اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۸۳
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

زیر و بمی نت‌ها را با بدن خود حس کنید

بدن کودکتان موسیقی هم نیاز دارد

می‌توان از بدن برای ایجاد صداهای موسیقايی استفاده كرد. صداهای موسیقايی صداهایی هستند که گوش را آزار نمی‌دهند، مثل صدای پرنده‌ها، آواز چکاوک‌ها و صدای سازهای مختلف، اما صداهای غیر موسیقایی صداهایی هستند که گوش را آزار می‌دهند، مثل صدای بوق ماشین‌ها و کامیون‌ها و صدای بوق کشتی‌ها.

بدن کودکتان موسیقی هم نیاز دارد


بدن کودکتان موسیقی هم نیاز دارد


بازی می‌تواند ناراحتی‌ها و نارسايی‌های رفتاری و اجتماعی کودکان را تعدیل كرده و شیوه‌های زندگی و یادگیری را برای کودکان آسان‌تر كند. کودکان به وسیله بازی تسلط و کنترل بدن خود را به دست می‌آورند و مهارت‌های حرکتی مناسب پیدا می‌کنند. كودكان وقتی به شکل گروهی بازی می‌کنند خود را متعلق به آن گروه می‌دانند و از این طریق فرصت می‌یابند ضمن قرار گرفتن و ایفای نقش در گروه با دیگران نیز ارتباط برقرار کنند و دیدگاه‌های دیگران را بشناسند و به آن اهمیت دهند. یکی از کارهای گروهی بچه‌ها بازی با وسایل و آلات موسیقی ساده و ابتدایی است. به عبارتی آموزش و شناسایی صداهایی که به وسیله اعضاي بدن مثل لب‌ها، دست‌ها و پا‌ها می‌توان ایجاد کرد، برای کودکان بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. در قفسه سینه ما یک طبل کوچک وجود دارد. وقتی درون یک اتاق ساکت بنشینید و دست راست‌تان را طرف چپ سینه خودتان بگذارید صدای قلب خودتان را می‌شنوید، بوم بوم. بوم بوم. پا‌ها و دست‌های شما مثل کوبه‌های طبل هستند. وقتی با پا‌های‌تان روی زمین می‌کوبید یا وقتی می‌دوید صدای بوم بوم شنیده می‌شود.


بدن شما یک ساز است

می‌توان از بدن برای ایجاد صداهای موسیقايی استفاده كرد. صداهای موسیقايی صداهایی هستند که گوش را آزار نمی‌دهند، مثل صدای پرنده‌ها، آواز چکاوک‌ها و صدای سازهای مختلف، اما صداهای غیر موسیقایی صداهایی هستند که گوش را آزار می‌دهند، مثل صدای بوق ماشین‌ها و کامیون‌ها و صدای بوق کشتی‌ها. بدن پر از موسیقی است. انسان مي‌تواند با لب‌های خود صدا ایجاد کند كه ساده‌ترين آن سوت زدن است. اگر لب‌های خود را جمع کنید و فوت کنید می‌توانید صدا ایجاد کنید. وقتی با دو دست لب‌های‌تان را می‌گیرید و صحبت می‌کنید مثلا می‌گويید مادر و پدر، صدای‌تان کلفت می‌شود که به این نوع صدا می‌گویند صدای کم. ولی وقتی در حالت عادی صحبت می‌کنید صدا نازک است که به آن صدای زیر می‌گويند. تمرین کنید. اگر زبان‌ را به سقف دهان‌تان بچسبانید و جدا کنید صدای جالبی می شنوید.


شکل نت‌ها

نت گرد: اين نت در واقع ۸ ضرب دارد. کودک باید بتواند ۷ دست و یک پا به زمین بکوبد. علامت‌های ضربدر که در بالای خط راست هستند، زدن دست و علامت‌های ضربدر که در پایین خط راست هستند کوبیدن پا به زمین را نشان می‌دهند.

شکل نت سفید که نصف نت گرد است، ۴ ضرب دارد. (۳ دست و یک پا)

شکل نت سیاه که نصف نت سفید است، در واقع ۲ ضرب دارد. (یک دست و یک پا) (*)

شکل نت چنگ که نصف نت سیاه است، یک ضرب دارد. (یک دست) (*)


زیر و بمی نت‌ها را با بدن خود حس کنید

از کودک بخواهید خم شود و در حالی که انگشتانش روی زمین‌است، نت دو را بخواند. بعد کم کم بلند شود و بقیه نت‌ها را بخواند تا به نت دو بالا برسی و دستانت به طرف آسمان کشیده شوند. به ترتیب که کودک نت‌ها را می‌خواند باید با هر نت کمی بالا‌تر برود تا فاصله نت‌ها را کاملا احساس کنند. بهتر است این تمرین را با یک ساز همراه کنید. اما طوری بزنید که از صدای بچه‌ها بلند‌تر نباشد تا بچه بتواند صدای خودش را بشنود.


بــازی می‌تــوانــد ناراحتی‌ها و نارسايی‌های رفتاری و اجتماعی کودکان را تعدیل كرده و شیوه‌های زندگی و یادگیری را برای کودکان آسان‌تر كند. کودکان به وسیله بازی تسلط و کنترل بدن خود را به دست می‌آورند و مهارت‌های حرکتی مناسب پیدا می‌کنند


آموزش را شروع کنید

برای آموزش موسیقی ابتدا باید الفبای موسیقی را آموخت. حروف الفبای موسیقی، «نت» نامیده می‌شوند. نام نت‌هایی که در موسیقی به کار می‌رود به این ترتیب است: دو، ر، می، فا، سل، لا، سی اشکال نت فقط چهار شکل است: نت گرد ، نت سفید، نت سیاه و نت چنگ. برای آموزش شکل نت‌ها به کودکان ۴ تا ۶ سال، نت‌ها به یک خانواده تشبیه می‌شوند. نت گرد که مامان‌بزرگ موسیقی نامیده می‌شود درست مثل مامان‌بزرگ‌ها یك صورت گرد دارد. نت سفید که نصف نت گرد است، مامان موسیقی و نت سیاه دختر موسیقی نامیده می‌شوند. نت چنگ که نوه موسیقی نامیده می‌شود هم نصف نت سیاه است. کشش هر یک از نت‌ها به ترتیب از نت سفید تا نت چنگ نصف دیگری است. برای آموزش ابتدایی ریتم، بچه‌ها باید بتوانند دست‌كم تا عدد ۸‌ بشمارند. بچه‌ها باید به صورت دایره بایستند و پا‌های‌شان را روی زمین بکوبند و بشمارند و بین شمارش فاصله نیندازند. در واقع این، آموزش ریتم به بچه‌هاست. آنها مي‌توانند با دست‌ها روی ران‌های پا بکوبند و از یک تا هشت بشمارند؛ یک بار با دست راست روی پای راست یک بار با دست چپ روی پای چپ.


می‌توان از بدن برای ایجاد صداهای موسیقايی استفاده كرد. صداهای موسیقايی صداهایی هستند که گوش را آزار نمی‌دهند، مثل صدای پرنده‌ها، آواز چکاوک‌ها و صدای سازهای مختلف، اما صداهای غیر موسیقایی صداهایی هستند که گوش را آزار می‌دهند، مثل صدای بوق ماشین‌ها و کامیون‌ها و صدای بوق کشتی‌ها. بدن پر از موسیقی است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج