اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۷۷۹۸۶۷
۱۱ نظر
۵۰۱۱
۱۱ نظر
۵۰۱۱
پ

هوک: قبل از تحریم ایران از بازار نفت مطمئن شویم

رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، می‌گوید که ایالات متحده پیش از آغاز تحریم‌های نفتی ایران در روز ۱۳ آبان اطمینان حاصل خواهد کرد که بازار نفت کم و کسری نداشته باشد.

خبرگزاری مهر نوشت: رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، می‌گوید که ایالات متحده پیش از آغاز تحریم‌های نفتی ایران در روز ۱۳ آبان اطمینان حاصل خواهد کرد که بازار نفت کم و کسری نداشته باشد.

به گزارش رویترز، هوک در یک نشست خبری در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «ما قبل از تجدید تحریم‌ها اطمینان پیدا خواهیم کرد که عرضه مناسبی در بازار نفت موجود باشد.»

تحریم های آمریکا صادرات روزانه دو میلیون بشکه نفت ایران را هدف قرار داده‌ است، و در همین حال عربستان سعودی خبر داده‌ است که ظرفیت تولید اضافی روزانه ۱٫۵ میلیون بشکه را دارد.

علاوه بر آن در آستانه اجرای تحریم‌های ایران در آبان‌ماه، وزارت انرژی آمریکا نیز خبر داد که ایالات متحده ۱۱ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک خود را برای فروش عرضه می‌کند.

در همین حال، انتظار می‌رود میزان تولید روزانه نفت آمریکا با ۱٫۳ میلیون بشکه افزایش در سال جاری به ۱۰٫۷ میلیون بشکه برسد و در سال آینده نیز با رشدی یک میلیون بشکه‌ای، به ۱۱٫۷ میلیون بشکه اوج بگیرد.

دولت آمریکا که از توافق هسته‌ای با جمهوری اسلامی کنار کشیده و تحریم‌های سنگینی را نیز دوباره علیه ایران اعمال کرده، قرار است از سیزدهم آبان صادرات نفت ایران را نیز محدود کند.

مقام‌های آمریکایی همواره از قصد خود برای «به صفر رساندن» صادرات نفتی ایران سخن گفته‌اند و در مقابل مقام‌های ایرانی این امر را ناممکن دانسته‌اند.

چند مقام ارشد در دولت دونالد ترامپ اشاره کرده‌اند که این دولت انتظار دارد واردات نفت از ایران در این فاصله کمتر از دوماهه به صفر برسد.

این درحالی است که پنج کشور باقی‌مانده در «برجام»، یعنی فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا، به‌ علاوه آلمان، می‌کوشند که بر اساس توافق برجام راه صادرات نفتی ایران و حضور شرکت‌ها در بازار ایران را باز نگه دارند.

این کشورها روز دوشنبه در این مورد گرد هم آمده و بیانیه‌ای صادر کرده و در آن بر «تعهد خود به پی‌گیری اقدامات مشخص» در جهت پرداخت پول و تداوم صادرات نفت ایران تأکید کردند.

با این حال، آن‌گونه که خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش داده، برایان هوک، رئیس گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه در نیویورک به این موضوع نیز اشاره کرده و گفت: «همه شرکت‌های بزرگ تصمیم گرفته‌اند که از ایران بیرون بیایند و تصمیمی اتخاذ کنند که بر مبنای اصول کسب و کار است.»

به گفته او «واقعیت اقتصادی دنیا این شرکت‌ها را مجاب می‌کند که بین ایران و ایالات متحده، دومی را انتخاب کنند و با این وصف نباید نگران مجراهای مالی بود که کشورهای اروپایی سعی دارند برای ادامه دادوستدها با ایران فراهم کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما صادرات نفت قطع کنید ما هم اورانیوم را تا 100درصد غنی میکنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بگو ان شا الله

    • بدون نام

      اگه صاردات ایران صفر بشه که نفت کشها در هرمز و باب المندب غرق میشن تا هیچ صادراتی از این منطقه صورت نگیره .بعد می بینیم اقتصاد آمریکا چه بر سرش میاد!

      پاسخ ها

      • حمید

        الکی میگه!

      • بدون نام

        همینجوری قیمت نفت 85 دلار رو رد کرده. تحریم نفتی ایران رو شروع کنند نفت به 140 دلار میرسه

    • بدون نام

      ای بابا ... چرا اینقدر دولت ما ساده اندیش است که دلخوش کرده به وعده های اروپا و چین و روسیه... باور کنید در لحظه آخر همه بی سرو صدا کنار میکشند و تنهامون میگذارند... به نظر من اگر چین و روسیه هم خیانت کردند بهترین کار اینه که مستقیم برای یه مدت با آمریکا رابطه برقرار کنیم و فقط با آمریکا رابطه تجاری داشته باشیم و اجازه ندهیم روسیه و چین وارد بازار ایران بشوند و به سرعت ذخایر و نیازمندیهایمان را ذخیره فراوان انجام دهیم و بعد باسیاست آمریکا رو بندازیم به جون عربستان و اسرائیل ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عجب داستان تخیلی جلد بعدی رومی مینویسی

      • بی نام

        مشکل اینه که امریکا میخواو ایرانو زمین بزنه چطور میشه مستقیم رابطه برقرار کنه

      • بدون نام

        باز دلار پایین اومد مواد مخدر هم ارزون شده دوستان پرت و پلا میگن

    • بی نام

      خداروشکر که اقتدار سپاه رو کل دنیا دوباره دیدن واینکه بخوان ایرانو مجبور به بستن تنگه هرمز وجنگ کنن چیزی جز ضرر عاید امریکا وکل دنیا نمیشه

    • سلام

      چقدر پیچیده است.آمریکا فکر همه چیز رو کرده است.دادگاه لاهه که الکی هست.اونا توی شکایت و وکیل بازی از ما سر هستن.ما سر یه پیمان که ۱۳۳۵ بین ایران و آمریکا بسته شده کایت کردیم به دادگاه لاهه خب اونا هم این پیمان رو لغو میکنن به همین راحتی.
      گفتیم اگه نفت صادر نشه تنگه هرمز رو میبندیم اونوقت باید با موشک کشتی هاشونو بزنیم که ایران میشه شروع کننده جنگ بیا و جمعش کن.
      اگه اورانیوم را غنی سازی کنیم بقیه اون ۵تا کشور هم ما رو تحریم میکنن.
      میشه ماری کرد ولی سخته باید یکم فکر بکار انداخت با شعار تدبیر تدبیر تدبیر نمیشه جلو رفت.با شعار کسی بجایی نمیرسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج