۷۸۵۴۳۸
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آیا اریک دایر واقعا در اندازه‌های بوسکتس است؟

سرمربی پیشین انگلستان از یکسان بودن سطح هافبک های میانی انگلیس و اسپانیا سخن گفته است.

وبسایت نود: به نقل از فاکس اسپورت، سم آلردایس سرمربی پیشین انگلیس فکر می‌کند سرخیو بوسکتس هافبک میانی بارسلونا در سطحی برابر با اریک دایر، هافبک تاتنهام بازی می‌کند. او این ادعای بزرگ را بعد از برتری ۳-۲ انگلیس مقابل اسپانیا در مسابقه دوشنبه شب دو تیم در سویا و در گفت و گو با تاک اسپورت مطرح کرد.

اما آمار و ارقام چه میزان از این ادعا را تایید می‌کنند. در ادامه به کمک آمار اوپتا سعی داریم با ریز شدن در زوایای گوناگون بازی این دو، صحت این ادعا را دریابیم.

آلردایس در توصیف خود از بازی سرخیو بوسکتس گفته بود که او یک هافبک ایستا است که بازی حریف را تخریب می‌کند و ارتباط بازیکنان حریف را قطع می‌کند. با این سخنان، آلردایس یه درستی دست روی بخش مهمی از بازی بوسکتس گذاشت.

از زمان آغاز فصل ۱۷-۲۰۱۶ تاکنون بوسکتس ۲۹۰ تکل، ۱۶۰ قطع ارتباط و ۶۸۵ بازیابی توپ برای بارسلونا در همه رقابت ها داشته است. با در نظر گرفتن بازی های او برای تیم ملی اسپانیا در مقطع زمانی مشابه این ارقام به ترتیب به ۳۳۹، ۱۸۹ و ۸۳۲ ارتقا می‌یابد.

آیا اریک دایر واقعا در اندازه‌های بوسکتس است؟

دایر که با انجام ۱۲۹ بازی در این مقطع زمانی، تنها ۲ بازی کمتر از بوسکتس انجام داده است، در تمامی این آمار از بوسکتس عقب افتاده است. آمار کلی او در این زمان ۲۰۴ تکل، ۱۴۳ قطع ارتباط و ۵۹۴ بازیابی توپ است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که پست بازی دایر در پیراهن تاتنهام بین دفاع میانی و هافبک وسط متغیر است.

با این حال، هافبک ۲۴ ساله در پیراهن تیم ملی انگلستان میانه میدان را تحت سیطره خود قرار داده و با مقایسه آمار او در پیراهن انگلیس با بوسکتس در پیراهن اسپانیا، درمی‌یابیم که او هنوز هم نسبت به هافبک اسپانیایی عقب می‌ماند:

تکل ها: ۴۹ در مقابل ۴۰

قطع ارتباط: ۲۹ در مقابل ۲۱

بازیابی توپ: ۱۴۷ در مقابل ۹۶

یکی از نقاط قوت دایر در مقابل بوسکتس، تعداد توپ های بلوکه شده است که هافبک انگلیسی در مجموع دو سطح باشگاهی و ملی از هافبک اسپانیایی پیشی می‌گیرد. ۸ بلاک در ۲۵ بازی برای تیم ملی انگلیس و ۳۸ بلاک برای تاتنهام به ترتیب ۵ و ۱۷ بلاک بیشتر از تعداد بلاک های بوسکتس برای اسپانیا (۲۲ بازی) و بارسلونا (۱۰۹ بازی) است.

دو تیم باشگاهی و ملی بوسکتس مشهور به نگهداری توپ و بازیابی سریع آن هستند. بنابراین مطابق انتظار در زمینه بازی سازی و تعداد پاس ها، برتری با هافبک ۳۰ ساله لاروخا است. بوسکتس بیش از ۲۰۰۰ پاس بیشتر از دایر برای بارسلونا و اسپانیا ارسال کرده است. (۹۵۷۸ در مقابل ۷۶۲۹) و البته نسبت به دایر پاس های دقیق تری هم داده است. (۹۰،۸ درصد در مقابل ۸۶،۶ درصد)

اگر تنها معیار را بازی های ملی در نظر بگیریم، فاصله بین دایر و بوسکتس اندکی کاهش می‌یابد. دایر در تیم ملی انگلیس که به عنوان هافبک ایفای نقش می‌کند، دقت پاس ۸۹ درصدی دارد و دقت ۹۰،۵ درصدی پاس های بوسکتس در بارسلونا، با پیراهن اسپانیا به ۹۲ درصد ارتقا می‌یابد.

در زمینه گلزنی چطور؟ از آگوست ۲۰۱۶ تاکنون بوسکتس تنها یک گل برای بارسلونا و تیم ملی اسپانیا به ثمر رسانده تا با دایر اختلافی ۳ گله داشته باشد. بوسکتس در این مدت ۲۳ شوت زده که ۶ تای آن ها در چارچوب بوده اند. دایر در این زمینه نیز از بوسکتس بهتر بوده و تهدید جدی تری برای دروازه بانان حریف محسوب شده است. (۹۶ شوت، ۲۴ شوت در چارچوب)

با این وجود بوسکتس در زمینه ارسال پاس گل بهتر از دایر عمل کرده است (۱۰ در مقابل ۵) و موقعیت های گل بیشتری نیز خلق کرده است. (۸۳ در مقابل ۵۲) بنابراین به نظر می‌رسد که اگرچه بوسکتس زیاد در موقعیت گل قرار نمی‌گیرد اما در پیش بردن تیم و ساختن موقعیت، موفق تر بوده است.

با دیدن این آمار و ارقام شاید آلردایس به فکر تجدید نظر در حرف های دوشنبه شب خود باشد. اگرچه باز هم باید این نکته را در نظر داشت که دایر در برخی از بازی های تاتنهام به عنوان یک مدافع میانی ایفای نقش کرده و با شرح وظایف متفاوتی روبه رو بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه شما بوسکتس کبیر رو با این یارو مقایسه میکنین
      بوسکتس بهترین هافبک دفاعی دنیاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج