۷۷۶۹۰۱
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

شفر - برانکو، کدامیک دربی‌ باز‌تر هستند؟

عصر فردا شاهد مچ اندازی دو مربی خارجی و نامدار لیگ برتر ایران در دربی تهران خواهیم بود. مربیانی که در امارات و کرواسی هم مسابقات حساسی را پشت سر گذاشته‌اند.

ورزش سه: عصر فردا شاهد مچ اندازی دو مربی خارجی و نامدار لیگ برتر ایران در دربی تهران خواهیم بود. مربیانی که در امارات و کرواسی هم مسابقات حساسی را پشت سر گذاشته‌اند.

دینامو- هایدوک و الاهلی- الوصل دیدارهای دربی‌ مهمی هستند که برانکو و شفر تجربه کرده‌اند اما بی شک هیچ کدام از این دو مسابقه حال و هوای سوپرکلاسیکوی ایران را ندارد. با این حال این دو مسابقه هم از جمله جدال‌های حساس و دربی گونه در دو کشور کرواسی و امارات محسوب می‌شود و حساسیت فراوانی دارند. حال سعی داریم که آمار مربیان پرسپولیس و استقلال را در این دو مسابقه حساس بررسی کنیم:

برانکو ایوانکوویچ:

هایدوک اشپیلت - دینامو زاگرب کرواسی

این دو تیم صاحب سبک و پرطرفدار کرواسی دو قطب مهم فوتبال این کشور هستند که دربی‌های پر تنشی را با یکدیگر برگزار می‌کنند. دینامو تیم بزرگ شهر زاگرب پایتخت کرواسی است و هایدوک تیمی بزرگ و پرآوازه که از شهر اشپیلت مربیان و بازیکنان بسیاری را به فوتبال کرواسی و جهان معرفی کرده است.

نکته جالب در نبردهای بین این دو تیم، تنش‌هایی است که گاهی به درگیری‌های شدید بیرون از میدان منتقل شده و حتی برخی از محققان عقیده دارند این مسابقه همواره تنش‌هایی در حد یک جنگ داخلی دارد. حال گریزی به نتایج برانکو در دربی‌های بین این دو تیم می‌زنیم:

برانکو ایوانکوویچ، سرمربی حال حاضر پرسپولیس تهران بعد از جدایی از تیم ملی بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ به کشورش بازگشت و هدایت دیناموزاگرب را بر عهده گرفت. او از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸، چهارده دیدار دربی را پشت سر گذاشت و در این مدت به ۸ پیروزی، ۴ تساوی و تنها دو شکست دست یافت.

شفر - برانکو، کدامیک دربی‌ باز‌تر هستند؟

بی شک اگر به آمار این تیم در آن سال‌ها مراجعه کنید متوجه می‌شوید که لوکا مودریچ، بهترین بازیکن حال حاضر جهان اسلحه پنهان برانکو در دربی‌ها به محسوب می‌شده است. به طوریکه که در دو بازی با گل‌های هافبک حال حاضر رئال مادرید برنده از زمین خارج شده و در یک بازی دیگر با گل‌های مودریچ نتیجه باخت را به تساوی برگردانده است.

لازم به ذکر است که 4 دیدار از این 14 مسابقه انجام شده در چهارچوب جام حذفی بوده است که دینامو توانسته با شکست هایدوک در مسابقات رفت و برگشت به مراحل بالاتر برسد.

در ادامه برانکو بار دیگر در سال 2013 به دینامو زاگرب بازگشت و در چهار دیدار دیگر هدایت این تیم پرسابقه کروات را برابر هایدوک بر عهده داشت.

دینامو در این مدت دو بازی در لیگ برتر و دو دیدار دیگر هم در جام حذفی انجام داد و به دو برد، یک تساوی و یک باخت دست یافت. وی در جام حذفی در مجموع دو بازی رفت و برگشت 7-1 حریف سنتی خود را شکست داد. اما در دیدار رفت و برگشت لیگ برتر یک باخت 2-0 و یک نتیجه تساوی 2-2 کسب کرد و پس از آن از فوتبال کرواسی جدا شد.

وینفرد شفر:

این مربی آلمانی هم اولین سال‌های مربیگری خود را در کشور خودش و دو تیم کارلسروهه و اشتوتگارت پشت سر گذاشت. اما از آن جهت که این دو تیم در شهرهای خودشان تک بودند و حریف جدی‌ای نداشتند، به همین جهت دربی حساسی هم در کارنامه شفر وجود ندارد.

اما شفر در طول مربیگری خود در الاهلی امارات دربی‌های حساس زیادی را با الوصل، النصر و الشباب انجام داده است که منابع زیادی از این مسابقات در دسترس نیست. البته اگر بخواهیم به یکی از جدال‌های حساس شفر در لیگ امارات اشاره کنیم، دیدار الوصل و الاهلی در سال 2006 است.

شفر - برانکو، کدامیک دربی‌ باز‌تر هستند؟

مسابقه‌ای که الاهلی با هدایت مربی حال حاضر استقلال و با گلزنی فرهاد مجیدی توانست الوصل را با شکست مواجه کرده و قهرمانی در لیگ امارات را تجربه کند. نکته جالب توجه این است که قهرمانی مذکور تنها قهرمانی وینفرد شفر در رده باشگاهی محسوب می‌شود.

حال این دو مربی با تجربه فردا بعد از ظهر دربی ۸۸ تهران را تجربه می‌کنند. برانکو تا به الان ۳ برد را در دربی تهران تجربه کرده و از طرف مقابل شفر هم در بازی برگشت لیگ هفدهم با خواباندن مچ مربی کروات پرسپولیس اولین پیروزی خود در شهرآورد تهران را جشن گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دنیا و شفر شوتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج