۷۸۵۰۳۷
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

دوربرگردان معاملات خودرو؛ آغاز کاهش قیمت‌ها

تغییر پارادایم خرید و فروش‌ها در بازار، معاملات را به نحوی رقم زده که اکنون بسیاری از خریداران خودرو که با هدف سرمایه‌گذاری وارد بازار شده بودند، فروشنده‌اند، اما بازار، دیگر آن بازار نیست.

خبرگزاری مهر: تغییر پارادایم خرید و فروش‌ها در بازار، معاملات را به نحوی رقم زده که اکنون بسیاری از خریداران خودرو که با هدف سرمایه‌گذاری وارد بازار شده بودند، فروشنده‌اند، اما بازار، دیگر آن بازار نیست.

بازار خودرو این روزها حال و هوای پاییزی را به معنای واقعی در خود حس می‌کند. معاملات از تب و تاب افتاده‌اند و باز هم در این بازار، آن دسته از خریدارانی که با سودای گرانی بیشتر خودرو وارد گود شده بودند تا بلکه از این معاملات و آشفته بازار ارزی، سود خود را ببرند، طعم ضرر را کم کم احساس می‌کنند. معاملات رنگ و لعاب واقعی‌تری به خود گرفته و قیمت‌ها با کاهش پلکانی، به سمت واقعی شدن پیش می‌رود. تا همین چند وقت پیش، هیچ چرتکه و ماشین حسابی نمی‌توانست به درستی محاسبه کند که افزایش‌های صورت گرفته در قیمت خودروها با چه مکانیزمی به دست آمده و قیمت‌هایی که در بازار رد و بدل می‌شود، با چه الگویی تعیین شده‌اند.

دوربرگردان معاملات خودرو؛ آغاز کاهش قیمت‌ها

آنگونه که فعالان بازار خودرو می‌گویند، چند روزی هست که بازار روند منطقی قیمتی به خود گرفته و اگرچه هنوز هم نرخ خودرو در بازار حباب دارد، اما به سمت منطقی‌تر شدن در حال حرکت است؛ این در حالی است که عرضه خودرو طی روزهای گذشته بسیار بالا رفته و فروشندگان از حاشیه سود خود کم کرده و تلاش دارند که هر چه زودتر سرمایه خوابیده در معاملات خودرو را به پول نقد تبدیل کنند؛ بنابراین پیش‌بینی‌ها بر این است که قیمت طی روزهای آینده کاهش بیشتری را تجربه کند.

یکی از نمایشگاهداران خودرو به این نکته اشاره کرد که تب و تاب بازار خودرو برای خریدهای سوداگرایانه تقریبا فروکش کرده و اگرچه برخی هنوز بر این باورند که باید خودرو بخرند تا سود به دست آورند، اما تعداد آنها بسیار اندک است و بیشترشان فکر اقتصادی ندارند؛ الان تمامی کسانی که در دوران رشد قیمت خودرو، اقدام به خرید کرده بودند، اکنون فروشنده شده‌اند و همین امرباعث شده میزان عرضه از میزان تقاضا بیشتر شود و بنابراین بازار اکنون قیمت را به تناسب عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند.

وی افزود: همه می‌دانند که قیمت‌های اعلامی در برخی سایت‌های معامله خودرو غیرواقعی است و حکایت از مقاومت دلالان برای حفظ قیمت دارد، اما واقعیت بازار آن نرخ‌ها نیست و اکنون خریداران، متقاضیان واقعی هستند که برای مصرف، و نه سرمایه‌گذاری یا سوداگری، وارد میدان شده‌اند؛ بنابراین تن به هر قیمتی هم نمی‌دهند.

او گفت: بازار خودرو با رونق عرضه، به سمت قیمت‌های منطقی حرکت خواهد کرد؛ اگرچه این نرخ‌ها ممکن است به حد قیمتی قبل از گرانی‌ها نرسد، چراکه به هر حال نرخ خودروها افزایش یافته است و با توجه به اینکه برخی خودروها ارزبری دارند، نرخ آنها به تناسب افزایش قیمت دلار بالا رفته است؛ اما به هر حال قیمت‌های کنونی هنوز هم واقعی نیست و حباب دارد؛ بنابراین پیش‌بینی ما از بازار این است که این حباب به مرور طی هفته‌های آینده تخلیه شود.

کاهش پلکانی قیمت‌ها در بازار

بررسی‌های از میان آگهی‌های خودرویی درج شده در سایت‌ها و نیازمندی‌های روزنامه‌ای حکایت از آن دارد که هم اکنون پراید ۱۱۱ درب کارخانه ۲۲ میلیون و ۴۹۲ هزار تومان و به طور متوسط در آگهی‌ها رنج قیمتی ۳۵ تا ۳۶ میلیون تومانی را دارد. پراید ۱۳۱ هم درب کارخانه ۲۲ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان و در بازار ۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. هر پراید ۱۵۱ نیز درب کارخانه ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و در بازار ۳۲ میلیون تومان تا ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورده است.

تیبا دو درب کارخانه ۳۰ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان و در بازار ۴۳ میلیون و ۵۰۰ تا ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ درب کارخانه ۳۲ میلیون و ۹۴۴ هزار و ۶۰۰ تومان و در بازار تا ۵۰ میلیون تومان هم قیمت خورده است. در عین حال هر پژو SLX درب کارخانه ۳۵ میلیون و ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ تومان و در بازار ۵۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورده است. هر دستگاه پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز درب کارخانه ۳۴ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار ۵۳ میلیون تومان قیمت دارد.

مصرف‌کنندگان هر دستگاه پژو پارس را از درب کارخانه ۴۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و ۷۰۰ تومان تهیه می‌کنند که البته اکنون فروش‌ها بسیار محدود است اما باید برای خرید همین خودرو از بازار آزاد ۶۵ میلیون و ۷۰۰ تا ۶۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان هزینه کنند؛ در عین حال هر دستگاه پژو پارس TU۵ کلاس ۱۳ نیز درب کارخانه ۴۲ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان و در بازار ۷۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ دو درب کارخانه ۳۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تومان و در بازار آزاد ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ درب کارخانه ۴۱ میلیون و ۹۴۲ هزار تومان و در بازار آزاد ۶۶ میلیون و ۲۰۰ تا ۶۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است. همچنین هر دستگاه ۲۰۶ وی ۸ صندوق‌دار درب کارخانه ۴۲ میلیون و ۷۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان و در بازار آزاد ۶۷ میلیون تومان است.

هر دستگاه سمند ال ایکس درب کارخانه ۳۳ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۴۰۰ تومان و در بازار ۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، سمند EF۷ درب کارخانه ۳۴ میلیون و ۳۳۸ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار ۵۶ میلیون تومان است. همچنین هر دستگاه سمند دوگانه سود کلاس ۱۶ نیز درب کارخانه ۳۶ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان و در بازار آزاد ۵۸ میلیون و ۲۰۰ تا ۵۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

هر دستگاه دنا دنده‌ای درب کارخانه ۴۶ میلیون و ۹۸۹ هزار و ۴۰۰ تومان و در بازار آزاد ۷۶ میلیون تومان، دنا پلاس اتومات درب کارخانه ۵۳ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۸۰۰ تومان و در بازار آزاد ۹۶ میلیون تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اوووووووووف بر این مردم سود جویی که فقط تا نوک دماغشون را میبینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا متاسفانه همینجوره , مردم بجای نخریدن هجوم میارند , الان هم داره میاد پایین انشاالله

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      هیچ فرقی نکرده قیمتها خودرویی که 3برابر گران شده با 500تومان کاهش قیمت سودی نداره ارزان نیست به جای خودرو اگه قیمت الاغ ارزان باشه میخریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفانه الاغ هم شده 1 میلیون تومان

    • مریم

      خود کرده را تدبیر نیست
      متاسفم برا بعضیا که با بدبخت کردن بقیه می‌خوان به اصطلاح خوشبخت بشن ولی خبر ندارن چوب خدا صدا نداره

    • بدون نام

      شما نگاهی به بازار لوازم مصرفی خودرو بنداز من قول میدم یه پراید رو خورد بخواهی جمع کنی 100میلیون میشه لامصبا لنتش فقط شده 160000 تومن .من مصرف کننده اصلا به این بازار خرید و فروش کار نداشتم و ندارم ولی زیر بار قطعات مصرفی مثل لاستیک و روغن و غیره کمرم خورد شده .تازه قراره بنزینم به این اقلام اضافه بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج