۷۸۵۲۵۱
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

نماینده مجلس: جای معلم در زندان و بنگاه نیست

فریده اولادقباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اعتصاب سراسری معلمان گفته است: روز دوشنبه درباره اعتصاب معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش صحبت شد و آقای بطحائی وزیر آموزش و پرورش هم توضیحاتی را ارائه دادند.

رویداد ۲۴ نوشت: در یکی دو روز قبل نیز به یکباره در فضای مجازی تصاویر متعددی از اعتصاب دبیران و فرهنگیان در بسیاری از شهر‌های ایران منتشر شد که هنوز هیچ مقام و یا نهاد رسمی آن را تایید نکرده است.

فریده اولادقباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اعتصاب سراسری معلمان گفته است: روز دوشنبه درباره اعتصاب معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش صحبت شد و آقای بطحائی وزیر آموزش و پرورش هم توضیحاتی را ارائه دادند.

عضو فراکسیون امید می‌گوید: در روز اول، ۵۶ مدرسه در ۱۵ استان و در روز دوم ۲۰۹ مدرسه با اعتصاب معلمان روبرو شد. البته شنیده‌ها حکایت از این دارد که معلمان در بسیاری از مدارس، نیم ساعت تا یک ساعت و نیم بر سر کلاس‌ها حاضر نشدند و سپس درس را شروع کردند. به هر حال معلمان از وضعیت معیشتی خود گله دارند و حتی بازنشستگان آموزش و پرورش هم می‌گویند که حقوقشان پایین است.

نماینده تهران می‌گوید: اعتراض دیگر معلمان به صندوق ذخیره فرهنگیان است که معتقدند هنوز آن ۸ هزار میلیارد تومان بحث برانگیز تعیین تکلیف نشده است. از سوی دیگر معلمانی که اعتصاب کردند از وضعیت تجهیزات و فضا‌های ایمنی که باید در مدارس وجود داشته باشد و متاسفانه نیست، شکایت داشته و دارند.

رییس فراکسیون زنان مجلس یادآور شد: دولت باید نگاه ویژه‌ای به وزارت آموزش و پرورش داشته باشد. باید هر چه سریع‌تر برای وضعیت نه‌چندان مناسب معیشتی معلمان فکری شود و در ادامه به شأن و منزلت اجتماعی آن‌ها بیش از پیش توجه کرد. معلمان معترض این پرسش را طرح کرده‌اند که با حقوق آنها و با این وضعیت تورم و گرانی چطور می‌شود به زندگی خود ادامه داد بنابراین آنها خواستار تجدیدنظر دولت در این موضوع هستند. متاسفانه حقوق معلم‌ها متناسب با تورم واقعی در جامعه نیست.

فریده اولاد قباد با بیان اینکه دولت باید فکر اساسی برای درآمد معلمان و ایمن و مقاوم‌سازی مدارس داشته باشد، خاطرنشان کرد: به طور مثال اکنون در حال ورود به فصل سرما هستیم اما حتی برخی مدارس امکانات گرمایشی لازم هم ندارند. آموزش و پرورش ما امسال ۱۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد. همین مسائل نشان می‌دهد که دولت باید برای رضایت معلمان همت بیشتری را به خرج دهد.

نماینده تهران در مجلس دهم با تاکید بر اینکه دولت و نمایندگان موظفند به مطالبات به حق معلمان پاسخ دهند، تصریح کرد: مدارس و معلمان ما همیشه بار برگزاری انتخابات کشور را به دوش کشیده‌اند و بیشترین نقش را در تربیت فرزندان ایران داشته‌اند، اما آن‌طور که شایسته است به آن‌ها توجه نشده است.

ما نمایندگان منتظر ارائه لایحه رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت هستیم و معتقدم اگر این لایحه به مجلس ارائه شود و کارِ کارشناسانه روی آن صورت گیرد وضع معلمان سر و سامان پیدا می‌کند. جای معلم در زندان، بنگاه و خط مسافرکشی نیست، جای معلم در کلاس درس است و امیدوارم به زودی مشکلات این عزیزان برطرف شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملکت ویران

      حالادیدین واقعیت داره.هرچقدم تکذیب میکنین مشکلی نیست.

    • بدون نام

      مابازنشسته هاچه خاکی به سرمان بریزیم با حقوق دومیلیون ودویست هزارتومانی چطور زندگی کنیم نابود شدیم به دادمان برسید

    • بینام

      خوبیش این که دولت همه رامیپیچونه

    • بدون نام

      شمایی که بگفته همکارتان علاوه برحقوق وفیش دوم از وام های بدون سود هم استفاده میکند ،کجا
      دانید حال ما بازنشستگان را؟ آری فرق است میان آنکه یارش در بر. باآنکه دو چشم انتظارش بردر

    • بدون نام

      معلمان گرسنه....کارمندان گرسنه..بازاریان گرسنه..کارگران گرسنه....بازنشستگان گرسنه...ولی همه چی خوبه...تقصیر امریکاست..مدیریت کشور ما هم عالیه...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا آفرین این متن خوب که همه رودر نظر گرفته افرین
        افرین

    • بدون نام

      رسانه میلی تبلیغ کنه برا موکب و پیاده تا عراق...

    • بدون نام

      جای بیسواد وخاین هم در مجلس نیست

    • بدون نام

      حالا به اصطلاح دولت هوای اینهارودارمیگه اینهاادمهای دولت هستن وحقوق بالا۲ملیونی میدکارگربدبخت بیچارمظلوم ایرانی چی پایه حقوق۱ملیون وبیشترم کارمیکنه ازیه طرف بیکاری وحقوق کم باعثش همین افاغنه هستن که پرشدن هم بودجه ومنابع شغل کشوراشغال کردن نتیجش این میش چطوردولت اینقدرکسرب دارولی اتباع خارجی افاغنه رو رایگان مینویس حقمون ازماست که برماست پس حقمون ۵۰۰هزاردانش اموزشوخی نیست که میدونیدچقدرهزینشون ازجیب ملت میزنیدمیدین به اینها و۴۰کشوراروپایی بااون عظمت پیشرفت جهان اول راضی نشدن ۱ملیون اوارسوریه ای قبول کنن گفتن هزینه داربرای مملکت ومردم ولی ایران پرکردافاغنه حدود۲۰ملیون میش بودجه۲۰۰سال مملکت حماقت تاکی تاکجا...‌

    • بدون نام

      آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا ؟
      بی وفا، بی وفا حالا که من افتاده ام از پا چرا ؟

      نوشدارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی
      سنگدل این زودتر می خواستی حالا چرا ؟

      عمر ما ار مهلت امروز و فردای تو نیست
      من که یک امروز مهمان توام فردا چرا ؟

      نازنینا ما به ناز تو جوانی داده ایم
      دیگر اکنون با جوانان نازکن با ما چرا ؟

      وه که با این عمر های کوته بی اعتبار
      این همه غافل شدن از چون منی شیدا چرا ؟

      آسمان چون جمع مشتاقان ، پریشان می کند
      درشگفتم من نمی پاشد ز هم دنیا چرا ؟

      شهریارا بی حبیب خود نمی کردی سفر
      راه عشق است این یکی بی مونس و تنها چرا ؟

      بی مونس و تنها چرا ؟
      تنها چرا ؟ حالا چرا

    • بدون نام

      معلمان شاغل اگربدانند که بعدازبازنشستگی چه اجحافی در حقشان مبشود هرگز دست از اعتراض برمنبت دارند

    • بدون نام

      همینی که هست نمیخان استعفا بدن برن خونه صماغ بمکن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امثال تو عقب افتاده حسود ، اعتراضات اصناف رو به سخره گرفتید و مسولین پول های مردم بدون اجازه در خاورمیانه و شرق آفریقا پخش میکنند . بعد امثال تو و مزدورهای دیگه ، حقوق آنها را پایمال می کنند و هزار سال دیگه ، این مملکت پیشرفت نخواهد کرد . چون به کام قدرت تمام می شود .

    • بدون نام

      همه چی ارومیه بگو پیاده روی عراقُ پوشش بدن صدا سیمای میلی

    • کوروش گودرزی

      سلام گلایه زیاد است از دست بی عدالتی در پرداخت حقوق بین کارمندها و بازنشستگان بخصوص آموزش و پرورش... چرا که بنده وامسال من بازنشسته آموزش و پرورش با مدرک فوق لیسانس با داشتن بچه دانشجوی کارشناسی ارشد و کنکوری و قسط و... چگونه با حکم حقوقی ۲۷۰۰۰۰۰ باید زندگی کنم.و......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج