جاباما
۷۹۰۷۷۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

به روایت آمار؛ درخشش بارسلونا، لیورپول و امباپه

 در مسابقات باشگاهی آخر هفته فوتبال اروپا برخی آمار جالب توجه رقم خورد.

وبسایت نود: به نقل از وان‌فوتبال، ال‌کلاسیکو ما را ناامید نکرد، لیورپول به صدر جدول رسید و کیلیان ام‌باپه باز هم در یک مورد از همگان پیشی گرفت. در ادامه به برخی نکات و آمار رقم خورده در فوتبال اروپا اشاره می‌کنیم.

ال‌پیستولرو

لوئیس سوارز با هت‌تریک در جریان پیروزی ۵-۱ بارسلونا مقابل رئال مادرید، بعد از لیونل مسی به نخستین بازیکنی تبدیل شد که موفق به هت‌تریک در ال‌کلاسیکو می‌شود. مسی در جریان پیروزی ۴-۳ بارسلونا مقابل رئال مادرید در مارچ ۲۰۱۴، آخرین هت‌تریک ال‌کلاسیکو را رقم زده بود.

مدعی قهرمانی؟

لیورپول روز شنبه در برابر کاردیف سیتی به پیروزی ۴-۱ رسید تا در پایان هفته دهم ۲۶ امتیازی شده و قبل از نبرد حساس تاتنهام-منچسترسیتی به صدر جدول رسید. در کنار فصل ۰۹-۲۰۰۸، لیورپول موفق شده بهترین شروع خود در تاریخ رقابت های لیگ برتر را تجربه کند. در آن فصل تیم تحت هدایت بنیتز ۸۶ امتیاز کسب کرد و در نهایت نایب قهرمان مسابقات شد.

پسر شگفت آور

در جریان لوکلاسیک یکشنبه شب و در حالی که نبرد مارسی و پاریسن‌ژرمن با تساوی بدون گل در جریان بود، کیلیان ام‌باپه در دقیقه ۶۲ به جای چوپو موتینگ به زمین آمد و تنها ۳ دقیقه بعد گل نخست بازی را با همکاری آنخل دی‌ماریا وارد دروازه استیو مانداندا کرد تا به این ترتیب گره بازی را باز کرده باشد. ام‌باپه با این گل در جدول گلزنان لیگ یک ۱۰ گله شد تا به نخستین بازیکن این فصل در تمامی ۵ لیگ معتبر اروپایی تبدیل شود که تعداد گل های خود را دو رقمی می‌کند.

داستان نو

راس بارکلی موفق شده در هر ۳ بازی اخیر چلسی در لیگ برتر در مقابل ساوتهمپتون، منچستریونایتد و برنلی گلزنی کند. بعد از فرانک لمپارد در سال ۲۰۱۳، بارکلی نخستین بازیکن انگلیسی چلسی است که موفق می‌شود در ۳ بازی پیاپی لیگ برتری گلزنی کند.

تیکی تاکا

قبل از گل نخست بارسلونا به رئال مادرید توسط کوتینیو در دقیقه ۱۱، بازیکنان بارسلونا ۹۲ ثانیه مداوم توپ را در اختیار داشتند و در این روند ۳۰ پاس بین ۱۰ بازیکن بارسا رد و بدل شد. این بیشترین تعداد پاس رد و بدل شده برای به ثمر رسیدن یک گل در ال‌کلاسیکو از سال ۲۰۰۶ تاکنون بود.

شروع ضعیف

آرسنال اونای امری در این فصل و در تمامی رقابت ها ۳۵ گل وارد دروازه رقبای خود کرده که ۲۵ گل (۷۲ درصد) در نیمه دوم به ثمر رسیده اند. به نظر می‌رسد توپچی ها نیمه های اول، یک مشکل همیشگی در بازی توپچی هاست.

زمان نگران شدن؟

حتی ورود تیری آنری هم چیزی را تغییر نداده است. تساوی ۲-۲ مقابل دیژون به معنای آن بود که موناکو در ۱۰ مسابقه اخیر خود در لیگ یک در کسب پیروزی ناکام بوده است. (۴ تساوی و ۶ شکست) بعد از بازه فوریه تا آگوست ۱۹۸۶ (۱۳ بازی متوالی بدون برد) این بدترین روند موناکو در لیگ یک بوده است.

دفاع متزلزل

دفاع فولام حتی به بورنموث هم نه نگفت و شاگردان یوکانوویچ در خانه با ۳ گل مغلوب گیلاس ها شدند. با دریافت ۲۸ گل در تنها ۱۰ مسابقه، فولام با اختلاف بدترین خط دفاعی لیگ انگلیس را در اختیار دارد و تنها تیم لیگ است که در تک تک مسابقات خود گل خورده است.

بازنویسی تاریخ

تساوی بدون گل خارج از خانه در مقابل ساوتهمپتون، آمار نیوکاسل در ۱۰ هفته نخست لیگ برتر را به ۳ تساوی و ۷ باخت رساند. نیوکاسل برای دومین بار در تاریخ خود نتوانسته در ۱۰ هفته نخست یک فصل حتی یک پیروزی هم کسب کند و نکته جالب آن است که قبل از فصل ۱۹-۲۰۱۸ این اتفاق در حدود ۱۲۰ سال قبل رخ داده بود.

مصرف کنندگان زیرک

از آغاز فصل ۱۵-۲۰۱۴ تاکنون هیچ بازیکنی در لیگ برتر انگلیس به اندازه جیمی واردی (۱۳) موفق به گرفتن پنالتی از بازیکنان حریف نشده و بعد از او رحیم استرلینگ و ویلفرد زاها مشترکا با گرفتن ۱۱ پنالتی قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج