۷۷۶۶۶۰
۱۲ نظر
۵۰۳۶
۱۲ نظر
۵۰۳۶
پ

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

فکر می‌کنید که زندگی بدون پلاستیک ممکن باشد؟ یا حداقل با مقدار کم‌تری از آن؟ نگاهی به این لیست که توصیه‌هایی پیرامون حذف، جایگزین کردن و به طور کلی کاهش پلاستیک در زندگی روزمره است بیاندازید.

مجله مدوپیا: فکر می‌کنید که زندگی بدون پلاستیک ممکن باشد؟ یا حداقل با مقدار کم‌تری از آن؟ نگاهی به این لیست که توصیه‌هایی پیرامون حذف، جایگزین کردن و به طور کلی کاهش پلاستیک در زندگی روزمره است بیاندازید.

چندتا از آن‌ها را که به نظر شما عملی است انتخاب کنید و خواهید دید که تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت. هیچ‌کس نمی‌تواند همه را با هم انجام دهد. اما می‌توانیم همه با هم، شده یکی از آن‌ها را شروع کنیم.

کیسه می‌تواند از هر نوعی که برای شما کارآیی دارد باشد. برخی از کیسه‌ی پارچه‌ای استفاده می‌کنند. بعضی دیگر کوله‌پشتی را ترجیح می‌دهند. آیا اغلب کیسه‌ی خرید خود را فراموش می‌کنید؟ اگر ماشین دارید آن‌ را داخل ماشین بگذارید تا یادتان بماند و یک چیز دیگر اینکه کیسه فقط برای خرید سوپرمارکت نیست برای هر خریدی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید از لوازم الکترونیکی گرفته تا لباس.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

نه تنها در این بطری‌ها از پلاستیک استفاده می‌شود، بلکه برای تهیه‌ی آن‌ها از منابع بسیار زیادی استفاده می‌شود و بسیاری از برندهای آب‌ معدنی تنها آب فیلتر شده هستند. یک بطری یا لیوان استیل بخرید و قبل از ترک خانه آن را با آب شیر پر کنید و هر جایی که نیاز شد دوباره پرش کنید. بطری‌های پلاستیک فشرده و آلومینیوم پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا پلاستیک مواد شیمیایی را وارد آب می‌کند. بطری آلومینیومی از رزین اپوکسی ساخته شده که در بعضی موارد وارد آب می‌شوند.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

وقتی غذا می‌گیرید، درخواست کنید تا آن را به جای ظرف یکبار مصرف، داخل ظرف شما بریزد. همچنین از آن برای بردن غذا به محل کارتان استفاده کنید. همین یک کار ساده باعث می‌شود که در طولانی مدت چندین کیلو از پلاستیک تولیدیتان را کاهش دهید.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

به جای نگه‌داری بستنی در فریزر در ظروف و پوشش پلاستیکی، گهگاهی بیرون از خانه بستنی قیفی بخورید، این هم برای سلامتتات بهتر است و هم مصرف پلاستیک را کاهش می‌دهد. اما بستنی قیفی هیچ دورریزی ندارد.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

به جا آن میوه‌ی تازه بخرید. این کار نیاز به بطری‌های یکبار مصرف را چه شیشه‌ای و چه پلاستیکی کاهش می‌دهد.

چون این مواد غذایی در کیسه‌ی خرید له می‌شوند مجبوریم با ظرف پلاستیکی خریداری و حملشان کنیم. بعد از هر بار خرید ظرف را به میوه‌فروشی برگردانید تا دوباره پر شود و مورد استفاده قرار گیرد.

این مواد شامل برنج، حبوبات، آجیل، گرانول، بعضی از شکلات‌ها، روغن، سبزی، چای و قهوه است. می‌توانید برای خرید این مواد با خود ظروف شیشه‌ای و کیسه ببرید و پر کنید. این کار نه تنها به کاهش مصرف پلاستیک کمک می‌کند، بلکه خیلی هم صرفه‌ی اقتصادی بیشتری دارد.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

مکان‌های بسیاری، لبنیات محلی در ظروف شیشه‌ای می‌فروشند. متاسفانه برخی از این شیشه‌ها درِ پلاستیکی دارند، اما باز هم به بطری‌های پلاستیکی ارجح‌اند.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

از شامپو، صابون و لوسیون مسافرتی که هتل در اختیارتان می‌گذارد استفاده نکنید. مجانی بودنشان دلیل خوبی برای استفاده از آن‌ها نیست. قبل از سفر ظروف کوچکی را با لوازم بهداشتی مورد نیازتان پر کنید.

بسیاری از لباس‌ها امروزه از مواد مصنوعی مانند پلی اتیلن، نایلون و غیره ساخته می‌شوند. هنگام خرید لباس دنبال آن‌هایی باشید که از مواد طبیعی ساخته شده‌اند.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

آیا می‌دانستید که تقریبا همه ادامس‌ها پلاستیک دارند؟ بله واقعیت دارد. وقتی ادامس می‌جوید در حال جویدن پلاستیک هم هستید. اما آدامس‌هایی هم وجود دارند که بدون پلاستیک باشند.

این بسته‌بندی‌ها اصولا لازم نیستند. واقعا چه اشکالی دارد که بروکلی با سیب کنار هم در کیسه‌ خریدمان باشند؟ یا فکرمی‌کنید خریدها در طول راه کثیف می‌شوند؟ این محصولات در گل و خاک رشد می‌کنند و ما در هر صورت آن‌ها را می‌شوییم. در فروشگاه این مواد را مستقیما درون سبد خرید و بعد درون کیسه‌مان بگذاریم.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

آیا می‌دانستید که در برخی شوینده‌های صورت و لوازم بهداشتی دیگر پلاستیک وجود دارد؟ از هر چیزی که در مواد تشکیل‌دهنده‌‍اش "پلی‌اتیلن" دارد پرهیز کنید.

ماست درست کردن راحت‌تر از چیزیست که به نظر می‌رسد، تنها چیزی که نیاز دارید یک ظرف، دماسنج، شیر و مقداری ماست است. شاید به نظر بی‌ربط بیاید، اما با این کار هم ظروف یک بار مصرف کمتری تولید می‌کنید و هم در پروسه‌ی تولید ماست به روش صنعتی (که مقدار زیادی مواد شیمیایی و پلاستیکی در آن مصرف می‌شود) شرکت نمی‌کنید.

با این ترفند‌ها پلاستیک را از زندگی حذف کنید

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اين بطري شيشه اي هاي شير رو توو كارخونه مي شورن؟ آخه قديما يادمه ته بعضياش هنوزم كثيف بود و معلوم بود توو كارخونه مجددا شسته نشده

    • سحر

      نظرمو راجع بهشون عوض کردی:/

    • بدون نام

      وای خدا من همه‌ش یادم میره کیسه‌ی خریدمو ببرم با خودم... آخرشم بخاطر عذاب‌وجدان مجبور می‌شم پلاستیک نگیرم و همه‌ی خریدامو بغل میکنم تا پیشِ ماشین! :))

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم

      • بدون نام

        دو تا کیسه پارچه در سایزهای کوچک و بزرگ دارم زمان خروج از منزل کیسه کوچک همیشه همراه دارم و کیسه بزرگتر رو وفتی برای خرید بیرون می رم با خودم همراه دارم
        سعی می کنم پلاستیک کمتر به خانه ببرم

    • بدون نام

      کیسه زباله رو چکارش کنیم؟کسی راه حلی نداره؟مصرفش خیلی زیاده.ما تو هر سطل اشغالی یه دونه داریم که هر روز باید عوض شه و الا بو میگیره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سعي كنين آشغالاي تر رو فقط توو سطل زباله ي آشپزخونه بريزيد و فقط اون رو هر روز عوض كنين آشغالاي خشك رو هم فقط داخل كيسه زبالهي اصلي خالي كنين و ديگه نيازي نيست پلاستيكش رو عوض كنين

    • بدون نام

      من برای بچه ام خودم ماست درست میکنم از یکسال پیش

    • بدون نام

      یه خورده غیرایرانی بود مثلا ما که میریم میوه فروشی می خواهیم چند مدل سبزی و میوه بخریم که طبیعتا باید جداگانه وزن بشن و قیمت بخورن چجوری می تونیم از پلاستیک استفاده نکنیم؟ اگر راه حل دارید ارائه کنید.
      البته کلا این جور مطالب خیلی خوبه بیشتر بزارید

      پاسخ ها

      • نگین

        مثلاً من یه سری چیز هارو مثل قفل دلمه ای که بیشتر از دو سه تا نمی خرم رو براشون پلاستیک بر نمی دارم وقتی وزن شدن اونوقت میزارمشون تو پلاستیک میوه های دیگه یا اگه پلاستیک اضافه داشته باشتم تو خونه با خودم می برم و بعد از اون ها برای کیسه زباله استفاده می کنم

      • بدون نام

        من اول براي همه شون پلاستيك جدا برميدارم وقتي كه وزن كرد و حساب كردم پلاستيكا رو دو،سه تا يكي مي كنم و ميوه ها رو ميريزم قاطي هم

    • بدون نام

      هنگام خرید میوه همه آنها را تا جایی که ممکن است درون یک کیسه میریزم و صندوق دار آنها را درآورده و به ترتیب وزن می کند شکر خدا این فرهنگ رو به رشد است و مغازه دارها هم استقبال می کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج