۷۷۸۷۳۷
۲۱ نظر
۵۰۱۳
۲۱ نظر
۵۰۱۳
پ

ایرانی‌ها و عراقی‌ها در مشهد رفاقت می‌کنند

حسام، فروشنده یکی از مغازه‌های راسته خیابان امام‌رضا؟ع؟ در مشهد است که انواع سوغاتی مشهد از زعفران گرفته تا انواع ادویه‌جات را می‌فروشند.

صبح نو: حسام، فروشنده یکی از مغازه‌های راسته خیابان امام‌رضا؟ع؟ در مشهد است که انواع سوغاتی مشهد از زعفران گرفته تا انواع ادویه‌جات را می‌فروشند. او در باره حضور گردشگران کشورهای عربی به خصوص عراقی‌ها می‌گوید: در چند سال اخیر حضور گردشگران عرب‌زبان در مشهد زیاد شده به طوری که ما هم عربی یاد گرفته‌ایم و با آنها به زبان خودشان صحبت می‌کنیم.

او درباره شایعاتی که درباره حضور زائران عراقی در ایران مطرح می‌شود، می‌گوید: این حرف‌ها اصلاً درست نیستند. من از شما یک سؤال دارم. این همه زائر از کشورهای بحرین و کویت و حتی عربستان هم به مشهد می‌آیند چرا درباره آن‌ها حرف‌های نامربوط زده نمی‌شود؟

او در ادامه این‌طور جواب سؤال خود را می‌دهد: نکته این است که ایرانی‌ها و عراقی‌ها در سال‌های اخیر مثل برادرانی که سال‌ها از هم دور بوده‌اند در کنار هم قرار گرفته‌اند که این مسأله مورد پسند دشمنان ما نیست. حسام در ادامه با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین می‌گوید: من سال قبل به سفر اربعین رفتم. آنجا هم بعضی‌ها درباره ایرانیان چنین حرف‌هایی می‌زدند اما آنچه که خیلی پررنگ دیده می‌شد محبت عراقی‌ها به زائران امام‌حسین؟ع؟ و به خصوص ایرانی‌ها بود.

اشاره این فروشنده جوان یادآور گزارش نشریه شرق‌الاوسط عربستان است که در ایام اربعین چند سال قبل به مسأله خوشگذرانی زائران ایرانی در عراق پرداخته بود و امسال در ایام ماه محرم و پیش از اربعین حسینی به مسأله خوشگذرانی زائران مرد عراقی در مشهد پرداخت.

ماجد زائر عراقی دیگری است که به همراه خانواده خود با خودروی شخصی به ایران و مشهد آمده و در حال خرید از یک نقره‌فروشی است. او که برای دومین‌بار به ایران آمده، درباره ارتباط بین مردم ایران و عراق و سخنانی که علیه اتحاد دو کشور زده می‌شود، می‌گوید: ما زمان صدام را هم دیده‌ایم.

او برای جداکردن دو ملت ایران و عراق چه کرد؟ حالا کجاست که این برادری و اتحاد را ببیند؟ آن‌ها هم که دنبال طرح نفاق و تفرقه‌افکنی بین ملت ایران و عراق هستند باید بدانند که همه ما در محور امام حسین؟ع؟ و اهل بیت هستیم.

پس نباید وقت خود را بیهوده صرف کنند. سید محمد یکی دیگر از زائران عراقی است که اصلیتی ایرانی دارد و از دوران کودکی در عراق بزرگ شده است. او که با لهجه عربی، فارسی صحبت می‌کند می‌گوید: من اینجا اقوام دوری دارم که وقتی به ایران می‌آیم به آنها سر می‌زنم. بحث مهم اینجاست که دشمنان از اتحاد ایرانیان و عراقیان راضی نیستند.

این نارضایتی خود را هم در ماه محرم و صفر که عزاداری حسینی با شور بسیار توسط شیعیان برگزار می‌شود، نشان می‌دهند. او که ساکن شهر کربلاست و در بین‌الحرمین به کسب و کار مشغول است می‌افزاید: اربعین نزدیک است و ان‌شاالله یک‌بار دیگر اتحاد دو ملت ایران و عراق به نمایش گذاشته می‌شود

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      آره آره چه رفاقتی هم !!از نوع عاشقانش

      پاسخ ها

      • ترسو

        رابطه برادرانه !!! را اخيرا در بصره ديديم !!!!!!!

    • بی نام

      مارابطمون هیچ وقت باعراق خوب نمیشه جوونای مارا کشتن درسته موقع صدام بوده ولی نسلشون که منقرض نشده هنوزم هستن پدرکشتیو تخم کین کاشتی پدرکشته راکی بوداشتی

    • یک هموطن

      منظور جنس مخالف هستش !؟

    • بدون نام

      من هم تو مشهد زندگی میکنم، هیج رفاقتی هم اینجا بین مشهدی ها و عراقی ها ندیدم. هنوز یادمون نرفته چه کارایی کردن با خانواده های ما. و تا جاییکه من میدونم رابطه بین فروشنده و خریدار رفاقت به حساب نمیاد.

      پاسخ ها

      • منتظر

        شما مواظب خانواده خودتان باشید خانواده های مشهدی همه سالم و پاک هستند

    • بدون نام

      عاقلان دانند

    • بدون نام

      چه جالب فروشنده یک فروشگاه شده کارشناس مسائل بین المللی و اجتماعی روزنامه صبح نو ! قضیه اونقدر روشن و واضح هست که نیاز به این همه سفسطه نیست !
      ن

    • بدون نام

      مرگ بر عراقیها

    • بدون نام

      پس لطف کنید برادران خود را در منزل خودتان اسکان بدهید

    • بدون نام

      جدا رفقات چی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشهدی کانال وحشت شنیدی عراقیهابامامیکردن ۴۰نفردوطرف ایستاده دراسایشگاه رابازمیکردن میگفتن بیرون هوابخوریدباچوب اهن شلنگ هرچه دم دستشون بودتار دمیشدی بسکی میزدن به مردن میرسیدی چنددست پامیشکست

    • بدون نام

      زر زده یادمون نرفته با اسرای ما چه میکردن ماهم اسیر عراقی داشتیم ولی هرگز کارهایی که آنها با جوانان ما میکردن را فراموش نخواهیم کرد مردک فکر جیبشه چه رفاقتی قه قه

    • بدون نام

      اشغال مردم عراق چه عرب چه غیر عرب

    • بی نام

      فقط یه بی غیرت می تونه با عراقیا رفاقت کنه

    • بدون نام

      ادرس مغازه اش کجاست؟ازش بپرسید خون پشه نجس است.

    • بیتا

      من هیچ وقت با کینه ام از عراقی ها کم نمیشه هنوز یادم نرفته بچه های داییم چه کودکی بدی رو گذروندند یه کابوس وبنیاد شهید حضانت اونا رو به چه شیاطینی سپرد مرگ بر عراقی های خون خوار

    • بدون نام

      شما خیلی غلط کردی ایرانیها با عربا هیچ وقت برادر نمیشن

    • بدون نام

      آره تو مشهد انواع اتفاقات می افته مثلا یه مدت رئیسی و تتلو با هم رفاقت داشتند

    • مهسا

      شماهاکه دارید فوش عراقیا میدید پس چرا واسه زیارت میرید عراق و پا اونجا میزارید مگه نمیگید مابرادرنیستیم,خجالت بکشید نمک میخورید ونمکدون میشکنید,وقتی واسه اربیعین میرید زیارت همین عراقیا چه باعزت واحترام وازتون استقبال میکنن,این مشهدیای همشون هم ازدم دزدن ,عراقیا چون بادلارمیان خریدمیکنن این بدبختارو بدجورتیغ میزنن من خودم باچشمای خودم دیدم یه سوغاتی خواستم بخرم به من گفت ده تومن میشه به عراقیه گفت ۳۰هزارتومن,واقعا ازخدا نمیترسن ازاون امام رضا خحالت بکشن که اززایر امام رضا دزدی میکنن,حالا عراقیا بامااینکارمیکنن,لطفا پیامم روچاپ کنید

    • بدون نام

      اون موقع ک رزمنده های مارو دست بسته زیر آب غرق میکردن و با ترکش و خمپاره نابودشون میکردن ام حتما برادر و دوست ما بودن !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج