۷۸۷۲۴۴
۷ نظر
۵۰۰۷
۷ نظر
۵۰۰۷
پ

مطهری: در زمان قتل‌های زنجیره‌ای رسانه آزاد نبود

مطهری در مطلبی با عنوان "معجزه رسانه های آزاد " در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ماجرای قتل فجیع و دردناک جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی بیش از هر چیز قدرت رسانه های آزاد را به نمایش گذاشت.

مطهری در مطلبی با عنوان "معجزه رسانه های آزاد " در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ماجرای قتل فجیع و دردناک جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد عربستانی بیش از هر چیز قدرت رسانه های آزاد را به نمایش گذاشت.

از زمانی که خبر بیرون نیامدن او از کنسول گری عربستان در استانبول در رسانه های ترکیه و سپس جهان منتشر شد، دیگر هیچ مقام سیاسی نمی توانست آن را پنهان کند یا پیگیری نکند، چون تبدیل به یک مطالبه جهانی شده بود.

در مثال مناقشه نیست اما اگر در زمان قتل های زنجیره ای در ایران، ما رسانه های آزاد می داشتیم آن فجایع با اتفاق نمی افتاد و یا به آن شدت رخ نمی داد. خوشبختانه آن رویه غلط و خودسرانه در کشور ما اصلاح شد. اما ریشه این گونه جنایت ها چیست؟ چگونه انسان هایی و به تعبیر بهتر حیواناتی آدم نما حاضر به انجام چنین اقداماتی می شوند؟

ریشه قضیه آن است که وقتی چیزی را برای افرادی مقدس جلوه می دهند که برای حفظ آن از هر وسیله ای می توان استفاده کرد، ' چنین فجایعی که موجب سرافکندگی و شرمندگی بشریت است رخ می دهد، خواه آن چیز سلطنت باشد و خواه نظام حکومتی دیگری.

جالب است که عربستان با عنوان خادم الحرمین که باید مظهر سیره رسول خدا(ص) باشد، دست به این جنایت زده و اسباب سر شکستگی و بی آبرویی جامعه مسلمانان نزد جامعه جهانی را فراهم کرده است. اما حادثه اخیر از الطاف خفیه الهی برای ایران در شرایط سخت کنونی است.

این حادثه نشان داد که داعش و جنایت هایش خاستگاهی جز حکومت عربستان سعودی ندارد و آمریکا و اسرائیل بیش از این نمی توانند نمایش مبارزه با تروریسم بازی کنند. همچنین قتل مظلومانه خاشقجی ثابت کرد که حکومت سعودی در کشتار زنان و کودکان یمنی دچار عذاب وجدان نمی شود و جامعه جهانی باید هرچه زودتر به جنایت های او خاتمه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      ببخشید یعنی الان آزادی رسانه ای داریم!!!!خنده ام می گیرم از صحبت های شعار گونه و عامه گول زن و فریبنده!!!بنده خدا برای یک نظر شخصی من کاربر ساده در برابر اخبار سانسور می شود آن موقع آزادی رسانه ای کجا بوده و هست که ما ندیدیم حتی جناب مطهری خودتان از صدا سیما در ارتباط با برنامه جناب کاردان که مهمانش بودید و قسمتی از آن حذف شده بود شاکی بودید حالا بر این باورید که آزادی رسانه ای حاکم هستش!!!

      پاسخ ها

      • ایرانی

        منظورش شبکه های اجتماعی رو میگه ...

      • بدون نام

        شما آزادي را آزادي رسانه مي دانيد كه تهمت و فحش و حرف هاي بي سند هم قابل پخش باشد

    • بدون نام

      دیگ به دیگ میگه روت سیاه!!!! رطب خورده منع رطب کی کند!!!!!

    • مدافع حقوق فقرا

      الان کدام رسانه آزاد است؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        كدوم نيست؟

    • سهیل

      ترسم که به کعبه نرسی علی مطهری این ره که تومی روی به .... است چرا از هر فرصتی برای هزینه تراشی ودشمنان را زبان دراز می کنی شده یک حرفی بزنی به ان ور غش نکنی آخر چرا ؟ خدا پدر شهیدت را بیامرزد که شمه ای از خصلت های نیکوی وی را به ارث نبردی وقتی پدرت حرف می زد چون از عمق ایمان بود بر دل می نشست ولی وقتی تو حرف می زنی مشمئز کننده است .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج