۷۸۸۶۷۱
۲ نظر
۵۰۱۳
۲ نظر
۵۰۱۳
پ

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

اندروید و آی او اس به شکل روزافزون در حال افزایش کاربر هستند و به نظر نمی‌رسد این روند به این زودی به پایان برسد. اما متاسفانه به خصوص در سال‌های اخیر کیفیت کلی بازی‌های این دو پلتفرم رو به کاهش گذاشته و بسیاری از آ‌ن‌ها به بازی‌های “پول بده و برنده شو (Pay to Win) تبدیل شده‌اند.

وب سایت دیجی رو - احمدرضا هراتی: اندروید و آی او اس به شکل روزافزون در حال افزایش کاربر هستند و به نظر نمی‌رسد این روند به این زودی به پایان برسد. اما متاسفانه به خصوص در سال‌های اخیر کیفیت کلی بازی‌های این دو پلتفرم رو به کاهش گذاشته و بسیاری از آ‌ن‌ها به بازی‌های "پول بده و برنده شو (Pay to Win) تبدیل شده‌اند. اما در این میان تعداد بازی‌های خوب هم کم نیست و ما در اینجا قصد داریم شما را با تعدادی از با کیفیت‌ترین و محبوب‌ترین بازی‌های اندروید و آی او اس سال ۲۰۱۸ آشنا کنیم.

توجه کنید که این لیست ترتیب خاصی ندارد و تعدادی از این بازی‌ها در سال جاری عرضه نشده‌اند، اما در این لیست ما آن‌ها را نام برده‌ایم تا شما با بهترین‌ بازی‌های موجود در پلی استور و اپ استور آشنا شوید.

1- Alto's Adventure

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

این بازی آرامش‌بخش اسنوبوردینگ دارای کنترل‌های بسیار ساده‌ای بوده که به شما اجازه می‌دهد تا آلتو (و شخصیت‌های قابل باز کردن دیگر) را به راحتی در کوه هدایت کرده و فنون مختلفی را اجرا کنید.

با طراحی گرافیکی زیبا، چرخه‌ی روز و شب و آهنگ‌های بسیار گوش‌نواز، این بازی یکی از موارد پیشنهادی ما برای موبایل است. "ماجراهای آلتو" برای اندروید رایگان بوده ولی برای نسخه‌ی آی او اس آن باید ۵ دلار پرداخت کنید.

2- Alto's Odyssey

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

این بازی ادامه‌ی بازی قبلی است و "سفر آلتو" نام دارد. نسخه‌ی قبلی بازی فوق‌العاده‌ای بود ولی می‌توان گفت که این نسخه نسبت به آن هم بهبود یافته. شما می‌توانید روی دیوارها هم حرکت کنید که به لیست حرکات شما اضافه می‌شود و ترکیب‌های جدیدی را ممکن می‌سازد. محیط‌های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند و یک حالت "Zen Mode" نیز اضافه شده که به شما اجازه می‌دهد فقط از آهنگ‌ و مناظر بازی لذت ببرید.

در حال حاضر این بازی فقط برای آی او اس منتشر شده و ۵ دلار قیمت دارد.

3- PUBG Mobile

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

بازی PlayerUnknown's Battlegrounds یا همان "پابجی" تنها نسخه‌ی رایگان این بازی بین همه‌ی پلتفرم‌هاست و به اندازه‌ی کافی برای همه‌ی شما آشنا هست: شما با ۹۹ بازیکن دیگر در یک جزیره قرار می‌گیرید و باید آخرین نفر یا تیم زنده مانده باشید. به نظر می‌رسد که نسخه‌ی موبایل این بازی حتی از نسخه‌ی کامپیوتر‌ آن هم بهینه‌سازی بهتری داشته باشد؛ زیرا حتی با گوشی‌های میان‌رده نیز می‌توانید به روانی آن را بازی کنید.

همانند نسخه‌ی اصلی بازی، شما با چتر نجات به داخل جزیره می‌پرید و تجهیزات جمع آوری می‌کنید. بهترین قسمت این بازی اعتیادآور این است که رایگان بوده و برای هر دو پلتفرم اندروید و آی او اس منتشر شده است.

4- battlelands

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

"بتل‌لندز" یک بازی بتل رویال دیگر بدون پیچیدگی‌های مخصوص این ژانر است. شما نقطه‌ی پرش خود را روی نقشه‌ی جزیره از قبل انتخاب می‌کنید و سپس به آن مکان می‌پرید. سلاح‌های پیچیده‌تری نیز وجود دارند که با کمی تلاش می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.

سبک این بازی Dual Stick Shooter بوده و بازی‌ها به ندرت بیشتر از ۱۰ دقیقه به طول مینجامند. خود این بازی رایگان است اما همانند فورت‌نایت خرید‌های داخل بازی نیز به شکل بتل پس در آن وجود دارد.

5- Shadowgun Legends

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

شما نمی‌توانید یک بازی با کیفیت "دستینی" روی گوشی خود پیدا کنید، اما این بازی احتمالا نزدیک‌ترین چیز به آن است. این شوتر اول شخص را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های موجود در فروشگاه‌های پلی استور و اپ استور دانست. در این بازی شما یک بیس دارید که می‌توانید در آن اسلحه و زره جدید بخرید، برای پول بیشتر داخل بازی قمار کنید، از بازار سیاه خرید کنید و… . این بازی رایگان بوده ولی خریدهای داخل بازی نیز وجود دارند که البته به راحتی می‌توانید از آن‌ها اجتناب کنید.

خود گیم‌پلی نیز به نسبت یک بازی موبایل فوق‌العاده است و ترکیبی از اکشن و پازل‌های مختلفی بوده که به خوبی در کنار هم قرار گرفته‌اند. "Shadowgun Legends" را می‌توان دستینی برای موبایل دانست و عمق آن شما را احتمالا غافل‌گیر خواهد کرد.

این بازی برای هردو پلتفرم اصلی منتشر شده است.

6- Riptide GP: Renegade

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

"ریپ‌تاید جی‌پی" هم از آن دسته بازی‌هایی است که به نظر می‌رسد اجرای آن روی موبایل غیرممکن باشد؛ گرافیک آن بسیار قوی بوده و طراحی زیبایی هم دارد. سبک این بازی مسابقه‌‌ای با "جت‌اسکی" است و شما را در نقش یک قهرمان سابق قرار می‌دهد که در پی به دست آوردن افتخارهای گذشته‌ی خود می‌باشد. موتور بازی توسط خود سازندگان بازی ساخته شده و بهینه‌سازی آن فوق‌العاده است.

Riptide GP: Renegade برای هر دو پلتفرم منتشر شده و ۳ دلار قیمت دارد که احتمالا بتوانید آن را به صورت رایگان از سایت‌های نه چندان معتبر (!) رایگان دانلود کنید.

7- Hearthstone

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

به نظر می‌رسد که شرکت بلیزارد در هر میدانی که ورود می‌کند، همه‌ی رقبا را کنار می‌زند و بهترین نتیجه را به بازیکنان ارائه می‌دهد. این در مورد بازی‌های کارتی هم صدق می‌کند و احتمالا شما نتوانید بازی کارتی بهتری از هارت‌استون پیدا کنید.

شخصیت‌های بازی از سری "وارکرفت" قرض گرفته شده‌اند و هرکدام از ۹ کلاس بازی یک دک مخصوص معادل قابلیت‌‌های آن کلاس در بازی ورلد آف وارکرفت دارد. هر دو قسمت تک نفره و چندنفره‌ی بازی پر از گزینه‌های مختلف برای بازی بوده و چه به دنبال یک بازی کوتاه باشید و چه به دنبال یک تجربه‌ی عمیق باشید، این بازی برای شما چیزی در چنته دارد.

نمی‌توان به اندازه‌ی کافی بازی‌های بلیزارد را مورد ستایش قرارداد، و هارت‌استون هم از این قاعده مستثنی نیست. دانلود این بازی رایگان بوده اما یک سیستم "لوت باکس" مانند در بازی وجود دارد که البته چیزی از لذت بازی نمی‌کاهند. بسته‌ی الحاقی جدید این بازی هم در فروردین سال آینده منتشر می‌شود.

8- Superbrothers: Sword and Sworcery EP

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

این بازی اولین‌ بار در ۲۴ مارس ۲۰۱۱ منتشر شد و هنوز هم یکی از بازی‌های بسیار خوب موبایل محسوب می‌شود. "ابر برادرها" یک بازی ماجراجویی زیبا، عجیب، ناراحت‌کننده و اکسپریمنتال راجع به یک جنگجو که یک ماموریت اسرارآمیز دارد، است. سبک هنری پیکسلی زیبای آن، ساندترک گوش‌نواز آن و گیم پلی جذاب آن صدها تقلیدکننده را به خود جذاب کرده که البته هیچ‌کدام نتوانسته‌اند زیبایی این بازی را به دست آورند.

قیمت این بازی ۸ دلار در اپ استور و ۵ دلار در پلی استور است.

9- Plague, Inc

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

طرح این بازی احتمالا یکی از جالب‌ترین طرح‌های ممکن بین همه‌ی بازی‌ها بوده و حتی با این‌که از انتشار آن چند‌سال می‌گذرد، چیزی از نوآوری این بازی کاسته نشده است. شما یک اپیدمیک را کنترل می‌کنید و هدف شما، از بین بردن همه‌ی انسان‌ها قبل از ساخته‌ شدن دارویی ضد شما می‌باشد.

شما ابزارهای زیادی در اختیار خود دارید: می‌توانید علایم بیماری‌ را اضافی کنید، آن را مرگ‌بار یا مسری‌تر کنید و مقاومت‌های آن را افزایش دهید. با پخش ارگانیسم یا ویروس شما، شما امتیازهای دی ان ای به دست می‌آورید که در واقع ارز داخل بازی هستند. کشتن انسان‌ها هیچوقت انقدر هیجان انگیز نبوده است!

این بازی برای اندروید رایگان بوده ولی برای آی او اس ۱ دلار آمریکا قیمت دارد. در نسخه‌ی رایگان بازی، بعضی حالت‌های بازی قفل شده‌اند.

10- سری بازی‌های Pumped BMX

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

اگر شما به دوچرخه‌های BMX علاقه‌ دارید، این سری بازی احتمالا بهترین در سبک خود است. شما چندین کنترل در اختیار دارید که شامل دکمه‌ی شتاب گرفتن، یک جوی‌استیک برای انتخاب تکنیک، دکمه‌ی چرخش، و البته ژیروسکوپ خود گوشی است. این می‌تواند در ابتدا پیچیده به نظر برسد که البته زمانی که آن را به خوبی یاد گرفتید، انجام آن بسیار رضایت‌بخش می‌شود.

قیمت نسخه‌های مختلف بازی فرق می‌کند ولی هیچ‌کدام از آن‌ها رایگان نیستند.

11- Dandara

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

دندارا پلتفرمری است که شما در آن خود را از یک سطح به سطح دیگر پرتاب می‌کنید و در یک دنیای بزرگ مکان‌های مختلف را مشاهده می‌کنید. این عنوان برای کنسول‌های مختلف نیز وجود دارد که احتمالا توجیه کننده‌ی قیمت نسبتا زیاد آن نسبت به بقیه‌ی بازی‌های موبایلی است.

اگ از قیمت بازی بگذریم، دندارا یک دنیای وسیع با گرافیک زیبا، موجودات عجیب و غریب و یک ساندترک جذاب به شما ارائه می‌دهد و شما سعی در نجات جهان Salt دارید. اگر طرفدار بازی‌های پلتفرمر هستید، این بازی قطعا پیشنهاد می‌شود؛ هرچند ممکن است بخواهید برای کاهش قیمت صبر کنید. ما به شما پیشنهاد دانلود آن از همان سایت‌های غیرمعتبر را نمی‌دهیم ولی این هم یکی از همان گزینه‌های روی میز است!

12- Finger Driver

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

بعضی از بهترین بازی‌های موبایل، بازی‌هایی هستند که شما می‌توانید حتی اگر چند دقیقه‌ی اضافی دارید، چه در مترو و چه در زمان استراحت سرکار (تاکید روی زمان استراحت است!)، آن‌ها را بازی کنید. "فینگر درایور" یکی از همان بازی‌هاست که به شما یک فرمان برای کنترل ماشین روی مسیر می‌دهد و شما باید تا جایی که می‌توانید بدون خروج از مسیر پیش بروید.

این بازی یک سری ماموریت ساده می‌دهد که در ازای انجام آن‌ها ارز داخل بازی دریافت می‌کنید و از آن برای باز کردن ماشین‌های جدید استفاده می‌کنید. طرح بازی بسیار ساده بوده ولی جذابیت آن شما را به سمت خود می‌کشاند.

این بازی برای اندروید رایگان است و در اپ استور هم ۱ دلار قیمت دارد. تنها ۵ روز از انتشار این بازی می‌گذرد و از این رو هنوز در متروهای کشور آن‌ را نمی‌توانید به صورت روزانه مشاهده کنید!

13- Beholder

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

Beholder هم از آن عناوین دیستوپیایی جالبی است که تجربه‌ی آن واقعا منحصر به فرد بوده و می‌توان آن را در کنار عناوینی همانند Replica, Papers, Please و This War of Mine قرار داد. شما در این بازی نقش صاحب خانه‌‌ای در یک حکومت دیکتاتوری را دارید که وظیفه‌ی شما عملا جاسوسی کردن روی ساکنین خانه است. شما می‌توانید دستورات حکومت را اجرا کنید و یا به افراد ساکن کمک کنید و هرکدام از انتخاب‌های شما نتیجه‌ای دارد که روی پایان بازی تاثیر می‌گذارد.

این بازی برای هر دو پلتفرم موجود بوده و ۵ دلار قیمت دارد.

14- سری The Room

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

سری The Room شرکت Fireproof، بی‌شک یکی از جالب‌ترین بازی‌های پازلی منتشر شده روی هر پلتفرمی است. با انتشار نسخه‌ی سوم، می‌توان با اطمینان گفت که این بازی در طول زمان فقط رشد خواهد کرد و پیچیدگی و دیدگاه آن گسترش می‌یابد. فرمت پایه‌ی بازی در هر سه بازی یکی است: یکی سری پازل را حل کنید و به پازل بعدی و قسمت بعدی داستان برسید.

هر سه بازی این سری به یک تعادل بسیار مناسب بین سختی و رضایت بخشی رسیده‌اند و دارای طراحی زیبا و ملموس تا ریزترین جزئیات هستند. پیشنهاد می‌دهیم که این بازی را در تاریکی کامل، با هدفون و بدون هیچ حواس‌پرتی دیگری بازی کنید.

15- Monument Valley

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

بازی پازل "مانیومنت ولی" که الهام زیادی از آثار موریس اشر گرفته، یک بازی عجیب، دوست داشتنی و عمیق است که شما را در خود حل می‌کند. شما شاهزاده‌ی Ida را در یک ماموریت اسرارآمیز در یک مکان به نام Monument Valley کنترل می‌کنید که پر از ساختمان‌های غیراقلیدسی و پرنده‌های مشکی است. ماهیت ماموریت او بخشی از تجربه‌ی شما بوده که در طول بازی و با دنبال کردن آیدا و تغییر زاویه‌ دید برای حل پازل‌ها آن‌را درمی‌یابید.

توجه زیادی به همه‌ی ابعاد این بازی پرداخته شده که آن را تبدیل به یک تجربه‌ی بی‌نظیر برای بازیکنان می‌سازد و خیلی سخت می‌توان عاشق آن نشد. اگر آن را دوست داشتید، می‌توانید نسخه‌ی بعدی این بازی را هم تجربه کنید.

این بازی برای هر دو پلتفرم منتشر شده و ۵ دلار قیمت دارد.

16- Hero Hunters

بهترین بازی‌های اندروید و iOS در سال ۲۰۱۸ (۱)

این بازی شوتر سوم شخص در محیطی فرا آخرالزمانی شما را در مقابل راهزنان و مهاجمان قرار می‌دهد. خوشبختانه برخلاف روند بازی‌های امروزی کمپین تک نفره در آن وجود دارد که البته می‌توانید در حالت Co-Op آن را با دوستان خود هم تجربه کنید.

نکته‌ی جالب این بازی این است که در بخش تک نفره، شما یک تیم از قهرمانان را کنترل می‌کنید که هرکدام از آن‌ها را باید در طول بازی آزاد کنید. یعنی در حین بازی شما می‌توانید یک نفر دیگر در گروه را انتخاب کنید و از مهارت‌های خاص او استفاده کنید. بنابراین انتخاب نفر درست در آن لحظه خود یکی از عناصر گیم پلی محسوب می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mohamad

      The room بازی فکری خیلی خوبیه

    • بدون نام

      بازی room بهترین بازی دنیاست یه شاهکاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج