۷۸۲۳۱۱
۲۸ نظر
۵۰۰۸
۲۸ نظر
۵۰۰۸
پ

دسته گل آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید

هنوز آغاز سال تحصیلی جدید به ماه نرسیده، این بار از شمال شرق کشور خبر می‌رسد که ضرب و شتم معلمان آموزش و پرورش در حال تبدیل شدن به یک عادت شده است؛ رخدادی تلخ که پیش از این نیز در دیگر مناطق کشور مسبوق به سابقه بود و اکنون بی توجهی به موارد گذشته، زمینه تکرارشان را فراهم کرده است.

تابناک: هنوز آغاز سال تحصیلی جدید به ماه نرسیده، این بار از شمال شرق کشور خبر می‌رسد که ضرب و شتم معلمان آموزش و پرورش در حال تبدیل شدن به یک عادت شده است؛ رخدادی تلخ که پیش از این نیز در دیگر مناطق کشور مسبوق به سابقه بود و اکنون بی توجهی به موارد گذشته، زمینه تکرارشان را فراهم کرده است.

پس از ضرب و شتم چند معلم از جمله دبیر فیزیک مدرسه‌ای در شهرستان حمیدیه استان خوزستان در اردیبهشت ماه سال گذشته توسط ولی یکی از دانش آموزان، سال تحصیلی جدید نیز با آغاز ضرب و شتم معلمان به شکل سال‌های قبل آغاز شده است.

هفته گذشته و در روز‌های آغازین سال تحصیلی جدید، از استان خراسان رضوی خبر رسید که درگیری ولی یکی از دانش آموزان مشهدی با دو تن از معلمان مدرسه قلی زاده در ناحیه ۲، این دو معلم را راهی بیمارستان کرد؛ درگیری که توسط یکی از دانش آموزان مدرسه و دو تن از معلمان مدرسه آغاز شد و با ورود ولی دانش آموز به ماجرا، مصدومیت شدید این دو معلم را رقم زد.

مهدی مجیدی فر، مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در رابطه با این حادثه بیان کرد: در این ماجرا، دو طرف مقصر بوده اند که البته اولیا مدعی هستند، بخشی از مشکل از سمت معلمان بوده که تاکنون جزییات آن مشخص نشده و این برخورد در اداره کل آموزش و پرورش، دستگاه تعلیم و تربیت، سازوکار نظارتی و قانون مخصوص به خود را دارد.

پانزدهم مهرماه نیز گزارش ضرب و شتم یکی از معلمان شیرازی در رسانه ها منتشر شد.
در این حادثه، برادر یکی از دانش آموزان کلاس هشتم دبیرستان متوسطه اول روستای بهاران شیراز به همراه یک نفر دیگر به بهانه توهین یکی از معلمان این مدرسه به برادرش وارد این مدرسه شد و با ایجاد سر و صدا، اقدام به اهانت و مضروب کردن معلم یاد شده کرد.

خلاصه آنکه به دنبال ضرب و شتم معلم روستای بهاران، مدیر آموزشگاه نیز وارد عمل می شود که این افراد، وی را نیز مضروب کردند و بلافاصله متواری شدند.

به فاصله چند روز از خبر نخست و نیز پس از چند ساعت از ضرب و شتم معلم شیرازی و در شرایطی که هنوز افکار عمومی از شوک آن رخدادها بیرون نیامده است، دوباره خبری با فرم و محتوای مشابه از استان خراسان رضوی و شهر مشهد روی خروجی رسانه‌ها رفت!

خبری که این بار هولناک‌تر به نظر می‌رسد و حاکی از قطع شدن انگشت مدیر یکی از مدارس شهر مشهد در پی درگیری با ولی یکی از دانش آموزان است.

در این درگیری که به آن اشاره شد و در هنرستان گلبهار اتفاق افتاد، انگشت مدیر هنرستان له شد و پس از مراجعه به بیمارستان نیز امکان ترمیم و یا پیوند انگشت معلم فراهم نشد.

قاسمعلی خدابنده، رئیس آموزش و پرورش خراسان رضوی، با اعلام این خبر به رسانه‌ها گفت: متأسفانه در پی درگیری بین یکی از اولیای دانش آموزان و مدیر یکی از مدارس هنرستانی گلبهار، انگشت مدیر له شده است.

وی ادامه داد: بر این باور بودیم که بتوانیم با پیوند، بهبودی کامل را به مدیر مدرسه بازگردانیم که متأسفانه با مراجعه به بیمارستان و نظر دکتر این کار انجام شدنی نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، با بیان این که مدیر مدرسه در بیمارستان بستری شده است، در مورد علت این درگیری گفت: ولی این دانش آموز در خصوص نام نویسی فرزندش مشکل داشته که در مراجعه منجر به درگیری شده و این اتفاق ناگوار را رقم زده است.

وی با بیان این که فرد ضارب دستگیر شده است، در پاسخ به این که آیا قرار است مدیر مدرسه رضایت دهد یا خیر گفت: هنوز جزییات کار را بررسی نکردیم و با توجه به این که هنوز همکار فرهنگی در بیمارستان بستری است، از مجاری قانونی پیگیر هستیم.

وی یادآور شد: انگشت مدیر توسط فرد ضارب له شده و پیوند آن از نظر پزشکان امکان پذیر نیست. همچنین در شانه این مدیر نیز آثار گاز گرفتگی دیده می شود.

خدابنده درباره علت اتفاقات اخیر در آموزش و پرورش استان بیان کرد: متأسفانه جامعه ملتهب است و ما اولیا و همکاران را به صبر و تحمل بیشتر دعوت می‌کنیم. این اتفاقات ناخوشایند، خواست ما و معلمان نیست و بهتر است پدران و مادران در آغاز سال تحصیلی جدید، صبر و حوصله بیشتری داشته باشند.

همان گونه که اشاره شد، رقم خوردن این سه اتفاق ناگوار، فاقد نمونه مشابه در ماه و سال‌های گذشته نیست و نزدیک‌ترین نمونه مشابهش در اردیبهشت ماه سال جاری در شهرستان حمیدیه استان خوزستان رخ داد.

به نظر می‌رسد، عدم ورود قاطع نهاد‌های مسئول به پیگیری این ضرب و شتم ها، نبود عزم جدی برای تکریم جایگاه معلم، افزایش مشکلات اقتصادی و اجتماعی جامعه و نیز کاهش شدید صبر و تحمل در میان شهروندان، از جمله دلایلی است که منجر به این اتفاق‌های زشت و ناپسند آن هم در محیط‌های فرهنگی کشور می‌شود؛ بنابراین، شاید نیاز باشد مسئولان مربوطه از جمله نهاد‌های قضایی به این رخداد‌ها ورود جدی کنند و تا نمونه‌های بیشتری از ضرب و شتم معلم در نقاط دیگر کشور رسانه‌ای نشده، جلوی تکرار این موارد را بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • قاسم

      به خاطر اینه که کسی برخورد جدی نمیکنه با معلمان

    • بدون نام

      الان این وزیربالبخندهای الکی چندش اورش میادمیگه همه چیزخوبه گل وبلبل کمپین برای کودکان خارجی افاغنه بزنه بروببین وطن وهم وطنانت به چه روزی افتادین چای شیرین یکم غیرت وعرض داشته باشین هر۴نفر۱نفرروانین ازبیکاری وفقر خورشیدخاموش بش همه توکاریکی میمونیم پولدارهادولتیهافکرنکن اینهاتوامنیتن حالا برین بودجه ومنابع شغل کشورمون هزینه این افاغنه خرج کنیددودش برتوچشم همه ازماست برماست

    • لیلا

      من کاری ندارم با این مدیر و نمی شناسمش .من خودم که بیست سال پیش دیپلم گرفتم والا نصف آقای مدیر و خانم مدیرامون (بلا نسبت خوباشون) وحشی بودن. فقط کتک و خراب کردن روحیه بچه ها.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انتظار داری با عقب مانده ای مص تو چطور برخورد بشه

      • حسینی

        کاربر لیلا درست میگن من ده شصتی هستم اون موقع معلمهای ماسر بچه هارو که درس بلد نبودن به دیوار میکوبیدن وبامشت به پشت کمرشون میکوبیدن

    • امید

      ماالان معلم نداریم مدیر مدرسه ای که بچه من درس میخونه حتی درصد از آژانس و پول خیاطی لباس بچه ها هم نمیگیره

    • بدون نام

      وقتی در جامعه حرمت معلم گرفته نمی شود انتظار دارید از این بهتر شود رفوزه های مدرسه به معلمها توهین می کنند

      پاسخ ها

      • سارا

        یکی از آرزوهام اینه ک برگردم ب سی سال قبل بعد معلممون رو ک هرروز خط کش میزد رو بگیرم لهش کنم

    • بدون نام

      چوب معلم گله

    • بدون نام

      این معلمها استاد ومربی خوبی نداشتن که آموزش درست ببینند

    • نااشنا

      اینقدر به که به معلمان در یادداشت ها توهین کردید.ایا بچه های خودتون هم استاندارد هستند که دهنتون رو نجس می کنید.جز توهین چیزی بلد نیستید.خیلی ادعا دارید برید خودتون به بچه ها درس بدید.کارشناس نیستید نظر موهن ندید.

    • بدون نام

      والا من الان ۳۹سالمه
      معلم کلاس اولم اینقدر وحشی وروانی بود که نگو
      روزی نبود که ما بچه ها رو کتک نزنه
      یه روز که پرده گوش یه دخترا رو پاره کرد
      من نمیدونم چرا اینا رو میزارند سر کار
      اون منو از درس ومدرسه زده کرد
      البته بعضی از بچه ها و والدینشونم وحشی وبی فرهنگند
      با معلم نباید گلاویز شد باید از دستش شکایت میکردن

    • بدون نام

      قاسم جان برو تحقیق کن ببین در تمام دوره تحصیلات از ابتدایی تا دانشگاه یک بچه باتربیت و درسخوان توسط معلمانش تنبیه شده است؟ دانش آموزان مودب و درس خوان نور چشم معلمانند،همانطور که نور چشم پدر و مادر ها هستند. باز هم تحقیق کن ببین تا کنون دانش آموز بی ادب و درس نخوان به جایی رسیده است؟ دانش آموزان بی ادب بجز درد سر و تلف کردن عمر و دردسر برای اولیایشان و مدرسه ،هیچ سود دیگری ندارند. خداوند جهنم را برای بدکاران قرار داده، پس باید دانش آموز بی ادب و درس نخوان را هم برایش جهنمی درست کرد که نه عمر خودش را تلف کند و نه مزاحم دیگر دانش آمو زان باشد و نه در امر تعلیم وتربیت دیگران اخلال ایجاد کند.معلم که مرض نداره الکی شخصی را تنبیه کند!از هزار و یک صافی رد شده تا توانسته شغل مقدس معلمی را انتخاب و کار کند شما که به معلمان میتازید اگر توانستید یک معلم تحویل جامعه بدهید درست می گویید وگرنه یا سخن دانسته گو ای مرد بخرد یا خموش.

      پاسخ ها

      • همون دانش آموز اون روزها

        خیلی از این بچه های که شما میگوید درس نخوان و بی ادب آیا واقعا درست است
        تا حالا به این فکر کردید که ممکنه تو زندگی این بچه هایی که شما بد ازشون میگید اتفاقی افتاده باشه و شما (معلم ) بیخبر باشید
        مثل خود من معلم کلاس سومم منو چنان کتک میزد که نمیتوانستم از جایم بلند شوم، یادم میاد که خودکار میگذاشت لای انگشتانم و چنان فشار میداد که تا چند روز انگشتانم را نمیتوانستم تکان بدهم، یادم میاد یک بار چنان منو زد با لگد که از اون روز به بعد من در ادرارم خون بود و به دکتر مراجعه کردیم و بستری شدم، الان که اون روزها رو یادم میاد اشک در چشمانم جمع میشود
        من اون سال مردود شدم ، ولی من نه بی ادب بودم و نه درس نخوان، من فقط اون سال یک مشکل خانوادگی برایم پیش آمده بود، اون سالها مادر و برادر کوچکم مریض بودن ، و پدرم تمام سعیشو میکرد که آنها نجات پیدا کنند و هروز در بیمارستان بودن چندین عمل پشت سر هم داشتن دو سه سال بیماری مادر و برادرم طول کشید
        اون سالها من و برادر بزرگترم و پدرم همگی کار میکردیم و خواهرم قالی میبافت در صورتی که همگی ما کودک بودیم و مجبور به کار
        من اون موقع کمتر از 9 سال داشتم
        ولی هیچ وقت هیچ کس از خودش نپرسید چرا یک دانش آموز که در کلاس دوم ابتدایش با معدل 19 خورده ای بوده اکنون باید نمرات زیر ده بگیرد
        من بچه بودم اون موقع و اون سالها برایم خیلی سخت گذشت
        یادم میاد که بیشتر اوقات دلم میخواست گریه کنم
        و شبها خیلی آروم سرم را زیر پتو میکردم و گریه میکردم به خاطر حال و احوال مادرم و برادرم
        هنوز بعد 27 یا28 سال وقتی اون روزها یادم میاد گریه ام میگیرد
        اون سالها گذشت و بعد از گزارندن کلاس چهارم وقتی که وارد کلاس پنجم شدم و مشکلات من برطرف شد و الحمدلله حال برادر و مادرم خوب شد پس چرا دوباره درس من بهتر شد چرا
        من اکنون یه کارمند ساده ای هستم ولی اگر حمایت میشدم مطمعنم که سنگینی و سختی و نارحتی و داغ اون روزها همیشه با من نبود و راحتر گذران میکردم
        پس دانش آموزان مقصر نیستند آنها فرشته های هستند که خداوند هدیه داده است ولی قدرشان را نمیدانیم

    • الهم عجل لولیک الفرج

      سلام.برای اینکه روزگارمون هرروز بدترازدیروز نشه.هرکی این پیامو میبینه ۵تا صلوات برای فرج وسلامتی اقاامام زمانمون بفرسته به کناردستیاشم بگه بفرسته.هدیه کنید به اقاامام زمانمون .اجرتون باامام زمان عج.

    • الهم عجل الویک الفرج

      سلام
      من کاری با تکالیف دیگران ندارم.تکلیف خودمونو میدونم که حداقل روزی ۵تا صلوات هدیه کنیم به اقامون.تا یه مرحمی بشه روی دلش که داغونه.

    • بدون نام

      هرچی کتک بخورن بازم کمه

    • تالی

      علت اینست که دولت شان و منزلت معلمان را نابود کرده.مطمین باشید اگر بازسازی نشود این بی احترامی ها به روحانیت و نیروهای نظامی و سایر مسیولان هم خواهد شد.

    • بدون نام

      ضمن سلام وادب به همه کاربران محترم واونایی که از معلم بد گفتن حضرت علی(ع)می فرماید هرکس کلمه ای به من بیاموزد مرابنده خود کرده عزیزان معلمان هیچ کاری نکرده باشند خواندن ونوشتن به شما یاد دادن که الان خیلی راحت هرچی دلتون میخواددرموردشون می نویسید لطفاً ساعتی خودتوت رو جای اونابذارید وتفکر کنید چون یک ساعت تفکر بهتراز ۷۰ سال عبادته لطفاً درج کنید

    • ستایش

      بغضی از معلمها واقعا خیلی خوبند و دلسوز و بعضی دیگر ک وجدان کاری ندارند اینجوری با بچها برخورد میکنند.البته ب تربیت خانواده هم بر میگرده.ای کاش جوری فرزندان این کشور تربیت کنیم ک دیگ هیچوقت فحش و ناسزا بر زبان کودکان و فرزندان نیاد. البته گاهی مدیر مدارس هم الکی خانوادهارا در بحث تبت نام آزار میدن. اذیت میکنن.یکم با فرهنگ باشیم.

    • اریا

      ورود به حریم مدرسه و توهین و کتک زدن برای هرکسی ممنوع است

    • اریا

      ورود به حریم مدرسه و توهین و کتک زدن برای هرکسی ممنوع است

    • بدون نام

      بعضی دانش آموزان فقط با کتک ادب میشن و برا آینده شون خوبه که معلم هر چند وقت یکبار گوشمالیشون بده
      کتک زدن که در قرآن هم اومده فرمان خداست بد نیست که میگه زنان نافرمان را بزنید

      پاسخ ها

      • وارونه

        بس سر دانش آموره نه زن چرا یهو قاطی کردی نکنه از دست زنی چوب خوردی ؟!عجب

    • بدون نام

      معلمی که حقوقش کفاف زندگی شو نمیده خوب معلومه اعصاب نداره حقشه کا بچه بی تربیت را بزنه تا آدم بشه
      منکه دستبوس تمام معلمهام هستم حتی اونایی که منو کتک زدن چون خیر و صلاح منو میخواستن مثل پدر و مادر ادم

    • مرسل دبیرآموزش وپرورش

      من تمامی کامنت های دوستان راخواندم وبه نظرات مثبت یامنفی احترام قائلم ولی ازهمه دوستان ی سوال دارم آیا تابحال شنیده اید که درکشوری مثل ژاپن چراچنین اتفاقاتی نمیفتد؟ چون سیستم آموزشی اونجا کاملا کارشناسی شده هست،تعلیم وتربیت هم وظیفه خانواده وهم معلم هست،کل جامعه خود دارای نظم وترتیب خاصی هست که همه به وظیفه وحدود خودآشناهستند،دوستان همه ماسعی میکنیم بهترین اصول تربیتی رابرروی بچه خود پیاده نماییم ولی درجامعه ای که قریب به اکثر افراد درگیر مشکلات اقتصادی هستند ودرچرخاندن زندگی خود بامشکل دست به گریبانند مشخصا درتعلیم وتربیت فرزندان خود کوتاهی میکنند بالطبع این مورد درمعلمان نیز نمود پیدا میکند بنابراین تلفیق این موارد باعث هنجارشکنی درجامعه وریختن قبح جایگاه معلم واولیا میشود واین مواردپیش میاید تازمانیکه آموزش وپرورش هم دربین دولتمردان وهم درجامعه دراولویت آخرباشد وضع به همین منوال خواهدبود چراکه هم اولیا وهم معلمان شب وروز فقط درپی یک لقمه نان هستند ووقتی برای تربیت فرزندان ودانش آموزان نخواهندداشت

    • بدون نام

      متأسفم، برای انهایی که فهم اظهارنظرکردن راندارند

      اخه معلم چه گناهی داره، مگه نمی بینید همه عقده ای هستند
      خانواده ها عصبانی، بچه ها ی امروز توسط ماهواره، شبکه های مجازی ، کوچه وخیابان اموزش می بینند، امروز تأثیر اموزش در مدارس در بعد تربیتی واخلاقی بسیار کم شده . و و و و

    • کرمانشاه

      از حق نگذریم بیشتر بجه مدرسه ها حرمت نگه نمیدارن واین درستش نیست ، زمان ما یه احترامی ترسی وجودداشت الان حتی خیلی از بچه ها احترام پدر مادر شونم ندارن واین یعنی فاجعه!.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج