۷۹۰۴۶۷
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

استقلال قید سوپرجام را زد؟

بعد از اینکه برگزاری دیدار سوپرجام باشگاه‌های ایران بعد از یک پروسه طولانی‌مدت لغو و نتیجه آن به سود پرسپولیسی‌ها اعلام شد، باشگاه رقیب یعنی استقلال که یک دربی را به راحتی واگذار کرده بود، در پی آن برآمد تا با شکایت، حق خود را گرفته و در این بین صدای گلایه‌های هوادارانش را نیز خاموش کند.

فرهیختگان: بعد از اینکه برگزاری دیدار سوپرجام باشگاه‌های ایران بعد از یک پروسه طولانی‌مدت لغو و نتیجه آن به سود پرسپولیسی‌ها اعلام شد، باشگاه رقیب یعنی استقلال که یک دربی را به راحتی واگذار کرده بود، در پی آن برآمد تا با شکایت، حق خود را گرفته و در این بین صدای گلایه‌های هوادارانش را نیز خاموش کند.

این اتفاق در ابتدا در بعد داخلی رخ داد و استقلال در سکانس اول به کمیته انضباطی شکایت کرد و بعد از اینکه این کمیته نیز رای سازمان لیگ را تایید کرد، این‌بار آبی‌ها دست به دامان کمیته استیناف شدند. در این کمیته هم دو حکم قبلی مبنی‌بر شکست سه بر صفر استقلال در سوپرجام تایید شد و جالب اینکه کمیته استیناف این جریمه را نیز با جرایم مالی تشدید کرد تا برای آبی‌ها چاره‌ای جز شکایت به نهادهای بین‌المللی باقی نماند.

شکایت به دادگاه عالی ورزش

باشگاه استقلال سرانجام سوم مهرماه برای برگرداندن رای سوپر‌جام رسما به دادگاه بین‌المللی CAS شکایت کرد و در این زمینه تمامی هزینه‌های ارزی این شکایت را برعهده گرفت. بعد از بازنده اعلام شدن استقلال به خاطر عدم‌شرکت در سوپرجام و تایید این رای توسط کمیته استیناف، مدیران استقلال تهدید کردند برای گرفتن حق استقلال به دادگاه کاس شکایت خواهند کرد.

بر همین اساس مدیران استقلال تمام مستندات خود را به دادگاه عالی ورزش ارسال کردند تا بتوانند رای بازی سوپرجام را برگردانند و حتی این اطمینان خاطر را به هواداران دادند از حق استقلال کوتاه نخواهند آمد.

سوپرجام قبلی بعد از سوپرجام جدید

در همین زمینه و در هفته‌های گذشته دو موضوع هزینه و زمان رسیدگی به این پرونده در این دادگاه مطرح بود. درخصوص زمان رسیدگی به پرونده سوپرجام شنیده می‌شود دادگاه عالی ورزش حداقل یک سال برای رسیدگی به این پرونده زمان می‌خواهد و به هیچ عنوان زودتر از این مدت، رأیی صادر نمی‌شود.

به این ترتیب در صورتی که حتی حق با استقلال هم باشد، رای سوپرجام فصل ۹۷ بعد از برگزاری سوپرجام فصل ۹۸ اعلام شده و این موضوع می‌تواند در تاریخ فوتبال جهان نیز بی‌سابقه باشد و باید آن را در تاریخ ثبت کرد، درست مثل آن سالی که افتتاحیه یک فصل لیگ آزادگان قبل از دیدار اختتامیه فصل قبل برگزار شد و این موضوع نیز در تاریخ فوتبال جهان به‌عنوان یکی از عجایب فوتبال به ثبت رسید.

بنابراین به احتمال زیاد این موضوع شامل مرور زمان می‌شود و تا آن زمان نیز موارد مختلف از‌جمله بردها و شکست‌های بعدی استقلال، می‌تواند موضوع سوپرجام را تحت‌الشعاع قرار داده و تا آن زمان حسابی این سوژه را از یادشان ببرد.

شکایت استقلال روی هوا

از باشگاه استقلال شنیده می‌شود به احتمال زیاد مسئولان سراغ این پرونده نرفته و دیگر آن را پیگیری نخواهند کرد! نکته اصلی و موضوعی که باعث شده تا شایعه دنبال نکردن پرونده سوپرجام مطرح شود، البته به هزینه‌های آن مربوط می‌شود.

استقلالی‌ها روز اول با هزار فرانک سوئیس (هر یک فرانک سوئیس تقریبا معادل یک دلار آمریکا) شکایت خود را در دادگاه عالی ورزش به ثبت رساندند اما حکایت بیت «که عشق آسان نمود اول ولی افتاد مشکل‌ها» این بار برای استقلال محقق شده و آنها بعد از اینکه متوجه شدند هزینه‌های دادرسی بسیار بیشتر از این حرف‌هاست، احتمال دارد قید پیگیری آن را بزنند.

هزینه‌ها چقدر است؟

برای دادرسی چنین پرونده‌ای استقلال باید یک داور مجرب در دادگاه بین‌المللی استخدام کند که دستمزد چنین وکیلی بین ۱۰ تا ۲۰ هزار فرانک سوئیس بوده و این در صورتی است که درنهایت استقلالی‌ها برنده پرونده باشند، چراکه اگر بازنده آن باشند، هزینه دو داور دیگر متعلق به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس را نیز باید پرداخت کنند که به این ترتیب مبلغی حداکثر تا یک میلیارد تومان خرج روی دست آبی‌ها خواهد گذاشت که ابدا در این شرایط بد اقتصادی مقرون به صرفه نخواهد بود.

درنهایت اینکه باید صبر کرد و منتظر ماند تا مشخص شود استقلالی‌ها واقعا دیگر قصد پیگیری پرونده را ندارند یا این موضوع فقط شایعه است.

در شرایطی که استقلالی‌ها تقریبا در بحران قرار دارند و تکلیف بسیاری از اعضای این باشگاه از جمله سرمربی آلمانی و بازیکنان ناکارآمد و بی‌کیفیت این تیم نیز برای ماندن یا رفتن مشخص نیست و از سوی دیگر ناکامی در آسیا و قدرت‌نمایی حریف دیرینه در قاره کهن باعث فشار هواداران آبی به باشگاه شده، اعلام خبر منصرف شدن از پیگیری پرونده سوپرجام می‌تواند هجمه عجیب و بی‌سابقه‌ای را به این باشگاه وارد کند.

شاید هم استقلالی‌ها پیه ضررهای مالی را در این شرایط بد به تن مالیده و برای اینکه با هواداران‌شان و هجمه‌های بعدی مواجه نشوند، این پرونده را پیگیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بحث هزینه نیس ...این بازی کثیفی بودکه وزارت ورزش بادست نشوندش یعنی فتحی شروع کردن چرافکرمیکنیدمردم نمیفهمن آقای فتحی بهت ثابت کنم که شما لنگی هستی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه کیسه کشا وقتی پناهنده شدن به ترکیه از ترس باید فکر اینجا رو میکردن

      • بدون نام

        نویسنده مطلب شما مردم رو چی فرض کردی ؟!کجای دنیا سه روز قبل از تاریخ اعلام شده روز بازی نتیجه رو سه بر صفر به حریف میدن در صورتی که استقلال خواستار تعقییر زمان بازی بود ؟چرا نمیگی در سال ۸۷لنگ مافیایی و سوگلی دولت خواستار تعقییر زمان تاریخ اعلام شده سوپر جام با استقلال شد که استقلال نپذیرفت و فدارسیون هم بازی رو لغو شده اعلام کرد ؟!چرا هر چیزی که به ضرر لنگ مافیایی رو سانسور میکنی!!؟آیا سال ۸۷ بازی رو به نفع استقلال سه بر صفر اعلام کردن ؟آیا لنگپولیس رو جریمه کردن ؟آیا قلم فروش هایی مثل شما از مدیران لنگ به دلیل انصراف انتقاد کردین؟ بی شرمی رو به نهایتش رسوندین

    • فرهنگ

      واقعا خنده داره تیم مسابقه بزرگی مثل جام در جامو فراموش م۵چیکنه میره اردو سرپرست اعلام عدم حضور میکنه تو جلسه شروع بازی بعد مدعی به اشتباه در رای دارند و هواداران عزیز استقلال هم فریب حرفای اونا قرار میگیرن .
      از هوادارا خواهش میکنم به علت توجه کنند که چرا تیم در شرایط مسابقه قرار نداشت؟

    • بدون نام

      عمراً نبایست تیم حقوقی استقلال پا پس بکشند و برای اعاده حیثیت تیم محبوبمان از هیچ تلاشی کوتاهی ننمایند تا احقاق حق شود.

    • اس اس

      خبر های مفت ننویسین خجالت بکشین

    • کاردوک

      این دادگاه cas هم طرفدار پرسپولیسه مثل وزیر و فتحی و همه افراد کره زمین، ما طرفدارای کیسه خیلی گناه داریم ،حتی خبر داریم از یه منبع معتبر که شوفر مو قشنگم طرفدار پرسپولیسه و اومده تیم مارو که این چند سال همش قهرمان میشده رو نابود کنه. اصلا ما طرفدارای کیسه فکر میکنیم که خودمونم طرفدار پرسپولیس هستیم . آخه این چه وضعشه. اصلا چرا لوگوی مارو که یه سوراخ گنده به شکل تاج بود رو تبدیل به چهار سوراخ کوچیک کردن اگه راست میگن سوراخارو شیس تاش میکردن یا همون سوراخ گنده رو میذاشتن . همه دنیا طرفدار پرسپولیسن و فقط میخوان کیسه رو نابود کنند.

    • بدون نام

      خخخخخخ بازم کیسه شکست خورد
      خدایا شکرت که بازم کیسه رو حقیر کردی

    • مهدی مختاری خواه(دزفول)بختیاری(قلعه طوق)

      اگر بخوان قید شکایتو بزنن یعنی از خائن هم خائن ترن یه میلیارد بهتره یا قهرمانی ؟

    • بدون نام

      کاردک هر جا لنگی هست عقل نیست،کجای دنیا 3روز مونده به بازی ۳بر صفر اعلام میکنن؟از اینکه وزیر و فدراسبون در خدمت تیم حکومتی لنگن شکی نیست،از اینکه استقلال شکایت کرده از وزیر گرفته تا مستخدم های کیروش لرزه به جانشون افتاده
      شک نکن که حق استقلال پایمال نمیشه این دیگه اردوغان نیست که رئیس جمهور دست بکار بشه،2سال کذشته بازیهای لنگ و کارشناسی داوری و نگاه کنید بعد قضاوت کنید چطور قهرنان شده

    • بدون نام

      شمارسانه هابایدبی طرفداری ازرنگهاخبرهارامخابره بکنیداصلاموضوع چرکه انداختن که یک میلیاردیابیشتر هزینه داردنیست اصل رای جانبدارانه وفرق گذاشتن بین دوتیمی که دولت وفدراسیون فتوبال متولی واختیاردارآن هستندودرهمین ۱۰ مصابقه لیگ پیش رو هرآدم باصداقت وباوجدانی برایش این مدعا سابت شده که رفتاری که حضرات فدراسیون نشین درخصوص سوپرجام داشتن حق رابه حقدارندادن ویکطرفه وجانبدارانه رای صادروازقضاوت ورزشدوستان میلیونی تیم استقلال وبقیه تیمهای شهرستانی وکوچکترکه اذهان عموم ملت نسبت به این رای چه باشد اهمیتی نمیدهندوبه همین دلیل بایدتاوصول رای بی طرفانه وحتمارایی که به برگزاری سوپرجام داده خواهدشدواگرکه برگزارهم نشودمهم نیست اینکه این بدعت بردن جام با استفاده ازقدرت رانت وپشتیبانی مدیران نالایقی که به اشتباه ۳۹سال است که باعث به بی راهه رفتن ورزش ماهستند برداشته شودواینگونه رسوابشوند.همین که برای لنگ همین حالا ۳بازی لغوشده یک دلیل ازروزروشنتراست که میشدآن بازیه کزایی راکه حتی تیم رقیب هم اول خواستارتعویق داشت به تعویق بیندازند ۴۴۴۴به امیدجداشدن تاج ازدولت وخصوصی شدن باشگاه تاج کبیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج