۷۸۴۲۲۴
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

سریع‌ترین دوربین جهان با ۱۰تریلیون عکس در ثانیه

یکی از لذت بخش‌ترین انواع ویدئوها، نوع صحنه آهسته آن است. در بازار دوربین‌هایی وجود دارند که قادرند هزاران فریم در هر ثانیه را به ثبت رسانده و از ترکیب آنها ویدئوهایی صحنه آهسته و جذاب بوجود آورند.

وبسایت سخت افزار: یکی از لذت بخش‌ترین انواع ویدئوها، نوع صحنه آهسته آن است. در بازار دوربین‌هایی وجود دارند که قادرند هزاران فریم در هر ثانیه را به ثبت رسانده و از ترکیب آنها ویدئوهایی صحنه آهسته و جذاب بوجود آورند. اما اکنون محققین کلتک و INRS با تهیه سریع‌ترین دوربین جهان، تمامی دوربین‌هایی که در بازار موجود است را به اسباب بازی کودکان مبدل کرده است. این دوربین می‌تواند با رقم اعجاب آور ۱۰ تریلیون فریم در هر ثانیه تصاویر را به ثبت برساند. سرعتی که با استفاده از آن می‌توان تحولات بین نور و ماده در ابعاد نانو را به ثبت رساند.

سال گذشته این رکورد متعلق به تیم سوئدی بود که دوربینی با قابلیت ثبت ۵ تریلیون فریم در ثانیه تولید کرده بودند، که البته آن هم ارتقای سیستم دیگری با سرعت ۴.۴ تریلیون بر ثانیه به حساب می‌آمد. دوربین جدید به طرز حیرت آوری رکورد پیشین را ۲ برابر کرده است که اکنون قادر است تا نگاه دقیق‌تری به جهان در ابعاد نانو داشته باشد. برای تکنیک جدید تصویربرداری، این تیم از روشی به اسمی CUP (تصویربرداری فشرده فوق سریع) استفاده کرد که قادر است ۱۰۰ میلیارد فریم بر ثانیه تصویر به ثبت برساند. این روش به خودی خود پرقدرت است، اما نه به اندازه‌ای که بتواند پالس‌های لیزر فوق سریع را ثبت کند، اتفاقی که در ابعاد فمتوثانیه (femtoseconds) رخ می‌دهد.

سریع‌ترین دوربین جهان با ۱۰تریلیون عکس در ثانیه

بنابراین این برای ارتقای این فناوری یک دوربین خطی فمتوثانیه‌ای را با یک دوربین استاتیک ترکیب کردند و با استفاده از تکنیک اکتساب اطلاعات که Radon transformation نام دارد، آن را راه اندازی کردند. سیستم پیشرفته جدید T-CUP نام گرفت. لی‌هونگ ونگ، یکی از محققان اصلی این پروژه درخصوص آن گفته است:

ما میدانستیم که با استفاده از تنها یک دوربین فمتوثانیه‌ای خطی کیفیت تصاویر محدود خواهد بود. بنابراین برای بهبود آن، دوربین دیگری اضافه کردیم که تصاویر ثابت را به ثبت می‌رساند. با ترکیب تصویر بدست آمده از این دو دوربین و با استفاده از Radon transformation برای بدست آوردن تصاویری با کیفیت بالا، اکنون می‎توانیم در هر ثانیه 10 تریلیون فریم به ثبت برسانیم.

برای اولین تست، این دوربین ارزش خود را با ثبت یک پالس فمتوثانیه‌ای از نور لیزر، با ذخیره 25 تصویر که هر کدوم 400 فمتوثانیه با هم فاصله داشتند، ثابت کرد. با استفاده از این فرایند، تیم تحقیقاتی توانست تغییراتی که در شکل، شدت و زاویه گرانی این پالس از نور بوجود آمده بود را در آهسته‌ترین زمانی که تا امروز ممکن نبود، مشاهده کند.

سریع‌ترین دوربین جهان با ۱۰تریلیون عکس در ثانیه

این امر می‌تواند به ما کمک کند تا اتفاقاتی را که در کمترین زمان رخ می‌دهند را مشاهده کنیم و از طریق آن رازهایی که در جهان‌های فوق سریع فیزیک و زیست وجود دارد را کشف کنیم. البته به نظر می‌رسد این تیم قصد ندارد تا تحقیقات خود را در همین مرحله و با سرعت ۱۰ تریلیون فریم بر ثانیه نگه دارد. چرا که جینیانگ لیانگ، محقق اصلی این پژوهش، گفته است: "این موضوع در نوع خود دستاورد به حساب می‌آید اما ما حالا احتمال افزایش سرعت تا ۱ کوادرلیون فریم بر ثانیه را هم دریافته‌ایم."

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • .......

      تو کشوری زندگی میکنم که از پیشرفت تکنولژی خوشحال نمیشم چون با دنیا بیگانه ایم .

      پاسخ ها

      • سیّد محمّد

        در واقع این شمایی که ازش با لفظ ما دم زدی، اینقدر با علم و تکنیکهای برقراری ارتباط بیگانه ای ای که از این چیزها سر در نمیاری و ندیدی و فقط از زیر لحاف توییت در می کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج