۷۷۷۶۴۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

جهان فوتبال در هفته گذشته به روایت آمار

 لواندوفسکی جدید به اولین بازیکن این فصل لیگ های معتبر اروپایی تبدیل شد که گل های خود را دو رقمی می‌کند.

وبسایت نود: وبسایت رسمی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) برخی نکات آماری جالب که طی هفته گذشته در دنیای فوتبال رخ داده را جمع آوری کرده که در ادامه می‌خوانیم:

۵۸: برای اولین بار بعد از ۵۸ سال و تیم موناکوی میشل هیدالگو یک تیم در لیگ ۱ فرانسه موفق شد در ۷ بازی ابتدایی خود به پیروزی برسد. پاریسن‌ژرمن با برتری ۴-۱ مقابل ریم به هفتمین برد متوالی خود دست یافت. این تیم همچنین به نخستین تیم تاریخ لوشامپیونا تبدیل شد که در ۷ بازی نخست خود در لیگ، در هر بازی حداقل ۳ گل به حریفان زده است.

۱۶: رایان گراونبرخ در دقیقه ۸۳ بازی آژاکس مقابل آیندهوون به زمین آمد تا با ۱۶ سال و ۱۳۰ روز سن، ضمن شکستن رکورد کلارنس سیدورف به جوانترین بازیکن تاریخ آژاکس در اردیویسه تبدیل شود. او حالا در این فهرست از بزرگانی نظیر رافائل فن در فارت، مارکو فن باستن و رونالد دی‌بوئر بالاتر قرار گرفته است.

۱۵: رئال مادرید در بازی مقابل سویا در نیمه اول ۳ گل خورد و با شکست ۳-۰ به رختکن رفت. این برای اولین بار در ۱۵ سال گذشته بود که رئال در لالیگا در نیمه اول بیش از دو گل دریافت می‌کرد و شکست می‌خورد.

جهان فوتبال در هفته گذشته به روایت آمار

این اتفاق آخرین بار در سال ۲۰۰۳، در مقابل همین تیم سویا و در همین ورزشگاه رامون سانجز پیسخوان رخ داده بود؛ جایی که رئال با بازیکنانی نظیر کاسیاس، فیگو، زیدان، رائول و رونالدو نیمه اول را با شکست ۴-۰ به پایان رساند.

۱۲: در جریان سوپرکلاسیکوی آرژانتین میان بوکاجونیورز و ریورپلاته، گونزالو مارتینز گل اول ریور را در برتری ۲-۰ این تیم به ثمر رساند تا دروازه بوکا در بازی های خانگی بعد از ۱۲ ساعت و ۳۸ دقیقه بالاخره باز شود. ریور با این پیروزی، برای اولین بار بعد از سال ۱۹۹۴ موفق شد در دو سوپرکلاسیکوی متوالی بر بوکا غلبه کند. این دستاورد آخرین بار توسط بازیکنانی نظیر روبرتو آیالا، هرنان کرسپو، انزو فرانچسکولی، مارسلو گایاردو و آریل اورتگا برای ریورپلاته کسب شده بود.

۱۰: کریشتف پیاتک مهاجم ۲۳ ساله و لهستانی جنوا در مقابل کیه‌وو نیز گلزنی کرد تا با رساندن مجموع گل های خود به عدد ۱۰، به نخستین بازیکن در بین تیم های ۵ لیگ معتبر اروپایی تبدیل شود که گل های خود را در این فصل دو رقمی می‌کند.

پیاتک ۶ گل را در سری آ و ۴ گل دیگر را نیز در کوپا ایتالیا به ثمر رسانده است. بعد از پیاتک، لیونل مسی با ۸ گل زده قرار می‌گیرد. پیاتک همچنین بعد از آندری شوچنکو در سال ۱۹۹۹ به نخستین بازیکنی تبدیل شد که در هر ۵ بازی آغازین خود در سری آ موفق به گلزنی شده است.

۷: ۷ سال بعد از گل نیمار به فلامینگو و کسب جایزه پوشکاش، گلی دیگر در همان سبک برنده این جایزه شد، در سال های اخیر معمولا گل هایی برنده این جایزه شده بودند که با یک ضرب به ثمر می‌رسیدند اما صلاح با انجام کاری مشابه نیمار (و البته حمایت هموطنانش) این جایزه را برد. همچنین برای دومین سال متوالی (بعد از گل ژیرو) جایزه پوشکاش به گلی رسید که با پای چپ به ثمر رسیده است.

جهان فوتبال در هفته گذشته به روایت آمار

۶: در جریان برتری ۷-۰ دورتموند مقابل نورنبرگ، ۶ بازیکن برای این تیم گلزنی کردند. در تاریخ بوندسلیگا، تنها یک تیم بوده که گلزنان بیشتری در یک بازی خاص داشته است؛ بایر لورکوزن با ۷ گلزن متفاوت در بازی مقابل اولم در سال ۲۰۰۰. ۷ گل دورتموند در این مسابقه توسط بازیکنانی با ۵ ملیت گوناگون به ثمر رسید؛ دانمارک، آنگلیس، آلمان، مراکش و سوئیس. این رکورد نیز دومین رکورد خاص بوندسلیگا از این نظر محسوب می‌شود.

۵: با شکست مقابل دربی کانتی در دور سوم جام اتحادیه، منچستریونایتد حال در هر ۵ بازی آخر خود که به ضربات پنالتی کشیده شده بازنده بوده است.

۰: تا قبل از روز چهارشنبه، هیچ بازیکنی در قرن ۲۱ نتوانسته بود در لیگ های انگلیس، فرانسه، آلمان و اسپانیا گلزنی کند. این اتفاق در روز چهارشنبه و در بازی والنسیا برابر سلتاویگو توسط میچی باتشوایی انجام شد تا مهاجم بلژیکی بعد از گلزنی برای چلسی (لیگ برتر)، مارسی (لوشامپیونا) و دورتموند (بوندسلیگا)، حالا گلزنی در لالیگا را هم تجربه کند و رکورددار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج