۷۸۷۸۰۵
۱۵۳ نظر
۵۰۲۱
۱۵۳ نظر
۵۰۲۱
پ

کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

هرچه کلاف مشکلات کشور پیچیده‌تر می‌شود ذوق‌زدگی جریان راست هم بیشتر می‌شود؛ به هرحال هضم از دست دادن دو دوره ریاست‌جمهوری در اردوگاه اصولگرایی چندان ساده نبود و این فضا رویای آن‌ها برای رسیدن به پاستور را نزدیک‌تر کرده است؛ از همین‌رو است که با وجود فاصله سه‌ساله تا انتخابات سیزدهم اسب‌ها را زین کرده‌اند تا هر طور شده مستاجر بعدی ساختمان خیابان پاستور باشند.

روزنامه اعتماد - فائزه عباسی: هرچه كلاف مشكلات كشور پیچیده‌تر می‌شود ذوق‌زدگی جریان راست هم بیشتر می‌شود؛ به هرحال هضم از دست دادن دو دوره ریاست‌جمهوری در اردوگاه اصولگرایی چندان ساده نبود و این فضا رویای آنها برای رسیدن به پاستور را نزدیك‌تر كرده است؛ از همین‌رو است كه با وجود فاصله سه‌ساله تا انتخابات سیزدهم اسب‌ها را زین كرده‌اند تا هر طور شده مستاجر بعدی ساختمان خیابان پاستور باشند.

در این میان هر چند سكوت مرگباری احزاب اصولگرا را در بر گرفته است اما در پستوی احزاب‌شان برو و بیای فراوانی وجود دارد. جمنا از یك سو تمام تمركزش را متوجه شهرستان‌ها كرده است تا بتواند پایگاه رایی برای ۱۴۰۰ داشته باشد و دیگر از این نظر غائله را به رقیب نبازند. موتلفه هم كه همواره ادعای پیشكسوتی و مغز متفكر جریان راست را داشته، در این مسیر به دنبال چهره‌ای است تا بتواند از دل آن یك رییس‌جمهور بیرون بیاورد. هرچند سال ۹۶ یك روز مانده به انتخابات در بیانیه‌ای حمایتش را از كاندیدای خود برداشت و آن را متوجه گزینه جمنا كرد اما خودشان آن رفتار را یك استثنا می‌دانند و همیشه بر معرفی یك گزینه حزبی اصرار دارند.

البته رهپویان، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری هنوز در سردرگمی مجلس و ریاست‌جمهوری مانده‌اند و شاید بیشتر از آنكه دل به پاستور بسته باشند سودای بازگشت به بهارستان را در سر می‌پرورانند. اما فارغ از جریان‌ها و احزاب سیاسی افراد نیز بیكار ننشسته‌اند و پا در ركاب گذاشته‌اند تا وقتی به بزنگاه انتخابات رسیدند بتوانند برنامه‌های خود را یك به یك رو كنند.

فلسفه چینی برای پاستور

در میان گزینه‌های احتمالی برای ۱۴۰۰ تنها ابراهیم رییسی نیست كه پا در راه انتخابات گذاشته؛ در این میان علی لاریجانی كه تا امروز ركورددار ریاست بر قوه مقننه را به خود اختصاص داده است نسبت به سه سال دیگر چندان بی‌برنامه به نظر نمی‌رسد.

کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

هرچند او یك بار كاندیدا شدن در انتخابات را در سال 84 و بعد از پایان ریاستش بر سازمان صدا و سیما امتحان كرده بود اما این‌بار به نظر می‌رسد گام‌هایی پخته‌تر بر می‌دارد. لاریجانی هم مانند بخشی از اصولگرایان چرخش رویكردی داشته است اما این چرخش را در طول این سال‌ها به گونه‌ای رقم زده است كه امروز در صف معتدلان به شمار می‌آید به‌طوری كه هم می‌تواند از حمایت جریان راست برخوردار شود و هم جریان چپ را با خود موافق سازد.

البته هرجا پای اظهارنظر مستقیم درمیان باشد لاریجانی به جز انكار سخنی به میان نیاورده است اما این چیزی نیست كه افراد نزدیك به او آن را مخفی كنند. مثال بارز آن گفت‌وگوی رحمانی فضلی با ایلنا است. او در این مصاحبه می‌گوید«آقای لاریجانی یك چهره شاخص سیاسی است و ظرفیت بروز و ظهور در جایگاه ریاست‌جمهوری را هم دارد و فردی وزین و توانمند است.»

دلیل دیگری كه می‌توان آن را نشانه‌ای برای حضور لاریجانی در صف كاندیداهای ریاست‌جمهوری سال 1400 دانست، تاسیس حزب «رفاه ملت ایران» است؛ حزبی كه تا پیش از انتخابات مجلس زمزمه تاسیس آن از سوی علی لاریجانی و كاظم جلالی مطرح بود اما نهایتا بهروز نعمتی از نمایندگان نزدیك به لاریجانی آن را به پیش برد و امروز او دبیركل این حزب است و اعضایش از چهره‌های نزدیك به رییس مجلس هستند.

بنابراین شواهد نشان می‌دهد حضور فیلسوف مجلس در انتخابات 1400 پربی‌راه نباشد.

پازل رییسی برای ریاست‌جمهوری

تجربه نشان داده است كاندیداهای شكست‌خورده بعد از انتخابات تا مدتی از دامنه تحركات خود كم می‌كنند و تلاش می‌كنند تا مدتی از دیده شدن فاصله بگیرند اما این ماجرا درباره ابراهیم رییسی برعكس بود.

کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

او بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ بیش‌فعالی سیاسی درپیش گرفت و از سفرهای استانی گرفته تا حفظ ارتباط با احزاب سیاسی تلاش كرد تا در صحنه حضور داشته باشد. اینكه چطور ابراهیم رییسی به این سطح از بیش فعالی رسید چندان معمای سختی نیست؛ همه‌چیز به رای ۱۶ میلیونی او ختم می‌شود؛ رایی كه اصولگرایان كم و كاستی‌های‌شان را پشت آن مخفی می‌كنند. حالا همین رای نه تنها بار دیگر ابراهیم رییسی را به فكر ریاست‌جمهوری برای سال ۱۴۰۰ انداخته است بلكه ردای رهبری اصولگرایان را بر تن خود مناسب می‌بیند؛ كما اینكه برای انتخابات مجلس یازدهم هم زمزمه لیست اصولگرایان با تایید او بسیار قوت گرفته است.

اگر از دریچه نگاه رییسی به ماجرا نگاه كنیم باز به همان رای ۱۶ میلیونی می‌رسیم. او با اصل قرار دادن این رای سعی كرده است تا اشتباهات یك سال پیش خود را هم جبران و جای خالی را پر كند. در این مسیر می‌توان به سفر او به سیستان و بلوچستان و دیدار با مولانا عبدالحمید اشاره كرد. هنوز فراموش نشده است كه بخش عمده‌ای از سبد رای روحانی توسط اهل سنت پر شد و حالا رییسی می‌خواهد این رای را در دور بعد به سبد خود انتقال دهد.

هر چند این موضوعات می‌تواند دلیلی باشد برای چیدن یك پازل سیاسی توسط رییسی، اما وقتی پای جلسات هفتگی اصولگرایان به میان می‌آید ماجرا بعد جدی‌تری به خود می‌گیرد. جلساتی كه هر چند میرتاج‌الدینی آن را جلسات درون حزبی و تنها برای تحلیل مسائل روز معرفی می‌كند اما وجود چهره‌هایی مانند قالیباف و سعید جلیلی در این جلسات نمی‌تواند یك دورهمی معمولی باشد و قطعا یك تقسیم كار برای مجلس و دولت می‌تواند در پس آن نهفته باشد.

وقتی موضوع ریاست‌جمهوری رییسی مطرح می‌شود نظرات متفاوتی هم پیرامون آن شكل می‌گیرد كه اغلب گمانه حضور او را تقویت می‌كند. در این همین راستا مهدی فضایلی می‌گوید «حضور آقای رییسی به‌ عنوان نامزد بالقوه انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ خیلی دور از ذهن نیست.» یا افراد نزدیك به علی لاریجانی مانند سبحانی‌نیا می‌گویند: « بعید نیست ابراهیم رییسی مجددا ورود كند. ایشان به عنوان تولیت آستان قدس جایگاهی دارند و در این جایگاه اعتباری دارند و در مجموع به نظر نمی‌آید برای كاندیداتوری مجدد بی‌میل باشند.»

وزیر ساكت احمدی‌نژاد

انتخابات ۹۶ بود كه زمزمه‌های كاندیداتوری وزیر نیروی احمدی‌نژاد به گوش رسید. پرویز فتاح كه بعد از جدایی‌اش از وزارتخانه راه كمیته امداد را در پیش گرفت و سكان ریاست این ارگان را به دست گرفت تا مدتی مقابل این گمانه‌زنی‌ها سكوت كرد اما این سكوت چندان دوامی نیاورد و اعلام كرد قصد حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد.

کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

هرچند او اعلام كرد كه قرار نیست نامزد انتخابات باشد اما وقتی نامش در بین لیست 21‌نفره جمنا دیده شد بار دیگر این سوال پیش آمد كه گزینه فتاح می‌تواند از همان گزینه‌های دقیقه 90 اصولگرایان باشد و از آنجایی هم كه در كارنامه‌اش ریاست بر كمیته امداد امام خمینی را دارد می‌تواند ماجرای ساده‌زیستی و مردم‌محوری كه یك بار برای ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به كار بسته شد برای او هم دوباره به جریان بیفتد تا اگر قرار است انتخابات آینده شگفتی به دنبال داشته باشد این‌بار ظهور پرویز فتاح شگفتی‌آفرین شود.

رییس سابق به دنبال ریاست

انگار این یك رویه است كه هر كسی زمانی بر صندلی ریاست ساختمان جام جم تكیه می‌زند نردبانش را تا ریاست‌جمهوری بالا می‌برد. بعد از محمد هاشمی‌رفسنجانی و علی لاریجانی حالا این فكر در سر عزت‌الله ضرغامی هم افتاده است. ضرغامی كه از سال 83 تا 93 سكان سازمان صدا و سیما را به دست داشت این روزها حضورش در فضای مجازی آنقدر پررنگ شده است كه نمی‌توان این حضور را به پای دوران بازنشستگی گذاشت.

کاندیدا‌های احتمالی انتخابات ۱۴۰۰

نكته‌ای كه رفتارهای ضرغامی را هدفدار نشان می‌دهد این است كه اظهارنظرهای مجازی او در توییتر و اینستاگرام و ... هیچ شباهتی به نظراتش در دوران ریاستش بر ساختمان جام جم ندارد. مثلا وقتی از عباس كیارستمی كه در سال‌های مدیریت ضرغامی سهمی در صدا و سیما نداشت به عنوان سلبریتی واقعی نام می‌برد و پرده از اظهارنظر رهبری درباره او بر می‌دارد این سوال را مطرح می‌كند كه چرا این سكوت در دوران حیات كیارستمی شكسته نشد؟ موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و توییت ضرغامی درباره حضور زنان در ورزشگاه آزادی آن هم در انتقاد به صحبت‌های دادستان می‌تواند مهر تاییدی به گمانه‌زنی‌ها باشد.

به هرحال هرچه باشد ضرغامی می‌داند فضای جامعه امروز و نقش فعال نسل جوان دیگر تفكرات گذشته را نمی‌پذیرد و اگر می‌خواهد ردای ریاست‌جمهوری به تن كند باید از آنچه بوده است فاصله بگیرد و چه راهی بهتر از معرفی ضرغامی جدید در فضای مجازی؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمدرضا خرمی

      لاریجانی و فتاح از نظر توانمندی در موضوع ریاست جمهوری ، اعتقاد واقعی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تعهد به ولایت که اساس این نظام است بسیار لایق و شایسته اند .(اما ضرغامی آدم فرصت طلبی که دقیقا مثل احمدی نژاد است و بار اجرایی، اعتقادی و انقلابی ندارند و عین احمدی نژاد بی سواد ، بی ریشه و بی تعهد عقده ای هستند و منتظر ایجاد موجی هستند!!!) .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کلا برو بابا با این نظرت

      • بدون نام

        زود شروع کرده برترینها چون دولت اصلاحات گند زده متاسفم براتون جناح بازان بی وجدان

      • بدون نام

        از کلمه مقدس خیلی محکم استفاده کردی حالت بد نشه یه وقت

      • هلال

        چه تحلیلی چه تخیلی!
        کلا برو بابا با این نظرت

      • مهدی

        لاریجانی؟؟؟؟؟؟

      • hassan.h

        اگر سید پرویز فتاح به خاطر هم تراز شدن با لاریجانی خودکشی کند خونش به گردن توست این چه تحلیل است برادر؟

      • محمد

        احمدی نژاد انقلابی ترین سیاستمدار بود که بخاطر قدرت و شاید بخاطر نفع رویکرد و طرز رفتار اجتماعیشو عوض کرد اما لاریجانی رو همه میشناسن که آدم انحراف طلبیه و ارتباط نزدیکش با اصلاح طلبان کافیه که همه بشناسنش و بفهمن کیه و چون با اونها و افکار اونها خوبه پس معلوم میشه که انقلابی نیست فتاح رو هم نمیشناسم اما ضرغامی با عملکردش در اون ده سالی که رئیس سازمان صدا و سیما بود نشون داد که آدم سالمیه و بر عکس لاریجانی دنبال منفعت شخصی نیست رئیسی هم که همه میشناسنش و از رایی که مردم بهش دادن محبوبیتش مشخصه و اگر رسانه های زرد ضد انقلاب و ضد حکومت بهش توهین نمیکردن و تخریبش نمیکردن شاید این آمار رای بالاتر میرفت و سید ابراهیم رئیسی میتونست به کشور سر و سامون بده. بنظرم اگه ضرغامی و رئیسی کاندید بشن و احمدی نژاد از غرور و تخریب اصولگرا های دیگه دست برداره و از ضرغامی که هم حزبشه حمایت کنه و سردار قالیباف هم ارتباطشو با رئیسی حفظ کنه و ازش حمایت کنه شاید این دوتا یعنی ضرغامی و رئیسی بتونن بیان بالا و به جهانگیری و لاریجانی غلبه کنن و اگه ضرغامی و رئیسی متحد بشن و ائتلاف داشته باشن شاید بتونن یکی از این دوتا به قدرت برسن و فرقی هم نداره مهم اینه که فساد و لیبرالیسم به قدرت نرسه و چون از طرف دو شخص تقریبا محبوب حمایت میشن میتونن که یکیشون رئیس جمهور بشه و باعث بشه کشور نجات پیدا کنه چون این یکی از معدود راههای موجود هستش.

      • بدون نام

        ای خدای بزرگ ببین این به اصطلاح سیاست مدارا چه جوری مردمو اینور اونور میکنن اخرشم هیچ غلطی نمیکن هشت سال اصولگرا هشت سال اصلاح طلب هیج پیشرفتی که نمیکن که هیچی تو پسرفت کردن مملکت با هم کورس گذاشتن که کدومشون اول میشه از ما که گذشت ولی در اینده و تو تاریخ مشخص میشه چه ظلمی به ملت کردن اینا

      • محمود

        یعنی موجودایی مثل تو هنوز هستن؟؟؟

      • بدون نام

        احمدی نژاد و طیفش برای همیشه به زباله دان تاریخ ریخته شدند. لاریجانی نشان داده که شخصیت و اعتبار نشستن بر مسند ریاست جمهوری را دارد او در میان کاندیداهایی که نام آورده اید قطعا شایسته ترین فرد است ,

    • v

      حلا قرار با این اوضاع گل وبلبل رای هم بدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر

      • بدون نام

        به نفر منفور رو تایید صلاحیت میکنن تا ملت رو باز بکشونن به رای دادن

      • حسن

        رای دهنده کافی وجود دارد شما استراحت کن
        از قبل حضور نورانی شما ها دولت ناتوان فعلی مستقر شد

      • سجاد

        دیگه به کسانی که این کشور رو 5 ساله دست گرفتن و کارخانجات و صنعت هسته ای و اشتغال رو نابود کردن و در ازاش درآمد و ثروت مسئولین دولتی رو فقط افزایش دادن رای نمیدیم اما به بقیه رای خواهیم داد

      • بدون نام

        رای نمیدیم

      • ایرانی

        اتفاقاً مردم پر شوق تر از گذشته میان پای صندوق رأی و به بدترین کاندید هم رأی میدن و به کسی رأی میدن که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان آن کاندید رو میانه رو و گزینه خوب نشان میدن ، اگر مردم با روشنفکری و طبق سوابق گذشته کاندید اطلاع کسب کرده و با خیال راحت رأی دهند نتیجه بهتری میگیرن و از روی لجبازی بخاطر اینکه کاندید دیگه ای رأی نیاره و بخاطر همین کور کورانه رأی می دهند

      • بدون نام

        چهارتا مناظره میذارن مردم جوگیر مارو جوگیر تر میکنن میکشونن پای صندوق اگه یه بار ملت پای صندوق نرفته بودن اینا اینقدر خیالشون راحت نبود

      • بدون نام

        فکر کردید برای چی انتخابات ریاست جمهوری رو با شورا یکی میکنن؟چون مردم میرن به فک و فامیلاشون تو شورا رای بدن دیگه یه رایی هم واسه رییس جمهور میندازن تو صندوق بعدم اینا میگن مشارکت فلان درصدی مردم آی دنیا ببینید مردم چه قدر از ما راضین میان رای میدن

    • الهام

      یک عده کاندید به فکر خود! از الان برنامه ریزی برای چپاول بیشتر کشور! فرقی نمیکنه چه حزبی ، هدف آسایش مردم نیس هدف بیگاری کشیدن از مردم بالاکشیدن حق مردم دارن فقط! هر دولت بدتر از دولت قبل بوده همیشه

    • بدون نام

      من خودم کارمندم ولی توی این چندسال ازبس عذاب کشیدم دیگه رای نمیدم حتی اگه به قیمت اخراج ازاداره باشه خداشاهده دروغ نمیگم.چون شرمنده خانوادم شدم.

      پاسخ ها

      • رضا

        درود به شرفت

    • رضا

      هیچکدوم لایق ریاست جمهوری نیستن. من نمیدونم تو این 80 میلیون جمعیت واقعا کسی نیست بتونه مملکتو اداره کنه ؟؟‌

      پاسخ ها

      • سلام

        عالی

      • واقعا

        عالی

      • بدون نام

        آقای رئیسی به دور از شایعاتی که علیه اش ساختن واقعا لیاقتش رو داره چون همین الان یک تنه استان خراسان رضوی رو آباد کرده حتی کانکس و مسکن زلزله زده های کرمانشاه رو هم وقتی دولت از زیر مسئولیت فرار کرد آقای رئیسی و سپاه ساختن

      • بدون نام

        باید از فیلترهای عقیدتی عبور کنند

      • بدون نام

        کاربر 23:31، خبر نداری مدیر روزنامه شرق رو بخاطر اینکه از حاشیه نشینهای مشهد مطلب تهیه کرده بودند بازداشت کردند !

    • بدون نام

      حالا کی قراره رای بده؟؟؟چارتا آویزون مسیولین و نظام و دولت که خوب دارن استفاده میبرن ازینا.مردم عادی دیگه به هیچکدومشون اعتماد ندارن

      پاسخ ها

      • این

        عالی

      • parisa.a

        کسایی که نونشون تو دولته خوب رای میدن خووووب

      • بدون نام

        عالی بود دمت گرمه گرمه گرم باد

    • 123

      یکی از یکی به درد نخور تر

    • بدون نام

      بی خیال شروع نکن مگه کسی هم رای میده با این گند کاری ها

      پاسخ ها

      • مهدی

        اره خوب هم رای میدین. مردم ایران فراموشکار ن باز با یه شعار بزرگ همه رای میدین. مثلایکیش یارانه ۳۰۰تومنی.

      • بدون نام

        اگر شعار یارانه رو باور کرده بودند که به رئیسی رای می دادند !

    • بدون نام

      شوخی نکن ۱۴۰۰ تحریمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لایکککککککککککککککککککککک

      • سیب

        داداش اشتباه می کن...مثله همیشه انچنان برنامه می ریزن که خودت اول از همه بری رای بدی و بعد دوباره پشیمون بشی

    • بدون نام

      با این کاندیدا خوشم میاد از سه سال قبل کاندیدا تایید صلاحیت شدن این چهارتا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

    • خدا

      جمع اشون 5 میلیون رای نمیارن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وجدانن کسی نباید رای بده تا فردا بفهمن مردم حالیشونه ساده نیستن

    • بدون نام

      تو خواب ببینید رای بدیم

    • بدون نام

      هیچکدام

    • ساشا

      خداحافظ ...

    • مسی

      جناب نویسنده این متن درباره کاندیداهای ریاست جمهوری بود یا تیکه انداختن و خراب کردن اصول گرایان هر دوتاشون تا حالا که هیچ فرقی تو چاپیدن بیت المال نداشتن ولی لا اقل اصول گرایان نمی تونن علنی به جنگ با اعتقادات مردم و ضایع کردن خون این همه شهید انقلاب و جنگ بروند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه کسی رای هم میده

      • بدون نام

        در ادامه حرف آقای مسی
        برترین ها چرا از کاندیداهای اصلاح طلب چیزی نمیگی؟
        چون اوضاع اصلاح طلبا با حمایت از روحانی خیلی بد شده این متنو زدی با تخریب اصولگرایان از اصلاح طلبا دفاع کنی؟!

      • بدون نام

        بحث هیچ کدام از جناحین نیست
        کلا هر دو تاشون هیچ گلی نزدن به سر مردم

    • سید

      تا حالا چه گلی به سر مملکت گذاشتن !
      مردم از دست شما خسته شده اند .
      اگه قرار باشه اینا باشن رای دادن تایید وضع موجود است.

    • بدون نام

      هر چهار تا خودشون نشان دادن فقط باید قالی باف بیاد تنها کسی که میتونه نتحول کنه شوابقش تو نیروی انتظامی نشان داده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رییس جمهور نظامی ! نور اعلی نوره !!

      • بدون نام

        اون كه ميگن رفته استراليا

      • بدون نام

        آره ، تهران رو فروخت بعد رفت استرالیا

      • بدون نام

        دیگه

      • سعید

        قالیباف استرالیا نیست کمتر شایعه پراکنی کنید عکس و فیلم و اخبارش رو پیگیری کنید میفهمید تو شهرستانها رسیدگی میکنه به وضع محرومین بدون هیچ مسئولیت خاصی
        قالیباف تو شهرداری تهران لیاقتش رو ثابت کرد
        هیچ کس دیگه نمیتونه تو تهران برج میلاد و باغ کتاب و پل طبیعت بسازه که تو دنیا رتبه برترین آوردن

      • بدون نام

        رییس جمهور نظامی ینی کابوس

    • بدون نام

      واقعا کسی هست که هنوز امیدش از دست نداده باشه و بخواد رای بده !!!!!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من هستم

      • بدون نام

        معلومه که هست، لابد میخوای رای ندیم که امثال تو دوباره یکی مثل روحانیو بیارن سر کار؟!

      • بدون نام

        من جز به اصلاح طلبا و تیم حسن روحانی، 1400 به بقیه کاندیداها رای میدم

      • بدون نام

        من که رای نمیدم

      • بدون نام

        نه رای نمیدم

    • بدون نام

      رای دوباره ! یعنی حماقت دوباره !

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بستگی به خودت داره بعضیا همه کارشون حماقته چون احمقند

      • ایرانی

        کسانی که میگن رأی نمی‌دیم اینها همانهایی هستند که به عوضی ترین کاندید رأی میدن داستان ادامه داره ....

    • بدون نام

      رای بدیم چی بشه ؟ چی تغییر کنه ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        رای بدیم به یکی غیر از اصلاح طلبا که حداقل جلوی سند 2030 که جهانگیری و روحانی امضا کردن رو بگیریم که بچه هامون رو تو مهدکودک و مدارس برهنه نکنن
        خبرهای بدی از مدارس میرسه درباره اجرای این سند خیانت بار و فاسد

      • بدون نام

        شما کشتین خودتون با این سند 2030، همشهری ! سند 2030 باعث رشد فرهنگی و فکری بچه ها مون می شه ! به شما اطلاعات غلط دادند !

      • بدون نام

        بی نام ۲۳:۴۰
        اینقدر نادان و امل نباش
        سند ۲۰۳۰ در برابر اینهمه فساد و تباهی که توی جامعه بیداد میکنه هیچه
        اگه خیلی مردی و دلت به حال جوونا سوخته برو یه کاری واسه جامعه ات بکن
        وقتی مغز نباشه یه نفر که گفت سند ۲۰۳۰ امثال تو مثل بز تکرار میکنن
        بدبختی جامعه ما امثال توست

    • بدون نام

      واقعا خجالت نمی کشند ! بازهم حرف انتخاب بزنند !!

    • بدون نام

      مسئولین ما از قانون نسبیت انیشتن تبعیت می کنند ! هیچوقت از بین نمی روند تنها از شکلی به شکل دیگر تبدیل می شوند !!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این که گفتی قانون پاستگی انرژی هست پروفسور

      • بدون نام

        قانون پایستگی مسئولین ایرانی

    • بدون نام

      اصلاح طلب اصول گرا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ديگه تموم ماجرا

    • بدون نام

      یعنی هیچ کس بهتر ازاینا نبود برای اداره کشور......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقای رئیسی بهترینه

    • بدون نام

      پیشنهاد می کنم زیبایی چهره هم از فاکتورهای ضروری جهت تائیدیه دادن به کاندیداها باشه. یه رئیس جمهور خوش چهره داشتن حق ما ایرانیهاست که در دنیا سربلند باشیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        قالیباف و رییسی هر دو خوش چهره و توانمند هستن
        غیر از شایعات چرت فراوان که پشت سرشون هست تو سوابق اجرایی شون توانمندی شون رو اثبات کردن

      • بدون نام

        خخخخ کجاشون خوش چهره اس؟
        بگو من میخوام بشون رای بدم چون منافع خودمو میبینم
        نه منافع کشورم رو
        یه دفه بگو زیباترینن دیگه
        رو که نیست

    • کرمانشاه

      آها بس بگو خبر ی در راهه ! که زرغامی میگفت راه بهشتو میخوام بسازم برای ملت !. بهشتی های مارو باش!. عجب مش رجب .

    • بدون نام

      شما هایی که میگید رای نمیدیم
      قول میدم دوتا ساندیس بیارن جلوتون نتونید خودتونو نگه دارید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بخدا من دیگه رای نمی دم. اعتراف می کنم تا حالا هم اشتباه کردم. از همه هموطنها رسما عذر می خوام.

      • بدون نام

        شما کدوم شعبه رای دادی که ساندیس دادن؟! آدرسشو بده انتخابات بعدی همگی بریم
        ما که همه انتخاباتها شرکت کردیم دریغ از یه شکلات!

      • بدون نام

        خخخخ دهنت

      • parisa.a

        مگه ما مثل تو ساندیس خوریم؟عزیزم صفت خودتو به ما نسبت نده

      • بدون نام

        نه اصلا !!!
        شماها اصلا مثل من ساندیس خور نیستید
        ساندیس نخوردید که الان اوعضامون اینه
        ...همه ساندیسارو من خوردم

    • بدون نام

      هیچکدام رای نمیارن شایداحمدی نجات رای بیاراگه باش

    • علی ایران

      این همه سال رای دادیم چه نتیجه ای داشت جزفقیرترشدن مردم وپولدارشدن اون کسایی که بهشون رای دادیم .جای اینکه جوابگوباشن میگن توقع مردم بالاست همون بهترکه رای ندیم .

      پاسخ ها

      • ایرانی

        شاید انتخاب ما از اول اشتباه بوده

      • بدون نام

        رای دادن ما اشتباه بوده

      • بدون نام

        هموطن ایران ! با شما کاملا موافقم.

    • بدون نام

      ما دیگه رای نمیدیم

    • بدون نام

      انقدر سختی کشیدمو انقدر رو دست خوردیم از مسئولای نظام که عمرا دیگه رای بدم واقعا لعنت ب مملکتی که جوونیمو از بین برد

    • مهدی

      خاک تو سر کسی که رای بده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاک تو سر بی بصیرت های جاهل و نادان که فقط چشمشون به رسانه های دشمن و شایعات چرت اوناست

      • بدون نام

        جاهل و نادان تویی که هنوز بعد چهل سال انتظار داری وضع بهتر بشه
        فعلا که بیشتریا باهاش موافقن

      • بدون نام

        وقتي 4 تا رو قبل از تو انتخاب ميكنن ميذارن جلوت ميگن به يكيش راي بده اين كه نشد انتخابات

    • بدون نام

      تو اين چند سال بر همگان ثابت شد نه اصلاحي وجود داره نه تغييري همه چيز به يك سمت و سو است براي همين ملت از همه جناح ها نا اميد شدن

    • پدرام

      یک هدیه برای همه عزیزان
      آناناس

    • بدون نام

      به نظرم رئیس جمهور باید یه نفر از دهه 50 یا 60 باشه که کلی بدبختی کشیده و درد مردم رو میدونه...البته یه نفر غیر نکبت زده های این آقایون

    • محمد

      با چه رویی باید دوباره رای بدیم؟

    • الهام

      همتون زودتر از همه میرید رای میدید

    • بدون نام

      حالم از هرچهارتاشون بهم میخوره

    • بدون نام

      واي ولمون كن تو رو خدا حال نداريم

    • بدون نام

      کی رای میده کی به اینا رای میده

    • 1234

      فقط سید ابراهیم رئیسی
      مملکت رو دادیم دست اصلاح طلب ها خواستن اصلاح کنن بد تر کردن وضع رو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همشون سر و ته یه کرباسن بخدا

    • بدون نام

      ان شاء الله دیگه گول نمیخوریم که رای بدیم

    • شهرام

      اینا خوب نبودن . گزینه های بعدی رو بگو .

    • ahm

      خدا نکنه به حق حسین ع

    • بدون نام

      من که رای نمیدم ولی وجدانا هرکی میره رای بده به این ضرغامی رای نده، قیافه اخموی ترسناکی داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا نیست بقیه شون براد پیتن

    • بدون نام

      بنظرم اگه ضرغامی و رئیسی کاندید بشن و احمدی نژاد از غرور و تخریب اصولگرا های دیگه دست برداره و از ضرغامی که هم حزبشه حمایت کنه و سردار قالیباف هم ارتباطشو با رئیسی حفظ کنه و ازش حمایت کنه شاید این دوتا یعنی ضرغامی و رئیسی بتونن بیان بالا و به جهانگیری و لاریجانی غلبه کنن و اگه ضرغامی و رئیسی متحد بشن و ائتلاف داشته باشن شاید بتونن یکی از این دوتا به قدرت برسن و فرقی هم نداره مهم اینه که فساد و لیبرالیسم به قدرت نرسه و چون از طرف دو شخص تقریبا محبوب حمایت میشن میتونن که یکیشون رئیس جمهور بشه و باعث بشه کشور نجات پیدا کنه چون این یکی از معدود راههای موجود هستش.

    • بدون نام

      من دیگه رای نمیدم همشون شبیه هم هسن هیچ کاری برای مردم انجام نمیدن

    • بدون نام

      برتربنها این متنو زدی که طرفداریت از اصلاح طلبا و جناح بازی ات رو ثابت کنی؟!
      چرا از کاندیداهای اصلاح طلب چیزی نمیگی؟!
      چرا نمیگی میخوان جهانگیری رو از دولت کنار بکشن چهره اش رو تا 1400 تطهیر کنن و 1400 کاندید اصلاح طلباش کنن؟!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببخشيد لاريجانی پس چی هستش؟

    • یه ایرانی

      درود بر رئیسی، قالیباف و فتاح

    • بدون نام

      ایییییییی دیگه حتی نمیشه گفت بین بد و بدتر کدوم انتخاب کنیم !!!

    • بدون نام

      کسانیکه موافق رای دادن هستند..حتما پول مفت گیرشان میادازاین نظام

    • بدون نام

      یکی از یکی خوشگل تر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخ

    • بدون نام

      از گل بهتر غضنفر، یکی از اون یکی داغونتر

    • بدون نام

      رای دادن ما باعث پرو شدن اقا زادها واختلا. سگران می شود

    • 7

      من به سعیدجلیلی رای میدم اگه کاندیدا بشه

    • بدون نام

      به نظر من باید به یک کاندیدا که از جانب اصلاح طلب ها معرفی میشه رای داد تا دلار 50 هزارتومنی رو ببینیم :)))))))))

    • بدون نام

      خدایا تمام چاه های نفت وگاز را از مابگیر وبجاش یه عقل درست وجسابی به مامردم ایران عطا بفرما معامله خوبیست

    • محمود

      اول این که هرچی جناه هست همشون ویروسن دوم اینکه مردم پای صندوق میرن چون دولت خودش کارفرمای نصف جمعیت ایرانه، نیست خیلی خصوصی سازی انجام میده
      سوم اینکه مردم خوشحالن ، فک میکنن این سازنده های دشمن میتونن وضعیتو درست کنن تو بهترین حالتش شاید کم خراب کنن دلتون خوشه شما بخدا

    • بدون نام

      فقط خاتمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خاتمی انسان خوبی هستش اما در این سیستم کاری ازش ساخته نیست .

      • بدون نام

        خاتمی اونقدر خیانت کرد که ممنوع التصویر شد نجفی قاتل معاون خاتمی بود بعد سالها مشخص شد چقدر خائن تو دولت خاتمی بوده

    • بدون نام

      همشون سر ته ی کرباسن

    • مهدی

      چرا رای بدهیم تا یک نفر بر کرسی ریاست جمهوری بنشینه و من و ملت از بودنش منتفع نشویم خیلی هم متوقع نیستم یه زندگی آروم که از فردای آن نگران نباشم برای خودم و هم وطنانم می خواهم . رای بدهم تا افرادی وزیر بشوند و ادعای ژن خوبشون بشود.

    • آذری زبان

      جناب آقای محمود احمدی نژاد

    • آذری زبان

      فقط آقای محموداحمدی نژاد

    • آذری زبان

      فقط آقای محموداحمدی نژاد

    • آذری زبان

      فقط جناب آقای محمود احمدی نژاد

    • رحیم

      من هیچ وقت رای ندادم اما برای ۱۴۰۰میرم رای میدم تا دیگه گول افرادی رو که میگن من رای نمیدم ولی همیشه توصف اولن رونخورم بقران تو ۱۴۰۰اگه عمری داشتم و اگه برانظام اتفاقی نیفتاد از لج ادم های نون به نرخ روز خورهم که شده میرم رای میدم وبه یک اصولگرا سرسخت هم رای میدم از اصلاحات هم بجز خسیسی خیری ندیدم.

    • شهرزاد

      انشالله ملت مستضعف ایران همیشه پیروز و سربلند هستند

    • یه ایرانی

      والا من که اینقدر اختلاص و دزدی دیدم و وعده های پوچ شنیدم که به خودمم اعتماد ندارم ، امیدوارم فقط کسی رعیس جمهور بشه که فقط به اندازه سیر کردن خودش و اقوامش و هفت نسل بعدش پول اختلاص کنه نه اینکه کل دارایی های ملت رو بالا بکشه و به فکر مردم هم نباشه
      خودم شخصا اگع رعیس جمهور میشدم همش یکی دو میلیارد بر میداشتم نه اینکه هر روز اختلاص های چند صد هزار میلیاردی از بیت المال مردم کنم (ایرانی نیستی اگه نظرمو پخش نکنی آدمین)

    • مریم

      سلام من به آقای احمدی نژاد رآی میدم خدا وکیلی خیلی مرده ازپس همه چی بر میاد

    • رحیم

      اینها خیلی حرفه ای هستند و با مناظرهای بی نقصشون یه جوری,میارنت پای صندوق اما من رو قران دست گذاشتم بازیچه دست اصلاح طلب و اوصولگرا نشم

    • بدون نام

      کلن رای دادن حرام شد تمام

    • بی نام

      لاریجانی از محبوبیت کمی برخورداره وبعیده گزینه ی اصلاحطلبان باشه جهانگیری هم باتوجه به شرایط کنونی که دولت ایجاد کرده اگرهم طرفداری داشت دیگه نخواهدداشت شایدعارف وآذری جهرمی گزینه اصلاحات باشندهمچنین باتوجه به حکم۴ساله رئیسی برای قوه قضاییه کاندیداشدن وی درانتخابات پیشرو منتفی شده فتاح نیزازآن دسته ازافرادی است که به سختی میتوان اشتباهی ازآنها یافت ولی آمدن نام اودرکناراحمدی نژادشانس وی راکم خواهد کردشایدقالیباف و جلیلی کاندیدهای اصولگرایان باشند

    • بدون نام

      انتخاب بد میکنید و گلایه هم میکنید،اونوقت کهربساط بزن و برقص راه انداخته بودید یادتون نیست.الان میگن رای نمیدیم.!@

    • بدون نام

      فقط احمدی نژاد

    • سلطان

      سلام اقا من میگم یه دوره رئیس جمهور نداشته باشیم ببینیم چی میشه مملکت رو بسپریم دست خدا به جرعت میگم مملکتمون بدون رئیس جمهور بهتر از الان اداره میشه

    • محمد

      بقران ادم باید خر باشه که بره رای بده .تا نزدیک انتخابات میشیم همه چی ارزان میشه فک کردن مردم خرن .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فکر نمیکنن مردم خرن ، مطمئنن

    • علیرضا نیکرو

      نامزدهای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در ایران
      عارف اصلاح طلب
      قالیباف اصولگرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج