۷۷۹۳۲۸
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس، طلسم را می‌شکند؟

پرسپولیس امشب در بازی رفت مرحله‌ی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد قطر می‌رود.

وب‌سایت نود: پرسپولیسی‌ها با برانکو ایوانکوویچ برای دومین بار راهی نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند. آن‌ها که از جذب بازیکنان در فصل نقل انتقالات محروم بودند و چند بازیکن محروم و مصدوم هم برای بازی امشب دارند، در شرایط سختی به مصاف السد قطر می‌روند.

در شیوه‌ی جدید برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تا به حال تیمی از کشورمان موفق نشده قهرمان این رقابت‌ها شود. علاوه بر پرسپولیس که امسال به نیمه نهایی رسیده، در شیوه‌ی جدید برگزاری این بازی‌ها؛ ۴ تیم سپاهان، ذوب‌آهن، استقلال تهران و پرسپولیس سابقه‌ی حضور در نیمه نهایی را دارند. به بهانه‌ی حضور پرسپولیس در نیمه نهایی، عملکرد این ۴ نماینده‌ی فوتبال کشورمان را در نیمه نهایی آسیا مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تنها تیم ایرانی

اولین تیم ایرانی که در شیوه‌ی جدید برگزاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا موفق شد خود را به جمع چهار تیم برتر این قاره برساند، سپاهان اصفهان بود. این تیم در فصل ۲۰۰۷ این رقابت‌ها همراه با لوکا بوناچیچ کروات به نیمه نهایی رسید. آن‌ها در این مرحله با درخشش مهاجم ریزنقش خود محمود کریمی موفق شدند در مجموع دو بازی رفت و برگشت، با ۲ گلی که کریمی برای آن‌ها در اصفهان زد با نتیجه‌ی ۳ بر یک از سد الوحده امارات بگذرند و به فینال رقابت‌ها صعود کنند.

شاگردان لوکا بوناچیچ در بازی رفت فینال مقابل اوراواردز ژاپن در اصفهان با تساوی یک بر یک متوقف شدند که در آن بازی هم محمود کریمی تک گل زرد پوشان اصفهانی را زد. سپاهانی‌ها که نتوانسته بودند در بازی رفت از امتیاز میزبانی خود به خوبی استفاده کنند و مقابل نماینده ژاپن متوقف شده بودند، در بازی برگشت ۲ بر صفر به این تیم باختند و قهرمانی در آسیا را از دست دادند.

با توجه به اینکه جام باشگاه‌های جهان در آن سال در ژاپن برگزار می‌شد، سپاهان با وجود باخت در فینال لیگ قهرمانان آسیا به اوراواردز ژاپن، توانست مجوز حضور در این رقابت‌ها را بدست آورد و تا به الان تنها تیم ایرانی بوده است که در جام باشگاه‌های جهان بازی کرده . آن‌ها در مرحله‌ی پلی‌آف جام باشگاه‌های جهان با درخشش مهاجم عراقی خود عماد رضا و ۲ گلی که او برای سپاهان زد، موفق شدند با نتیجه‌ی ۳ بر یک نماینده نیوزلند را شکست دهند و به یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کنند.

در مرحله‌ی یک چهارم نهایی دوباره زرد پوشان اصفهانی مقابل اوراواردز که میزبان جام باشگاه‌های جهان بود قرار گرفتند و در این بازی هم دوباره مقابل این تیم ژاپنی ناکام بودند و بازی را با نتیجه‌ی ۳ بر یک واگذار کردند و نتوانستند به نیمه نهایی جام باشگاه‌های جهان صعود کنند و مقابل تیم میلان ایتالیا بازی کنند.

دومین تیم اصفهانی

سه سال بعد از فینالیست شدن سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا، ذوب‌آهن اصفهان همراه با منصور ابراهیم‌زاده کمک لوکا بوناچیچ در فصل نایب قهرمانی سپاهان در آسیا، توانست راهی نیمه نهایی این رقابت‌ها شود. نماینده دوم اصفهان که به نیمه نهایی رسید، مانند سپاهان توانست خود را از نیمه نهایی به فینال این رقابت‌ها برساند.

ذوبی‌ها در مرحله‌ی نیمه نهایی هر دو بازی رفت و برگشت خود را با یک گل از تیم الهلال عربستان بردند و موفق شدند در مجموع با پیروزی ۲ بر صفر خود را به فینال این رقابت‌ها برسانند. ذوبی‌ها در فینال و در تک بازی‌ای که در استادیوم ملی شهر توکیو کشور ژاپن برگزار شد، مقابل تیم سئونگنام کره جنوبی ناکام بودند و بازی را با نتیجه‌ی ۳ بر یک به این تیم واگذار کردند تا آن‌ها هم در رسیدن به مقام قهرمانی در آسیا ناکام باشند.

حسرت فینال برای دو تیم پرطرفدار پایتخت

استقلال تهران که در گذشته ۲ بار قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شده بود، در شیوه‌ی جدید برگزاری این بازی‌ها فقط یکبار توانسته خود را به نیمه نهایی برساند. آن‌ها در فصل ۲۰۱۳ همراه با امیر قلعه‌نویی به نیمه نهایی آسیا رسیدند که در این مرحله مقابل اف سی سئول کره جنوبی در مجموع دو بازی رفت و برگشت ناکام بودند و با شکست مقابل این تیم نتوانستند خود را به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسانند.

پرسپولیس دیگر تیم پرطرفدار تهرانی هم فصل گذشته برای اولین بار به نیمه نهایی آسیا در شیوه جدید برگزاری این بازی‌ها رسید. آن‌ها که در این مرحله با خبر محرومیت مهدی طارمی بهترین گلزن خود مواجه شده بودند، در مجموع دو بازی رفت و برگشت مقابل الهلال عربستان تن به شکست دادند و در حسرت رسیدن به فینال آسیا باقی ماندند.

هواداران پرسپولیس امیدوار هستند با وجود همه‌ی مشکلاتی که این تیم دارد، قرمزپوشان پایتخت امسال و با غلبه مقابل السد در دو بازی رفت و برگشت برای اولین بار بتوانند به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میخوام باورکنم ولی امکان نداره قابل قیاص نیستن پرسپولیس پنچره

    • تاج. دوقهرمانی آسیا. دونایب قهرمانی و سه مقام سومی. چهارفینال آسیا

      لنگیا این متنو ب دقت بخونن. نوشته برای اولین بار ب فینال برن خخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گیجعلی خان نوشته لیگ جدید قهرمانان آسیا نه چهارجانبه امجدیه خخخخخخخخخ کله فندقی

      • فرزاد

        خب بیچاره ها اون زمانی که شما توی جام نه تورنمت اسیا قهرمان شدید فوتبال این شکلی بود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج