۷۸۵۶۹۴
۸ نظر
۵۰۰۳
۸ نظر
۵۰۰۳
پ

کمبود تجهیزات؛ استفاده از پاپوش به جای دمپایی!

چند وقتی است که صحبت از کمبود بودجه و بدهی‌های بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان‌های دولتی به میان آمده و در این بین مشکلاتی مثل کمبود لوازم معمولی برای کنترل عفونت، کمبود تجهیزات و وجود تجهیزات پزشکی تاریخ مصرف گذشته از جمله مسائلی بود که بارها مسئولین مربوطه و پزشکان به آن اعتراض کردند اما به تازگی موضوعی بیان شده که جامعه پزشکی را با یک بحران رو به رو ساخته است.

روزنامه آفتاب یزد: چند وقتی است که صحبت از کمبود بودجه و بدهی‌های بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان‌های دولتی به میان آمده و در این بین مشکلاتی مثل کمبود لوازم معمولی برای کنترل عفونت، کمبود تجهیزات و وجود تجهیزات پزشکی تاریخ مصرف گذشته از جمله مسائلی بود که بارها مسئولین مربوطه و پزشکان به آن اعتراض کردند اما به تازگی موضوعی بیان شده که جامعه پزشکی را با یک بحران رو به رو ساخته است.

این طور که معلوم است، بیمارستان فارابی که آن را قطب علمی چشم پزشکی نیز می‌نامند هم از دایره بیمارستان‌های دیگر مستثنی نبوده و این روزها با کمبود تجهیزات به ویژه تجهیزات پزشکی دست و پنجه نرم می‌کند!

شاهدان عینی می‌گویند بیمارستان به بیمارانی که می‌خواهند به اتاق عمل بروند یک پاپوش پارچه‌ای می‌دهد و بیماران مجبورند روی موزائیک‌های سرد کف بیمارستان با همان پاپوش‌ها، راه اتاق عمل را بپیمایند و در این بین تنها چیز‌هایی که در دست بیمار به عنوان پک بیمارستانی قرار می‌گیرد تنها لباس اتاق عمل است.

لباس‌هایی که چون از جنس مرغوبی برخوردار نیستند هر لحظه بیم پاره شدن آنها می‌رود و بیمار باید مراقب باشد تا تنها وسیله ای که به عنوان خدمات بیمارستان به او تعلق گرفته پاره نشود و از بین نرود! این در شرایطی است که لباس سایز بیمار باشد چون لباس‌ها معمولا سری دوزی می‌شوند و در یک سایز مخصوص دوخته می‌شوند!

دستکش و پنبه در بیمارستان نیست!

همه این موارد در شرایطی است که مسئولین بیمارستان می‌گویند پنبه و دستکش برای معاینه بیماران وجود ندارد و به پزشکان توصیه شده که بعد از هر معاینه دست‌های خود را به‌خوبی بشویند و ضد عفونی کنند!معزی، رئیس دفتر

مدیریت بیمارستان فارابی در باره خرابی پل هوایی نزدیک به بیمارستان می‌گوید:« ما در خصوص پل هوایی بارها با شهرداری نامه نگاری کردیم اما هیچ اقدامی در این خصوص صورت نگرفت! مکاتبه در این خصوص وظیفه ما نیست ولی با این حال ما بار‌ها این کار را انجام داده‌ایم، این طور که معلوم است شهرداری خودش این موضوع را می‌داند اما تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نداده است.»

رئیس دفتر مدیریت بیمارستان فارابی در خصوص کمبود تجهیزات در این بیمارستان می‌گوید: «در هر بیمارستانی امکان دارد که یک‌سری وسایل نباشد، در حال حاضر این مشکل برطرف شده و بیشترین آسیب را در این خصوص پرسنل بیمارستان متحمل شدند. چون وقتی دستکش نباشد عملا بیماری و میکروب انتقال پیدا می‌کند.

البته در شرایط خاص اقتصادی که در آن قرار داریم بعید نیست که ملزوماتی در بیمارستان‌ها یافت نشود و همان طور هم که وزیر بهداشت و درمان هم به این موضوع اشاره کردند بالاخره مشکلات وجود دارد اما ما سعی می‌کنیم که این مشکلات مرتفع شود.»

او درباره راهکارهای ارائه شده در زمان نبود دستکش، برای جلوگیری از انتقال بیماریها می‌گوید:« ما به پرسنل گفته بودیم قبل و بعد از معاینه هر مریض، دست‌هایشان را بشویند و با مایع ضد عفونی کننده دست‌شان را ضدعفونی کنند!

اگر چه این همه شست و شو و ضد عفونی کردن به دست آسیب می‌زند اما پرسنل مجبور بودند که این کار را انجام دهند، چون قبل از این برای هر بیمار از یک دستکش استفاده می‌کردند و بعد آن را دور می‌انداختند اما در زمان فقدان دستکش، مصرف مواد شوینده و ضدعفونی کننده نیز افزایش یافت. با این حال همه سعی‌مان این بود که مریضی آسیب نبیند و این موضوع کنترل شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یبارکی همه مردم رو بکشن تا هم ما راحت بشیم و هم خودشون بدون دردسر به اهدافشون برسن! دیگه چرا مردم رو زجر کش میکنن!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرت و پرت نوشتند ,هفته گذشته چشم مادرمون رو در فارابی عمل کردند اینجوری نبود

    • بدون نام

      یبارکی همه مردم رو بکشن تا هم ما راحت بشیم و هم خودشون بدون دردسر به اهدافشون برسن! دیگه چرا مردم رو زجر کش میکنن!

    • ناشناس

      پس چرا به کشورهای دیگر می فرستید؟!

    • بدون نام

      معلوم نیست با آن همه دلار های دولتی چه کرده اند که با این قیمت نفت و قیمت دلار دستکش و دمپایی هم نمی تواند بسازند.

    • بدون نام

      درعوض بیمارستان و تجهیزات برای آفریقایی ها و سوری و عراقی درست کنید

      دشمنی واضح تر از این؟

    • بدون نام

      دقیقا چند روز پیش عمل داشتم بجای دمپایی برا رفتن به اتاق عمل پاپوش دادن

    • اسد

      خدایا چرا در ایران متولد شدیم کاش تو آمریکا متولد می شدیم .... هرسال بدتر از پارسال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج