۷۸۲۱۹۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

علی‌اکبری: من هم یک روز در UFC رقابت می‌کنم

فینال مسابقات سازمان حرفه‌ای UFC بین «حبیب ماگمدوف» قهرمان بی‌شکست روس و «مک‌گریگور» ایرلندی در لاس‌وگاس برگزار شد، هر چند که این رقابت‌ حساس به سود حبیب به اتمام رسید اما حواشی آن بازتاب بسیار زیادی در دنیا داشت.

فرهیختگان: فینال مسابقات سازمان حرفه‌ای UFC بین «حبیب ماگمدوف» قهرمان بی‌شکست روس و «مک‌گریگور» ایرلندی در لاس‌وگاس برگزار شد، هر چند که این رقابت‌ حساس به سود حبیب به اتمام رسید اما حواشی آن بازتاب بسیار زیادی در دنیا داشت.

ظاهرا همراهان «مک‌گریگور» ایرلندی از کنار قفس به مقدسات حبیب مسلمان توهین کردند که او سرانجام از شدت ناراحتی خود را به بیرون قفس انداخت و با هواداران « مک‌گریگور» درگیری فیزیکی پیدا کرد و آنها را نیز در بیرون از قفس شکست داد.

به همین بهانه سراغ ستاره ایرانی MMA در میادین بین‌المللی رفتیم که به تازگی‌ توانست «دنیل امیلیان‌چنکو»، ملقب به خرس لهستانی را شکست دهد و به سمت کمربند قهرمانی این سازمان پیش برود. گفت‌وگو با امیر علی‌اکبری را در ادامه می‌خوانید.

در مبارزه با خرس لهستانی مصدوم شدی، وضعیت فعلی‌ات چگونه است؟

بله، از ناحیه پا با پارگی عضله روبه‌رو شدم که خوشبختانه در این مدتی که استراحت کردم روند درمان من به خوبی پیش رفت و در حال حاضر چند روزی می‌شود که تمریناتم را به صورت سبک آغاز کرده‌ام. پیشرفت بهبودی پاهایم با سرعت پیش می‌رود. ان‌شاءالله از هفته آینده می‌توانم تمریناتم را به صورت جدی آغاز کنم.

فینال UFC را تماشا کردی؟

بله، واقعا مبارزه بسیار جذابی بود، به هر حال هر دو فایتر از بهترین‌های دنیا هستند و خیلی‌ها منتظر تماشای این مسابقه بودند. حبیب نشان داد بهترین‌ فایتر دنیاست.

ارزیابی فنی‌ات از این مبارزه چیست؟ حق به حق‌دار رسید؟

به نظرم حبیب خیلی راحت در این مسابقه مبارزه کرد، از لحاظ تکنیک و نوع مبارزه خیلی بهتر از حریفش مبارزه کرد. در پایان هم شاهد بودیم که با ۲۷امتیاز توانست «مک‌گریگور» را شکست دهد. پیروزی از همه لحاظ حق حبیب بود.

کیفیت فنی مبارزه راضی‌کننده بود؟

UFC بالاترین سازمان حرفه‌ای دنیاست و باید بگویم که انتهای مسابقات MMA سازمان حرفه‌ای UFC است و سازمانی بالاتر از این سازمان نداریم. انصافا این مسابقه یکی از بهترین مسابقاتی بود که در طول این سال‌ها دیده‌ام.

این فینال حواشی زیادی هم داشت!؟

چنین اتفاقاتی در مسابقات رخ می‌دهد، فایتر‌ها برای خراب کردن روحیه یکدیگر کری‌خوانی می‌کنند اما اتفاقات رخ داده در فینال این مسابقات خارج از کری‌خوانی بود. «مک‌گریگور» و دوستانش واقعا به حبیب بی‌احترامی کردند که در نهایت درگیری به وجود آمد. همین اتفاق باعث شد که این مبارزه در کل دنیا بازتاب داشته باشد.

به نظرت برای حبیب جریمه در نظر خواهند گرفت؟

صددرصد حبیب را جریمه خواهند کرد. به هر حال بعد از اینکه داوران مبارزه را تمام شده اعلام می‌کنند، نباید بعد از آن درگیری به وجود بیایید اما دوستان «مک‌گریگور» مقصر بودند که به خانواده و به مقدسات حبیب توهین کردند. رفتار آنها خارج از چارچوب رفتار حرفه‌ای بود و آنها مقصر تمام این حواشی هستند. رفتار آنها باعث شد که حبیب از خودش دفاع کند. آنها از خط قرمز کری‌خوانی عبور کردند. در میدان مبارزه نباید به مقدسات کسی توهین شود. فعلا که کمربند قهرمانی و پاداش حبیب را نداد‌ه‌اند و حتی احتمال دارد که یک بار دیگر این مسابقه برگزار شود، اما همه دیدند که حبیب چطور مبارزه کرد.

از حرکت حبیب دفاع می‌کنی؟

بله، به نظرم «مک‌گریگور» و دوستانش حق‌شان بود که کتک بخورند. آنها حرف اضافی زدند و حبیب هم جواب آنها را هم در قفس و هم بیرون از آن داد. کری‌خوانی‌های معقول در داخل رینگ و قفس قابل قبول است، البته کری‌خوانی با فحاشی فرق دارد، آنها بعد از پایان بازی برای اینکه حاشیه درست کنند دست به چنین رفتار‌هایی زدند که برای حبیب قابل قبول نبود و از حق خودش دفاع کرد. من هم جای حبیب بودم قطعا برای دفاع از مقدساتم همین کار را انجام می دادم.

چقدر برای خودت شانس قائل هستی که یک روز در این سازمان حرفه‌ای مبارزه کنی؟

بدون شک اصلی‌ترین هدفم حضور در این سازمان حرفه‌ای است. کار بسیار دشواری را پیش رو دارم اما باید به این موضوع اشاره کنم که سخت‌ترین قسمت مسیر را در طول این مدت طی کرده‌ام. قطعا یک روزی نوبت من هم می‌رسد که در بزرگ‌ترین سازمان حرفه‌ای مبارزه کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لاکی لوچیانو

      تو همینجوری همینجوری پرچمت بالاست به ufc هم میرسی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج