۷۸۰۳۷۶
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

شرط اردوغان برای خروج از سوریه

رئیس جمهور ترکیه خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه را به برگزاری انتخابات در این کشور مشروط کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری ترکیه می‌گوید نیروهای نظامی ترکیه زمانی سوریه را ترک می‌کنند که در این کشور انتخابات برگزار شده باشد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، «رجب طیب اردوغان» چهارشنبه (۱۲ مهر) طی همایشی در شهر استانبول گفت: «هرگاه مردم سوریه انتخاباتی در این کشور برگزار کردند، ما سوریه را به صاحبان آن واگذار خواهیم کرد».

او بار دیگر از اقدام ایالات متحده آمریکا در حمایت از شبه نظامیان کرد سوریه انتقاد کرد و گفت که واشنگتن ۱۹ هزار کامیون حامل سلاح و مهمات و تجهیزات نظامی به «گروه‌های تروریستی» در سوریه ارسال کرده است.

پارلمان ترکیه دیروز سه‌شنبه بار دیگر لایحه اعطای مجور به دولت این کشور جهت انجام عملیات برون‌مرزی را تمدید کرد. ترکیه در دو سال گذشته در شمال سوریه و عراق علیه آنچه گروهک‌های تروریستی و جدایی‌طلبان می‌داند، عملیات نظامی انجام داده است.

اردوغان بار دیگر از شورای امنیت سازمان ملل و نحوه عضویت در این شورا انتقاد کرد و گفت که «زمان عضویت دائم در شورای امنیت دائم سازمان ملل متحد که معلول شرایط جنگ جهانی دوم بود، به پایان رسیده و دیگر در چنین شرایطی نیستیم».

او با بیان اینکه زمان تغییر عضویت در شورای امنیت فرا رسیده، خواستار تشکیل شورای امنیت بین‌المللی شد که همه کشورهای قاره‌های هفتگانه را شامل شود.

رئیس جمهوری ترکیه در مورد پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا نیز گفت که در صورت ادامه گفت‌وگوهای پیوستن به این اتحادیه، احتمالا آن را به همه پرسی بگذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      گوساله بگو نمیخوام برم چرا بهونه میاری؟؟؟ اردوغان خودش به حاکم مادام العمر ترکیه تبدیل شده و به سوریه و اسد طعنه میزنه مردک دیکتاتور عوضی

    • بدون نام

      اخه دیکتاتور کردها تروریست نیستن تروریست گروهابی هستن که تو بهشون سلاح میدی

    • بدون نام

      چه غلط های به تو چه تو تمام مخالفانت در ترکیه یا اخراج کردی یا زندانی .الان میخواهید برای سوریه دم از قانون بزنید به زور داخل سوریه هستی میگی تا انتخابات نباشد خارج نمی شویم م

    • بدون نام

      چه غلط های به تو چه تو تمام مخالفانت در ترکیه یا اخراج کردی یا زندانی .الان میخواهید برای سوریه دم از قانون بزنید به زور داخل سوریه هستی میگی تا انتخابات نباشد خارج نمی شویم م

    • بدون نام

      بخاطر مردم سوریه و سپردن بدست صاحبان اصلی !!؟ اینو اگر ایران و روسیه بگن منطقی تر هست تا اردوعان !!!! دولت و مجلس ترکیه م تصویب کردن که صد کیلومتر جلوتر مقابل تهدیدات خودشون باشند به نفع ترک هست و این حرف از مخالفان سوری بشار که گفتند اردوغان باشد الان جو گیر و صاحبان سوریه ......

    • بدون نام

      یعنی به زبون بی زبونی میگه نمیخوام برم بیرون! منتهی داره ترکی میگه! ترکیش همین میشه که اردوغان گفت

    • دونالد ترامپ

      از یه رییس جمهور مادام العمر میخای انتخابات برگزار کنه؟ تو چه دل خوشی داری این اگه میخواست انتخابات کنه که کل کشورش رو ویران نمیکرد بدبخت دودستی قدرت رو چسبیده حتی به بهای کشتن کودکان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج