جاباما
۷۹۰۸۲۷
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

آمادگی وزارت اقتصاد برای شرایط بعد از ۱۳ آبان

وزیر امور اقتصادی و دارایی، از آماده‌سازی بسته مقابله با تحریم‌های آمریکا از سوی این وزارتخانه خبر داد.

خبرگزاری مهر: فرهاد دژپسند با بیان اینکه تحریمی که می‌خواهند در ۱۳ آبان اعلام کنند، قبلا اجرایی کرده‌اند، گفت: همکاران ما در وزارت امور اقتصادی و دارایی به درستی در حال رصد برنامه‌های دشمن و آماده‌سازی بسته‌هایی برای مواجهه با این دشمنی‌ها هستند.

وی درباره برنامه‌های اصلی خود در این وزارتخانه گفت: طبیعی است، در این شرایط همه انتظار دارند که با توجه به تحریم‌های دشمن، ببینند ما چه برنامه ای را تدارک دیده‌ایم.

وزیر اقتصاد «تامین مالی اقتصادی» و «بهبود فضای کسب و کار اقتصادی از طریق تسهیل شرایط گمرکی» را از جمله نخستین برنامه‌های خود در وزارت اقتصاد عنوان کرد و گفت: برنامه بعدی، «خصوصی سازی و پیاده سازی سیاست های ابلاغی اصل ۴۴ همان گونه که در قانون مورد اشاره قرار گرفته» و در نهایت «مقابله با فساد از طریق الکترونیکی کردن فعالیت‌های اقتصادی و ساماندهی آن» است که امیدوارم در این کارها با همکاری دیگران، بتوانیم گام‌های بلندی برداریم.

دژپسند در پاسخ به این سوال که در صورت افزایش وام مسکن، با بحث افزایش حجم نقدینگی چه خواهیم کرد؟ اظهار داشت: باید بحث تامین مسکن به خصوص برای اقشار خاص مورد توجه جدی قرار گیرد، اما راهکارهای دیگری هست که باید به صورت یک بسته و مجموعه سیاستی و اجرایی تدوین شود و عرضه و تقاضا، با هم مدیریت شود، از جمله اینکه باید نهادهای انبوه ساز، به خصوص در بافت‌های فرسوده را، تقویت کنیم.

وی افزود: به هر حال اگر قرار است بحث افزایش وام مسکن را داشته باشیم باید تمهیدات لازم را بیاندیشیم تا خود این موضوع باعث افزایش قیمت مسکن نشود.

وزیر اقتصاد با اشاره به پذیرش تصدی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این شرایط سخت، ادامه داد: ما همه چیز خود را مدیون نظام جمهوری اسلامی هستیم و طبیعی است که در همین شرایط سخت باید هر چه داریم به نظام تقدیم و با کمک دوستان و مدیران این ریسک را مدیریت کنیم تا اقتصاد را با کمترین معضل از این بحران عبور دهیم.

وی با بیان نظر خود درباره جنگ روانی دشمن درباره ماجرای ۱۳ آبان گفت: آنها دشمن هستند و طبیعی است که بخواهند با روش‌های گوناگون، اهداف خود را تامین کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ما طی هشت سال دفاع مقدس حتی یک وجب از خاک خود را از دست ندادیم، تاکید کرد: ممکن است در این شرایط به مردم ما سخت بگذرد، اما باید دست به دست هم بدهیم تا از هویت اسلامی و ملی خودمان حراست کنیم و با قامت بلند بایستیم.

دژپسند تصریح کرد: من یقین دارم اگر ما همان مردم دهه نخست پیروزی انقلاب باشیم، با یکدلی و همدلی و سرمایه اجتماعی بالا، می‌توانیم تاثیر ادعاهای آمریکا را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

وی با ابراز اطمینان از اینکه با همت بلند، می‌توان آثار آخرین گام دشمنان قسم خورده نظام را کاهش داد، تاکید کرد: قطعا برای اقشار متوسط و آسیب پذیر ما، مواجهه با برخی کمبودها، دشوار خواهد بود، اما امیدوارم تحمل بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم از این دسیسه نیز سرافزار بیرون بیاییم گر چه، من خیلی نگران این موضوع نیستم چون همت مردم ایران را می شناسم.

دژپسند در پاسخ به این سوال که وزارت خزانه داری آمریکا مسئول مستقیم میز ایران را تعیین کرده است، فکر می‌کنید آیا ما هم باید آرایش جنگ اقتصادی داشته باشیم؟ گفت: با لطف و درایت مقام معظم رهبری، شورای عالی هماهنگی امور اقتصادی تشکیل شده و به عبارتی فرماندهی اقتصادی به عهده آن سپرده شده است که در حقیقت حکم آرایش متقابل از سوی ایران در این جنگ اقتصادی را دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر اون مردم باشیم!!!! معلومه نیستیم

    • بدون نام

      بسه دروغ.هیچ برنامه ای ندارید

    • بدون نام

      چرا متناقض گفتی اگرقبلا تحریمها اجرایی شدن پس دیگه چیو رسد میکنی ؟ اگردشمن قبلا تحریهمارو اجرا گرده چرا ما قبلا بسته های ضد تحریم آماده نکردیم الان منتظر چی هستین چرا تورم ساعتی شده و دولت فقط دروغ میگه

    • ؟!

      من که هیچ راه حلی ندیدم همش توکل به خدا و استقامت مردم بود!

    • محمود دهستانی ،مستمری بگیر تامین اجتماعی

      جناب اقای دژپسند مردم ایران باارده هستند ولی شمارا بخدا بیشتر از این جلوی زن وبچه هامون شرمنده نکنید تاکی باید‌منتظر سبد حمایتی باشیم ،‌ ای خدا ...

    • محمود دهستانی ،مستمری بگیر تامین اجتماعی

      جناب اقای دژپسند مردم ایران باارده هستند ولی شمارا بخدا بیشتر از این جلوی زن وبچه هامون شرمنده نکنید تاکی باید‌منتظر سبد حمایتی باشیم ،‌ ای خدا ...

    • کارمند

      هیچ بسته و برنامه ای در کار نیست بازار و مردم بحال خود رها شده اندوهرروز تورم و فقر و بدبختی بیشتر میشود و همه ی این حرفها وقولها نمایشی است.بحای تحمیل اینهمه بدبختی به مردم کمی دست از دشمنی با کشورهای تاثیر گذار ابرقدرت دنیا بردارید تا اوضاع بهتر شود

    • بدون نام

      خب پدر سوخته های دروغگو اول میگید ۱۳ آبان تحریمی در کار نیست بعد خودتونو آماده میکنید واسه تحریم ، خر خودتونید خدا نسلتونو منقرض کنه اگه منم از نسل شمام اول خدا منو بکشه بعد شما رو انشالله

      پاسخ ها

      • و

        واقعاً

    • بینام

      توهم گندمیزنی نترس جان حسن روحانی قیمت هاهمه سیصدبرابرشده مردم درحال نابودی هستندخدانابودتان کند

    • بدون نام

      خدا رحم منه مردم از کرسنگی خواهند مرد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج