۷۹۲۷۵۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

وقتی بطری مشروبات الکلی هم فیک می‌شوند!

روزنامه ایران درباره روی آورده جامعه جوان به مصرف مشروبات الکلی نوشت: بخش قابل توجهی از افراد وجود دارند که به‌صورت تفننی و از روی سرگرمی به سمت مصرف مسکرات روی می‌آورند. پس راه‌حل در انتشار خبر صرف مرگ و میر در اثر مسمومیت با الکل و سپس لاپوشانی کل ماجرا نیست.

روزنامه ایران نوشت: در چند ماه اخیر خبرهای کوری و مسمومیت و مرگ ناشی از مصرف مشروبات الکلی دوباره نظر همگان را به سمت این مایعات دست‌ساز جلب کرده است. اتفاقی که بخش قابل توجهی از قربانیان آن نوجوانان و جوانان هستند و آمارها و خبرها نشان می‌دهد که این موج تازه همچنان قربانی خواهد گرفت.

به طوری که هر روز خبرهای تازه‌ای از مرگ و مسمومیت و نابینایی در اثر مصرف منتشر می‌شود. درهمین یکی دو ماه اخیر در استان‌های هرمزگان ۱۶ نفر، خراسان شمالی ۴ نفر و البرز ۴ نفر جان خود را از دست دادند و در کهگیلویه و بویراحمد ۳ نفر دچار مرگ مغزی شدند. علاوه براین موارد متعددی از نابینایی در اثر مصرف الکل متانول هم وجود دارد که همچنان اخبارش از سوی رسانه‌ها مغفول مانده است.

وقتی بطری مشروبات الکلی هم فیک می‌شوند!

از سوی دیگر به‌دلیل منع قانونی و شرعی آن همیشه بیان مسائل پیرامونی و مهم دراین باره بی‌اهمیت دانسته شده است یا حتی سبب قبح شکنی مصرف آن تلقی می‌شود. به طوری که برخی دلیلی برای بازکردن و توضیح و تبیین درباره آن نمی‌بینند و حتی براین باورند که کسانی به مصرف مسکرات روی می‌آورند مستحق چنین اتفاقی خواهند بود.

حتی به تعبیری می‌توان گفت که همچنان قبح مصرف مواد مخدر از الکل کمتر است و مضرات و مسائل حاشیه‌ای مصرف مواد برای این جامعه جوان ایرانی بیشتر توضیح داده شده و اطلاع‌رسانی گسترده‌تری صورت گرفته است. همچنین آمارهای غیررسمی از وجود عدد قابل توجهی از معتادان به الکل در ایران خبر می‌دهد. افرادی که با ادامه این روند توزیع مسکرات تقلبی، مستعد مسمومیت و مرگ در اثر مصرف مایعات دست‌ساز هستند.

وقتی بطری‌ها هم فیک هستند

بسیاری از افراد مصرف‌کننده الکل، با این گمان که فروشنده آنها مشروبات اصلی برای آنها می‌آورد اصلاً به مسمومیت فکر نمی‌کنند. بویژه اینکه برخی از آنها با این گمان که بطری‌های پلمب شده مطمئن و وارداتی هستند با خیال راحت آن را مصرف می‌کنند و حتی مشتری دائمی یک فروشنده ثابت می‌شوند و به یکدیگر معرفی می‌کنند.

غافل از اینکه این روزها دیگر حتی به بطری‌ها هم نمی‌شود اعتنا کرد و درست مانند مواد مخدر این بطری‌ها در آشپزخانه‌های زیرزمینی پر می‌شوند و حتی توسط همان تولید‌کنندگان شیشه و روانگردان توزیع می‌شوند. به این ترتیب آنهایی که قصد جایگزینی الکل با روانگردان یا مواد مخدر سنتی را هم داشته باشند باز مشتری ثابت همین ساقی‌های تولید‌کننده هستند.

همین مشتریان ثابت این تولید‌کننده‌ها را که با دستکاری در طعم‌ها، به آن طعم بهتری می‌بخشند را به یکدیگر معرفی می‌کنند و همین مسأله سبب مرگ تعداد زیادی یک باره در یک استان می‌شود. همچنین که تجربه هم نشان داده در میهمانی‌ها مواد مخدر و مسکرات در کنار هم مصرف می‌شوند و همین مسأله ماجرا را حادتر می‌کند.

به‌طور حتم در ماه‌های آینده خبرهای بیشتری از سریال مرگ‌ها و مسمومیت‌های چند صد نفره در استان‌ها خواهیم شنید. صاحب‌نظران براین باورند که قبل از هرچیزی باید در جامعه ایرانی این مسأله پذیرفته شود که ما معتادان به الکل بویژه درمیان بخش جوان جامعه داریم.

یا حتی بخش قابل توجهی از افراد وجود دارند که به‌صورت تفننی و از روی سرگرمی به سمت مصرف مسکرات روی می‌آورند. پس راه‌حل در انتشار خبر صرف مرگ و میر در اثر مسمومیت با الکل و سپس لاپوشانی کل ماجرا نیست.

به‌نظر می‌رسد برای یافتن راه باید به چند پیش زمینه در جامعه ایرانی توجه داشت: 1- جوان بودن جامعه ایرانی و علاقه این جمعیت جوان به تجربه لذت‌ها و هیجان‌های گوناگون 2-پرهزینه بودن سرگرمی‌هایی که جوانان بتوانند از طریق آن هیجان خود را تخلیه کنند.

3- گسترش روزافزون دین گریزی در بین جوانان و به تبع آن سست شدن پایبندی به پرهیز از محرمات دینی 4- رشد و گسترش مصرف مواد مخدر که دراین باره تجربه نشان می‌دهد محافل و میهمانی‌هایی که درآن مواد مخدر مصرف می‌شود، الکل هم جزء لاینفک آنهاست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب اگر جون جوان های براتون اهمیت داره بزارید مشروب های استاندارد وشرکتی از مجاری قانونی وارد بشه

    • بدون نام

      .....

    • بدون نام

      واقعا مستحق مرگند.

      پاسخ ها

      • سعید

        توی متن خبر جواب امثال شما داده شده. دوباره خبر را بخوان

      • بدون نام

        مستحق مرگ نیستند.کسی مستحق مرگ است که این مشروبات راتهیه کرده است .

    • چوان بی کار افسرده

      تو مملکتی که مردم وبه خصوص جوانانش در تنگا ومحدودیت توهر زمینه ی هستن از این بهتر نمیشه

    • بدون نام

      بابا آزاد کنید مردم را تا این همه هزینه برای ملت بیچاره نداشته باشد مقصر اصلی شما هستید

    • فریبا

      خاک تو سرتون! مشروب حرامه!! میفهمید حلال و حرام یعنی چی؟!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ و دزدی و خوردن مال مردم و خوردن حق مردم بیگناه و دخل و تصرف شخصی تو بیت المال و هزار جور گناه دیگه هم حرامه.
        حق الناس مهمتره یا حق الله؟

      • بدون نام

        آفرین

    • بدون نام

      چقدر بدبختی جواب خدا رو هم با این دلایل مسخره ی اختلاس و دزدی میدی اون دنیا، این دنیا مثل باد داره میگذره و بلاخره اون دنیا و جواب دادن اعمالمون هست..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج