراوانی و ارزونی و کیفیت بالای زندگی در دسترس همگان از نکبت و نکبت زاده گرفته تا پایین ترین قشر مردم قرار داره. مگه دیوونه هستن اعتصاب کنن

    • عبدالمالک ریگی

      درود بر شما ادامه بدید به حقتون میرسید تا اعتراض نباشه به حق نمیرسید خخخخح

    • عادل

      چرا سختی کار به شغل رانندگی تعلق نمیگره ما بعد از 10 سال تمام دیسک کمر گرفتیمه

    • بدون نام

      من ماندم این باصطلاح مسئولین دولتی چرا بعد از انجام کار تصمیم می گیرند

    • بدون نام

      اخه چرا باید لاستیک باشه ۱۰م . چرا باید شغل سنگین و پر خطر ما باشه شغل تفریحی و توریستی . بیاید اقایون یه بار مث ما راننده ها یه هفته برید جاده اونوقت بگین ما میریم تفریح

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج