۷۸۴۰۷۰
۴ نظر
۵۰۰۵
۴ نظر
۵۰۰۵
پ

با پائولو مالدینی؛

از مقایسه مسی و رونالدو تا عذرخواهی از مارادونا

پائولو مالدینی، مدافع سابق میلان و تیم ملی ایتالیا لیونل مسی را به کریستیانو رونالدو ترجیح می دهد.

ورزش سه: پائولو مالدینی که اخیرا در سمت مدیرتی به فوتبال و باشگاه میلان بازگشته است، در فستیوال دلا اسپورت در مورد خاطرات تلخ خود از جام جهانی ۲۰۰۲ و دیدار جنجالی تیم ملی ایتالیا و کره جنوبی و بسیاری مسائل دیگر نیز صحبت کرده است.

مالدینی گفت: به عنوان مهاجم فوتبال را شروع کردم. من به توپ عشق می ورزیدم و ظاهرا عوامل ژنتیکی باعث شد که من به عنوان یک دوست به دنبال توپ باشم. من هرگز به دنبال افتخار فردی یا جوایز شخصی نبوده ام.

از مقایسه مسی و رونالدو تا عذرخواهی از مارادونا

*فوتبال یک ورزش تیمی است و شما در قالب تیمی پیروز می شوید. من از حرفهام راضی هستم. تاریخچه خانوادگی من از سال 1950 میلادی به میلان گره خورده است و وقتی من بازنشسته شدم، پسرم در آکادمی روسونری شروع به فعالیت کرد.

*من در سال 2006 به تیم ملی دعوت شدم اما پاسخم منفی بود و ایتالیا قهرمان شد که من این موضوع را بسته به سرنوشت می دانم اما به هر حال من روزهای فوق العاده ای در عرصه ملی داشتم. اما اگر یک بازی باشد من بخواهم دوباره در آن به میدان بروم جدال با کره جنوبی در جام جهانی 2002 بود زیرا گرچه من هیچوقت به داوری اعتراض نمی کردم اما آن روز دیگر سکوت غیرممکن بود.

*زمانی که شروع کردم فوتبال بازی کنم پدرم کفش هایش را آویخته بود و یک روز من تمام داستان های مربوط به پدرم را شنیدم اما در پایان روز همه این اتفاقات فقط انگیزه مضاعف برای من بود. آنچه که از پدرم یاد گرفتم و سعی می کنم به فرزندانم بیاموزم این است که ورزش کار افراد متخصص است و شما نمیتوانید شخصیت فرد را از جنبه بازیکن بودن جدا کنید.

از مقایسه مسی و رونالدو تا عذرخواهی از مارادونا

*همیشه سعی می کردم جوانمردانه بازی کنم. یک بار در مراسم اهدای جوایز تصاویری از تکل خشن من روی مارادونا نمایش داده شد و من از او عذرخواهم کردم و گفتم این صحنه را در خاطر نداشتم.

*آریگو ساکی مربی مهمی برای میلان بود. او پر از ایده بود و در زمان مناسبی سرمربی میلان شد و انقلابی به پا کرد. آریگو ساکی دیوانه وار در جست و جوی رسیدن به کمال بود.

*فابیو کاپلو با ساکی تفاوت داشت اما او نیز یک مدیر و مربی بزرگ بود. پیش از فینال لیگ قهرمانان ۱۹۹۴ مقابل بارسلونا، او به ما گفت به زمین بروید و بدانید ما قطعا برنده خواهیم شد. فشاری که آریگو ساکی روی ما وارد می کرد هنوز کابوس شب های من است اما کاپلو اینگونه نبود.

از مقایسه مسی و رونالدو تا عذرخواهی از مارادونا

*دوران فعالیت زیر نظر آنچلوتی فوق العاده بود. او همبازی سابق و دوست من بود و زیر نظر او در سن 35 سالگی من توانستم احساساتم را بهتر کنترل کنم وفرصت خوبی برای لذت بردن از فوتبال ایجاد شده بود. من فکر می کنم کارلتو در ناپولی نیز موفق خواهد شد، زیرا او همین حالا نیز توانسته نقش بازیکنان بزرگ این تیم مانند لورنزو اینسینیه و مارک همسیک را متحول کند.

*رینو گتوزو احساس خوبی از هدایت میلان دارد و این همان چیزی است که لئوناردو و من در چند ماه گذشته سعی در انتقال آن به تیم داشته ایم. از نظر تاکتیکی، رینو بسیار پیشرفت کرده و به همین دلیل است که ما به وی ایمان کامل داریم. گتوزو می داند چه کاری باید انجام داد و چگونه با بازیکنان و باشگاه همکاری کند.

از مقایسه مسی و رونالدو تا عذرخواهی از مارادونا

*شاید فینال جام جهانی ۱۹۹۴ و بازی مقابل برزیل در ضربات پنالتی بدترین لحظات زندگی من بود.

* بهترین رقبای دوران ورزشی؟ پلاتینی، مارادونا و رونالدوی برزیلی در اینتر که قوی، سریع، فنی و گلزن بود. در میان ایتالیایی ها نیز توتی را نام می برم.

* مسی یا کریستیانو رونالدو؟ از نظر من لیونل مسی بهترین بازیکن است و گرچه رونالدو نیز فوق العاده بوده است، اما از نظر من آرژانتین ماهیت و ذات فوتبال است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمت گرم کاملا درست گفتی اسطوره

    • رضا مسعودیان

      حق کریس بود توپ طلا توانی کردند رونالدو قهرمان اروپا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اسطوره فوتبال ایتالیا درست میگه بهترین بازیکن دنیا مسی. مسی سالهای سال بهترین بازیکن دنیاست چه با توپ طلا چه بدون توپ طلا. مثل رونالدو زیاده تو دنیای فوتبال اما مسی تکه جواهر فوتبال مسی

    • مهراز بخشی زاده

      مالدینی واقعا درست میگه هیچ بازیکنی در حدو اندازه مسی نیس رونالدو خوبه اما مثل رونالدو تو دنیای فوتبال زیاده اما مسی فقط یک نفره جواهر فوتبال مسی .چه با توپ طلا چه بدون توپ طلا مسی بهترین بازیکن دنیاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج