۷۸۳۰۴۹
۴۸ نظر
۵۰۰۵
۴۸ نظر
۵۰۰۵
پ

منتظر رونق بازار مسکن تا نیمه سال ۹۸ باشید

کارشناس حوزه بازار مسکن درباره برخی اظهار نظر‌ها مبنی تاثیر سی اف تی بر بازار مسکن و کاهش احتمالی قیمت‌ها گفت: چنین تحلیل‌هایی درست نیست و هیچ مبنای علمی برای تحقق این مطلب قابل تصور نیست.

خبرآنلاین: کارشناس حوزه بازار مسکن درباره برخی اظهار نظرها مبنی تاثیر سی اف تی بر بازار مسکن و کاهش احتمالی قیمت ها گفت: چنین تحلیل هایی درست نیست و هیچ مبنای علمی برای تحقق این مطلب قابل تصور نیست.

بیت‌الله ستاریان اظهار کرد: اینکه گفته شود سی اف تی ممکن است بر قیمت مسکن قیمت‌گذار باشد در حقیقت مصداق وعده‌های خوش خیالانه است چرا که ارتباط مستقیمی بین این دئ مقوله وجود ندارد.

وی افزود: البته ممکن است با تصویب لوایحی چون سی‌اف‌تی، محیط کسب و کالر ایران بهبود یابد که در این صورت بخش مسکن نیز از این بهبود منتفع خواهد شد اما ارتباط دادن این دو موضوع به هم به نظر چندان کار مثبتی نیست و نباید لوایح و قوانین را در خارج از جایگاه واقعی شان مورد بررسی قرار داد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: در این صورت ، توقعات از یک لایجه به صورت غیر عادی افزایش می یابد و اگر قرار به تاثیر مثبت باشد نیز روند معکوس شده و لایحه به ضد خود تبدیل خواهد شد.

ستاریان درباره کاهش قیمت ارز و تاثیر آن بر رونق بازار مسکن تصریح کرد: مسکن از شهریور سال گذشته تا رونق داشت و این مساله آغاز شده بود و پیش بینی ما این بود که در تیر و مرداد۹۷ به حداکثر رونق برسد و تا میانه سال ۹۸ هم این رونق را ادامه دهد که این اتفاق تقریبا افتاد.

وی توضیح داد:‌ اما به دلیل اتفاقات بازارهای موازی مانند ارز و طلا ( که در مقابل بازار مسکن کوتاه مدت محسوب می شوند)، جاذب نقدینگی جامعه شد که پیش بینی می کردیم در آذرماه این نقدینگی به سمت بخش مسکن برگردد.

وی خاطر نشان کرد: به سبب کاهش نرخ ارز و ماجراهای این بازار و همچنین برنامه ریزی دولت برای ممانعت از افزایش نرخ ارز، این اتفاق زودتر و در مهرماه افتاد که اکنون انتظار برگشت این نقدینگی را به سمت ملک و مسکن داریم.

این کارشناس حوزه مسکن درباره چگونگی تاثیر این ماجرا در رشد و رونق بخش مسکن گفت: در یک سال گذشته بین ۶۸ تا ۷۰ درصد رشد قیمت مسکن را داشته ایم این احتمال وجود دارد به میزانی که نرخ ارز رشد کرد این بازار نیز رشد قیمت داشته باشد؛‌یعنی اگر نرخ دلار بر روی ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان ثابت بماند در اصل معادل رشد نرخ ارز در حوزه مسکن باید شاهد رشد قیمت باشیم.

وی تاکید کرد:‌همیشه مسکن پیشتاز بوده یعنی بیشتر از رشد نرخ ارز در مسکن شاهد رشد قیمت ها بوده ایم یعنی در دوره ۲۵ساله اگر قیمت مسکن بررسی شود مثلا به عدد ۱۱۰۰ برابر می رسیم در حالی که در این بازه زمانی نرخ ارز ۱۱۰ برابر شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که تمایل مردم به سرمایه گذاری در بازار بورس بیشتر خواهد بود یا مسکن، توضیح داد: بازار بورس تخصصی تر است که طبیعی است همه به این بازار تمایل نداشته باشند بنابراین به سمت سرمایه گذاری در بخش ملک گرایش دارند زیرا به عنوان یک کالای سرمایه ای در جامعه مطرح شده است.

ستاریان درباره ۶ماه آینده بازار مسکن در کشور پیش بینی کرد: در ۶ماه آینده شاهد رونق بخش مسکن خواهیم بود و این رونق تا نیمه سال ۹۸ ادامه خواهد داشت. به گفته وی رکود فعلی زودگذر خواهد بود.

وی درباره اظهارات برخی کارشناسان و مسوولان درباره کاهش قیمت مسکن به دلیل پایین آمدن نرخ ارز گفت:‌به حتم قیمت ها پایین نمی آید و این احتمال غیرمنطقی و غیرعلمی است،‌رشد قیمت ها کاهش پیدا کرده نه قیمت ها؛ ‌به اعتقاد بنده رشد قیمت ها کاهنده خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      منظور از رونق چیست ؟ گران میشود یا ارزان؟

    • بدون نام

      مسکن چون دلار سه برابر شده باید سه برابر بشه پس حقوقا چرا تکون نمیخوره

    • بدون نام

      این اقا از حرفهایش معلوم است که از رکود شدید مسکن و افت شدید قیمت ان وحشت دارد و احتمالا سکته کرده و هذیان میگوید و دارای اموال خیلی زیاد دلرد که تا بیشتر از هفت نسل بعدیش هم بسش است، زیرا نمیخواهد ببیند و بفهمد که امسال ماه به ماه امار معاملات فروش مسکن شدیدا کاهشی بوده و مستاجران از شهرها فرار کرده اند.

    • ناشناس

      تا وقتی که تعداد بنگاه های مسکن از تعداد درختان یک محله بیشتر است و هر روز که یک مغازه به دلیل رکود و تورم بسته می‌شود و جای آن یک بنگاه مثل قارچ سمی سبز میشود شما در بازار مسکن رونق نخواهبد دید متاسفانه.

    • بدون نام

      جوک نگو مردم پولشان کجا بود مسکن بخرن.

    • بدون نام

      چرا بیاد پایین، به ضرر همچین آدم های تموم میشه، نه دولت و نه مسولین نمی‌ذارن قیمت ها پایین بیاد

    • بدون نام

      معلومه که این آقای کارشناس از سازندگان و دلالان ملک هستش، چون داره چرت میگه، خخخخ

    • بدون نام

      کدام احمقی حرف این احمق را باور میکند، وقتی مستاجران بسیار زیادی به علت نبود توان خرید و حتی نبود توان اجاره از تهران به حاشیه ها و شهرستانها فرار کرده اند و خریدو فروش مسکن فقط مختص عده ای دلال شده که بخرند و با قیمت بالا بفروشند که نمیتوانند بفروشند، اژ کدام رونق داری خبر میدهی، ایا میتوانی مستاجرانی را که از شهرها فرار کرده اند، برگردانی،

    • محمد امین

      شما گوش و چشمتون از دیدن حقیقت محروم شده ، صبح تا غروب کار میکنم با ماهی یکو سیصد دارم آبروی خودمو حفظ میکنم پدر من جونشو واسه آبادی این مملکت داد و اینو بدونید آه و نفرین مردمو میبرین سر سفره هاتون ، لعنت خدا بر شما ظالمین که از شمر و یزید هم بدترین ، شما آبروی مارو بردید به حق علی خدا رسوا کنه ظالمان را

    • بدون نام

      قیمت دلار پنج سال قبل ثابت بود و مسکن در رکود عمیق بود و الان هم هست، ولی این اقا تبلیغاتی و منفعتی میگوید حالا اگر دلار ثابت بماند مسکن رونق میگیرد، سرمایه دار مگر دیوانست که دلارش که نقد است از دست بدهد و سرمایه اش را گرفتار رکود بسیار عمیق چند ساله مسکن بکند.

    • بدون نام

      به همین خیال باش کاسه ات را بگیر اش،

    • ناشناس

      این کارشناسان اگه حرف نزنن کسی نمیگه لالن هرچی مرف زد فقط به نفع سرمایه دار زد البته طبیعیعه چون خودشون هم از همین قماش هستن و بایدم اینطور اظهار نظر کنن ...

    • بدون نام

      این اقا خیلی خیلی بیش از حد زیاد به خودش و حرفهاش اعتماد دارد که بسیار بسیار زیاد توهمی فکر میکند و حرفهای دیگران را خیالی میپندارد و این رکود عمیق مسکن را نمیخواهد ببیند و فروشندگان خانه را با زور و چنگ و دندان میخواهد مانند خودش توهمی کند و به خروج دلالها از دلار و تثبیت دلار و رونق مسکن امید وار کند، مگر در پنج سال قبل که مسکن در رکود بسیار عمیق وحشتناک قرار داشت، قیمت دلار تثبیت نبود، که الان بخواد با تثبیت دلار به خاطر خبرهای تبلیغاتی و منفعتی و توهمی جنابعالی رونق بگیرد؟!.

    • بدون نام

      تو هم دلت خوشه ها ملت از خرید روزمره زندگی خودشون مانده اند چه جوری خونه بخرند

    • بدون نام

      مسلمانان واقعی میخواهد که به حال مستاجران دل بسوزاند و بخواهد قیمت مسکن را متناسب با توان خرید انان برگرداند و به داد انها برسد، نه مثل این اقا که منتظر است تا دلالها و سودا گرانی که حداقل یک خانه لوکس و مجلل دارند، از بازار دلار خارج شوند و در مسکن دلالی و سوداگری کنند تا مسکن رونق بگیرد و نگذارند تا مستاجران خانه بخرند و رکود مسکن را تشدید و عمیق تر کنند و ........

    • محسن

      کارشناس بی سواد این پیش بینیهات به درد خودت میخوره من مشاور املاکم اهیچ خبری نیست اونجوریم که مشخصه فعلا با این وضع کسی تا چند ساله دیگه هیچ اقدامی جهت خرید ملک نمیکنه مگه اینه مالکا وسازندها دیگه نخوان ضرر چندسال رکود گذشته و سود خواب پولشونو از مردم بگیرن دراین صورت بازار رو به رونق میره

    • بدون نام

      لعنت بر شما که از این وضع دارین دلالی میکنید.

    • بدون نام

      تحلیل ایشان درست نیست. آنچه در فرمایشات ایشان غایب است توان و قدرت خرید است که اصلا توجهی به ان ندارند. مدام به نقدینگی اشاره میشود که از این بازار به ان بازار میرود. اولا بازار مسکن را نمیتوان با بازار ارز و طلا مقایسه کرد چون سرمای خرد را نمیپذیرد. ثانیا نقدینگی مورد اشاره ایشان در دست بانکها و یا بنگاههای خاص و در نهایت عده ای خاص و معدود است. مسکن به رکودی به مراتب سنگینتر و سخت تر از سالیان قبل فرو خواهد رفت. مگر افت قیمت ارز و پایین امدن قیمت مصالح و مسکن انرا دوباره به جریان بیاندازد.

    • م

      به همین خیال باش . حرفای خنده دار میزنی جناب کارشناس..با ریال که نمیشه خونه بخریم . دلار هم که نداریم.

    • بدون نام

      وقتی کسی نخره، قیمت میاد پایین.

    • بدون نام

      دوزار بده آش! آقای خوشخیال! از توهم بیا بیرون! همچین تحلیل کردی، انگار کارشناس سیاسی اقتصادی هستی و همه چیرو به نفع خودت پیشبینی کردی!!! نه جونم این خبرا نیست! مسکن مثل ارز و طلا نیست که بخواد سه برابر شه و همینطور رشد کنه! همین الان که دوبرابر شده، تا سالها مردم نمیتونن بخرن، اگه کاهش پیدا نکنه، زیاد هم نخواهد شد! وارد رکود عمیق خواهد شد و البته که اونایی که پول لازمند، مجبور به کاهش قیمت خواهند بود و اگر ارز کاهش پیدا کنه، قطعا مسکن هم تبعیت میکنه!

    • بدون نام

      این طرز پیشبینی برای اینه که خونه هاشون رو دستشون مو نده و میخوان مردم رو از افزایش قیمت بترسونن که برن گرون بخرن و اونا به پولشون برسن! مردم! خیالتون راحت! خونه گرونتر که هیج، ارزون هم خواهد شد، فقط صبر کنید!

    • سعید

      حالا همه جارو نابود کردین حالا بزنید تو ملک. رونق رونق

    • کارشناس

      خوابی که دیدی هیچ وقت تعبیر نمیشه برو چرندیات قبل خودت رو مرور کن به نتایج خیلی بهتری می رسی!
      مسکن هیچ وقت از رکود خارج نشد و فقط در رؤیای تو و هم کیشانت با آمارهای کاذب رونق داشت و در واقعیت به کما رفته است و قیمتهای کنونی ربطی به دار نداشته و تماماً کاذب و و مصنوعی است و ارزش واقعی مسکن کمتر از یک هشتم قیمتهای ارائه شده کنونی است و تا قیمتها تعدیل و واقعی نشود خبری از خروج از کما نیست!

    • بدون نام

      آنچنان استدلالات اینگونه کارشناسان پیش پا افتاده و ضعیف است که تضاد ادعاهایشان در گفته هایشان نهفته است و ارز هیچگونه اعتنائی را ندارد! و تمام هم و غم اینان حفظ قیمتهای نجومی و کاذب و تصنعی مسکن است ولی واقعیت چیز دیگری بوده و افت شدید قیمت در راه است. چه اینان بخواهند و چه نخواهند!

    • بدون نام

      زیاد از این اراجیف نباف باعث ریشخند و تمسخر مردم می شوی!
      اگر بتوانی کیفیت مسکن های کنونی را بهمین شکل تا 100 سال دیگر حفظ کنی شاید بتوانی با این قیمتها مسکن را در آنموقع بفروش برسانی! موفق باشی!!!!!! برو به رؤیاهات برس!!!!!

    • بدون نام

      یه مشکل کوچولو برای این قیمتهای نجومی مسکن وجود داره و اونم اینکه مشتری براشون پیدا نمیشه اگه تونستی مشتری پیدا کنی بیا چرندیاتتو به نمایش بزار! تا حالا دیدی که چرندیاتت نتیجه عکس داشته! خجالت نکشیدی اسمتو گذاشتی کارشناس مسکن!!!!

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه!
      گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه!

    • بدون نام

      مسکن راهی جز سقوط و واقعی شدن قیمت ندارد و این تلاشهای مذبوحانه نمی تواند مسکن را رونق بخشد! برو خوش باش!!!

    • بدون نام

      منتظریم! تو هم منتظر باش اگه خیط شدی دیگه وراجی نکنی! هر چند اینقدر پر رو هستی که همه حرفات تا حالا بر عکس از آب در اومده ولی از رو نمی ری!!!!

    • بدون نام

      تا حالا شده فقط یکی از پیش بینیات درست از آب در اومده باشه؟ یکیشو بگو!

    • بدون نام

      مسکن با این قیمتهای کاذب رنگ رونق را نخواهد دید! مبارک صاحبانشان باشد! برن خوش باشن با ضررهاشون!

    • بدون نام

      قیمتهای کاذب مسکن نشان دهنده آرزوهای مالکانشان است نه واقعیت قیمت مسکن!

    • سالار

      زرمفت نزن دلال خونه

    • بدون نام

      اقای کارشناس میشه لطفا نظر ندید.فکر کنم در زمینه مسکن سرمایه گذاری کردی و نمی خواهی از سود باد اورده در این اشفته بازار ضرر کنی.

    • بدون نام

      اگه بتونی امسال رؤیای حقوق کارگران، کارمندان، بازنشسته گان و... به حداقل 200 میلیون تومان در ماه بروسونی انوقت می تونی امیدوار باشی تا سالها بعد رؤیای خرید مسکن با این قیمتهای کاذب نجومیت هم تحقق پیدا کنه! و مردم چشم بسته برن به خرید خونه هایی که با این قیمتها ارزش نداره!

    • بدون نام

      کدوم نیمه رو می گی؟!!! همون نیمه که...؟ حال داد؟!
      تا حالا همش گفتید نیمه 96 رونق میاد! نشد! نیمه 97 رونق میاد! نشد! بالاخره کدوم نیمه؟!!!!

    • بدون نام

      یه حرف بزن که حرف حساب باشه تا مردم رو حرفات حساب باز کنن! این لاتاالاتت پشیزی ارزش نداره!

    • بدون نام

      واقعیت این است که چنانچه بازار ارز پایین بیاید مسکن بالا میرود دلیلش هم پولهای سرگردانی است که سود خود را دربازده زمانی کوتاه از بازار ارز وطلا بدست اورده اند یا امیدی به این دو بازار ندارندفقط تنها چیزی که میتواند تا حدودی جلو رشد را بگیرد سود بانکی است قطعا مسکن چه دلار بالا برود یانرود رشد میکند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعیت اینه که تو توهم زدی و میزان توهمت فقط بالا می ره نه قیمت مسکن!

    • بدون نام

      رفیقت رئیس اتحادیه املاک چند روز پیش چرندیاتی بلغور کرد و ادعا کرد که بعلت گرونتر شدن بیشتر مسکن همه می ریزن برای خرید مسکن! پس الان باید بازار مسکن فوق رونق باشه! چرا چرت می گی و می گی مسکن در رکوده!!! انونم خوابای تو رو دیده بود و می گفت قیمت مسکن خوبه همه بیان خرید! پارسال با کمک همدیگه قیمت مسکن بصورت کاذب و مصنوعی بردید بالا و تلاش می کنید همین جوری بالا نگه دارید ولی زورتون نمی رسه باید بیاد پائین! حتی از پارسال هم ارزونتر بشه! فقط یه کار خوب کردید انوم اینه که بنگاهی های کلاش در دکوناشونو دارن تخته می کنن!

    • بدون نام

      موقعی این قیمتهای کاذب رنگ واقعیت به خودش میگیره که خریدار پول باد آورده بدست بیاره! اگه شاید 100 سال صبر کنید این رؤیا هم واقعی بشه!

    • بدون نام

      موضوع اینه که فقط یه 100 سالی باید صبر کنی تا آنهایی که می خوای با این قیمتهای نجومی بیان و خونه بخرن پولدار شن بعد!!!

    • بدون نام

      فقط اینو میشه با قطعیت گفت که الان بنگاهی های کلاش دارن بساطشونو جمع می کنن و می رن دشتفروشی! همین

    • م ا

      این کارشناس ازکجا پیداکردید اوردید اینقد حرف مفت میزنه مردم دیگه پول ندارن خونه بخرن ای دلال خونه شماها زالو صفت ها مروم رانابود کردید ...

    • محمد

      این عوض اینکه دلداری بده به مردم بگه قیمتهامیادپایین میگه منتظرنباشن مردم قیمت بیادپایین اخه توصدتاخونه داری مردم تواجاره خونه هم موندن خدانسل امثال توروازریشه بکنه لااقل یه کم الکیم شده دل مردم روخوش کن

    • مرادبیک

      با قیمت های فعلی مسکن به آنچنان رکودی خواهد رفت که تاریخ به خودش ندیده . با وضعیت فعلی خیلی ها حتی در تامین پول پیش برای رهن مسکن هم دچار مشکل شدن و خواهند شد و حتی خواب خرید مسکن رو هم نخواهند دید.

    • ریحان

      توکشورمایه عده ازناآگاهی وهیجان مردم میلیاردرشدن؛البته به تجربه ثابت شده هرچیزی قیمتش رفت بالادیگه امیدی به ارزون شدنش نیست؛فقط چون قدرت خریدمردم عادی(یعنی همون90درصدمعروف)محدوده بیشتردلالهاکه اکثرشون بابنگاهها کارمی کنندمبادرت به خریدوفروش مسکن می کنن تاآژانس های مسکن تعطیل نشه؛کارآژانس مسکن روهم که همه می دونن،فقط منتظرندتاهرجورشده یه معامله جوش بخوره وکمیسیون بگیرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج